Zakupowe, nicniewiedzące lemingi pędzą ku krawędzi

Data: 2011-12-12 01:55:16
Autor: boukun
Zakupowe, nicniewiedzące lemingi pędzą ku krawędzi
Tłumy zjadaczy chleba z mrożonego ciasta nie mają pojęcia co się dzieje na globalnych rynkach finansowych.

Biorą kolejne kredyty chwilówki żeby kupić fajne prezenty na święta, szturmują sklepy z promocjami. Oglądają codziennie wypudrowanych polityków zawzięcie dyskutujących o tym czy zalegalizować marihuanę, albo przeżuwających kolejną setkę na gorący temat dnia.

Nie wiedzą, że:

  a.. duże korporacje i fundusze w Europie Zachodniej zakładają własne banki, bo boją się trzymać pieniądze w normalnych bankach
  b.. w Grecji trwa run na banki
  c.. następuje odpływ środków z systemu bankowego Włoch i Hiszpanii do Niemiec
  d.. wiele firm w Europie Zachodniej szykuje plany awaryjne na wypadek rozpadu strefy euro i załamania systemu bankowego
  e.. system bankowy w Europie przestaje sprawnie funkcjonować, bo wiele banków nie ma już aktywów które mogłyby przekazywać jako zabezpieczenie transakcji, tutaj jest wyjaśnione dlaczego. Banki w panice robią różne głupstwa, na przykład sprzedają ubezpieczenie (CDS) od bankructwa ich własnego kraju, czyli odtwarzają groźny model który z 2008 roku przewrócił AIG.
  f.. Rząd Szwajcarii i rozważa wprowadzenie ujemnych stóp procentowych i barier w przepływie kapitału, żeby powstrzymać dramatyczne umocnienie franka, które może niedługo nastąpić (przypomnę, że pół roku temu na tym bloku prognozowałem, że Szwajcaria podejmie takie kroki)
  g.. W ciągu kilku dni (tygodni) agencje ratingowe mogą dokonać obniżki ratingów wielu krajów i banków strefy euro, co może zapoczątkować panikę na rynkach finansowych
  h.. Notowania CDS dla Polski wskazują na prawie 20% prawdopodobieństwo bankructwa naszego kraju w ciągu 5 lat, dane są tutaj.
  i.. Polska jest jednym z 10 najbardziej zadłużonych krajów świata, a w tym gronie jedynym krajem w którym aktywa zagraniczne są o połowę mniejsze niż ujemna pozycja inwestycyjna kraju netto. Czyli jeżeli wybuchnie kryzys zadłużenia krajów, Polska może ucierpieć bardziej niż przeciętny kraj UE
  j.. MFW w swojej opinii o Polsce z 6 grudnia br. napisał, cytuję: "Given banks' large foreign liabilities and the associated risk of liquidity shortages, the authorities' close monitoring of liquidity and the central bank's readiness to provide liquidity support are appropriate. While the authorities already have a variety of tools to address problems that may emerge in banks, the work to broaden the range of available resolution instruments and allow the early involvement of the Bank Guarantee Fund should be brought to a speedy conclusion". Czyli, przyspieszcie prace nad zarządzaniem antykryzysowym, zanim pojawią się problemy w polskim systemie bankowym, który jest bardzo zadłużony za granicą.
W przeszłości często finansowe i polityczne elity tak sterowały biegiem wydarzeń, żeby uratować swoje prywatne pieniądze, dopiero potem pokazywano narodowi prawdę. Tak było w 1998 roku w Rosji, gdy rekiny finansów transferowały miliardy dolarów miesięcznie zagranicę, przed załamaniem rynku, a  "wpływowi eksperci" twierdzili że Rosji kryzys nie grozi. Tak było w Azji w 1996 i 1997 roku. Tak jest teraz, tłum uspokajaczy będzie uspokajał, aż elity się zabezpieczą.A potem rozpęta się piekło i zwykli ludzie ucierpią.

Ponieważ historia zawsze się powtarza i każdy kryzys ma podobne mechanizmy, sugeruję czytelnikom tego bloga, aby przeczytali linkowane artykuły, przeczytali książkę Reinhert, Rogoff "This time is different", lub moją książkę "Felietony" która właśnie się ukazała. Warto zrozumieć jakie mechanizmy rządzą dzisiaj światem i dlaczego Polska jest bezbronna wobec kryzysu. Taka wiedza pozwoli lepiej się zabezpieczyć przed skutkami tego co nadchodzi.

http://rybinski.nowyekran.pl/post/43825,zakupowe-nicniewiedzace-lemingi-pedza-ku-krawedzi

boukun

Data: 2011-12-11 22:40:34
Autor: J-23
On 12 Gru, 01:55, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
[...]

to jest prawda, iak dlugo moze trwac fikcja polegajaca na tym ze banki
pozyczaja pieniadze, ktorych nie maja, tym ktorzy nie beda nigdy w
stanie splacic zaciagnietych kredytow? ropa naftowa i wojny w roznych
regionach swiata napedaja jeszcze koniunkture, ale kiedys sie ta
wirtualna ekonomia wywali. plan pomocowy dla UE, ktory wymaga
dofinansowania w kwocie 200mld euro, poglebi jedynie ten stan zapasci
finansowej, bo srodki te zostana przeznaczone glownie na
dofinansowanie sektora bankowego. uzyskane z tego zrodla pieniadza
zostana ponownie przeznaczone na szeroka game wszelkiego typu pozyczki
udzielone przez dofinasowane banki. czyli to jest tak jakby sie
leczylo zapalenie pluc przy zastosowaniu kapieli w lodowatej wodzie.
niestety nikt nie jest zainteresowany w zmianie tego systemu! paradoks
polega tez na tym ze rzady roznych panstw wlasciwie nie rzadza i jesli
juz to podejmuja decyzje w sprawach, na ktore nie maja zadnego wplywu.
rzeczywista wladze posiadaja potezne ponadpanstwowe korporacje
finansowe. w tym miedzy innymi Watykan. ale tez i amerykanskie trusty
finansowe, kore jak zaraza rozlewaja sie po swiecie ze swoja
ekonomiczna fikcja. wystarczy wygooglac 'trust finansowy" - zobacz ile
tego jest. Tatcheryzm jest glowna podstawa ideowa tego systemu.
Wlasciwie nie ma zadnej alteratywy dla takiej formuly ekonomicznego
funkcjonowania panstw, we wspolczesnym swiecie. moze po jakiejs wojnie
atomowej, swiat i ludzkosc zacznie wszystko od poczatku???

Data: 2011-12-12 10:57:02
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:2f3b8c82-c061-4ff7-aa86-d07e018214b9e2g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Samo pierdolnie, za rok...
I zacznie się budować od nowa socjalizm..., narodowe socjalizmy... w przyjaźni między narodami...

boukun

Data: 2011-12-12 03:45:45
Autor: J-23
On 12 Gru, 10:57, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:2f3b8c82-c061-4ff7-aa86-d07e018214b9e2g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

Samo pierdolnie, za rok...
I zacznie się budować od nowa socjalizm..., narodowe socjalizmy... w przyjaźni

twoje to jest dopiero pier... nie! chlopie nie znasz historii? to juz
bylo w polowie XIXw. chocby idee sosjalizmu utopijnego, albo hasla
Saint-Simon'a. w praktyce skonczylo sie na ludobojstwie i terrorze.
poza tym sa to systemy spoleczne pozbawione podstaw spoleczno-
ekonomicznych.

Data: 2011-12-12 13:30:48
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:f77bcbb3-59e2-42cf-99b0-c1d6171333f0f33g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

Saint-Simon'a. w praktyce skonczylo sie na ludobojstwie i terrorze.
poza tym sa to systemy spoleczne pozbawione podstaw spoleczno-
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Nie ma innej alternatywy od socjalizmu narodowego. Rzecz w tym, że takiego uniwersalnego systemu wartości jeszcze nie było. Wcale się niue musi skończyć na ludobójstwie, wystarcvzy naród dobrany odsunąć od władzy, to oni doprowadzają stale do ludobójstw, żeby utrzymać właśnie władzę nad poddanymi sobie narodami. A potem przekrecają historię i wciskają takie ciemnoty takim jak ty... , żeby wibić wolnym narodom oręż wolności...

boukun

Data: 2011-12-12 05:59:06
Autor: J-23
On 12 Gru, 13:30, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "J-23" <khan...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:f77bcbb3-59e2-42cf-99b0-c1d6171333f0f33g2000yqh.googlegroups.com...
> [...]

A potem przekrecają historię i wciskają takie ciemnoty takim jak ty.... , żeby

naiwne brednie, rozpowszechniane przez tego niesympatycznego i niezbyt
madrego, starszego pana

Data: 2011-12-12 21:33:45
Autor: boukun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:806bc3f7-0156-431a-b029-f9db6c48236ap9g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

wibić wolnym narodom oręż wolności...

boukun

naiwne brednie, rozpowszechniane przez tego niesympatycznego i niezbyt
Wszyscy wiemy, że system obecny jest niereformowalny i musi zdechnąć naturalną śmiercią. Więc o czym tu dyskutować...

boukun

Data: 2011-12-12 08:02:15
Autor: J-23
> [...]

A potem przekrecają historię i wciskają takie ciemnoty takim jak ty.... , żeby

zobacz marny żuczku
Gigantyczne oszustwo na chińskiej giełdzie
http://www.sfora.biz/Gigantyczne-oszustwo-na-chinskiej-gieldzie-a38578

Data: 2011-12-11 22:59:33
Autor: J-23
[...]

wszystko mniej wiecej tak wyglada:
http://ryjbuk.pl/ten-cios-dziala-w-kazdym-przypadku-274423
niby ze to takie fajne zabawy sa, a kopia cie w jaja

Data: 2011-12-12 09:01:08
Autor: Grzegorz Z.
Zakupowe, nicniewiedzące lemingi pędzą ku krawędzi
Polecam film pt. "Thrive"

--
"Tylko owce potrzebują Pasterza"

Zakupowe, nicniewiedzące lemingi pędzą ku krawędzi