Żałosny jest ten Wassermann.

Data: 2010-02-12 09:20:48
Autor: Artur Borubar
Żałosny jest ten Wassermann.
Wiele faktów Sobiesiak przedstawił odmiennie, niż inni zeznający przed komisją. Różniły się one nawet od zeznań, które wcześniej sam złożył w prokuraturze. Po przesłuchaniu widać, że Sobiesiak i politycy PO byli sobie potrzebni - powiedział w Kontrwywiadzie RMF FM Zbigniew Wassermann. Można tylko zazdrościć takich znajomości - dodał.

Ale da się Drzewieckiemu zarzucić fałszywe zeznania?

Pan przewodniczący Sekuła nie pozwala nam na analizę tych stenogramów, nie ma czasu, bo my w nocy kończymy przesłuchania, w związku z tym nie ma kiedy zrobić tych analiz.

Gdyby był Pan dzisiaj czynnym prokuratorem i miałby Pan tę sprawę na swoim biurku, posadziłby Pan za aferę hazardową kogoś do więzienia?

Na podstawie tych materiałów, które teraz mam - nie. To za wcześnie mówić. Na pewno inaczej prowadziłbym to śledztwo. W sprawach korupcyjnych musi się bazować na twardych dowodach z czynności operacyjnych, prokuratura tego nie zrobiła, może to nadrobić.

Czyli rozumiem, że ma Pan przekonanie, że za tę aferę nikt do więzienia nie pójdzie...

To nie chodzi o więzienie, to chodzi o to, żeby stwierdzić, czy było przestępstwo, postawić zarzut.

A postawiłbym Pan komuś zarzut?

Jeszcze w tej chwili nie, dlatego, że ta sprawa jest w proszku, jest prowadzona w prokuraturze w sposób bardzo ostrożny i delikatny. A w komisji przewodniczący robi wszystko, żeby ta komisja niczego nie wyjaśniła.

A Donalda Tuska oskarżyłby Pan o przeciek?

Byłbym tutaj ostrożny, chociaż najbardziej prawdopodobna jest wersja taka, że jego nieostrożne postępowanie pozwoliło, że ta informacja przeciekła do Drzewieckiego, od Drzewieckiego do Rosoła, a od Rosoła dalej.

Panie pośle, ale proszę odpowiedzieć mi wprost na to pytanie. Jesteście dogadani, porozumieni z Arłukowiczem i Stefaniukiem w sprawie tego wniosku, czy nie jesteście?

Przekona się Pan po skutkach.

Ja bym się chciał przekonać w tym studiu, żeby Pan mi odpowiedział.

Nie mogę uprzedzać faktów, bo przecież to są jeszcze rzeczy, które są przed nami.

Bo mi się wydaje, że przegracie to sromotnie.

Nie zawsze ten, kto ma rację, wygrywa.

http://fakty.interia.pl/tylko_u_nas/wywiady/news/wassermann-sobiesiak-mowil-co-innego,1438167

Przemek

--
Dość ideologii! W czasie rządów PiS liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc. - triumfował poseł Arłukowicz.

Żałosny jest ten Wassermann.