Zakup za granicą a cła, podatki itp .

Data: 2009-06-28 18:03:13
Autor: Patryk Włos
Zakup za granicą a cła, podatki itp .
Witam

Chcę sobie kupić za granicą komputer - za granicą, albowiem w Polsce nikt takiego akurat sprzętu nie sprzedaje.

Przygotowałem się już psychicznie, że do ceny producenta trzeba doliczyć jakieś cła, podatki itp.

Wartość komputera 305 USD, zastanawiam się nad zakupem 1 i 2 sztuk. O ile się orientuję, producentem i sprzedawcą jest firma z Izraela. Tutaj link na wszelki wypadek: http://www.fit-pc2.com/order/order.html

Pytania są takie:

- jakie konkretnie będą opłaty (orientacyjna wysokość)?

- kiedy konkretnie, komu i w jaki sposób trzeba je uregulować?

- na jakie jeszcze utrudnienia się przygotować na tle okradania mnie przez państwo? (trzeba gromadzić jakieś dokumenty, gdzieś zanosić/wysyłać/deklarować?)

- czy któraś z opłat jest zależna od czegoś, na co ja mogę mieć realny wpływ? (jakieś deklaracje itp.)

Patryk

Zakup za granicą a cła, podatki itp .