Zamaist wojen na OS-y...

Data: 2015-08-04 13:23:39
Autor: Majka
Zamaist wojen na OS-y...
Upatrzyłam sobie telefon. Dla mnie bajka, spełnia moje wymagania jako słuchawka - wygl±d, wielko¶ć, po prostu marzenie.
Ale marzenie moje o systemie operacyjnym jest niestety inne niż ma ta słuchawka.

Czy jest możliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?
Nie mówię o zmianie/upgrade wersji, tyko inny system, A vs W lub odwrotnie.

Oczywi¶cie sama nie dam rady, ale czy może s± firmy, które mog± takie co¶ zrobić, czyli zmienić system operacyjny w telefonie odpłatnie?

Majka

Data: 2015-08-04 23:33:44
Autor: Marek
Zamaist wojen na OS-y...
On Tue, 4 Aug 2015 13:23:39 -0700 (PDT), Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> wrote:
Upatrzyłam sobie telefon. Dla mnie bajka, spełnia moje wymagania
jako s
łuchawka - wygląd, wielkość, po prostu marzenie.
Ale marzenie moje o systemie operacyjnym jest niestety inne niĹĽ ma
ta s
Ĺ‚uchawka.
Czy jest moĹĽliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?
Nie mĂłwiÄ™ o zmianie/upgrade wersji, tyko inny system, A vs W lub
odwrot
nie.
Oczywiście sama nie dam rady, ale czy może są firmy, które mogą t
akie coś zrobić, czyli zmienić system operacyjny w telefonie odpłat
nie?

ZakĹ‚adam, ĹĽe Twoje pytanie nie jest jakÄ…Ĺ› prowokacjÄ…. OdpowiedĹş na nie jest:  praktycznie nie da siÄ™. NiektĂłre peryferie współczesnego telefonu (czujniki, aparat itp.) wymagajÄ… dedykowanych sterownikĂłw, producent produkujÄ…cy dany model z gĂłry okreĹ›la jaki OS bÄ™dzie w tym telefonie ipod tego OSa przygotowuje soft.  Teoretycznie mĂłgĹ‚by przygotować soft pod dwa OSy ale to po prostu mu siÄ™ nie opĹ‚aca i tego nie robi. BywaĹ‚y grupy fascynatĂłw, ktĂłrzy wĹ‚asnymi siĹ‚ami prĂłbowalj "przenieść" inny OS do telefonu, ktĂłry fabrycznie zostaĹ‚ wydany z innym. Różnie to wychodziĹ‚o, najczęściej coĹ› tam nie do koĹ„ca dziaĹ‚aĹ‚o np. nie dziaĹ‚aĹ‚ aparat foto bo dokumentacja do ukĹ‚adu foto nie byĹ‚a jawna (producent nie udostÄ™pnia).

--
Marek

Data: 2015-08-04 23:46:42
Autor: re
Zamaist wojen na OS-y...

Użytkownik "Majka"

[...]

-- -
Producenci telefonów

Data: 2015-08-05 07:30:32
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-04 o 22:23, Majka pisze:
Czy jest możliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?

Marzenia...

Może programi¶ci wzięli by się w gar¶ć i dopracowali swoje wynalazki. :-)
PO moich ostatnich "bojach" :-) mogę powiedzieć że:

Android: masa softu wszelakiej ma¶ci, zalew reklam, niedoróbki - drobne acz wku... i oczywi¶cie lagiiiii.

Ios: "dziwny" walczy z problemami nie istniej±cymi w gorszych systemach, dopracowany w szczegółach wedle swojej "dziwnej" ideologii, proste rzeczy jak odtwarzacz muzyki zakręcony jak muszla ¶limaka :-) (wiem można się przyzwyczaić ale po co?) W kontek¶cie dramatycznego przewarto¶ciowania faktycznie dobrze się sprawuje w temacie LANS :-)
I tu nie mogę się powstrzymać :-)
Mój 5c po wielu bojach i wizytach w serwisie w końcu doczekał się diagnozy: zepsuty dotyk, przy delikatnym nacisku na brzegach ekranu zaczyna żyć swoim życiem. O tyle ciekawe jest to że po wygaszeniu ekranu (zaniku napięcia) wszystko powracało do normy :-)
Wielki szacun dla firmy za podej¶cie do serwisowania. Sprzęt przyjmuj± na okaziciela wszystko jest w centralnej bazie. Nokia na rynku polskim wymaga gwarancji + dowód zakupu z numerem imei. XXI wiek w mordę.
Przy okazji widziałem na własne oczy iphona który wygi±ł się i zdechł od wygrzania na słońcu. Podobno bateria tak spuchła że "wygła" :-)

Windows: W porównaniu z symbianem niedopracowany, płynnie działa, czas i dodawane aplikacje nie zamulaj±, Mniejsze możliwo¶ci personalizacji niż android i podobno brak softu. Generalnie jest wszystko co potrzeba chociaż bardzo mnie boli olanie windowsa przez programistów UPC. Obiecanki cacanki...

Generalnie wraz z nowymi modelami firmy celowo albo bezmy¶lnie wprowadzaj± "ulepszenia" przez które trzeba się wku... lub wydawać dodatkow± kasę (zestawy słuchawkowe nokii nie do¶ć że nie kompatybilne wstecz to okrojone z funkcjonalno¶ci)
W iphonie żeby odrzucić poł±czenie trzeba teraz naciskać power ;-)

Chyba się starzeję bo ta walka z "nowoczesn±" elektronik± zaczyna mnie męczyć. Zaczynam tęsknić za NORMALNYMI telefonami :-)

PS. Ostatnio dużo używałem nawigacji na androidzie i windowsie.
Przez 6 godzin jazdy ładowarki samochodowe nie potrafiły "nakarmić" urz±dzeń. Pobór pr±du jest większy niż ładowania.
Czy istniej± takie które np. Lumie 1020 będ± ładować podczas pracy nawigacji a nie tylko w wielkich bólach podtrzymywać przy życiu?

Data: 2015-08-05 07:23:10
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c19f7f$0$27528$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Spróbuj nawigacji w iPhone5C. Zauważysz jego przewagę nad reszt± :-)

Data: 2015-08-05 14:30:00
Autor: Mirek Ptak
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-05 o 14:23, Pszemol pisze:
[...]

O to chodzi:
http://z6mag.com/wp-content/uploads/2012/12/apple-fixes-maps.jpg

:)
Fakt - sporo drogi można w ten sposób oszczędzić ;)
U Ciebie też zreszt± powinien być ¶rednik zamiast dwukropka - przekaz byłby lepiej zrozumiany.
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-08-05 07:36:19
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:55c201c8$0$8366$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale¶ odgrzał kotleta z 2012 roku...

Data: 2015-08-06 07:37:03
Autor: Mirek Ptak
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-05 o 14:36, Pszemol pisze:

[...]

Nie daje o sobie zapomnieć - nadal :)

PZDR

Data: 2015-08-06 21:48:18
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:55c2f27f$0$27522$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale co tu przeżywać? Toż to tylko ikonka.

Data: 2015-08-07 10:35:52
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Thu, 6 Aug 2015 21:48:18 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Pisales o odgrzewaniu kotleta ... to chyba wiesz co za kotlet.
Gdybys nie wiedzial - to ikonka proponuje skret w autostrade ... z
wiaduktu nad autostrada :-)

Byly tez inne, np "laska Bacci".

J.

Data: 2015-08-07 10:51:56
Autor: Marek
Zamaist wojen na OS-y...
On Fri, 7 Aug 2015 10:35:52 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Gdybys nie wiedzial - to ikonka proponuje skret w autostrade ... z
wiaduktu nad autostrada :-)

A może jest zjazd tylko ikona była generowana z screenshota w widoku mapy z małymi detalami? Trzeba odszukać na mapie.twn fragment...

--
Marek

Data: 2015-08-07 10:57:31
Autor: Marek
Zamaist wojen na OS-y...
On Fri, 7 Aug 2015 10:35:52 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Gdybys nie wiedzial - to ikonka proponuje skret w autostrade ... z
wiaduktu nad autostrada :-)

Tak jak myĹ›laĹ‚em, ikonka to okolice siedziby Apple, moĹĽna z tej drogi za wiaduktem skrecic jak pokazuje ikonka. Odszczekaj teraz  :-)

--
Marek

Data: 2015-08-07 16:04:30
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Fri, 07 Aug 2015 10:57:31 +0200, Marek napisał(a):
On Fri, 7 Aug 2015 10:35:52 +0200, "J.F."
Gdybys nie wiedzial - to ikonka proponuje skret w autostrade ... z
wiaduktu nad autostrada :-)

Tak jak my¶lałem, ikonka to okolice siedziby Apple, można z tej drogi za wiaduktem skrecic jak pokazuje ikonka. Odszczekaj teraz  :-)

No wlasnie - za wiaduktem. W widoku uproszczonym byloby to moze dopuszczalne, tu skala taka, ze
powinno byc dojazdy widac.

Takich kwiatkow bylo wiecej, ale moze nie siegajmy do historii - uzywa
ktos nawigacji Apple w Polsce czy w Europie ? Jakie wrazenia ?

J.

Data: 2015-08-09 14:11:52
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iaxg1v33ph9.1bon2dnptfenj.dlg40tude.net...
[...]

Ja widzę co ikonka zawiera, ale ikonka nic nie proponuje
bo jest tylko ozdob±. Nie wiem kto przywi±zuje do takich
spraw duż± wagę? NajwyraĽniej nie jest dorosły ...

Byly tez inne, np "laska Bacci".

?

Były owszem, problemy z programem nawigacyjnym
i z mapami w ogólno¶ci, ale to nie ma zwi±zku z ikonk±
która nie jest niczym praktycznym - jest obrazkiem.

Data: 2015-08-10 22:03:13
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Sun, 9 Aug 2015 14:11:52 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

http://technologie.gazeta.pl/internet/56,113841,12531035,Mapy_Polski_wedlug_Apple___Laska_Bacci__Pulan_Di.html

trzeba w pierwsze zdjecie kliknac.

Były owszem, problemy z programem nawigacyjnym
i z mapami w ogólno¶ci,

A juz nie ma ? Czy nadal jezdzisz na Pulan Di ? :-)

ale to nie ma zwi±zku z ikonk±
która nie jest niczym praktycznym - jest obrazkiem.

Na tyle dokladnym, ze pokazano kilka okolicznych ulic, ale tych
najistotniejszych to nie ma ...

J.

Data: 2015-08-10 18:50:07
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1tpe5ll20p94i.tnq4wdorcsol$.dlg40tude.net...
[...]

A tak, było, było... jaka¶ pierwsza wersja to była jaka¶
niedoróba co się có¶ za szybko spod testowania wymsknęła.

Były owszem, problemy z programem nawigacyjnym
i z mapami w ogólno¶ci,

A juz nie ma ? Czy nadal jezdzisz na Pulan Di ? :-)

Z tego co mi się zdarza czasem wł±czyć nawigację w Krakowie
to żadnych błędów czy niespodzianek nie widzę... Ale rzadko
wł±czam bo coraz rzadziej się gubię na nowych skrzyżowaniach,
powoli się przyzwyczajam ;-)

ale to nie ma zwi±zku z ikonk±
która nie jest niczym praktycznym - jest obrazkiem.

Na tyle dokladnym, ze pokazano kilka okolicznych ulic, ale tych
najistotniejszych to nie ma ...

O wolno¶ci twórczej słyszałe¶ (licentia poetica)?
Czy będziesz też Sylwka Dalego krytykował za jego "ciekn±ce" zegary?

Data: 2015-08-11 11:36:28
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Mon, 10 Aug 2015 18:50:07 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Powiedzmy sobie szczerze - Polski nikt nie testowal, a moze i calej
Europy  :-)
Znakomity software made in China :-)

[...]

Ale to chyba nie sztuka, tylko ikona tworzona na biezaco.

J.

Data: 2015-08-11 07:06:05
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:wtalk9zap6fy.k7gaiz3zj5d0.dlg40tude.net...
[...]

Co to znaczy ikona tworzona na bież±co??
Ikona to jak najbardziej element sztuki użytkowej.
Tak jak estetycznie zaokr±glone rogi obudowy czy
proporcje ekranu w stosunku do ¶rednicy guzika Home.

Przygl±dnij się może innym ikonom...
Np. ikona MSN Messenger - dwa popiersia, jedno
zielone, drugie niebieskie z łapami jak skrzydła pingwina.
Będziesz się szarpał że rozdzielczo¶ci wystarczyło aby
bardziej wiernie oddać sylwetkę człowieka? Czy
zrozumiesz raczej, że ikona jest dziełem artysty
i nie ma w założeniu oddawać wiernie rzeczywisto¶ci
tylko ma identyfikować program u użytkownika osa.

Data: 2015-08-11 22:21:59
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Tue, 11 Aug 2015 07:06:05 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale my tu nie o sztuce, tylko ikonce gdzie widac skret w lewo,
autostrade 280, ulice De Anza Blvd, Infinite Loop, Via Lombardi, itp.

To taka ikonka startowa, zawsze taka ambitna przy skrecie w lewo, czy w tym miejscu przy prowadzedniu tak prowadzi ?

J.

Data: 2015-08-11 19:00:59
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1tg8hzk71d5bb$.1pqyq1bzby4x2.dlg40tude.net...
[...]

To niesamowite jak mocno ikonę przeżywasz...

Data: 2015-08-11 02:46:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zamaist wojen na OS-y...

"J.F." 1tpe5ll20p94i.tnq4wdorcsol$.dlg@40tude.net

http://technologie.gazeta.pl/internet/56,113841,12531035,Mapy_Polski_wedlug_Apple___Laska_Bacci__Pulan_Di.html

Obraz Japonii po trzęsieniu ziemi? ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-08-05 14:30:00
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-05 o 14:23, Pszemol pisze:

Spróbuj nawigacji w iPhone5C. Zauważysz jego przewagę nad reszt± :-)

Jak naprawi± to nie omieszkam. Trochę mały ekran :-)
Na co konkretnie zwrócić uwagę?
Mapy Nokii (Here) sobie chwalę. (wada brak punktów po¶rednich)
Podaje aktualn± dozwolon± prędko¶ć (teoretycznie)

Yanosik oczywi¶cie też musi być odpalony.

Data: 2015-08-05 07:35:47
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c201cf$0$8390$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-08-05 o 14:23, Pszemol pisze:

Spróbuj nawigacji w iPhone5C. Zauważysz jego przewagę nad reszt± :-)

Jak naprawi± to nie omieszkam. Trochę mały ekran :-)
Na co konkretnie zwrócić uwagę?

No a o czym mówili¶my?
O bilansie energetycznym: ładowanie - nawigacja.
Na to zwróć uwagę...

Data: 2015-08-07 09:43:32
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-05 o 14:35, Pszemol pisze:

Tak na koniec w kwestii gwarancji. Już chwaliłem Apple za podej¶cie do klienta. Dzisiaj będę chwalił za serwis. Wymienili 5c na nowy bo ekranów nie naprawiaj± :-) Szacun...
Ale...
Jak ta ich 12 mies. gwarancja ma się do 2 letniej niezgodno¶ci towaru z umow± która w Polsce obowi±zuje. Jak kupię w sklepie to mam 2 lata? To jest chyba nadrzędna regulacja.

Drugie ale ... :-)
Co pocznie użytkownik ajfona po gwarancji? Wszak towary musz± się teraz popsuć po 2 latach ;-) Alternatywne serwisy naprawiaj± takie telefony? Wymieniaj± wy¶wietlacze czy się technologicznie nie da?

Data: 2015-08-07 10:20:14
Autor: P.B.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Fri, 07 Aug 2015 09:43:32 +0200, z napisał(a):

Tak na koniec w kwestii gwarancji. Już chwaliłem Apple za podej¶cie do klienta. Dzisiaj będę chwalił za serwis. Wymienili 5c na nowy bo ekranów nie naprawiaj± :-) Szacun...

My¶lisz, że Twój uszkodzony dali do utylizacji? Bo ja my¶lę, że za dwa
miesi±ce dostanie go kolejny szczę¶liwiec jako "nowy" na wymianę
gwarancyjn±. Po prostu taniej jest mieć jeden duży serwis w regionie (EMEA,
Azja, Ameryka Północna) robi±cy refurb, niż szkolić w każdej wiosce
serwisanta, który będzie mozolnie rozklejał współczesnego smartfona.

Ale...
Jak ta ich 12 mies. gwarancja ma się do 2 letniej niezgodno¶ci towaru z umow± która w Polsce obowi±zuje. Jak kupię w sklepie to mam 2 lata? To jest chyba nadrzędna regulacja.

Problem sprzedawcy. Gwarancję daje producent, a z tytułu niegdodno¶ci
odpowiada sprzedawca.

[...]

Wszystko się da. Apple ma trzy modele na krzyż, to wymiana jest tania:
http://allegro.pl/iphone-5s-5c-wymiana-szybka-ekran-dotyk-gratis-i5488469568.html

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-09 14:13:07
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mpsvsd$g86$1dont-email.me...
[...]

I co? Sprawdzałe¶ bilans energetyczny?

Data: 2015-08-09 22:07:19
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-09 o 21:13, Pszemol pisze:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message

I co? Sprawdzałe¶ bilans energetyczny?

Je¶li żona jednak będzie chciała go zachować po takich przej¶ciach i będę musiał jechać do Gliwic na onkologię to sprawdzę.
Szczerze mówi±c nie ci±gnie mnie ale to już ogólnopolska historia o beznadziejnym wydawaniu moich podatków jest.
Telefon jest w folii. Niech odwija sobie kupuj±cy :-)

Data: 2015-08-09 23:41:13
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c7b2f9$0$8381$65785112news.neostrada.pl...
[...]

SprawdĽ... :-)

Szczerze mówi±c nie ci±gnie mnie ale to już ogólnopolska historia
o beznadziejnym wydawaniu moich podatków jest.

Że co?

Telefon jest w folii. Niech odwija sobie kupuj±cy :-)

??? Jakie¶ spięcia na ł±czach w mózgu masz?

Data: 2015-08-10 06:51:48
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-10 o 06:41, Pszemol pisze:
Że co?

A sorry. Ty nie tutejszy. W Polsce pacjenci maj± jeden szpital lecz±cy raka tarczycy. Wszyscy jeżdż± do Gliwic na konsultację, po papierek, pocałować klamkę. To się nazywa NFZ. :-)

Telefon jest w folii. Niech odwija sobie kupuj±cy :-)

??? Jakie¶ spięcia na ł±czach w mózgu masz?

Telefon jest nowy nie "odpalany" w oryginalnej folii.
My¶lę sobie że jest droższy przy sprzedaży.
¬le my¶lę?

Data: 2015-08-10 18:45:02
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c82de5$0$4771$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sprzedajesz tego iP5C? Ile chcesz? Dalej jest 500zł wart?

Data: 2015-08-11 07:04:09
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-11 o 01:45, Pszemol pisze:
Sprzedajesz tego iP5C? Ile chcesz? Dalej jest 500zł wart?

Oj Pszemol, Pszemol... Zakładam że nie jeste¶ tendencyjny a jedynie szybko słuchasz, czytasz, piszesz ;-)

Zapłaciłem 500+170=670 zł  + nerwy oczywi¶cie
Id±c za Twoj± rad± odwiedziłem dwa komisy. Jeden daje 500 a drugi 600 zł. Znaj±c życie sprzedadz± go za 100-200 zł drożej czyli max za 800 zł.
Takie s± prawa rynku.
W±tpię żeby na olxie wyci±gn±ł więcej.

Data: 2015-08-11 07:01:44
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c9824c$0$27525$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To, że Ty straciłe¶ nerwy nie podnosi warto¶ci telefonu dla kogo¶
kto go kupuje, więc nie wliczałbym tego do ogólnego rachunku... :-)

Data: 2015-08-11 14:08:07
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-11 o 14:01, Pszemol pisze:

To, że Ty straciłe¶ nerwy nie podnosi warto¶ci telefonu dla kogo¶
kto go kupuje, więc nie wliczałbym tego do ogólnego rachunku... :-)

Ja też z nudów co¶ napiszę :-)
My¶lę w zwi±zku z tym, że więcej niż 700zł nie wezmę.
30 zł na paliwo się chociaż zwróci :-)

Data: 2015-08-11 23:17:15
Autor: DJ Abelson
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

Sk±d czerpiesz wiedzę na ten temat, przecież nie masz tego urz±dzenia?

--
HWDmkarwan

Data: 2015-08-11 19:03:38
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

Czerpię wiedzę z pojemno¶ci akumulatorów w iPhone w porównaniu
do pojemno¶ci akumulatorów w innych podobnych urz±dzeniach
i porównuj±c podobne czasy ich pracy - je¶li dwa urz±dzenia pracuj±
mniej-więcej tak samo długo na jednym ładowaniu i jeden ma aku
o pojemno¶ci 1400mAh a drugi aku o pojemno¶ci 3000mAh to ten
drugi będzie po prostu dużo więcej pr±du żarł, a ładowarka w obu
przypadkach da maksymalnie tyle samo pr±du, bo decyduje o tym
standard USB, wspólny dla wszystkich. Czy było proste, Watsonie?

Data: 2015-08-12 02:28:22
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:03:38 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Nie. Mam ladowarke z dwoma gniazdkami, przy jednym pisze 1A, przy drugim 2A
- i jak to sie ma do standardu ?

Ta bateria 3Ah tez sie krocej niz 6h laduje.

J.

Data: 2015-08-12 07:26:28
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-12 o 02:03, Pszemol pisze:
Czerpię wiedzę z pojemno¶ci akumulatorów w iPhone w porównaniu
do pojemno¶ci akumulatorów w innych podobnych urz±dzeniach

To ja też nie jestem miarodajny i też się wypowiem. :-)

Telefon był używany tylko jakie¶ 2 tygodnie.
W tym czasie nie zauważyłem jakiej¶ różnicy w trzymaniu baterii.
Standard. Dzień wytrzymał i tyle. Trzeba ładować. Może szybciej się ładował. Chyba też nie. Mam porównanie do S2 w takich samych warunkach.
Dużo gadania i ogl±danie tv po wifi z UPC.

PS. Gdybym usłyszał "kochanie dzisiaj nie musiałam ładować" to by było co¶ :-) A tak... normalny telefon za 700 zł ;-)

Data: 2015-08-12 10:29:06
Autor: Marek
Zamaist wojen na OS-y...
On Tue, 11 Aug 2015 19:03:38 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Czerpię wiedzę z pojemności akumulatorów w iPhone w porównaniu
do pojemności akumulatorów w innych podobnych urządzeniach
i porównując podobne czasy ich pracy - jeśli dwa urządzenia pracują
mniej-więcej tak samo długo na jednym ładowaniu i jeden ma aku
o pojemności 1400mAh a drugi aku o pojemności 3000mAh to ten
drugi będzie po prostu dużo więcej prądu żarł, a ładowarka w obu
przypadkach da maksymalnie tyle samo prÄ…du, bo decyduje o tym
standard USB, wspólny dla wszystkich. Czy było proste, Watsonie?

Ale porównuj urzadzenia o podobnej wydajności a nie popierdółkę Appla do wyświetlania ikonek z potężną maszynerią popędzającą kilkadziedziesiąt dalvikowych VMów.

--
Marek

Data: 2015-08-12 19:20:10
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

Właśnie o to mi chodzi że iPhone pracuje bardziej efektywnie, nie musi
nosić tego garba w postaci wielu madzyn wirtualnych i ten sam efekt (praca
z nawigacjÄ… i Janosikiem w tle) uzyskasz mniejszym kosztem energii z
baterii, więc ładowarka samochodowa nie będzie mieć najmniejszych problemów
z nadÄ…ĹĽeniem za konsumpcjÄ… energii.

Tyle samo zrobisz w czasie całego dnia na iPhone popędzanym dwurdzeniowym
prockiem na aku 1400mAh co jakims cztero/ośmiordzeniom Androidzie na aku
3000mAh.

Data: 2015-08-05 10:44:13
Autor: Dominik & Co
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia 05.08.2015 z <z@z.pl> napisał/a:

PS. Ostatnio dużo używałem nawigacji na androidzie i windowsie.
Przez 6 godzin jazdy ładowarki samochodowe nie potrafiły "nakarmić" urządzeń. Pobór prądu jest większy niż ładowania.
Czy istnieją takie które np. Lumie 1020 będą ładować podczas pracy nawigacji a nie tylko w wielkich bólach podtrzymywać przy życiu?

Nie wiem, jak LumiÄ™, ale Samsunga Ace2 w aucie w warunkach:

- nawigacja Google Maps, w tle Yanosik
- jasność na full, bez przygaszania
- dźwięk włączony

zwykła ładowarka Forever 2A z Carrefoura za 20 zł ładuje od 20%
do 100% w ciÄ…gu 5-6 godzin.

--
Dominik & kÄ…pany (via debianowy slrn)

Data: 2015-08-05 10:44:23
Autor: Dziki Facet
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu .08.2015 o 07:30 z <z@z.pl> pisze:

Czy jest moĹĽliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?

Marzenia...
PS. Ostatnio dużo używałem nawigacji na androidzie i windowsie.
Przez 6 godzin jazdy Ĺ‚adowarki samochodowe nie potrafiĹ‚y "nakarmić"  urzÄ…dzeĹ„. PobĂłr prÄ…du jest wiÄ™kszy niĹĽ Ĺ‚adowania.
Czy istniejÄ… takie ktĂłre np. Lumie 1020 bÄ™dÄ… Ĺ‚adować podczas pracy  nawigacji a nie tylko w wielkich bĂłlach podtrzymywać przy ĹĽyciu?

BB Z10 nie ma tych problemĂłw ;) Nie wiem jak inne modele, bo nie  testowaĹ‚em.

Data: 2015-08-05 21:21:46
Autor: P.B.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Wed, 05 Aug 2015 10:44:23 +0200, Dziki Facet napisał(a):

[...]

BB Z10 nie ma tych problemów ;) Nie wiem jak inne modele, bo nie  testowałem.

Jak± masz na niego nawigację? Here, Google Maps, Automapę? Bo mapy BB w OS
10.3 to można użyć najwyżej do sprawdzenia swojego położenia.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-06 07:54:14
Autor: Dziki Facet
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu .08.2015 o 21:21 P.B. <pbernat@wp.pl> pisze:

[...]

testowałem.

JakÄ… masz na niego nawigacjÄ™? Here, Google Maps, AutomapÄ™? Bo mapy BB w  OS
10.3 to można użyć najwyżej do sprawdzenia swojego położenia.

UĹĽywam NavFree, aczkolwiek moĹĽna zainstalować apki z Androida i teĹĽ  Ĺ›migajÄ… (kiedyĹ› uĹĽywaĹ‚em AutoMapy). Ba! PokusiĹ‚bym siÄ™ o stwierdzenie, ĹĽe  dziaĹ‚ajÄ… pĹ‚ynniej niĹĽ na Androidzie ;)

Data: 2015-08-06 20:23:05
Autor: P.B.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Thu, 06 Aug 2015 07:54:14 +0200, Dziki Facet napisał(a):

Jak± masz na niego nawigację? Here, Google Maps, Automapę? Bo mapy BB w  OS
10.3 to można użyć najwyżej do sprawdzenia swojego położenia.

Używam NavFree, aczkolwiek można zainstalować apki z Androida i też  ¶migaj± (kiedy¶ używałem AutoMapy). Ba! Pokusiłbym się o stwierdzenie, że  działaj± płynniej niż na Androidzie ;)

A ja po krótkiej ekscytacji Q5 oddałem go żonie. Google maps działa, ale
nie można się zalogować do konta Google. Here maps się wywala. Od biedy
działał mi Naviexpert, ale jest od dłuższego czasu nieużywalny, a na małym
ekraniku Q5 był bezużyteczny. Niestety ale urz±dzenia BB z OS10 mimo, że perfekcyjne jako telefon i
terminal, w całej reszcie: gry, multimedia, aplikacje s± sto lat za
murzynami. Do tego całkowicie pozbawione wsparcia - jeszcze BBforum jako¶
żyje, ale od producenta, czy serwisu nie można liczyć na żadn± pomoc. Nawet
nie ma do kogo napisać :/ W styczniu padła synchronizacja kalendarza
urz±dzeń pracuj±cych przez BIS z kalendarzem Google - w Polsce chyba nikomu
nie udało się tego zgłosić: support operatorów nie wie co to BIS, a BB
przyjmuje zgłoszenia tylko od operatorów. Po dwóch miesi±cach to naprawili,
a teraz znów padło. Do tego ł±cznie z synchronizacj± kontaktów. Żeby było
weselej, to nawet komunikatu błędu terminal nie dał, więc nawet nie wiem od
kiedy terminal żył sobie własnym życiem nie zsynchronizowany z chmur±.
A kontynuuj±c wojnę na OS :) - fajny jest Windows Phone. W wersji 8.1
system jest całkiem używalny. W sklepie z aplikacjami nie ma tyle w
Androidzie, ale 90% aplikacji do codziennego użytku jest w wersji na WP. Do
tego w system jest wbudowana ¶wietna przegl±darka i bardzo porz±dny klient
poczty. Ale i tak pozostaje jedna prawda: naprawdę pełny wybór aplikacji, sprzętu,
akcesoriów jest tylko dla Androida: telefony od 200PLN do 4000PLN -
wodoodporne, małe, duże, koreańskie, japońskie, chińskie. Każdy znajdzie
co¶ dla siebie.
Ja próbowałem z BB, mam Lumię z WP, a i tak okazało się, że aplikacja,
które jest mi niezbędna do pracy, występuje wył±cznie w wersji na Androida
(nie działa zainstalowana na BB OS10 - fon musi być zalogowany do konta
Google), co dla mnie kończy temat wyboru systemu dla telefonu :/

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-07 08:02:55
Autor: Dziki Facet
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu .08.2015 o 20:23 P.B. <pbernat@wp.pl> pisze:

[...]

działają płynniej niż na Androidzie ;)

A ja po krótkiej ekscytacji Q5 oddałem go żonie. Google maps działa, ale
nie można się zalogować do konta Google. Here maps się wywala. Od biedy

Here to mi nawet na normalnym Windows nie dziaĹ‚a ;) To taka atrapa a nie  soft... Poza tym, o ile Google Maps majÄ… aktualne foty i maĹ‚o jest juĹĽ  miejsc z kleksami, podobnie Bing, o tyle Here wciÄ…ĹĽ straszy zielonymi  rzygami. Ale odnoĹ›nie map Google, to jest trochÄ™ softu natywnego na BB  wykorzystujÄ…cego w/w. WiÄ™kszość wprawdzie pĹ‚atnych, ale z tego co  widziaĹ‚em, ceny nie byĹ‚y jakoĹ› oszaĹ‚amiajÄ…co wysokie. A i te darmowe nie  zatruwajÄ… czĹ‚owieka nachalnymi reklamami jak to dzieje siÄ™ czasem w  Androidzie.

dziaĹ‚aĹ‚ mi Naviexpert, ale jest od dĹ‚uĹĽszego czasu nieuĹĽywalny, a na  maĹ‚ym
ekraniku Q5 był bezużyteczny.
Niestety ale urzÄ…dzenia BB z OS10 mimo, ĹĽe perfekcyjne jako telefon i
terminal, w całej reszcie: gry, multimedia, aplikacje są sto lat za

Mi zdecydowana wiÄ™kszość gier na Z10 dziaĹ‚aĹ‚a. Nie dziaĹ‚aĹ‚y mi Fifa i  jakieĹ› wyĹ›cigi, ale one i na Androidzie nie chciaĹ‚y siÄ™ uruchomić -  wymagaĹ‚y albo konkretnej rozdzielczoĹ›ci albo nawet modelu. Nie dziaĹ‚aĹ‚a mi  teĹĽ sprzÄ™towa akceleracja odtwarzania plikĂłw wideo w np. MX Player (nawet  na Androidach nie zawsze to chce dziaĹ‚ać). Ale bez tego filmy i tak  Ĺ›migaĹ‚y. MyĹ›lÄ™,ĹĽe jakby pogrzebać, to i to by zadziaĹ‚aĹ‚o, bo BB OS ma  wirtualizacjÄ™ Androida, wiÄ™c jest to sprzÄ™t z dwoma systemami na raz.

Nie wiem jak dawno temu uĹĽywaĹ‚eĹ› Q5, aczkolwiek z wersji na wersjÄ™ BB OS  10.3 jest naprawdÄ™ coraz lepiej dopracowany odnoĹ›nie apek z Androida.  Fakt, boli brak moĹĽliwoĹ›ci podpiÄ™cia pod konto Google. Co nie znaczy, ĹĽe  gmail nie dziaĹ‚a ;)

murzynami. Do tego całkowicie pozbawione wsparcia - jeszcze BBforum jakoś
ĹĽyje, ale od producenta, czy serwisu nie moĹĽna liczyć na ĹĽadnÄ… pomoc.  Nawet
nie ma do kogo napisać :/ W styczniu padła synchronizacja kalendarza
urzÄ…dzeĹ„ pracujÄ…cych przez BIS z kalendarzem Google - w Polsce chyba  nikomu
nie udało się tego zgłosić: support operatorów nie wie co to BIS, a BB
przyjmuje zgĹ‚oszenia tylko od operatorĂłw. Po dwĂłch miesiÄ…cach to  naprawili,
a teraz znów padło. Do tego łącznie z synchronizacją kontaktów. Żeby było
weselej, to nawet komunikatu bĹ‚Ä™du terminal nie daĹ‚, wiÄ™c nawet nie wiem  od
kiedy terminal żył sobie własnym życiem nie zsynchronizowany z chmurą.

O ile mi wiadomo, to BIS wymarĹ‚. PozostaĹ‚ BES. Ba! BIS w BB OS 10 nie jest  chyba nawet juĹĽ wspierany.
Ja kontakty mam podpiÄ™te pod konta google i outlook.com, dziÄ™ki czemu mam  je rĂłwnieĹĽ na innych urzÄ…dzeniach...

Faktem jest jednak brak wsparcia o ktĂłrym piszesz. Ale znĂłw - czy taki  Google zapewnia Ci wsparcie? OdsyĹ‚a CiÄ™ do producenta sĹ‚uchawki, a ten ...  w zaleĹĽnoĹ›ci albo pomoĹĽe albo oleje. Nie wiem jak z MS, acz u nich teĹĽ to  wsparcie w innych dziedzinach wyglÄ…da pokracznie.

Obecnie najwiÄ™kszÄ… zaletÄ… BB jest sprzÄ™towa klawiatura. Mi po kilku latach  miziania paluchem po ekranie, wciÄ…ĹĽ jej brakuje (dawniej miaĹ‚em NokiÄ™  E75). I chyba dlatego kolejnym modelem jaki kupiÄ™ bÄ™dzie Passport. Taki  fon typowo do pracy, coby wygodnie i szybko odpisać na maila (przez to nie  musieć wyjmować laptopa), a do gier... Heh, 2048 da siÄ™ odpalić, wiÄ™c nie  narzekam ;)

A kontynuujÄ…c wojnÄ™ na OS :) - fajny jest Windows Phone. W wersji 8.1
system jest całkiem używalny. W sklepie z aplikacjami nie ma tyle w
Androidzie, ale 90% aplikacji do codziennego uĹĽytku jest w wersji na WP.

TeĹĽ zastanawiam siÄ™ nad WP jako drugi tel. Wraz z nadejĹ›ciem 10-ki,  synchronizacja tego z systemem wyglÄ…da obiecujÄ…co. Acz podejrzewam, ĹĽe  funkcjonalność podobnÄ… do Blend osiÄ…gnie dopiero gdzieĹ› za 1-2 lata. O ile  w ogĂłle, bo MS chce iść raczej w stronÄ™ zrobienia z telefonĂłw przenoĹ›nych  komputerkĂłw, ktĂłre po podĹ‚Ä…czeniu do monitora i klawiatury zamieniajÄ… siÄ™  w stacje robocze z Officem.

Do
tego w system jest wbudowana Ĺ›wietna przeglÄ…darka i bardzo porzÄ…dny  klient
poczty.

Co jak co, ale odnoĹ›nie obsĹ‚ugi poczty w BB nie mogÄ™ nic zarzucić. ĹšmiaĹ‚o  mogÄ™  stwierdzić, ĹĽe nawet pĹ‚atne apki na Androida mogÄ… mieć kompleksy. Z  ĹĽadnym dostawcÄ… nie miaĹ‚em problemĂłw. Ĺšwietne dopracowanie zarĂłwno kont  googla jak i MS/Exchange oraz IMAP/Push itd.

Ale i tak pozostaje jedna prawda: naprawdÄ™ peĹ‚ny wybĂłr aplikacji,  sprzÄ™tu,
akcesoriĂłw jest tylko dla Androida: telefony od 200PLN do 4000PLN -
wodoodporne, małe, duże, koreańskie, japońskie, chińskie. Każdy znajdzie
coĹ› dla siebie.

To prawda, AndroidĂłw do wyboru do koloru. Gdyby to jeszcze miaĹ‚o jakieĹ›  wsparcie na aktualizacjÄ™ systemu. Owszem, moĹĽna zrootować i bawić siÄ™  cyanogenem, ale nie o to przecieĹĽ chodzi...

Ja próbowałem z BB, mam Lumię z WP, a i tak okazało się, że aplikacja,
ktĂłre jest mi niezbÄ™dna do pracy, wystÄ™puje wyĹ‚Ä…cznie w wersji na  Androida
(nie działa zainstalowana na BB OS10 - fon musi być zalogowany do konta
Google), co dla mnie kończy temat wyboru systemu dla telefonu :/

Mi teĹĽ doskwiera brak wsparcia w BB OS10 dla tun/tap przez co nie mogÄ™  utworzyć sobie tunelu VPN do firmy. Owszem, ma wsparcie dla protokoĹ‚Ăłw  Cisco/Juniper, a nawet IKEv2 od MS. Co nie zmienia faktu, ĹĽe l2tp, sstp,  pptp, openvpn nie dziaĹ‚ajÄ….

Dlatego przekonaĹ‚em siÄ™, ĹĽe nie ma systemu idealnego ;) KaĹĽdy wybiera  najmniejsze zĹ‚o ;)

Data: 2015-08-06 09:25:40
Autor: masti
Zamaist wojen na OS-y...
z wrote:

W dniu 2015-08-04 o 22:23, Majka pisze:
Czy jest możliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?

Marzenia...

Może programi¶ci wzięli by się w gar¶ć i dopracowali swoje wynalazki. :-)

Nowy, lepszy iOS :)
http://time.com/3984627/apple-ios9-android-iphone/

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-08-06 10:50:43
Autor: ToMasz
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 05.08.2015 o 07:30, z pisze:
[...]

Prosze aby wygłaszaj±c takie opinie, napisać że to "moje zdanie" a nie reguła. niestety ludzie chc± płacić jak naj mniej, wiec telefony sprzedawane przez chińczyków po 70 usd, kupij± po 150 usd i... maj± swoje lagi.
W większo¶ci telefonów da się zrobić roota, zablokować np, klakulatorowi ł±czno¶ć z internetem, i nie zobaczysz już reklamy. ale to wymaga tajemnej wiedzy...... z Youtuba. Jasne że tak się nieda ze wszystkimi programami, ale na lito¶c bosk± niektóre z nich kosztuj± pare lub parena¶cie złotych! PRzy telefonie za.... 1000zł to raczej drobnostka.
przed zakupem telefonu, warto również sprawdzić nie ile ma rdzeni, tylko ile ma punktów w antutu, albo poczytać opinie użytkowników. oczywi¶cie niej jest to możliwe gdy chce się miec najnowszy telefon na rynku. Jak kto¶ chce nie laguj±cy telefon względnie tanio polecam samsunga i9506, widziałem już za 800zł.

Podobnie z ładowarkami. na ebayu układ "step down" kosztuje 3 usd. ma radiator i wydajno¶ć 3A. z jednej strony lutujesz wtyk 12v z drugiej gniazda usb wydłubane ze ¶ledzia obudowy PC. (albo na stałe montujesz to w schowku). Sprawa rozwi±zana tanio i sprytnie. Można też kupić jak±¶ oryginaln± ładowarkę z kablem, ale to może kosztować dużo więcej. niestety ładowark± której elektronika mie¶ci się we wtyczce i kosztuje 0.99usd nie naładujesz nawiguj±cego telefonu.
ToMasz

Data: 2015-08-05 09:52:19
Autor: P03
Zamaist wojen na OS-y...
[...]

Producenci już już o tym my¶l± aby klient kupił sprzęt i system taki
o jakim sobie marzy i o dziwo nie s± to jakie¶ wielkie wiod±ce firmy
tylko ELEPHONE :
http://www.slashgear.com/elephone-to-release-dual-os-smartphone-android-5-0-and-windows-10-24380572/

--
P03

Data: 2015-08-05 09:31:16
Autor: John Doe
Zamaist wojen na OS-y...
On 2015-08-05, P03 <paskuda@bandits.invalid.org> wrote:
Upatrzyłam sobie telefon. Dla mnie bajka, spełnia moje wymagania jako słuchawka - wygląd, wielkość, po prostu marzenie.
[...]

Producenci już już o tym myślą aby klient kupił sprzęt i system taki
o jakim sobie marzy i o dziwo nie sÄ… to jakieĹ› wielkie wiodÄ…ce firmy
tylko ELEPHONE :
http://www.slashgear.com/elephone-to-release-dual-os-smartphone-android-5-0-and-windows-10-24380572/

Motorola też coś takiego chciała zrobić:
https://www.google.pl/search?q=motorola+modular+phone&hl=en.  I nie
uwaĹĽam ĹĽeby to byĹ‚o gĹ‚upie pytanie, wrÄ™cz przeciwnie.  I szczerze
mówiąc, to gówno tu od programistów zależy bo większość z nich to
zwykli wyrobnicy ktĂłrzy biorÄ… $$$ i majÄ… wszystko w dupie.  Darmowe
programy pisane po godzinach to jedno, produkcja hardware'u to drugie
i wymaga to wielkiej kasy.

--
John

Data: 2015-08-06 00:00:22
Autor: bb
Zamaist wojen na OS-y...
Majka wrote:
Upatrzyłam sobie telefon. Dla mnie bajka,...

zerwala sie z marsa, tak glupich pytan od zarania  internetu
(wliczajac wiele jezykow) jeszcze nie bylo.

od czasu jak w neoPRLu inaczej chucpolu "rzadzi" usrael, tak
wszystkim  pogwalconym  przez  imperializm,  odbila zupelnie
palma!

――――――― non-stop http://tinyurl.com/nn39q49 aktualne ―――――――

Zamaist wojen na OS-y...