¯a³oba narodowa

Data: 2009-04-15 15:26:04
Autor: awe
¯a³oba narodowa
Wiele osob ktore ocalaly zapewne stracily swoich bliskich. 10 tys to nie jest duzo jak na tego typu wypadek zwlaszcza ze za caly wypadek odpowiada samorzad a tym samy panstwo, wiec daja z poczucia winy oraz licytuja sie z pomoca ze wzgledu na przyszle wybory. Licytuja sie, bo to nie z ich pieniedzy idzie ta pomoc. Zreszta jak wszelkie wydatki o ktorych politycy decyduja....- efektem jest wysokie zadluzenie panstwa. Samo odszkodowanie powinno wynosic conajmniej 600-900 tys zl od osoby. ..jak nie wiecej. Wg sadow polskich zycie ludzie jest bezcenne stad zupelnie inaczej niz w krajach anglosaskich wyznacza sie odszkodowania. Ja uwazam ze skoro jest bezcenne to odszkodowania powinny byc bardzo wysokie. Ta formula sprawdza sie w USA. Zeby nie placic wysokich odszkodowan, wydaje sie duzo pieniedzy na zapobieganie wystepowaniu takich sytuacji. Rzekomo to tylko rachunek ekonomiczny. Czasem oplaca sie zaryzykowac zyciem innych ludzi, a czasem zeby zaoszczedzic w przypadku wystapienia wypadku wprowadza sie srodki zaradcze.
Owszem bieda jest wszedzie i masz duzo racji. Rowniez mam dosc gapienia sie na spalony barak. Nie wiem jak w innych stacjach ale generalnie ogladam TVN24 - i to od stacji zalezy ile poswieci materialu na dana sprawe. Widocznie nie ma ciekawszych tematow.
Dyskusja o tym ze ktos kogos nie powiadomil o wypadku byla zenujaca. Byc moze Tusk chcial byc pierwszy, zwlaszcza ze niewiele go to kosztuje. Wsiadl w samolot, potem podjechal na miejsce, naobiecywal pomoc w roznej formie, zlozyl jakies oswiadczenia i wystapil jako monsz stanu. To bylo perfidne. Oczywiscie nie patrze na to jednostronnie. Zdaje sobie sprawe, ze ogloszenie zaloby narodowej - zalezy od ilosci osob ktore gina w jednej tragedii oraz od okolicznosci wypadku. 21 osob to wystarczajaca liczba ofiar aby oglosic zalobe narodowa, choc mialem wrazenie ze byla to neutralizacja szybkiego wskoku Tuska do samolotu . Wczesniej bawil sie we Wloszech podczas kryzysu, a ostatnio gral nawet w pilke...
Jestem przekonany ze zeby nie wybory to Tusk olalby ten wypadek...No moze jestem niesprawiedliwy, moze po prostu nie rozgrywal meczu...i z nudow zrobil sobie wycieczke...
awe

Data: 2009-04-15 15:48:17
Autor: nszoczi
¯a³oba narodowa

U¿ytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gs4naf$34h$1news.onet.pl...
Wiele osob ktore ocalaly zapewne stracily swoich bliskich. 10 tys to nie jest duzo jak na tego typu wypadek zwlaszcza ze za caly wypadek odpowiada samorzad a tym samy panstwo, wiec daja z poczucia winy oraz licytuja sie z pomoca ze wzgledu na przyszle wybory. Licytuja sie, bo to nie z ich pieniedzy idzie ta pomoc.Wg  sadow polskich zycie ludzie jest bezcenne stad zupelnie inaczej niz w krajach anglosaskich wyznacza sie odszkodowania. Ja uwazam ze skoro jest bezcenne to odszkodowania powinny byc bardzo wysokie.

Zgadzam siê z tym co piszesz... ¯ycie ludzkie jest bezcenne i ¿adne tak naprawdê pieni±dze nie s± w stanie otrzeæ ³ez po stracie najbli¿szych...
W tym konkretnym wypadku ofiary mia³y to szczê¶cie w nieszczê¶ciu, ¿e zginê³o tak du¿o osób... Pisz±c tak mam na my¶li to, ¿e na co dzieñ niestety umieraj± ludzie w³a¶nie w wyniku niedopatrzeñ w³adz lokalnych... Tylko, ¿e w zwi±zku z tym, ¿e s± to pojedyncze wypadki rodziny ofiar nie mog± liczyæ na takie wsparcie ze strony pañstwa o jakim jest mowa w Kamieniu Pomorskim...
Pozwalam sobie natomiast w taki a nie inny sposób wyra¿aæ swoj± krytykê wobec tego co siê tam teraz dzieje poniewa¿ mia³±m okazjê pracowaæ w³a¶nie z takimi lud¼mi jak ofiary po¿aru. St±d wiem, ¿e dawanie im do rêki pieniêdzy to najgorsze co mo¿na zrobiæ. Niestety w ten sposób im pomóc nie mo¿na.
Znam jednego cz³owieka, który bardzo wd³ugo by³ bezdomny ale z tej bezdomno¶ci wyszed³. To w³a¶nie od niego siê nauczy³am, ¿e najlepsz± pomoc± takim ludziom jest zapewnienie im pracy a ne dawanie do rêki pieniêdzy poniewa¿ i tak z nich w³a¶ciwie nie skorzystaj±...

[...]

Bardzo wspó³czujê osobom, które w wyniku po¿aru straci³y najbli¿szych i tym które same ucierpia³y. Ale dla mnie akurat ten wypadek to za ma³o ¿eby og³aszaæ ¿a³obê narodow±.
Niestety przez tak czêste jej og³aszanie przestajemy czuæ jej powagê a rodz± siê w nas tak skrajne emocje z przewag± tych negatywnych niestety...

Data: 2009-04-15 19:03:05
Autor: awe
¯a³oba narodowa
No ja tez sie z Toba zgadzam i tez mam w tym zakresie jakies doswiadczenie osobiste. POwiedzmy ze te 10 tys zl dostali na przepuszczenie. Dla wladzy to bardzo wygodne, bo ofiary beda mogly w spokoju kontemplowac sie w bolu i w szoku. Gdyby jeszcze nie mialy pieniedzy moglyby za wczesnie sie obudzic i zaczac za duzo glowkowac. Mam nadzieje ze dostana conajmniej po 1 mln zl od ofiary smietelnej. Nie wnikam czy dostana te kase w gotowce czy tez jako wklad bankowy aby mogly pobierac rozbite na miesieczne wyplaty odsetki od takiej sumy. Praca to jedno a odszkodowanie to drugie...
A ludzi w z samorzadu w Kamienu Pomorskim wyje..na zbity pysk i obarczyc czescia odszkodowan. jak nie beda mieli gdzie mieszkac to chyba znajdzie sie podobny hotet socjalny?
awe

¯a³oba narodowa