"Żałuję współpracy z PiS. Nie zostałem wynajęty, by kłamać"

Data: 2014-04-07 23:23:26
Autor: boukun
"Żałuję współpracy z PiS. Nie zostałem wynajęty, by kłamać"
- Bardzo żałuję współpracy z PiS. Gdybym wiedział, że ta sprawa będzie miała przede wszystkim wymiar polityczny, a nie prawny, to nigdy bym się w nią nie zaangażował - mówił w programie "Dziś wieczorem" w TVP Info mec. Rafał Rogalski, były pełnomocnik Jarosława Kaczyńskiego w śledztwie smoleńskim.

- Cenę płacę bardzo dużą. Chodzi tutaj o jakąś nienawiść pewnej grupy do mnie, uważanie mnie za zdrajcę. Ja byłem wynajętym pełnomocnikiem po to, żeby śledzić losy tego śledztwa i nad nim panować. Nie zostałem wynajęty do tego, żeby kłamać, nigdy nie było ze strony jakiejkolwiek rodziny takiego postulatu - mówił Rogalski.

Mec. Rafał Rogalski po raz kolejny podkreślał, że wbrew twierdzeniom Antoniego Macierewicza, w Smoleńsku nie doszło do zamachu na samolot prezydenta Lecha Kaczyńskiego. - W pewnym momencie ten materiał dowodowy był już tak obszerny i wnioski wynikające z tego materiału były tak przekonywujące, że śmiało można było powiedzieć, i to zrobiłem w 2013 r., że absolutnie do jakiegokolwiek zamachu nie doszło. Oczywiście z formalnego punktu widzenia musimy poczekać do zakończenia śledztwa - mówił adwokat.

Zdaniem mecenasa Rogalskiego działania prokuratury dowodzą, że w Smoleńsku doszło do katastrofy. Pytany, czy można zakończyć śledztwo smoleńskie, nie czekając aż Rosjanie oddadzą wrak samolotu, odparł zdecydowanie: - Z procesowego punktu widzenia nie ma przeszkody, aby doszło do zakończenia postępowania bez wraku. Dlatego, że na miejscu byli polscy prokuratorzy, byli biegli. Mieli dostęp do wraku i czarnych skrzynek - przekonywał. - Sfałszowanie skrzynek to w czystej postaci fantasmagoria. Biegli prokuratury byli przez miesiąc czasu w Moskwie i to polscy biegli wykonywali kopie nagrania magnetycznego.

Odnosząc się do słów Antoniego Macierewicza, że próbki pobrane przez polskich biegłych mogły zostać sfałszowane, mec. Rogalski był jeszcze bardziej stanowczy. - Ja widziałem zabezpieczenia po przekazaniu przez stronę rosyjską tych próbek. Dam sobie dwie ręce uciąć oraz dwie nogi, że nie doszło w tym przypadku do jakiegokolwiek matactwa. Ja tu nie mogę ujawniać pewnych danych. Być może prokuratura za jakiś czas, może to ujawni. Ja mam absolutną pewność co do tego, że próbki, które były pobrane na terenie Federacji Rosyjskiej są to te same próbki, które były następnie badane w Polsce - wyjaśniał.

W podobny sposób odnosił się do twierdzeń o wybuchu w salonce i na skrzydle samolotu. Wskazał, że Antoni Macierewicz opiera swoje teorie na skompromitowanych ekspertach.

Data: 2014-04-07 23:26:46
Autor: u2
W dniu 2014-04-07 23:23, boukun pisze:
[...]

helmut helmutowski :

http://www.youtube.com/watch?v=QDdzxgXn0UU

--
http://www.tv-trwam.pl/na-zywo
http://www.radiomaryja.pl/live/

Data: 2014-04-08 09:10:04
Autor: Marek Czaplicki
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu poniedziałek, 7 kwietnia 2014 23:23:

[...]

Zaraz, zaraz. Mecenasie. Pan został wynajęty przez PiS, czy przez rodziny ofiar katastrofy?
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 09:19:39
Autor: xantiros
[...]

Współpraca nie oznacza "wynajęcia", ta pierwsza może być darmowa.

Data: 2014-04-08 09:22:00
Autor: Marek Czaplicki
xantiros pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 09:19:

[...]

Mówisz, że mecenas pracował za darmo. Masz bardzo wysoką opinię o środowisku prawniczym.
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 08:32:59
Autor: Budzik
"Żałuję współpracy z PiS. Nie zostałem wynajęty, by kłamać"
Użytkownik Marek Czaplicki emcza@gazeta.pl ...

[...]

Mówi ze być może płacili mu jedni (rodziny) a naturalnie wspołpracował z tymi drugimi czyli z PiSem.
Albo odwrotnie. Albo jeszcze jakies inne kombinacje, bo pamietamy, ze z płaceniem za mecenasów były ostatnio jakieś niejasności "w księgowaniu".

Data: 2014-04-08 11:33:13
Autor: xantiros
[...]

A kto mówi ze darmowa ? Pracował dla prezesa i rodzin za kasę, a dla PiS-u za friko w przenośni.

Data: 2014-04-08 11:37:20
Autor: Marek Czaplicki
xantiros pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 11:33:

[...]

Nie sądzę. Pan mecenas sam pod sobą kopie dołki jeśli mówi, ze do sprawy katastrofy został wynajęty przez partię polityczną. Sam przecież mówi, że "współpracował z PiS". Co do jego prawdomówności to broni się przed tym aby nie zostać uznanym za kłamcę, bo taka łatka nie pozwoli mu na zrobienie kariery jako adwokata.
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 11:00:39
Autor: Budzik
[...]

Mówisz, ze łatka kłamcy złamie mu karierę adwokacką? Hmm...
A moze zbuduje pozytywny Pr wsród potencjalnych klientów?

Data: 2014-04-08 14:01:22
Autor: Marek Czaplicki
Budzik pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 13:00:

[...]

Chciałbyś być klientem adwokata, który przed sądem jakby zaczął udowadniać rzeczy nie mające dla sądu oparcia w dowodach, zostałby usunięty z sali za obrazę sądu? :-)
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 14:12:46
Autor: Budzik
[...]

Ale nikt nie mówił, ze chodzi o głupie kłamanie...

Data: 2014-04-08 16:18:51
Autor: Marek Czaplicki
Budzik pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 16:12:

[...]

To pomyśł chwilę. Jak zaczął mówić o helu, a miałby udowadniać bomby termo-
hydro-izo..., dobijanie ofiar itd... To jak by to potraktował sąd? --
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 18:06:12
Autor: Marek Czaplicki
Budzik pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 18:00:

[...]

Myślisz, że sprawa dotyczyłaby tylko polskiego sądu? Kto przyjąłby bez żadnych zastrzeżeń orzeczenie sądu na podstawie sfingowanych dowodów? I od razu poszedłby do Hagi? Jest takie jedno państwo, na wschód od nas. :-)
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 18:09:28
Autor: xantiros
[...]

ale on by tego w sądzie nie powiedział, to wersja dla kamer

Data: 2014-04-08 18:22:26
Autor: Marek Czaplicki
xantiros pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 18:09:

[...]

A skąd wiesz do przedstawienia jakiej wersji był namawiany przez tzw "rodziny smoleńskie" i dlaczego zaprzestał współpracy z PiS? Czy nie do tego, że miał oddać swoją karierę jako adwokata jakiejś opcji politycznej. Przecież jest myślącym człowiekiem. Widzi jak prezes traktuje ludzi, którzy coś robią dla niego, a wystarczy że nie po myśli pójdzie. Jak potraktował Kluzik-Rostkowską, odpowiedzialną za jego kampanię prezydencką. Że ona winna bo on nie, bo on na proszkach jechał. :-)
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 18:26:00
Autor: xantiros
[...]

Dlatego się rozstali, przypuszczam iż "rodzinki" chciały aby położył na szali własną karierę dla ich zamachu.

Data: 2014-04-08 18:53:57
Autor: Marek Czaplicki
xantiros pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 18:26:

Dlatego się rozstali, przypuszczam iż "rodzinki" chciały aby położył na
szali własną karierę dla ich zamachu.

Masz rację.
--
Pozdrawiam, Marek.

Data: 2014-04-08 18:08:51
Autor: xantiros
[...]

Nie wiem jak było, ale kiedyś mówił wprost ze został zatrudniony przez Jarka i część rodzin Smoleńskich aby ich reprezentować i w ramach tego zatrudnienia współpracował z PiS, a kto za te zatrudnienie płacił to podobno PiS.

Data: 2014-04-08 18:38:04
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:lhv5t8$3kf$1mx1.internetia.pl...
[...]

No patrzcie, nawrócił się czy przejrzał na oczy. Ślepawy bufon opluł wszystkich a teraz mówi sorry? Wypad mi do wychodka!

MW

"Żałuję współpracy z PiS. Nie zostałem wynajęty, by kłamać"