Zaległości sprzedającego nieruchomość

Data: 2012-05-23 16:24:39
Autor: Uncle Pete
Zaległości sprzedającego nieruchomość
Witam,

Kupuję (jako osoba fizyczna od osoby fizycznej) działkę rekreacyjną z domkiem letniskowym i interesuje mnie sprawa ewentualnych zaległości sprzedawcy z różnymi płatnościami. Mam pewne podstawy sądzić, że zaległości mogą istnieć, aczkolwiek sprzedawca zarzeka się, że nie (działka stała nieużywana przez 10 lat i najwyraźniej właściciel nią się nie interesował). Najbardziej martwi mnie podatek od nieruchomości (księga wieczysta jest czysta). Czy ewentualne zaległości w zapłaceniu tego podatku przejdą na mnie? Szczerze mówiąc pogubiłem się w ordynacji podatkowej. I jeżeli tak, jak mogę skutecznie upewnić się, że ich nie ma? Bo obawiam się, że nie dostanę tej informacji w urzędzie gminy. Po prostu zażądać kwitów za ostatnie lata?

Pozdrawiam,

Piotr

Zaległości sprzedającego nieruchomość