Zakup z groupona a reklamacja

Data: 2015-08-06 19:56:32
Autor: Budzik
Zakup z groupona a reklamacja
W 2013 roku kupiłem pewn± ofertę grouponow±.
Była to oferta na korzystanie przez 2 lata z usług restauracji ze znaczn± znizka.

Niestety restauracja zamkneła swoje podwoje przed upływem dwóch lat.

Napisałem więc reklamację do goupona.

A ten odpisał mi, ze zgodnie z regulaminem powinienem te reklamację złożyc w czasie trwania oferty groupon czyli de facto wtedy kiedy ta oferta była sprzedawana (02.2013-08.2013)

Odpisałem im, ze nie mogłem złożyc w tamtym okresie bo restauracja zamkneła się dopiero w 2014 roku, a znizke miałem miec az do 08.2015.

Jak ugryĽć te sprawe?

Groupon powołuje sie na regulamin, ale przeciez mam prawo skorzystac z przepisów ogólnych? Ktore miałyby lub mogłyby miec zastosowanie w tym przypadku?

Czy groupon odpowiada za to co sprzedaje czy raczej powinienem zgłosić się bezposrednio do włascicela restauracji? Ale w koncu płaciłem grouponowi...

Data: 2015-08-07 09:46:36
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-08-15 o 21:56, Budzik pisze:

Czy groupon odpowiada za to co sprzedaje czy raczej powinienem zgłosić się
bezposrednio do włascicela restauracji? Ale w koncu płaciłem grouponowi...

Moim zdaniem do wła¶ciciela restauracji.

Data: 2015-08-07 19:00:33
Autor: Budzik
Zakup z groupona a reklamacja
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Czy groupon odpowiada za to co sprzedaje czy raczej powinienem
zgłosić się bezposrednio do włascicela restauracji? Ale w koncu
płaciłem grouponowi...
Moim zdaniem do wła¶ciciela restauracji.

Ok, ale dlaczego? Dlaczego wazniejszy jest on, a nie podmiot u ktorego de facto kupiłem voucher?

Bo wiesz, ja go jednak kupiłem od groupona, zapłaciłem grouponowi etc.

Data: 2015-08-07 21:23:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-07 o 21:00, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Czy groupon odpowiada za to co sprzedaje czy raczej powinienem
zgłosić się bezposrednio do włascicela restauracji? Ale w koncu
płaciłem grouponowi...
Moim zdaniem do właściciela restauracji.

Ok, ale dlaczego? Dlaczego wazniejszy jest on, a nie podmiot u ktorego de facto kupiłem voucher?

Bo wiesz, ja go jednak kupiłem od groupona, zapłaciłem grouponowi etc.

Trzeba by się wczytać w jakieś regulaminy, zapisy umowne - te ogólne
gruponowe i te konkretne zwiÄ…zane z tym zakupem. Podejrzewam, ĹĽe grupon
nie ryzykuje świadczeniem usług, tylko jest pośrednikiem w zawartej
transakcji pomiędzy tobą i restauratorem.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-07 21:28:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-07 o 21:23, Liwiusz pisze:
[...]

ChociaĹĽby (nie wklejam, bo siÄ™ kaszani):
1.6 (grupon nie dostarcza oferty partnera, tylko sprzedaje kupony)

6. (partner jest sprzedawcą i dostawcą oferty i jest wyłącznym za to
odpowiedzialnym).

Poza tym - co tam jest nie tak z tym kuponem? Miałeś mieć rabat przez 2
lata i masz. Nie było zagwarantowane 2 lata istnienia restauracji ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-08-08 00:00:29
Autor: Budzik
Zakup z groupona a reklamacja
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Trzeba by się wczytać w jakie¶ regulaminy, zapisy umowne - te ogólne
gruponowe i te konkretne zwi±zane z tym zakupem. Podejrzewam, że
grupon nie ryzykuje ¶wiadczeniem usług, tylko jest po¶rednikiem w
zawartej transakcji pomiędzy tob± i restauratorem.

Chociażby (nie wklejam, bo się kaszani):
1.6 (grupon nie dostarcza oferty partnera, tylko sprzedaje kupony)

6. (partner jest sprzedawc± i dostawc± oferty i jest wył±cznym za to
odpowiedzialnym).

W regulaminie to sobie mozna nawet napisac ze jutro przyleca zielone ludziki.
Pytanie czy taki regulamin jest wazny? Czy firma moze sobie napisac cos takiego podczas kiedy tak naprawde to ona cos sprzedaje i potem dalej kupuje usługe?

Poza tym - co tam jest nie tak z tym kuponem? Miałe¶ mieć rabat przez
2 lata i masz. Nie było zagwarantowane 2 lata istnienia restauracji ;)

Jest emotikon... ufff :)

Data: 2015-08-08 04:03:43
Autor: Sonn
W dniu 2015-08-08 o 02:00, Budzik pisze:
[...]

Słyszałe¶ o czym¶ takim jak swoboda kształtowania umów? Każdy zapis może być praktycznie zamieszczony o ile nie jest niezgodny z obowi±zuj±cym prawem i zasadami współżycia społecznego.

--
Sonn

Data: 2015-08-08 09:11:52
Autor: Liwiusz
Zakup z groupona a reklamacja
W dniu 2015-08-08 o 04:03, Sonn pisze:
Słyszałeś o czymś takim jak swoboda kształtowania umów? Każdy zapis może
być praktycznie zamieszczony o ile nie jest niezgodny z obowiązującym
prawem i zasadami współżycia społecznego.

Akurat wątpliwości Budzika mają podstawę. Słyszałem o czymś takim jak
swoboda kształtowania umów, ale nie występuje ona w Polsce.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-08 23:00:53
Autor: Budzik
Zakup z groupona a reklamacja
Użytkownik Sonn mkarwan_to_antysemita@poczta.onet.pl ...

Słyszałe¶ o czym¶ takim jak swoboda kształtowania umów? Każdy zapis może być praktycznie zamieszczony o ile nie jest niezgodny z obowi±zuj±cym prawem i zasadami współżycia społecznego.

No to ja własnie wyrazam swoje watpliwo¶ci w kontekscie tego kto jest sprzedawca w opisanej sytuacji. Zgodnie z prawem.
Bo jezeli prawo mowi ze sprzedawca jest groupon, to co mnie interesuje, ze oni sobie w umowie napisali co¶ innego. Prawo jest nadrzedne przeciez.

Powtarzam - jeżli.

Data: 2015-08-08 09:11:08
Autor: Liwiusz
[...]

No jest, przecież obowiązuje. Chcesz go zanegować, to przejdź
odpowiedniÄ… drogÄ™ prawnÄ….

--
Liwiusz

Data: 2015-08-08 00:00:28
Autor: Budzik
[...]

Nie jest posrednikiem a przynajmniej nie do konca.
Dlaczego? Ano np. dlatego ze za niezrealizowane grupony czesto nie oddaje kasy ogłoszeniodawcy.

Czyli to bardziej wyglada w ten sposób ze ja kupuje od groupona a groupon dalej płaci jakiejs firmie.
Wiec jak kupie ale do firmy w sprawie realizacji sie nie zgłosze, to groupon nie musi tej usługi dla mnie kupowac.

Data: 2015-08-08 09:09:31
Autor: Liwiusz
[...]

Z tego nie wynika, że nie jest pośrednikiem. Przecież istotą
pośrednictwa jest sprzedaż kuponu, a nie to, jak się potem strony
rozliczajÄ….

Czyli to bardziej wyglada w ten sposób ze ja kupuje od groupona a groupon dalej płaci jakiejs firmie.
Wiec jak kupie ale do firmy w sprawie realizacji sie nie zgłosze, to groupon nie musi tej usługi dla mnie kupowac.

Nie ma znaczenia.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-08 23:00:54
Autor: Budzik
[...]

Z tego nie wynika, że nie jest po¶rednikiem. Przecież istot±
po¶rednictwa jest sprzedaż kuponu, a nie to, jak się potem strony
rozliczaj±.

Poczekaj.
To moze inaczej.
Co gdybym kupił groupona ale go nie wykorzystał a wiec kasa poszłaby do groupona i u niego została. To kto wtedy jest sprzedawca? Ten co dostał kase czy jednak ktos inny?
Kto wykazuje zysk, płaci podatek?

[...]

Hmm, no widze ze bede musiał powoli rozgladnac sie za restauratorem :)

Data: 2015-08-09 05:50:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-09 o 01:00, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Ale co się tak przyczepiłeś do tego do kogo idzie kasa? Nie to jest dla
ciebie waĹĽne. Nawet jak z tego kuponu 100% zostanie u grupona, to nie
znaczy, że nie może on być tylko pośrednikiem.

Czyli to bardziej wyglada w ten sposĂłb ze ja kupuje od groupona a
[...]

Nawet jakbyś kupił bezpośrednio od restauratora, to i tak ciężko widzę
jakieĹ› odszkodowanie.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-09 14:00:47
Autor: Budzik
[...]

Ale co się tak przyczepiłe¶ do tego do kogo idzie kasa? Nie to jest dla
ciebie ważne. Nawet jak z tego kuponu 100% zostanie u grupona, to nie
znaczy, że nie może on być tylko po¶rednikiem.

Tak mi sie jakos kojarzy, ze jak komus płace to de facto od niego kupuje, on ksieguje przychód i płaci podatek. Byc moze błednie.

[...]

Nawet jakby¶ kupił bezpo¶rednio od restauratora, to i tak ciężko widzę
jakie¶ odszkodowanie.

O, a to dlaczego?
Bo juz widze pomysł na swietny "biznes"... ;-)

Data: 2015-08-09 16:03:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-09 o 16:00, Budzik pisze:
[...]

Od takiego "skojarzenia" jest wiele wyjÄ…tkĂłw. Pierwszy z brzegu -
kupujesz ubezpieczenie od ubezpieczyciela, a płacisz i zawierasz umowę
"w agencji" (to oddzielny podmiot).

[...]

Jeśli myślisz o oszustwie, to trzeba by wykazać, że w momencie sprzedaży
kuponów miał zamiar się zwinąć. A tak - no to co najwyżej zwrot części
ceny. Tylko na jakiej podstawie?

--
Liwiusz

Data: 2015-08-09 18:00:49
Autor: Budzik
[...]

Od takiego "skojarzenia" jest wiele wyj±tków. Pierwszy z brzegu -
kupujesz ubezpieczenie od ubezpieczyciela, a płacisz i zawierasz umowę
"w agencji" (to oddzielny podmiot).

Ok, ale wtedy agencja kase przekazuje do ubezpieczyciela i zawiera ubezpieczenie.
A nie, ze raz zawiera, raz nie zawiera...

[...]

:)

Nawet jakby¶ kupił bezpo¶rednio od restauratora, to i tak ciężko
widzę jakie¶ odszkodowanie.

O, a to dlaczego?
Bo juz widze pomysł na swietny "biznes"... ;-)

Je¶li my¶lisz o oszustwie, to trzeba by wykazać, że w momencie
sprzedaży kuponów miał zamiar się zwin±ć. A tak - no to co najwyżej
zwrot czę¶ci ceny. Tylko na jakiej podstawie?

Na takiej ze kupon był na dwa lata, a mogłem z niego korzystac tylko rok? (pomijam, ze w tyk roku z rezerwacjami tez bło roznie, ale to juz inna para kaloszy...)

Jak wykazać, jakie zamiary miał restaurator?
Skad mam wiedziec, ze chciał prowadzic biznes dalej czy moze nie?

Zakup z groupona a reklamacja