Data: 2011-06-14 21:39:09 | |
Autor: biodarek | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
Wspomóżcie dobrą radą :)
Takie cięcie opony z cienką ścianka boczną (S-Works): https://picasaweb.google.com/biodarek/SzklarskaPoreba2011#5618138825275852962 - zakleić samemu łatką (mam w zestawie naprawczym taka grubszą łatkę) - do warsztatu wulkanizacyjnego - pożegnać się z oponą -- biodarek |
|
Data: 2011-06-14 13:52:41 | |
Autor: Marek | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
biodarek:
Takie cięcie opony z cienką ścianką boczną... Takie cięcie teraz, to taki obrazek http://tiny.pl/hfjvs później. Tu też, choć w innym miejscu, zaczęło się od kilku przeciętych nitek kordu. - zakleić samemu łatką (mam w zestawie naprawczym taka grubszą łatkę) Spróbuj. Choć opona pracuje mechanicznie, więc to raczej strata czasu. Ale miałem ostatnio okazję sprawdzić specjalne łatki do opon, z lidlowego zestawu naprawczego. W wycofanej z użytku oponie wyglądało to tak: http://tiny.pl/hfjbr Dałem jej drugą szansę i po prawie dwustu kilometrach (również w terenie) wygląda tak: http://tiny.pl/hfjvz Mimo to podziękowałem jej już za usługi. Przeczytaj komentarz pod zdjęciem. - do warsztatu wulkanizacyjnego Po co? Chyba że współpracuje z krawieckim :). Opona naprawdę mocno pracuje. Trzeba by ją wzmocnić także mechanicznie. - pożegnać się z oponą To chyba najlepsza opcja. Choć niekoniecznie od razu. Tak opona w moim rowerze wyglądała na początku wycieczki http://tiny.pl/hfjbq , a tak http://tiny.pl/hfjbx - po niemal sześciuset kilometrach chwilami bardzo ostrej jazdy z obciążeniem. Wystarczyło podłożyć kawałek szerokiej poliestrowej taśmy (troka). Niestety... nie widać tego na zdjęciu, ale pozrywane są już także poprzeczne nitki kordu i na powierzchni kilku centymetrów kw. opona zachowuje się jak elastyczna dętka. Oczywiście przeszła po tym w stan spoczynku. -- Marek |
|
Data: 2011-06-14 14:21:20 | |
Autor: Marek | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
po prawie dwustu Przepraszam, porównałem dwie różne dziury w tej samej oponie. Ale ta właściwa wygląda tak samo http://tiny.pl/hfjbp , choć na zdjęciu zrobionym przed chwilą opony nie wypełnia nabita dętka. Przy okazji pstryknąłem łatę od środka. Jest niewielka ( z kawałka w zestawie można wyciąć ze cztery), ale awaryjnie - robi swoje :). http://tiny.pl/hfjbl -- Marek |
|
Data: 2011-06-15 09:36:50 | |
Autor: Fabian | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
On 14.06.2011 22:52, Marek wrote:
biodarek: Długo jeździłem na tak przeciętej Micheline Pro3Race. Zasłoniłem ją tylko kawałkiem plastiku, bo spory bąbel się robił przy 7-8 atm. Fabian. |
|
Data: 2011-06-14 22:09:55 | |
Autor: szufla | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
Przeszkadza ci to w jezdzie ?
sz. |
|
Data: 2011-06-14 23:03:21 | |
Autor: Maciek[NP] | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
W dniu 2011-06-14 21:39, biodarek pisze:
Wspomóżcie dobrą radą :) Kleiłem niedawno podobnie rozciętą oponę i niestety rozlazła się. Polecam zakład wulkanizacyjny i klejenie na gorąco. Koszt pewnie około 20-30 zł więc sam musisz ocenić czy się opłaca czy lepiej kupić nową. -- Pozdrawiam, Maciek nocnypatrol.org.pl - jedyny i jedynie słuszny Nocny Patrol z Lublina |
|
Data: 2011-06-14 23:29:01 | |
Autor: ToMasz | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
biodarek pisze:
Wspomóżcie dobrą radą :)nową! ZAstanów sie czy nie kupić prawdziwej opony. TZn to co masz to jakaś gaza oblana gumą z kawałkiem bieżnika. PEwno waży parę gram i kosztuje fortune. zwykła opona ma grube boki, jeszcze grubszy bieżnik, waży tyle co jej równowartość w gumie a kosztuje 20-30zł. wytrzyma 3 razy tyle. warto w tym miejscu oszczędzać na wadze? ToMasz |
|
Data: 2011-06-15 09:37:56 | |
Autor: Fabian | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
On 14.06.2011 23:29, ToMasz wrote:
nową! ZAstanów sie czy nie kupić prawdziwej opony. TZn to co masz to Widzę, że masz doświadczenie w niskobudżetowych oponach. Możesz coś polecić w rozmiarze 700x25 - 700x28? Fabian. |
|
Data: 2011-06-15 14:11:11 | |
Autor: whitey | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
On 15/06/11 08:37, Fabian wrote:
On 14.06.2011 23:29, ToMasz wrote: ja Ci polece: Continental Ultra Sport 2011 druciak 28x700 to chyba jedne z najtanszych opon continentala (700) wlasnie zanabylem do swojego "syfka" mongoosa 10P za sztuke, jesli pamietasz takie same tyle ze rozmiar 23x700 i kevlar mam w szosowce -- whitey |
|
Data: 2011-06-15 06:50:43 | |
Autor: PeJot | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
W dniu 2011-06-14 21:39, biodarek pisze:
Wspomóżcie dobrą radą :) To po pierwsze. Po drugie: pod dziurę daj solidny kawałek plastiku wycięty z butelki PET, tylko postaraj się zatępić krawędzie, bo te lubią kaleczyć dętkę. Ponieważ jest to z boku opony, dałbym jeszcze małą łatkę na zewnątrz. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-06-15 00:53:43 | |
Autor: rzymo | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
On 15 Cze, 06:50, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
To po pierwsze. Po drugie: pod dziurę daj solidny kawałek plastikuKiedyś gdy przeciąłem Nobby Nica to rowerzysta, z którym czasem pedałuję (bez skojarzeń ;) ), starszej daty już człowiek, zapytał się mnie dlaczego wyrzucam prawie dobrą oponę. Dałem mu ją, za 2 czy 3 dni się spotkaliśmy a on ma ją założoną na tylnym kole, z boku widać tylko kilka nitek. Tym samym sposobem potraktowałem nie rozcięcie, a ~2cm przecięcie z boku Race Kinga: - mocna nić: http://rzymek.udl.pl/rzymo/rk2.jpg - łata od środka: http://rzymek.udl.pl/rzymo/rk3.jpg Jeżdżę z niskim ciśnieniem, lekkie dętki, więc bok opony na pewno mocno pracuje. Z miejscem załatania nic szczególnego się nie dzieje... ;) |
|
Data: 2011-06-18 10:26:53 | |
Autor: biodarek | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
W dniu 15.06.2011 09:53, rzymo pisze:
Tym samym sposobem potraktowałem nie rozcięcie, a ~2cm przecięcie z No więc właśnie. Mocno pracuje przy każdym obrocie koła. Dlatego właściwie od początku, myślami, pożegnałem się z tą oponą. Ale znowu szkoda wyrzucać. Więc spróbuję zrobić jak radzicie i może jeszcze opona trochę pojeździ. Z drugiej strony opona z takim bieżnikiem nie jest mi potrzebna na nizinach. Chociaż nie - po śniegu fajnie się jeździło. Na wyjazdy w góry będę jednak musiał pomyśleć o oponie z większą ilością gumy na ściankach bocznych. Trudno - będzie cięższa, a ma to duże znaczenie w kołach 29". Może nawet ten sam model tylko nie w wersji S-Works (670g zamiast 595g.) W końcu nie muszę jeździć z autografem Neda Overenda ;-) I dziękuję wszystkim za rady. -- biodarek |
|
Data: 2011-06-15 08:10:15 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
biodarek wrote:
Wspomóżcie dobrą radą :) Kleić i to dwustronnie jednocześnie żegnając się z oponą. Czas jakiś powinna pociągnąć, ale na dłuższą metę będzie kiepsko. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 15/06/2011 Ghetto tubeless duct tape |
|
Data: 2011-06-15 08:42:54 | |
Autor: cytawa | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
biodarek pisze:
Wspomóżcie dobrą radą :) Takie cięcie opony z cienką ścianka boczną (S-Works): - zakleić samemu łatką (mam w zestawie naprawczym taka grubszą łatkę) Czas sie pozegnac. Ale. Kiedys jechalismy rowerami i zobaczylem, ze u corki cos podobnego sie zrobilo. I detka byla na wierzchu. A ze stalismy przy kosciele zaczalem chodzic po okolicy i zobaczylem, ze jakies deski sa przykryte folia zabezpieczona srebrna tasma elestyczna zbrojona. Cos takiego: http://allegro.pl/tasma-aluminiowa-zbrojona-50mb-50mm-50-50-i1627446146.html Odcialem kawaleczek i podlozylem 2 warstwy. Okazalo sie rewelacyjne i praktycznie nie ma potrzeby naglej wymiany opony. Dolaczylem sobie taka tasme do zestawu awaryjnego. Jan Cytawa |
|
Data: 2011-06-15 12:02:20 | |
Autor: Coaster | |
Załatać oponę - teraz ja :) | |
On 6/14/11 9:39 PM, biodarek wrote:
Wspomóżcie dobrą radą :)Dratwa, smola, archiwum pretzla. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |