Zalany HDD, problem z RAID

Data: 2013-10-19 21:24:04
Autor: Irokez
Zalany HDD, problem z RAID
W dniu 2013-10-19 21:03, Chocobo pisze:
Mam dwa dyski Samsunga HD103SJ spięte w RAID0 na płycie ASUS P8p67 Deluxe, na nich dwie partycje (nie systemowe).
Niesamowicie sprytnym sposobem udało mi się chlapnąć płynem na pracujący komp. Po wyłączeniu, osuszeniu, okazało się, że ich nie ma. Ekran który pokazuje się przed POST i dotyczył RAID pokazywał tylko jeden z dwóch dysków. Odkręciłem elektronikę okazało się, że od środka zalana, i troszkę przypalona na stykach. Doczyściłem i po operacji pierwszy ekran, oraz wejście w menu RAID wygląda ok. RAID działa, oba dyski widać.
Niestety po podłączeniu, Windows ładuje się kilkanaście minut, po uruchomieniu działa jak mucha w smole, partycji albo nie widać, albo albo widać (bez nazw) i nie ma do nich dostępu, wszystko niesamowicie muli.
Po odpaleniu Ubuntu, widać obie, widać ich nazwy. Na jedną nawet udało się dostać i zgrać sporo rzeczy, drugiej nie da się zamontować.

Poczekać aż się odbuduje a nie na siłę męczyć dyski jak pracuje RAID nad odbudową.
....chyba że to nie jest RAID-1...

--
Irokez

Data: 2013-10-19 21:28:39
Autor: Irokez
Zalany HDD, problem z RAID
W dniu 2013-10-19 21:24, Irokez pisze:
[...]

Sorki... jakoś umknęło.

No cóż. RAID0 jest chyba najbardziej ryzykownym tworem.

--
Irokez

Data: 2013-10-19 21:55:29
Autor: \(c\)RaSz
Zalany HDD, problem z RAID

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał w
:W dniu 2013-10-19 21:24, Irokez pisze:
: > (...)
: > ....chyba że to nie jest RAID-1...
: >
:
: Sorki... jakoś umknęło.
:
: No cóż. RAID0 jest chyba najbardziej ryzykownym tworem.
:
: --
: Irokez
:

A to nie da się do tego dołożyć rozwiązania, które onegdaj nazywało się
(jeśli czegoś nie pokręciłem!) - "mirror"? A może to jest to samo, co
RAID-3, bo się na tym wszystkim nie wyznaję...

Data: 2013-10-20 10:56:32
Autor: elmer radi radisson
Zalany HDD, problem z RAID
On 2013-10-19 22:14, Irokez wrote:

RAID-5

Jesli mowa o dokladaniu mirrora do RAID-0, to raczej RAID-10 (1+0)

--

memento lorem ipsum

Zalany HDD, problem z RAID