Zamach na odwieczną przyjaźń Polsko-Ukraińską: wniosek o ekstradycję z USA

Data: 2017-03-13 19:25:15
Autor: A. Filip
Zamach na odwieczną przyjaźń Polsko-Ukraińską: wniosek o ekstradycję z USA
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-39258454
Poland says Minnesota man was Nazi commander
Polish officials are seeking the arrest of a Minnesota man they say
was a Nazi commander during World War Two.
Michael Karkoc, 98, is accused of ordering the killing of 44 Poles
while he allegedly led a unit in the SS-led Ukrainian Self Defence
Legion. [...]
Mr Karkoc's son, Andriy Karkoc [...] said that stories about his
father are "misinformation or disinformation" created by Russian
President Vladimir Putin's government. [...]

Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
przeciw reszcie świata.  (Przysłowie afgańskie)

Zamach na odwieczną przyjaźń Polsko-Ukraińską: wniosek o ekstradycję z USA