Zaliczka na PIT a remanent

Data: 2010-01-11 21:42:35
Autor: Tomek
Zaliczka na PIT a remanent
Czy to, że różnicę remanentową uwzględnia się dopiero w rozliczeniu
rocznym, a nie przy obliczaniu zaliczek na PIT (zakładam że w trakcie roku
nie robię remanentów), wynika pośrednio z brzmienia art. 24.2 updof
(tzn. skoro nie ma remanentu końcowego to nie ma jak wyliczać różnicy  remanentowej),
czy też jest na to jakiś przepis szczegółowy kóry mi uciekł?

--
Tomek

Data: 2010-01-11 22:20:59
Autor: 'Tom N'
Zaliczka na PIT a remanent
Tomek w <news:op.u6dyg9xhl60ql1tmr.chello.pl>:

[...]

A co to znaczy "nie ma remanentu"?

czy też jest na to jakiś przepis szczegółowy kóry mi uciekł?

To się może okazać po odpowiedzi na pytanie pomocnicze...
 --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-11 22:27:37
Autor: Tomek
Zaliczka na PIT a remanent
Dnia 11-01-2010 o 22:20:59 'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid>  napisał(a):

[...]

Wyczuwam podstęp - bo to chyba oczywiste że będzie dopiero na 31/12

czy też jest na to jakiś przepis szczegółowy kóry mi uciekł?

To się może okazać po odpowiedzi na pytanie pomocnicze...

Ja się w tych szyfrogramach nie rozeznaję, wprost poproszę :-)

--
Tomek

Data: 2010-01-11 22:48:07
Autor: 'Tom N'
Zaliczka na PIT a remanent
Tomek w <news:op.u6d0kb05l60ql1tmr.chello.pl>:

[...]

                                                  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
roku nie robię remanentów), wynika pośrednio z brzmienia art. 24.2
   ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
updof (tzn. skoro nie ma remanentu końcowego to nie ma jak wyliczać
różnicy remanentowej),
A co to znaczy "nie ma remanentu"?

Wyczuwam podstęp - bo to chyba oczywiste że będzie dopiero na 31/12

Ano dobrze wyczuwasz ;-)

Art. 44. 2. Dochodem z działalności gospodarczej stanowiącym podstawę obliczenia
zaliczki u podatników prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów
jest różnica pomiędzy wynikającym z tych ksiąg przychodem i kosztami jego
uzyskania. Jeżeli jednak podatnik na koniec miesiąca sporządza remanent
towarów, surowców i materiałów pomocniczych lub naczelnik urzędu skarbowego
                                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
zarządzi sporządzenie takiego remanentu, dochód ustala się według zasad
^^^^^^^^
określonych w art. 24 ust. 2.

czy też jest na to jakiś przepis szczegółowy kóry mi uciekł?
To się może okazać po odpowiedzi na pytanie pomocnicze...
Ja się w tych szyfrogramach nie rozeznaję, wprost poproszę :-)

Chodzi o to, że nie ważne, czy wypełniłeś polecenie naczelnika, czy nie
(zrobiłeś/nie zrobiłeś remanentu), zaliczkę masz wpłacić według art. 44.

:D

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-12 00:15:38
Autor: Tomek
Zaliczka na PIT a remanent

napisał(a):

[...]

Aj waj, prosto z art. 44.1 pognałem jak posłuszne cielę do 44.3
i przeoczyłem 44.2...
Dzięki!

:-)

--