Zalane mieszkanie - winna instalacja spółdzielni - jak walczyć o odszkodowanie?

Data: 2011-10-15 09:58:10
Autor: Marcin N
Zalane mieszkanie - winna instalacja spółdzielni - jak walczyć o odszkodowanie?
Na klatce schodowej pękła rura.
Zalało mi kawałek mieszkania.
Jak uzyskać odszkodowanie od spółdzielni, która jest odpowiedzialna za stan tej rury?
Jakie dokumenty zebrać, jak formułować pisma?

Data: 2011-10-15 10:26:06
Autor: bzdreg
W dniu 2011-10-15 09:58, Marcin N pisze:
[...]

A co powiedzieli w administracji?

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-10-15 12:07:01
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:j7beeh$b29$1news.onet.pl...
Na klatce schodowej pękła rura.
Zalało mi kawałek mieszkania.
Jak uzyskać odszkodowanie od spółdzielni, która jest odpowiedzialna za stan tej rury?
Jakie dokumenty zebrać, jak formułować pisma?

A masz ubezpieczona mieszkanie? Jak nie , to zapytaj u kogo ubezpieczona jest spółdzielnia. Tak, czy siak dobrze by było obfotografować stan po usterce.

Data: 2011-10-16 22:22:52
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-15 12:07, Robert Tomasik pisze:

A masz ubezpieczona mieszkanie? Jak nie , to zapytaj u kogo ubezpieczona
jest spółdzielnia. Tak, czy siak dobrze by było obfotografować stan po
usterce.

Fotografie mam.
Moje ubezpieczenie nie ma tu nic do rzeczy, bo chcę ściągnąć odszkodowanie od spółdzielni.
Ich ubezpieczyciel chyba też mnie nie powinien interesować, bo sprawę planuję załatwić bezpośrednio z nimi. Dopiero oni (jak mniemam) zgłoszą sprawę do ubezpieczyciela.

Jakie pismo proponujecie napisać? Jak znam życie - to spółdzielnia będzie próbowała uniknąć odpowiedzialności, dlatego chcę się przygotować dobrze do sprawy.

Data: 2011-10-16 22:38:26
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:j7feer$dpd$1news.onet.pl...
[...]

Ty zgłaszasz swojemu ubezpieczycielowi, a on sobie zwrotnie ściga tamtego ubezpieczyciela. Najprościej z możliwych rozwiązań.

Data: 2011-10-16 22:58:32
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-16 22:38, Robert Tomasik pisze:
[...]

Chcę tego uniknąć. Kiedyś w podobnej sytuacji - dowalili mi podwyżki i nie interesowało ich, że to nie była moja wina. Ja - poszkodowany - poniosłem koszty nie ze swojej winy. Teraz chcę podobną sprawę rozegrać inaczej - dlatego pytam o poradę. Chcę uderzyć bezpośrednio do sprawcy - niech on się martwi.

Data: 2011-10-17 00:26:52
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:j7fghm$l3j$1news.onet.pl...

[...]

No to zapytaj ich, czy nie mają ubezpieczenie, bo to byłoby prostsze.

Data: 2011-10-17 07:21:59
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-17 00:26, Robert Tomasik pisze:
[...]

do sprawcy - niech on siÄ™ martwi.

No to zapytaj ich, czy nie mają ubezpieczenie, bo to byłoby prostsze.

Ok, zapytam. OdpowiedzÄ…. Co dalej?

Data: 2011-10-17 07:53:55
Autor: rg
Zalane mieszkanie - winna instalacja spółdzie lni - jak walczyć o odszkodowanie?
Dnia Mon, 17 Oct 2011 07:21:59 +0200, Marcin N napisa³(a):

W dniu 2011-10-17 00:26, Robert Tomasik pisze:
U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisa³ w
wiadomo¶ci news:j7fghm$l3j$1news.onet.pl...

Chcê tego unikn±æ. Kiedy¶ w podobnej sytuacji - dowalili mi podwy¿ki i
nie interesowa³o ich, ¿e to nie by³a moja wina. Ja - poszkodowany -
ponios³em koszty nie ze swojej winy. Teraz chcê podobn± sprawê
rozegraæ inaczej - dlatego pytam o poradê. Chcê uderzyæ bezpo¶rednio
do sprawcy - niech on siê martwi.

No to zapytaj ich, czy nie maj± ubezpieczenie, bo to by³oby prostsze.

Ok, zapytam. Odpowiedz±. Co dalej?

U mnie by³o tak, ¿e w administracji dali druczek swojego ubezpieczyciela, w
którym opisa³em szkodê oraz j± wyceni³em. Wype³niony druczek odda³em w
administracji.
Potem telefonicznie skontaktowa³ siê ze mn± przedstawiciel ubezpieczyciela
i sprawa zosta³a za³atwiona przez telefon (jakie¶ dodatkowe pytania
dotycz±ce szkody oraz ich wycena). Kobitka mówi³a, ¿e je¶li szkoda jest do
ok 5 czy 6 tys. to za³atwiaj± sprawê telefonicznie, je¶li wiêkasz to face
to face.
Z moich rad: radzê wycenê powiêkszyæ o 100%, bo potrafi± nie¼le przycinaæ,
ewentualnie w razie gdyby ra¿±co zani¿ali odszkodowanie, to powiedzieæ, ¿e
w takim razie wyst±pisz do swojego pubezpieczyciela. Oni z kolei w takich
przypadkach potrafi± zawy¿yæ, bo wiedz±, ¿e i tak regresem odzyskaj± kasê.
Inna sprawa, ¿e jak zalanie trudne do wyceny to i tak zawsze mo¿esz swojego
poprosiæ o wycenê i tak± kwotê podaæ spó³dzielni.

Radek

Data: 2011-10-17 08:37:58
Autor: _±æê³ñ󶼿
Zalane mieszkanie - winna instalacja spó³dzielni - jak walczyæ o odszkodowanie?
OK, tylko masz na zg³oszenie szkody zwykle ok. 30 dni.

-- -- -
dlatego chce sie przygotowac dobrze do sprawy.

--

Zalane mieszkanie - winna instalacja spółdzielni - jak walczyć o odszkodowanie?