Zaliczki za najem

Data: 2020-01-23 15:41:34
Autor: Piotr Gałka
Zaliczki za najem
Przed chwilą przejrzałem wątek sprzed kilku dni 'Oswiadczenie o wyborze ryczaltu' i skłoniło mnie to do zapytania.

Jakieś 8 lat temu doszedłem (z wielkim trudem :( ) do tego jak rozliczać najem wg skali i od tamtej pory nic nie zmieniam.

Jak pojawiło się hasło, że zaliczki na kwotę poniżej 1k można nie wpłacać dopóki suma nie osiągnie 1k to zajrzałem do przepisów, ale nie znalazłem tam, aby to dotyczyło też najmu (wyraźnie było o zaliczkach z DG, a nie z najmu bez DG). Wtedy też sprawdzałem, że przy obliczaniu zaliczek mam uwzględniać tylko tę starą kwotę wolną, a nową dopiero przy rozliczeniu rocznym. Wpłacam więc nadal wszystkie małe kwoty, a potem jak złożę w kwietniu PITa to gdzieś w lipcu dostaję zwrot.

Czy zmieniło się coś, z czym powinienem się zapoznać?
P.G.

Zaliczki za najem