Zaległe czesne i zwrot dokumentów

Data: 2009-09-16 22:38:19
Autor: Robert Tomasik
Zaległe czesne i zwrot dokumentów
Użytkownik "Jakub Kuźma" <qoobaa@gmail.com> napisał w wiadomości news:390d707d-b782-44be-95d2-64be3c9eeb62y20g2000vbk.googlegroups.com...

Ja bym na Twoim miejscu odpisał im zgodnie z prawdą, że siostry w kraju już nie ma. Kontaktowałeś się z nią, ale siostra nie posiada żadnych dokumentów związanych ze świadczonymi przez nich usługami i nie jest w stanie stwierdzić, czy faktycznie im coś zalega czy nie. Tak, czy siak jeśli nawet coś zalegała, to się to roszczenie przedawniło i nie zamierzacie szukać tych dokumentów.

Co do odzyskania dokumentów, to oczywiście szkoła je przetrzymuje bezprawnie. Natomiast, jeśli ma to być skuteczne odzyskanie tych dokumentów, to napisałbym imiennie skierowane do Rektora pismo wżywające go do wydania tych dokumentów. W treści należy ująć, że w razie bezskuteczności żądania siostra złoży zawiadomienie o przestępstwie. Imiennie, by było wiadomo kogo wskazać jako sprawcę przestępstwa w zawiadomieniu. Wiele tego typu spraw pada, bo choć samo popełnienie przestępstwa jest oczywiste, to trudno dowieść, która konkretnie Pani dokument bezprawnie zatrzymała. Imienne wezwanie do rektora sprawę załatwia, bo w razie czego to on ponosi odpowiedzialność. Z reguły zresztą nie jest na tyle nieostrożny, by dokumentów tych nie wydać.

Sposób opisany przez kolegów z wzywaniem Policji byłby dobry, gdyby to siostra poszła po te dokumenty. W Twoim wypadku nie ma sensu, bo pracownica dziekanatu oświadczy, że nie jesteś osobą uprawnioną do ich odbioru i to generalnie sprawę zakończy. Chyba, że zaopatrzysz się w stosowne upoważnienie. Wystarczy zwykła forma z ewentualnym poświadczeniem podpisu przez notariusza czy urząd gminy. Pamiętaj o opłacie skarbowej od takiego upoważnienia, byś z wilka nie stał się zającem. Ale biorąc pod uwagę, że czas nie odgrywa tu większej roli, to ja bym się nie pieniaczył i załatwił to pisemnie.

Data: 2009-09-16 21:05:03
Autor: GK
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):
(...) Pamiętaj o opłacie skarbowej od takiego upoważnienia, byś z wilka nie stał się zającem. (...)
Że niby przechowując dokumenty klienta kilka lat po skreśleniu z listy studentów uczelnia realizuje zadania adm. publicznej? Pomijam kwestię ścigania za zobowiązanie podatkowe w wysokości 17 zł przez wierzyciela - burmistrza.

GK

Data: 2009-09-16 23:24:19
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik " GK" <kroelewicz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h8rjtu$8fc$1inews.gazeta.pl...

Że niby przechowując dokumenty klienta kilka lat po skreśleniu z listy
studentów uczelnia realizuje zadania adm. publicznej?

A możesz szerzej?

Pomijam kwestię
ścigania za zobowiązanie podatkowe w wysokości 17 zł przez wierzyciela -
burmistrza.

Urząd Kontroli Skarbowej się tym może zająć.

Data: 2009-09-17 08:25:47
Autor: GK
> [...]

> Że niby przechowując dokumenty klienta kilka lat po skreśleniu z listy
> studentów uczelnia realizuje zadania adm. publicznej?

Art. 1 ust. 1 pkt 2 w zw. z ust. 2 Ustawy o opłacie skarbowej. Obowiązek podatkowy nie wynika z samego udzielenia pełnomocnictwa.

Zresztą rozważania o tym, czy sprawa wyciągnięcia dokumentów ma związek z realizacją zadań adm. publ. jest w tym przypadku bezprzedmiotowa ze względu na zwolnienie od obowiązku podatkowego czynności w "sprawach nauki, szkolnictwa i oświaty pozaszkolnej".

GK

Data: 2009-09-17 00:59:06
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h8riop$3nh$1inews.gazeta.pl...

[...]

    Osoby bliskie są zwolnione z tej opłaty.

Data: 2009-09-18 00:15:20
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:h8rrse$96m$1news.task.gda.pl...
[...]

Widać jestem nie na bieżąco, choć jeszcze ze dwa lata temu kobieta w Wydziale Komunikacji się jej domagała ode mnie. W takim razie wystarczy oświadczanie bez opłaty.

Zaległe czesne i zwrot dokumentów