Zaleg³y przegl±d i przestroga

Data: 2013-03-09 19:02:36
Autor: Jarek S.
Zaleg³y przegl±d i przestroga
Wczoraj dopatrzy³em siê ¿e przegl±d techniczny w samochodzie córki skoñczy³ siê w Sierpniu ubieg³ego roku :)

I nie to ¿e siê chwalê bo nie ma czym /chocia¿ mo¿e to jaki¶ rekord/ tylko raczej przestrzec innych ¿e nie warto czasami ufaæ pamiêci ....

Najgorsze jest to ¿e samochód ca³y czas jest w ruchu, nie chcê nawet my¶leæ co by by³o gdyby spowodowa³a jak±¶ kolizjê...

Data: 2013-03-09 13:13:15
Autor: kogutek444
Zaleg³y przegl±d i przestroga
W dniu sobota, 9 marca 2013 19:02:36 UTC+1 użytkownik Jarek S. napisał:
Wczoraj dopatrzy�em si� �e przegl�d techniczny w samochodzie c�rki sko�czy� si� w Sierpniu ubieg�ego roku :)

I nie to �e si� chwal� bo nie ma czym /chocia� mo�e to jaki� rekord/ tylko raczej przestrzec innych �e nie warto czasami ufa� pami�ci ....

Najgorsze jest to �e samoch�d ca�y czas jest w ruchu, nie chc� nawet my�le� co by by�o gdyby spowodowa�a jak�� kolizj�...

Jazda bez przeglądu wymusza pozytywne zachowania. Oczywiście wśród świadomych kierowców. świadomy kierowca zdaje sobie sprawę że jak go złapią to dostanie mandat i będzie się bujał żeby odzyskać DR. To jeżdzi tak żeby nie podpaść a i samochód ma w dobrym stanie. Obligatoryjnie czysty z działającymi wszystkimi światłami, nie kopcący i na oponach co mają więcej bieżnika niż minimum. To chyba dobrze jak ktoś jeździ zgodnie z przepisami sprawnym samochodem. Często w lepszym stanie technicznym niż te co mają załatwione przeglądy. W takiej sytuacji jedynie zawał może spowodować że w coś przywali.

Data: 2013-03-10 17:56:50
Autor: PlaMa
Zaległy przegląd i przestroga
W dniu 2013-03-09 22:13, kogutek444@gmail.com pisze:

Jazda bez przeglądu wymusza pozytywne zachowania. Oczywiście wśród świadomych kierowców. świadomy kierowca zdaje sobie sprawę że jak go złapią to dostanie mandat i będzie się bujał żeby odzyskać DR.

mandat w jakiej wysokości?

Data: 2013-03-10 10:50:19
Autor: kogutek444
Zaleg³y przegl±d i przestroga
W dniu niedziela, 10 marca 2013 17:56:50 UTC+1 u¿ytkownik PlaMa napisa³:
W dniu 2013-03-09 22:13, kogutek444@gmail.com pisze:

> Jazda bez przegl±du wymusza pozytywne zachowania. Oczywi¶cie w¶ród ¶wiadomych kierowców. ¶wiadomy kierowca zdaje sobie sprawê ¿e jak go z³api± to dostanie mandat i bêdzie siê buja³ ¿eby odzyskaæ DR.

mandat w jakiej wysoko¶ci?

Nie wiem bo nigdy nie dosta³em takiego mandatu. Prostszym rozwi±zaniem mo¿e byæ w przypadku rutynowej kontroli zeznaæ ze DR zosta³ w domu. Nie maja co zabraæ. Mandat chyba 5 dych bez punktów.

Data: 2013-03-10 19:26:29
Autor: LEPEK
Zaległy przegląd i przestroga
W dniu 2013-03-10 17:56, PlaMa pisze:

mandat w jakiej wysokości?

Poz. 194 w taryfikatorze
art. 96 § 1 pkt 4
Dopuszczenie przez właściciela, posiadacza, użytkownika lub prowadzącego pojazd:
[...]
2) pojazdu do jazdy na drodze publicznej pomimo braku wymaganych dokumentów stwierdzających dopuszczenie pojazdu do ruchu
50 zł

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2013-03-10 19:35:12
Autor: PlaMa
W dniu 2013-03-10 19:26, LEPEK pisze:

2) pojazdu do jazdy na drodze publicznej pomimo braku wymaganych
dokumentów stwierdzających dopuszczenie pojazdu do ruchu
50 zł

rzeczywiście można się zastanowić nad zaryzykowaniem...

Data: 2013-03-09 19:23:42
Autor: Krzysztof 45
Zaleg�y przegl�d i przestroga
W dniu 2013-03-09 19:02, Jarek S. pisze:
Wczoraj dopatrzyłem się że przegląd techniczny w samochodzie córki skończył
się w Sierpniu ubiegłego roku :)

I nie to że się chwalę bo nie ma czym /chociaż może to jakiś rekord/ tylko
raczej przestrzec innych że nie warto czasami ufać pamięci ....

Najgorsze jest to że samochód cały czas jest w ruchu, nie chcę nawet myśleć
co by było gdyby spowodowała jakąś kolizję...

Takie czasy że teraz produkujemy kaleki a nie ludzi zaradnych, samodzielnych i myślących. Podsuwamy wszystko pod nos i kontrolujemy tak długo jak się da. Tak długo aż sami nie sfiksujemy.
Wytrwałości życzę i dużo zdrowia :)
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 18:34:12
Autor: masti
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Dnia pięknego Sat, 09 Mar 2013 19:23:42 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
napisał:

[...]

nic. zabranie DR i skierowanie na badania techniczne.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-09 19:42:45
Autor: frank drebin
napisał:
[...]

jak to nic?
Ubezpieczenie OC nie działa w trzech przypadkach:
1. Brak aktualnych badań technicznych
2. Sprawca jest pod wpływem alkoholu
3. Działania wojenne

A teraz skasuj komuÅ› mietka s600 nie majÄ…c przeglÄ…du.

Data: 2013-03-09 19:58:06
Autor: Artur Maśląg
napisał:
[...]

Ano nic.

Ubezpieczenie OC nie działa w trzech przypadkach:

Jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz?

1. Brak aktualnych badań technicznych
2. Sprawca jest pod wpływem alkoholu
3. Działania wojenne

Tak?

Art. 43. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli kierujący:

1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii;

2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa;

3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią przestępstwa;

4) zbiegł z miejsca zdarzenia.

A teraz skasuj komuÅ› mietka s600 nie majÄ…c przeglÄ…du.

Spoko, już lecę :)

Tfu, jadÄ™ ;)

Data: 2013-03-09 20:34:05
Autor: frank drebin
napisał:
[...]

no to w takim razie cofam co napisałem.
Ale powiedziawszy szczerze, byłem pewien tego co napisałem. Albo kiedyś tak było albo po prostu pomieszałem. No chyba że różne ubezpieczalnie mają różne zapisy w tych sprawach? Może tak być?

Data: 2013-03-09 20:52:51
Autor: Artur Maśląg
napisał:
[...]

Nie, coś Ci się pomieszało, albo ktoś Ciebie w błąd wprowadził.
Tak rzecze Ustawa o ubezpieczeniach obowiÄ…zkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
:) Zapisy ubezpieczalni nie mogą być sprzeczne z ustawą (znaczy mogą,
ale nic z tego nie wynika).

Data: 2013-03-09 22:43:36
Autor: frank drebin
napisał:
[...]
jakÄ…Å› kolizjÄ™...
[...]

i wszystko jasne

Data: 2013-03-11 09:17:17
Autor: Jarek Pudelko
[...]

Tak jest w AC - sam sie na tym wylozylem. Jakis czas temu ktos mi stuknal zderzak na parkingu, a ja sie nie zorientowalem, ze auto nie ma przegladu (jakis 3 dni po terminie) i pojechalem zglosic szkode z AC. Zrobili ksero dowodu etc.. a za 2 tyg przychodzi pismo, ze auto nie mialo przegladu :) i ze kasa czeka na mnie jak tylko przyniose zaswiadczenie, ze w momencie wystapienia zdarzenia pojazd byl dopuszczony do ruchu :)

--
jarek

Data: 2013-03-11 18:42:35
Autor: J.F
Zaleg y przegl d i przestroga
Użytkownik "Jarek Pudelko"  napisaÅ‚ w
[...]

Patrzac po ustawie - przeglad nie jest warunkiem dopuszczenia do ruchu.

Nie wspominajac juz o tym, ze skoro stales na parkingu, to pojazd nie musial byc dopuszczony :-)

J.

Data: 2013-03-11 19:02:56
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-03-11 18:42, J.F pisze:
[...]

Pisałem wcześniej o AC - różnie z tym jest i różnie ubezpieczalnie
traktują swoich klientów w zależności od sytuacji.

Data: 2013-03-10 18:18:36
Autor: DoQ
W dniu 2013-03-09 19:58, Artur Maśląg pisze:

Art. 43. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od
kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu
ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli
kierujÄ…cy:

Tak, TU wypłaci odszkodowanie z OC a od sprawcy może domagać się zwrotu kosztów (regres) jeśli udowodni że do szkody przyczynił się zły stan techniczny.

Pozdr.

Data: 2013-03-10 18:36:43
Autor: LEPEK
W dniu 2013-03-10 18:18, DoQ pisze:

Tak, TU wypłaci odszkodowanie z OC a od sprawcy może domagać się zwrotu
kosztów (regres) jeśli udowodni że do szkody przyczynił się zły stan
techniczny.

Czyli dokładnie tal samo, jak w przypadku, kiedy samochód ma aktualny przegląd.

Pozdr,

Data: 2013-03-10 19:13:43
Autor: J.F.
Zaleg y przegl d i przestroga
Dnia Sun, 10 Mar 2013 18:18:36 +0100, DoQ napisa³(a):
W dniu 2013-03-09 19:58, Artur Ma¶l±g pisze:
Art. 43. Zak³adowi ubezpieczeñ przys³uguje prawo dochodzenia od
kieruj±cego pojazdem mechanicznym zwrotu wyp³aconego z tytu³u
ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, je¿eli
kieruj±cy:

Tak, TU wyp³aci odszkodowanie z OC a od sprawcy mo¿e domagaæ siê zwrotu kosztów (regres) je¶li udowodni ¿e do szkody przyczyni³ siê z³y stan techniczny.

Nie mowie nie ... ale widzisz gdzies tam powyzej prawo do regresu z powodu
zlego stanu technicznego ? J.

Data: 2013-03-15 03:18:07
Autor: Adam P³aszczyca
Zaleg y przegl d i przestroga
Dnia Sat, 9 Mar 2013 19:42:45 +0100, frank drebin napisa³(a):

nic. zabranie DR i skierowanie na badania techniczne.

jak to nic?
Ubezpieczenie OC nie dzia³a w trzech przypadkach:
1. Brak aktualnych badañ technicznych

Nie wiesz, nie pierdziel.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2013-03-15 11:12:55
Autor: frank drebin
Zaleg y przegl d i przestroga
U¿ytkownik "Adam P³aszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:c1.01.3ZRr6l$1Tnmike.oldfield.org.pl...
[...]

jaki sens ma twój wpis, kiedy Artur Ma¶l±g mnie ju¿ naprostowa³ i to 6 dni temu?
Dowarto¶ciowa³e¶ siê?

--
Nigdy nie k³óæ siê z g³upcem, ludzie mog± nie dostrzec ró¿nicy.

Data: 2013-03-09 19:49:17
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 19:34, masti pisze:
Najgorsze jest to że samochód cały czas jest w ruchu, nie chcę nawet
myśleć co by było gdyby spowodowała jakąś kolizję...

nic. zabranie DR i skierowanie na badania techniczne.

Uwielbiam takie wpisy "fachowców" LOL

To po kiego robić badania co roku? Nie lepiej w tedy gdy nam odbiorą DR?
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 19:00:17
Autor: masti
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Dnia pięknego Sat, 09 Mar 2013 19:49:17 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
napisał:

[...]

to pokaż "fachowcu" odpowiedni artykuł ustawy, który mówi inaczej.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-09 20:09:24
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 20:00, masti pisze:
to pokaż "fachowcu" odpowiedni artykuł ustawy, który mówi inaczej.

Rozumie że Ty nie robisz badań zgodnie z wpisana datą i czekasz aż kontrola lub dzwon sprawi że DR Ci odbiorą. Tak?
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 11:20:03
Autor: WS
Zaleg y przegl d i przestroga
On 9 Mar, 20:09, Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
W dniu 2013-03-09 20:00, masti pisze:> to poka¿ "fachowcu" odpowiedni artyku³ ustawy, który mówi inaczej.

Rozumie ¿e Ty nie robisz badañ zgodnie z wpisana dat± i czekasz a¿
kontrola lub dzwon sprawi ¿e DR Ci odbior±. Tak?

ja regularnie sie sponiam ;)
ale ryzyko niby jest - AC zazwyczaj nie dziala (wiekszosc umow AC ma
taki zapis)
z OC nie ma problemu

WS

Data: 2013-03-09 20:25:50
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-03-09 20:20, WS pisze:
[...]

Powy¿sze nie jest prawd± w pe³ni. Zapis taki mo¿na spotkaæ, nie znaczy
to, ¿e z automatu nie dzia³a AC (mimo zapisu).

z OC nie ma problemu

O ile stan pojazdu nie mia³ wp³ywy na wypadek, znaczy brak jest
zwi±zku miêdzy brakiem badania technicznego a wypadkiem/kolizj±.

Data: 2013-03-09 11:33:28
Autor: WS
On 9 Mar, 20:25, Artur Ma¶l±g <futr...@polbox.com> wrote:

Powy¿sze nie jest prawd± w pe³ni. Zapis taki mo¿na spotkaæ, nie znaczy
to, ¿e z automatu nie dzia³a AC (mimo zapisu).

bez sadu raczej szans nie bedzie... a w sadzie? loteria... to jest
umowa cywilno-prawna i jesli taki zapis nie jest np. w rejestrze
klauzul niedozwolonych to moze byc ciezko...

> z OC nie ma problemu

O ile stan pojazdu nie mia³ wp³ywy na wypadek, znaczy brak jest
zwi±zku miêdzy brakiem badania technicznego a wypadkiem/kolizj±.

A jesli mial? Zgodnie z ustawa poszkodowanemu wyplacic i tak musza, a
z regresem nie moga wystapic... ????

WS

Data: 2013-03-09 21:32:16
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-03-09 20:33, WS pisze:
On 9 Mar, 20:25, Artur Ma¶l±g <futr...@polbox.com> wrote:

Powy¿sze nie jest prawd± w pe³ni. Zapis taki mo¿na spotkaæ, nie znaczy
to, ¿e z automatu nie dzia³a AC (mimo zapisu).

bez sadu raczej szans nie bedzie...

Spoko - bez s±du siê nawet obejdzie. Oczywi¶cie wiele zale¿y od
sytuacji, ale jakby np. ukradli samochód bez badañ technicznych?

a w sadzie? loteria... to jest
umowa cywilno-prawna i jesli taki zapis nie jest np. w rejestrze
klauzul niedozwolonych to moze byc ciezko...

Mo¿e byæ, mo¿e nie byæ. Byæ mo¿e jak z w³asnej winy w co¶ trafi
i badañ nie bêdzie to powiedz± bye, ale jak znajdziesz swój samochód
na parkingu uszkodzony to raczej siê nie wykrêc±. No, ale to
ju¿ szczegó³y.

[...]

Poszkodowanemu z OC sprawcy wyp³aciæ zawsze musz±.

z regresem nie moga wystapic... ????

Mog± uznaæ w takiej sytuacji, ¿e sprawc± wypadku by³ ten, który z
racji stanu technicznego (nie badañ) do wypadku doprowadzi³, choæ
móg³ siê np. zatrzymaæ na okre¶lonej drodze (np. ³yse opony).

Data: 2013-03-09 12:47:37
Autor: WS
On 9 Mar, 21:32, Artur Ma¶l±g <futr...@polbox.com> wrote:

Mog± uznaæ w takiej sytuacji, ¿e sprawc± wypadku by³ ten, który z
racji stanu technicznego (nie badañ) do wypadku doprowadzi³, choæ
móg³ siê np. zatrzymaæ na okre¶lonej drodze (np. ³yse opony).

Moga, ale przy wyplatach z OC zakladamy, ze i tak jest sie spawca...

WS

Data: 2013-03-09 21:51:23
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-03-09 21:47, WS pisze:
[...]

B³êdne za³o¿enie. TU mog± oceniæ sytuacjê inaczej ni¿ policjant.
W sumie dobrze.

Data: 2013-03-09 20:59:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-09 20:09, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Czemu nie odpowiedziałeś na pytanie?

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 21:16:21
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 20:59, Liwiusz pisze:
[...]

Ustaw mam szukać? Sam poszukaj lub  przeanalizuj umowy zakÅ‚adów ubezpieczeniowych.
Zrób dzwon lub uczestnicz w dzwonie nie ze swojej winy z dużymi stratami materialnymi i uszczerbkiem na zdrowiu, a może jeszcze trafisz na jakiegoś z "plecami" i nie miej aktualnych badań technicznych.

Pytanie. Ty też robisz badanie po zatrzymani DR?
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 21:33:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-09 21:16, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Hehe, i kto to mówi: "produkujemy kaleki a nie ludzi zaradnych, samodzielnych i myślących"

Pytanie. Ty też robisz badanie po zatrzymani DR?

Nie odpowiadam na pytania nie zwiÄ…zane z tematem.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 21:43:37
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 21:33, Liwiusz pisze:
Nie odpowiadam na pytania nie zwiÄ…zane z tematem.
  CoÅ› jarasz dziwnego przy sobocie?
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 21:45:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-09 21:43, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-03-09 21:33, Liwiusz pisze:
Nie odpowiadam na pytania nie zwiÄ…zane z tematem.
  CoÅ› jarasz dziwnego przy sobocie?

Obalam Obolona.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 21:36:18
Autor: masti
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Dnia pięknego Sat, 09 Mar 2013 21:16:21 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
napisał:

[...]

Ustaw mam szukać?

tak. Bo masz obowiązej je znać. znalezienie zajęło mi jakieś 10 sekund.
Ale to zbyt trudne dla takiego 'fachoffca" ja Ty

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-09 13:45:48
Autor: WS
Zaleg y przegl d i przestroga
On 9 Mar, 22:36, masti <g...@to.hell> wrote:

tak. Bo masz obowi±zej je znaæ.

a mozesz wskazac odpowiedni artyku³ ustawy, ktory to nakazuje? :)

Data: 2013-03-09 21:47:23
Autor: masti
Dnia pięknego Sat, 09 Mar 2013 13:45:48 -0800 osobnik zwany WS napisał:

On 9 Mar, 22:36, masti <g...@to.hell> wrote:

tak. Bo masz obowiązej je znać.

a mozesz wskazac odpowiedni artykuł ustawy, ktory to nakazuje? :)

tak :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-09 23:18:10
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 22:36, masti pisze:
Ustaw mam szukać?

tak. Bo masz obowiązej je znać. znalezienie zajęło mi jakieś 10 sekund.

Ale to zbyt trudne dla takiego 'fachoffca" ja Ty

10sek. Net Ci pada?

Nie szukam ustawy, bo szukałem w tedy gdy Ty na gówno wołałeś papu - *Fachowcu*

Zadałem Ci pytanie, po co robić regularnie badania techniczne jeżeli według Ciebie nie ponosi się konsekwencji za ich brak? Odpowiesz?
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 14:43:30
Autor: kogutek444
Zaleg�y przegl�d i przestroga
W dniu sobota, 9 marca 2013 23:18:10 UTC+1 u¿ytkownik Krzysztof 45 napisa³:

> tak. Bo masz obowi±zej je znaæ. znalezienie zajê³o mi jakie¶ 10 sekund.

> Ale to zbyt trudne dla takiego 'fachoffca" ja Ty

10sek. Net Ci pada?

Nie szukam ustawy, bo szuka³em w tedy gdy Ty na gówno wo³a³e¶ papu - *Fachowcu*

Zada³em Ci pytanie, po co robiæ regularnie badania techniczne je¿eli wed³ug Ciebie nie ponosi siê konsekwencji za ich brak? Odpowiesz?

-- Krzysiek

Ponosi siê konsekwencje. Mandat i minimum dzieñ wyrwany z ¿ycia na odzyskanie dokumentu.

Data: 2013-03-10 11:29:38
Autor: Krzysztof 45
Zaleg�y przegl�d i przestroga
W dniu 2013-03-09 23:43, kogutek444@gmail.com pisze:
Ponosi się konsekwencje. Mandat i minimum dzień wyrwany z życia na odzyskanie dokumentu.
To oczywiste przy normalnej kontroli.
A gdy dojdzie do wypadku ubezpieczyciel dochodzi czy istnieje związek przyczynowy między brakiem badań technicznych a powstałą szkodą.

--
Krzysiek

Data: 2013-03-10 03:58:09
Autor: kogutek444
Zaleg�y przegl�d i przestroga
W dniu niedziela, 10 marca 2013 11:29:38 UTC+1 u¿ytkownik Krzysztof 45 napisa³:
W dniu 2013-03-09 23:43, kogutek444@gmail.com pisze:

> Ponosi siê konsekwencje. Mandat i minimum dzieñ wyrwany z ¿ycia na odzyskanie dokumentu.

To oczywiste przy normalnej kontroli.

A gdy dojdzie do wypadku ubezpieczyciel dochodzi czy istnieje zwi±zek przyczynowy miêdzy brakiem badañ technicznych a powsta³± szkod±..

-- Krzysiek

A jak wraczyd³o ma kupiony przegl±d to oczywi¶cie nikt nie dochodzi dlaczego kierowca w co¶ przywali³. I co mu z tego dochodzenia jak taki przypadek nie jest wprost wyszczególniony w ustawie. Napisaæ jakie ma mo¿liwo¶ci dochodzenia czy sam sobie poszukasz? A tak przy okazji. W ustawie stoi jak byk ¿e mo¿e dochodziæ je¶li szkoda by³a zrobiona umy¶lnie. Czyli jak komu¶ udowodni± ¿e zamiast jechaæ 50 jecha³ 70, ubezpieczyciel mo¿e siê domagaæ zwrotu kasy. Tym siê przejmuj bo to taki paragraf 22.

Data: 2013-03-10 15:35:10
Autor: m4rkiz
"Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote in message news:khhnak$222$1news.vectranet.pl...
A gdy dojdzie do wypadku ubezpieczyciel dochodzi czy istnieje związek przyczynowy między brakiem badań technicznych a powstałą szkodą.

smiem watpic, raczej o zwiazek miedzy stanem technicznym a powstala szkoda

posiadanie badan nie zwalnia z dbania o wlasciwy stan techniczny
tak samo jak brak waznych badan nie implikuje ze pojazd jest
niesprawny

Data: 2013-03-09 22:18:13
Autor: masti
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Dnia pięknego Sat, 09 Mar 2013 23:18:10 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
napisał:

[...]

udowodnij

Zadałem Ci pytanie, po co robić regularnie badania techniczne jeżeli
według Ciebie nie ponosi się konsekwencji za ich brak? Odpowiesz?

po co? palnąłęś totalną głupotę i usiłujesz uciec w zupełnie inny temat.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-09 23:40:46
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 23:18, masti pisze:
Zadałem Ci pytanie, po co robić regularnie badania techniczne jeżeli
według Ciebie nie ponosi się konsekwencji za ich brak? Odpowiesz?

po co?palnąłęś totalną głupotę i usiłujesz uciec w zupełnie inny temat.

CoÅ› Ci przypomnÄ™.

->> Najgorsze jest to że samochód cały czas jest w ruchu, nie chcę nawet
->> myśleć co by było gdyby spowodowała jakąś kolizję...
Twoja odpowiedz
-> nic. zabranie DR i skierowanie na badania techniczne.

Daj mu to na piśmie i deklarację że gdy kiedyś poniesie inne konsekwencje niż wymieniłeś, pokryjesz jego straty.
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 22:49:06
Autor: masti
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Dnia pięknego Sat, 09 Mar 2013 23:40:46 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
napisał:

[...]

->> myśleć co by było gdyby spowodowała jakąś kolizję... Twoja odpowiedz
-> nic. zabranie DR i skierowanie na badania techniczne.

Daj mu to na piśmie i deklarację że gdy kiedyś poniesie inne
konsekwencje niż wymieniłeś, pokryjesz jego straty.

ROTFL, dalej brniesz w swoje głupoty

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-09 21:38:19
Autor: Artur Maśląg
[...]

Nie musisz - tekst artykułu z ustawy podałem w tym wątku.

Sam poszukaj lub  przeanalizuj umowy zakÅ‚adów ubezpieczeniowych.

Tu nie ma czego szukać, czy też analizować - czarno na białym
podałem, że brak badań nie ma wpływu na OC. Umowy TU muszą być
zgodne z OWU, a jak nie sÄ… to ich problem.

Zrób dzwon lub uczestnicz w dzwonie nie ze swojej winy z dużymi stratami
materialnymi i uszczerbkiem na zdrowiu, a może jeszcze trafisz na
jakiegoś z "plecami" i nie miej aktualnych badań technicznych.

Może zamiast opowieści z mchu i paproci sprawdziłbyś umowę OC, którą
podpisałeś?

Pytanie. Ty też robisz badanie po zatrzymani DR?

LOL - a co ma do rzeczy?

Data: 2013-03-09 21:46:57
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 21:38, Artur Maśląg pisze:
Pytanie. Ty też robisz badanie po zatrzymani DR?

LOL - a co ma do rzeczy?

Jak to co.
Jeżeli nie ma żadnych konsekwencji z powodu braku aktualnych badań, to po co je robić?
Można je robić co około kilka lat zgodnie z częstotliwością kontroli drogowej lub dzwonów. Trochę by się kasy zaoszczędziło.
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 21:54:27
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-03-09 21:46, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-03-09 21:38, Artur Maśląg pisze:
Pytanie. Ty też robisz badanie po zatrzymani DR?

LOL - a co ma do rzeczy?

Jak to co.

Ano tyle, że zamiast się douczyć (pomijam już to co tutaj napisano
- przeczytaj warunki OC, które podpisałeś) próbujesz zdryfować w
kierunku pozamerytorycznym.

Data: 2013-03-09 22:06:41
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 21:54, Artur Maśląg pisze:
- przeczytaj warunki OC, które podpisałeś)
Tam nie ma interpretacji rzeczoznawców od dzwonów, które nie jednego
rozwaliły śmiechem i pogrążyły finansowo.
próbujesz zdryfować w kierunku pozamerytorycznym.
Zdryfuj i Ty i wyjaÅ›nij mi.  Może jestem w gronie nielicznych frajerów którzy
pozostali na tym padole i badania wykonuje zgodnie z wpisanÄ… datÄ….
--
Krzysiek

Data: 2013-03-09 22:13:41
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-03-09 22:06, Krzysztof 45 pisze:
W dniu 2013-03-09 21:54, Artur Maśląg pisze:
- przeczytaj warunki OC, które podpisałeś)
Tam nie ma interpretacji rzeczoznawców od dzwonów, które nie jednego
rozwaliły śmiechem i pogrążyły finansowo.

Póki co, to te interpretacje istnieją tylko w Twojej głowie. Jeżeli nie
są to imaginacje chorego umysłu, to daj parę linków do spraw
i orzeczeń. Te powinny być głośne, skoro podważają zapisy ustawowe.
Poczekam cierpliwie.

próbujesz zdryfować w kierunku pozamerytorycznym.
Zdryfuj i Ty i wyjaśnij mi.

Bez dryfowanie wyjaśniłem, że opowiadasz bzdury i ściemniasz.

Może jestem w gronie nielicznych frajerów którzy
pozostali na tym padole i badania wykonuje zgodnie z wpisanÄ… datÄ….

Frajerem być może jesteś, ale to jakby poza dyskusją na temat
OC...

Data: 2013-03-09 22:27:12
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-09 22:13, Artur Maśląg pisze:
Frajerem być może jesteś, ale to jakby poza dyskusją na temat
OC...

Tak ciężko Ci odpowiedzieć po co robisz regularnie (o ile robisz) badanie techniczne samochodu?

Temat OC mnie tu nie interesuje.
--
Krzysiek

Data: 2013-03-10 18:20:27
Autor: ddddddd
W dniu 2013-03-09 22:27, Krzysztof 45 pisze:
[...]

ja ci odpowiem: praktycznie w każdym roku mam kontrolę drogową więc nie opłaca się jeździć dłuższy czas bez przeglądu, szczególnie że po ten dowód trzeba się pofatygować do gminy, podpisać że zostało się pouczonym że powinienem po zakupie auta zasilić budżet i zmienić tablice i dowód, po przeprowadzce też... Poza tym na stacji diagnostycznej jestem min 2 razy w roku, raz bo muszę, raz bo chcę się upewnić czy wszystko ok z zawieszeniem lub słyszę jakieś stuki.
Zdarza mi się przeoczyć przegląd, czasem przejeżdżę miesiąc czy dwa bez przeglądu.
Ale jeśli jeździsz tyle że przez kilka lat nie spotykasz rutynowej kontroli - to faktycznie frajerstwo co rok płacić :P

Lukasz

Data: 2013-03-10 19:14:55
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-10 18:20, ddddddd pisze:
[...]

ja ci odpowiem:
> [...]
Ale jeśli jeździsz tyle że przez kilka lat nie spotykasz rutynowej
kontroli - to faktycznie frajerstwo co rok płacić :P

I o to mi chodzi. Jeżeli nie ponosi się konsekwencji po za mandatem, nawet w sytuacji gdy uczestniczymy w wypadku, to po co ludzie robią te badania. Frajerstwo jednym słowem. Oczywiście dotyczy to ludzi którzy dbają o prawidłowy stan tech. auta.

Musisz chyba bardzo dużo jeździć lub mieć farta do kontroli. Ja robię około 15-20 a bywa że i 40tyś km rocznie i jak pamięcią sięgam, nie przypominam sobie bym był kiedykolwiek rutynowo kontrolowany.
--
Krzysiek

Data: 2013-03-11 05:33:35
Autor: ddddddd
W dniu 2013-03-10 19:14, Krzysztof 45 pisze:
I o to mi chodzi. Jeżeli nie ponosi się konsekwencji po za mandatem,
nawet w sytuacji gdy uczestniczymy w wypadku, to po co ludzie robiÄ… te
badania. Frajerstwo jednym słowem. Oczywiście dotyczy to ludzi którzy
dbają o prawidłowy stan tech. auta.

to coś jak nieprzerejestrowanie auta. Ja zawsze to robiłem, pewnego dnia kupiłem auto które miało kilku właścicieli i nikt w międzyczasie nie przerejestrowywał. Pytam właściciela dlaczego - "bo nikt u nas (w wiosce) nie przerejestrowuje" (bo nie ma kar). Ja zarejestrowałem to auto na siebie (bo bałem się nieporządku w papierach) kosztowało mnie to chyba 260zł (bo było tylko zaświadczenie że KP zagubiona), pół dnia stracone w starostwie. Powiedziałem sobie wtedy że już nigdy nie dam się tak sfrajerować.

Musisz chyba bardzo dużo jeździć lub mieć farta do kontroli. Ja robię
około 15-20 a bywa że i 40tyś km rocznie i jak pamięcią sięgam, nie
przypominam sobie bym był kiedykolwiek rutynowo kontrolowany.

ja robię 40 do 60 tys rocznie, być może czasem o takich godzinach jeżdżę (w niektórych miejscowościach poranne kontrole trzeźwości), zdarza mi się też prędkość przekroczyć co zwiększa prawdopodobieństwo kontroli (ale ta rutynowa to i tak min. raz do roku wypada) :)

Lukasz

Data: 2013-03-10 21:47:11
Autor: Artur Maśląg
[...]

To jest nieistotne w kontekście dyskusji, czyli w tym fragmencie
Twoich fałszywych tez, że brak badań w zakresie polisy OC
z automatu powoduje ściągniecie regresem kosztów z sprawcy.

Temat OC mnie tu nie interesuje.

Nie, skÄ…d:
<cite>
[...]
</cite>

:>

Data: 2013-03-10 22:27:41
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-10 21:47, Artur Maśląg pisze:
Tak ciężko Ci odpowiedzieć po co robisz regularnie (o ile robisz)
badanie techniczne samochodu?
To jest nieistotnew kontekście

Może są inne konteksty które zmuszają Ciebie do płacenia. Jeżeli to Twoja słodka tajemnica, niech tak zostanie.

dyskusji,czyli w tym fragmencie
Twoich fałszywych tez, że brak badań w zakresie polisy OC
z automatu powoduje ściągniecie regresem kosztów z sprawcy.

Nigdzie nie twierdziłem takiej skrajności że brak badań z automatu powoduje ściągniecie regresem kosztów z sprawcy.
Tylko nie wykluczam uciążliwych kłopotów.

Temat OC mnie tu nie interesuje.

Nie, skÄ…d:
<cite>

To na marginesie tematu, a interesuje mnie czemu ludzie robią obowiązkowe badania w sytuacji nie ponoszenia konsekwencji z tytułu ich braku. Bo 50 zł mandatu + koszt badania technicznego i odbiór DR w urzędzie to nie kara.
--
Krzysiek

Data: 2013-03-10 22:33:36
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-03-10 22:27, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Bredzisz i ściemniasz, próbują jakoś wybrnąć z głupot, które
nawypisywałeś o OC i badaniach technicznych.

Data: 2013-03-10 22:54:31
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-10 22:33, Artur Maśląg pisze:
[...]

http://www.leonisdirect.pl/wiadomosci/444,brak-waznego-badania-technicznego-skutkuje-powaznymi-konsekwencjami

Oczywiście tam są głupoty.

--
Krzysiek

Data: 2013-03-10 22:02:04
Autor: masti
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Dnia pięknego Sun, 10 Mar 2013 22:54:31 +0100 osobnik zwany Krzysztof 45
napisał:

[...]

oczywiście. Ale nawet ich nie potrafisz przeczytać:
"Teoretycznie ubezpieczyciel wypłaci poszkodowanemu odszkodowanie z twojego OC, ale jeśli udowodni, że zły stan techniczny twojego samochodu mógł być przyczyną wypadku, w konsekwencji może poprosić Cię o zwrot poniesionych kosztów."

to gdzie tu jest napisane o badaniach technicznych?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-10 23:17:52
Autor: Krzysztof 45
napisał:

[...]

A Ty nie potrafisz skopiować i wkleić.
"Jeśli to Ty spowodowałeś kolizję pojazdem bez ważnych nadań technicznych"

Co w sytuacji gdy.
Auto bez aktualnych badań technicznych w stanie powiedzmy wzorcowym, (ale to tylko kierowca wie) uczestniczy w wypadku. Po wypadku z auta pozostają zgliszcza nie do rozpoznania, a tym bardziej do postawienia diagnozy w jakim było stanie technicznym przed wypadkiem.

SÅ‚ucham.
--
Krzysiek

Data: 2013-03-10 22:21:44
Autor: masti
Zaleg�y przegl�d i przestroga

45 napisał:

[...]

pozostajÄ… zgliszcza nie do rozpoznania, a tym bardziej do postawienia
diagnozy w jakim było stanie technicznym przed wypadkiem.

SÅ‚ucham.

a jak porwalii go kosmici? szukasz nie wiadomo gdzie a ustawy jakoś nie potrafisz znaleźć

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-10 23:45:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-10 23:17, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Skoro nie można postawić diagnozy, to nie można stwierdzić, ze auto było niesprawne, czyli kierowca nie jest pociągnięty do (tej hipotetycznej) odpowiedzialności, bowiem jego winę (roszczenie) należy udowodnić, co tutaj nie jest możliwe.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-11 07:05:32
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-10 23:45, Liwiusz pisze:
[...]

Właśnie teraz rozchodzi się o te udowadniania i procesy sądowe. Brak aktualnych badań technicznych i auto którego nie można zbadać. Sytuacja na korzyść TU a nie właściciela takiego auta.
--
Krzysiek

Data: 2013-03-11 00:44:56
Autor: Konfabulator
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Krzysio pisze:
W³a¶nie teraz rozchodzi siê o te udowadniania i procesy s±dowe. Brak aktualnych badañ technicznych i auto którego nie mo¿na zbadaæ. Sytuacja na korzy¶æ TU a nie w³a¶ciciela takiego auta.

Co¶ Ci siê znowu myli. Jak kogo¶ zabij±, a narzêdzia zbrodni brak lub zniszczone, ¿e badaæ siê nie da, to problem ma prokuratura, bo pozostaje proces poszlakowy,  podobnie jest z TU, które musi udowodniæ BEZSPORNIE wadê pojazdu, który nie istnieje lub nie da siê go zbadaæ i jej zwi±zek z wypadkiem oraz winê umy¶ln± kierowcy i powiniene¶ sobie zdawaæ sprawê, ¿e jeden ¶wiadek, który jecha³ tym pojazdem niedawno zeznaj±cy, ¿e pojazd by³ sprawny, k³adzie ca³kowicie taki proces, nie mówi±c o kilku.

Data: 2013-03-11 08:24:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-11 07:05, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Nie istnieje domniemanie (ani prawne, ani faktyczne) brak badań -> pojazd niesprawny.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-11 09:59:27
Autor: Budzik
Zaleg?y przegl?d i przestroga
U¿ytkownik Krzysztof 45 "mekar[wytnijto]"@vp.pl ...

W³a¶nie teraz rozchodzi siê o te udowadniania i procesy s±dowe. Brak aktualnych badañ technicznych i auto którego nie mo¿na zbadaæ. Sytuacja na korzy¶æ TU a nie w³a¶ciciela takiego auta.

Dok³adnie! Ale w korei chyba...

Data: 2013-03-10 23:06:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-10 22:54, Krzysztof 45 pisze:
[...]

To bezpodstawne bzdury.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 23:21:39
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-03-10 23:06, Liwiusz pisze:
[...]

Pewnie że bzdury, bo jak udowodni stan techniczny gdy auto skończy jak słynne ferrari.
--
Krzysiek

Data: 2013-03-10 23:43:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-10 23:21, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Nie takie problemy rozwiÄ…zywali sÄ…dowi biegli ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-03-11 10:26:37
Autor: J.F
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Użytkownik "Krzysztof 45"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Zeby sprawdzic czy maja sprawne auto ? :-)
Koledze cos dwa razy pekly przewody hamulcowe, mnie ostatnio w zlomie tez, wiec moze ma to sens dla wlasnego dobra.

Poza tym niektorzy maja AC, inni mieszkaja 500km od miejsca zameldowania, jeszcze innym nie usmiecha sie wyjazd na wakacje, byc moze zagraniczne, bez dowodu, bo zabrali po drodze ...

Sa jeszcze tacy ekologiczni, co chetnie sprawdza czy nie zatruwaja srodowiska, ale to dopiero po drugiej stronie Odry ..

J.

Data: 2013-03-10 22:59:18
Autor: Budzik
Zaleg?y przegl?d i przestroga
Osobnik posiadaj±cy mail @vp.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Najgorsze jest to ¿e samochód ca³y czas jest w ruchu, nie chcê nawet
my¶leæ co by by³o gdyby spowodowa³a jak±¶ kolizjê...

nic. zabranie DR i skierowanie na badania techniczne.

Uwielbiam takie wpisy "fachowców" LOL

To po kiego robiæ badania co roku? Nie lepiej w tedy gdy nam odbior± DR?

no jak to po co?
Po to, aby napotkany misiek nie zakonczy³ naszej podró¿y.
Tfu, przeciez po to, aby sprawdziæ stan techniczny pojazdu :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-03-15 03:17:02
Autor: Adam P³aszczyca
Zaleg�y przegl�d i przestroga
Dnia Sat, 09 Mar 2013 19:49:17 +0100, Krzysztof 45 napisa³(a):

Uwielbiam takie wpisy "fachowców" LOL
Znaczy swoje?

To po kiego robiæ badania co roku? Nie lepiej w tedy gdy nam odbior± DR?
Nie wiem,. ale Ty, jako wiedz±cy powiesz na pewno. --

Data: 2013-03-11 09:41:18
Autor: PesTYcyD
Zaleg³y przegl±d i przestroga
Mnie policja z³apa³a bez badañ technicznych, bo zapomnia³em o nich. DR mi zatrzymali, pojecha³em zrobiæ badania, tego samego dnia odebra³em DR nie dosta³em ¿adnego mandatu.

Data: 2013-03-11 09:27:26
Autor: AZ
On 2013-03-11, PesTYcyD <pestycyd@wp.pl> wrote:
Mnie policja złapała bez badań technicznych, bo zapomniałem o nich. DR mi zatrzymali, pojechałem zrobić badania, tego samego dnia odebrałem DR nie dostałem żadnego mandatu.

Bo zdazyles. Na drugi dzien DR juz by jechal do WK :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-03-11 12:10:05
Autor: PesTYcyD
W dniu 2013-03-11 10:27, AZ pisze:
Bo zdazyles. Na drugi dzien DR juz by jechal do WK :-)

Sami powiedzieli mi ¿e bêdzie do odbioru na komendzie.

Data: 2013-03-15 03:16:20
Autor: Adam P³aszczyca
Zaleg³y przegl±d i przestroga
Dnia Sat, 9 Mar 2013 19:02:36 +0100, Jarek S. napisa³(a):

Najgorsze jest to ¿e samochód ca³y czas jest w ruchu, nie chcê nawet my¶leæ co by by³o gdyby spowodowa³a jak±¶ kolizjê...

A co by niby siê mia³o staæ?