Zalanie najemca/wynajmujący po raz n-ty.

Data: 2010-04-14 08:11:17
Autor: Stefan
Zalanie najemca/wynajmujący po raz n-ty.
Witam.
Znalazłem dużo postów w sprawach takich jak moja, ale nie znalazłem
rzeczowej i jednoznacznej odpowiedzi.

Wynajmuję pomieszczenie na sklep (jestem najemcą). W nocy pękł wężyk
doprowadzający wodę do spłuczki i nastąpiło zalanie mojego sklepu, sąsiada
z boku i na dole.

Sąsiad z dołu domaga się pokrycia kosztów remontu.
Kto jest zobowiązany pokryć te koszty?

Wężyk założył wynajmujący. Wynakmuję lokal od 26 miesięcy.

Stefan

Data: 2010-04-15 00:01:45
Autor: Stefan
Zalanie najemca/wynajmujący po raz n-ty.
Może ktoś pomoże?
Muszę coś odpowiedzieć zalanemu.

Data: 2010-04-15 09:08:05
Autor: Gizayer
[...]

Jeśli nie ma jakiegoś punktu w umowie najmu lokalu to Ty za to odpowiadasz.
Osobiście także wynajmuje powierzchnie od kogoś i na takie sytuacje jestem ubezpieczony.
Płace 1200 zł rocznie.
A ty masz jakieś ubezpieczenie? Jeśli tak to zaproś ubezpieczyciela.
A może właściciel budynku jest ubezpieczony i może da się z nim dogadać.

Pozdr.
G.

Data: 2010-04-15 09:25:26
Autor: Stefan
[...]

Niestety temat ubezpieczenie zawaliliśmy wszyscy.

Zalanie najemca/wynajmujący po raz n-ty.