Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.

Data: 2009-07-14 14:27:21
Autor: krzysiek82
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
Witajcie
Kolega chce kupić coś sporego, dobrze wyposażonego za niezbyt wielkie pieniądze. Myśli o lancji kappa, takiej jak np w poniższym linku.

http://moto.allegro.pl/item679640634_aukcja_lancia_kappa_turbo_diesel.html

Ja nie mam zdania na temat tego auta, nie upiera się co do marki ale ma do wydania max 15tyś.

Macie jakieś sugestie? Co do kappy to trochę przeraża go brak elementów blacharskich czy to na prawdę tak wielki problem?

--
krzysiek82

Data: 2009-07-14 12:57:51
Autor: to
krzysiek82 wrote:

Ja nie mam zdania na temat tego auta, nie upiera się co do marki ale ma
do wydania max 15tyś.

Macie jakieś sugestie?

Saab 9000, Omega...

Co do kappy to trochę przeraża go brak elementów
blacharskich czy to na prawdę tak wielki problem?

A na Allegro spojrzeć nie łaska?
http://moto.allegro.pl/search.php?string=kappa&category=4094&country=1&p=1

--
cokolwiek

Data: 2009-07-14 06:16:50
Autor: hamberg
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego au ta.
Omega...

zdecydowanie kappa lepsza - przynajmniej nie rdzewieje

Data: 2009-07-14 15:06:07
Autor: szerszen
Zakup wygodnego dobrze wypos aĹźonego staszego auta.

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:h3hvcf$elu$3atlantis.news.neostrada.pl...

Saab 9000, Omega...

do tego jeszcze scorpio, w zalozonej kwocie to nawet "cosiego" powinien dostac

Data: 2009-07-14 15:14:34
Autor: krzysiek82
szerszen pisze:

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:h3hvcf$elu$3atlantis.news.neostrada.pl...

Saab 9000, Omega...

do tego jeszcze scorpio, w zalozonej kwocie to nawet "cosiego" powinien dostac

Zapomniałem dodać, że lepiej żeby nie korodowało za mocno a tego warunku omega czy scorpio nie spełnia. Oglądaliśmy już kilka egzemplarzy. No i klima automatyczna w tych modelach nie występuje raczej.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-14 14:26:11
Autor: to
krzysiek82 wrote:

Zapomniałem dodać, że lepiej żeby nie korodowało za mocno a tego warunku
omega czy scorpio nie spełnia.

To już bardziej zależy od konkretnego egzemplarza, w końcu mówimy o autach prawie 15-letnich. Z tego co wymieniłem chyba najbardziej pancerne są Saaby 9000, ale ew. naprawy mogą być kosztowne.

Oglądaliśmy już kilka egzemplarzy. No i
klima automatyczna w tych modelach nie występuje raczej.

Ĺťartujesz.

Hm... A może Mondeo ST200? Bardzo szybkie, dobrze prowadzące się i tanie (zarówno w zakupie jak w ew. naprawach) auto.

--
cokolwiek

Data: 2009-07-14 15:54:45
Autor: szerszen

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:h3i10l$9dm$1nemesis.news.neostrada.pl...

Zapomniałem dodać, że lepiej żeby nie korodowało za mocno a tego warunku omega czy scorpio nie spełnia. Oglądaliśmy już kilka egzemplarzy. No i klima automatyczna w tych modelach nie występuje raczej.

klima jak najbardziej wystepuje, przynajmniej w scorpio, mialem egzemplarz z '88 z "klimatronikiem" :)
a co do rdzy, to wszystko zalerzy od egzemplarza, jakos nie zauwazylem aby skorupy czy omegi rdzewialy bardziej niz inne, oczywiscie mowa o dbanych autach

Data: 2009-07-14 22:41:42
Autor: szmalec

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h3i2ov$7un$1news.task.gda.pl...

a co do rdzy, to wszystko zalerzy od egzemplarza, jakos nie zauwazylem aby skorupy czy omegi rdzewialy bardziej niz inne, oczywiscie mowa o dbanych autach

To dziwne, wiesz? Bo ja zauważyłem.
I nie pojmuję jak można tego nie zauważyć.
Masz klapki na oczach, czy jak?
Jest oczywistą oczywistością, że omega, a zwłaszcza scorpio z ogromnym prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, będzie miało 50 razy więcej rdzy niż podobny rocznikowo i segmentowo francuz lub włoch (od kappy poprzez alfy po safrane, xm czy 605, które to wsyzstkie rdzy niemal nie znają w odróżnieniu od scorpio czy omegi).

Data: 2009-07-15 15:57:27
Autor: szerszen

Użytkownik "szmalec" <maupa@maupa.pl> napisał w wiadomości news:h3iqm2$mcd$1atlantis.news.neostrada.pl...

Masz klapki na oczach, czy jak?

nie, po prostu nie posluguje sie stereotypami

Data: 2009-07-15 13:04:28
Autor: Sebek
[...]

Z 88 rocznia to miales mercura scorpio a nie forda wiec amerykana bo tylko one mialy klimatrona, fordy mialy reczna klime. Od 95 roku w "wielorybach" czesto jest spotykany dwustrefowy klimatronik albo zwykla reczna klima (rzadziej).
Pozdro
Sebek
2xScorpio 2.9 12V '90& 93 GHIA

Data: 2009-07-15 13:26:02
Autor: szerszen

Użytkownik "Sebek" <kraz27TNIJ@o2.pl> napisał w wiadomości news:h3kdm9$hsm$1nemesis.news.neostrada.pl...

Z 88 rocznia to miales mercura scorpio a nie forda wiec amerykana bo tylko one mialy klimatrona, fordy mialy reczna klime.

brawo ;)
co nie zmienia postaci rzeczy, ze to bylo scorpio, nie roznilo sie wiele od fordowskiego wydania

czyzby jakis klubowicz fst?

Data: 2009-07-14 22:53:41
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zakup wygodnego dobrze wypos aĹźonego staszego auta.
krzysiek82 wydusił z siebie te słowy:

[...]

raz zrobiona rdza i masz spokój na ładnych pare lat.
Klimatronik w omedze występuje BARDZO często (po roczniku 97) i jest dwustrefowy
W cenie do 15 tys dostaniesz naprawde dobry i fajny egzemplarza ... a Omege będzie napewno tańsza w utrzymaniu niż Lanczja
Ceny i dostępność częsci do Omegi B jest przytłaczająca.

Różnorodność silników benzynowych całkiem spora.
WyposaĹźenie - lepsze niĹź u konkurencji.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-15 01:04:40
Autor: Pawel
[...]

W Omedze i Scorpio nie występuje klima automatyczna? To chyba jakieś "bida-edyszion" wersje oglądaliście.

Data: 2009-07-15 01:03:41
Autor: Pawel
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
do tego jeszcze scorpio, w zalozonej kwocie to nawet "cosiego" powinien dostac

Utrzymanie Cossa to jest masakra. Wystarczy spojrzeć ile kosztuje wymiana rozrządu.....

Data: 2009-07-15 01:02:52
Autor: Pawel
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.

Saab 9000, Omega...

I specjalna łopatka do zdrapywania rdzy z Omegi:)

Data: 2009-07-15 10:30:55
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
Pawel wydusił z siebie te słowy:

Saab 9000, Omega...

I specjalna łopatka do zdrapywania rdzy z Omegi:)

przesadzacie koledzy...

Przecież w omedze rdzewieje kilka elementów. Raz porządnie naprawione i spokoj na zdecydowanie dłuższy czas niż czas użytkowania auta.
A poza tym - jeszcze jakies zarzuty?

Data: 2009-07-15 15:10:21
Autor: CeSaR
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
I specjalna łopatka do zdrapywania rdzy z Omegi:)

Ale masz jakies wsparcie dla tej tezy?

Data: 2009-07-15 15:40:56
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
CeSaR wydusił z siebie te słowy:

I specjalna łopatka do zdrapywania rdzy z Omegi:)

Ale masz jakies wsparcie dla tej tezy?

jak ktoś sie tylko nasłuchał/naczytał a nie mial doczynienia .. to później tak mówi.

Fakt, ze w przypadku Omegi jest kilka miejsc, ktore niestety rdzewieją .. ale to nie znaczy, ze Omega rdzewieje i nic z tym nie mozna zrobic .. a sam samochod należy skreslać z listy. Nie wspominam już ze w zestawieniu z Lancia nie ma w ogole czego porównywać .. bo Omega bije lancie na łep po wieloma względami.

Data: 2009-07-15 09:18:42
Autor: hamberg
[...]

bez zartow - omega to rdzewiejace awaryjne duze auto. Mam dosyc
bezposrednie porownanie i nie ma czego porownywac nawet.

juz sama rdza eliminuje to auto - mozesz naprawiac i stracic kupe kasy
a po 2 latach ruda i tak zwykle wylazi znowu.

Data: 2009-07-15 18:54:17
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
hamberg wydusił z siebie te słowy:

[...]

mialem już 5 swoich omeg ... i troche o nich wiem.
Działam w Omega Klub Polska od paru lat i mam rozeznanie.

Opowiadasz głupoty.

Data: 2009-07-15 23:13:15
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Kijem mrówki: skoro takie dobre auto, to dlaczego aż 5? :>
Co się stało z numerami 1-4? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-07-16 09:12:22
Autor: szerszen
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał w wiadomości news:h3lgnt$bh5$2news.dialog.net.pl...

Co się stało z numerami 1-4? ;)

a nie biezesz pod uwage ze moze sie znudzily

Data: 2009-07-16 09:13:55
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
Marcin "Kenickie" Mydlak wydusił z siebie te słowy:

Kijem mrówki: skoro takie dobre auto, to dlaczego aż 5? :>
Co się stało z numerami 1-4? ;)

a dlaczego nie. Mialem też dużo innych samochodów. Nie powiesz, ze nm w210 320CDI Avantgarde jest złym samochodem .. a mialem go jakies 8 miesięcy.

ps. http://cita.pl/omega/
jednej w zestawieniu brakuje.

Data: 2009-07-15 20:44:19
Autor: J.F.
On Wed, 15 Jul 2009 15:10:21 +0200,  CeSaR wrote:
I specjalna łopatka do zdrapywania rdzy z Omegi:)
Ale masz jakies wsparcie dla tej tezy?

Znaczek opla na masce wystarczy ? :-)

J.

Data: 2009-07-14 14:42:45
Autor: Seba
Dnia Tue, 14 Jul 2009 14:27:21 +0200, krzysiek82 napisał(a):

[...]

Wyślij kolegę na forum: http://www.forum.lanciapolska.org/ - tam ma
koplanie wiedzy w tym temacie. A tak BTW to Kappa to jedno z lepiej dopracowanych aut - jak trafi na
normalnie eksploatowany egzemplarz, to będzie się cieszył z dużego,
komfortowego i dobrze wyposażonego auta.

Sebastian S.
Lancia Lybra SW

Data: 2009-07-14 15:08:09
Autor: u
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:h3hu84$5iu$1nemesis.news.neostrada.pl...
Macie jakieś sugestie?

Hyundai Sonata?

Data: 2009-07-14 15:15:17
Autor: Tadeusz

Użytkownik "krzysiek82" <> napisał w wiadomości l...
[...]

tak: RWD i automat  :)

proponuję BMW 7er, Lexus LS400 (minimalnie starsze niż ta Lancia)...
jeżeli ropniak to nieśmiertelny W124 :)

Tadeusz

Data: 2009-07-14 19:46:31
Autor: Michał B.
[...]

Polecam swojego Volvo :-)

http://moto.allegro.pl/item686635077_volvo_960_ii_perelka_dla_indywidualisty.html

Pozdrawiam!

Data: 2009-07-14 22:11:51
Autor:
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
Kolega chce kupić coś sporego, dobrze wyposażonego za niezbyt wielkie pieniądze.

Camry ?  3.0 V6 na przyklad...

--
pozdr
janku

Data: 2009-07-15 00:28:48
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
krzysiek82 pisze:
[...]

A może Laguna? Za 15 tyś. dostanie 1-kę z końca produkcji. Wbrew wszelkim opiniom nt aut francuskich, to mocno dopracowane i mało awaryjne wozidło. Dość łatwo znaleźć dobrze wyposażony egzemplarz.

Data: 2009-07-15 09:24:42
Autor: krzysiek82
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A może Laguna? Za 15 tyś. dostanie 1-kę z końca produkcji. Wbrew wszelkim opiniom nt aut francuskich, to mocno dopracowane i mało awaryjne wozidło. Dość łatwo znaleźć dobrze wyposażony egzemplarz.

Za mała jak dla niego, już przerabialiśmy ten temat,  omega i scorpio na 100% odpada bo rdza to rdza jak się wda to już kaplica.
Teraz zaczniemy oglądać jakieś japonce. Jeszcze doszedł jeden warunek spalanie gazu max 14-15l :) bo diesel jednak nie jest dobrym wyborem z racji spalania na poziomie 9-10l na mieście.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-15 11:03:44
Autor: ..:maniek:..
[...]

jak ma byc duze, dobrze wypasione(z klimatronikiem,abs,esp,full elektryka), za niewielkie pieniadze, nie rdzewiejace,spalajacy 14-15LPG i z cenami czesci eksploatacyjnych podobnymi do mondeo Igen to moze jakis amerykaniec chryslera/buick/oldsmobile ? --

Data: 2009-07-15 13:09:10
Autor: ąćęłńóśźż
Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.
Po 1998 roku rdzy nie powinno byc.
JaC

-- -- -

Data: 2009-07-15 11:46:49
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
krzysiek82 pisze:
[...]

A może Safrane? Przyznam, że sam bym sobie kupił. Tylko już teraz w Lagunie wożę nadmiar powietrza, a co dopiero w takim krążowniku.
Jest jeszcze opcja pt. Peugeot 605. Też fajne i dość niedoceniane wozidło.

Data: 2009-07-15 22:16:24
Autor: Michał
> [...]
Jest jeszcze opcja pt. Peugeot 605. Też fajne i dość niedoceniane wozidło.

O - to ja sprzedam bo właśnie tak popsułem że się naprawić nie da - ale jeszcze jeździ :) (naprawa przekracza wartość auta).
żart oczywiście - nie sprzedam ;)

A tak serio to do wyboru jest:

-mercedes s w140(1991+), bmw e38(1994+) -audi a8(1994+), safrane(1992+, model 1996), lexus ls(1989+ m93),mazda9(94+)
-lancia k(1995+),merc w210(1996+), volvo s80(1998+)
-citroen xm, ford scorpio2, audi a6, peugeot 607, toyota avalon, honda legend
-...
-...
-fiat stilo abarth ? - tu mnie zaskoczyło, bo już fakt nawet mondeo 2008 ma 2x kolorowe lcd, ale fiat to miał w 2001 :) http://fiat.resmoto.com/opisy/stilo/stilo_abarth/fiat_stilo_abarth_06.jpg

co do lancii k: jeździ, zawieszenie twarde bez regulacji, prowadzenie i wyciszenie i frajda z jazdy jest zdecydowanie, tylnia kanapa duża, hmmm...
bajery lustrka samo przyciemniające itp są (model 1995) gps nie ma.

pozdrawiam.

--

Zakup wygodnego dobrze wyposażonego staszego auta.