Zamaist wojen na OS-y...

Data: 2015-08-05 07:30:32
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-04 o 22:23, Majka pisze:
Czy jest możliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?

Marzenia...

Może programiści wzięli by się w garść i dopracowali swoje wynalazki. :-)
PO moich ostatnich "bojach" :-) mogę powiedzieć że:

Android: masa softu wszelakiej maści, zalew reklam, niedoróbki - drobne acz wku... i oczywiście lagiiiii.

Ios: "dziwny" walczy z problemami nie istniejącymi w gorszych systemach, dopracowany w szczegółach wedle swojej "dziwnej" ideologii, proste rzeczy jak odtwarzacz muzyki zakręcony jak muszla ślimaka :-) (wiem można się przyzwyczaić ale po co?) W kontekście dramatycznego przewartościowania faktycznie dobrze się sprawuje w temacie LANS :-)
I tu nie mogę się powstrzymać :-)
Mój 5c po wielu bojach i wizytach w serwisie w końcu doczekał się diagnozy: zepsuty dotyk, przy delikatnym nacisku na brzegach ekranu zaczyna żyć swoim życiem. O tyle ciekawe jest to że po wygaszeniu ekranu (zaniku napięcia) wszystko powracało do normy :-)
Wielki szacun dla firmy za podejście do serwisowania. Sprzęt przyjmują na okaziciela wszystko jest w centralnej bazie. Nokia na rynku polskim wymaga gwarancji + dowód zakupu z numerem imei. XXI wiek w mordę.
Przy okazji widziałem na własne oczy iphona który wygiął się i zdechł od wygrzania na słońcu. Podobno bateria tak spuchła że "wygła" :-)

Windows: W porównaniu z symbianem niedopracowany, płynnie działa, czas i dodawane aplikacje nie zamulają, Mniejsze możliwości personalizacji niż android i podobno brak softu. Generalnie jest wszystko co potrzeba chociaż bardzo mnie boli olanie windowsa przez programistów UPC. Obiecanki cacanki...

Generalnie wraz z nowymi modelami firmy celowo albo bezmyślnie wprowadzają "ulepszenia" przez które trzeba się wku... lub wydawać dodatkową kasę (zestawy słuchawkowe nokii nie dość że nie kompatybilne wstecz to okrojone z funkcjonalności)
W iphonie żeby odrzucić połączenie trzeba teraz naciskać power ;-)

Chyba się starzeję bo ta walka z "nowoczesną" elektroniką zaczyna mnie męczyć. Zaczynam tęsknić za NORMALNYMI telefonami :-)

PS. Ostatnio dużo używałem nawigacji na androidzie i windowsie.
Przez 6 godzin jazdy ładowarki samochodowe nie potrafiły "nakarmić" urządzeń. Pobór prądu jest większy niż ładowania.
Czy istnieją takie które np. Lumie 1020 będą ładować podczas pracy nawigacji a nie tylko w wielkich bólach podtrzymywać przy życiu?

Data: 2015-08-05 07:23:10
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c19f7f$0$27528$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Spróbuj nawigacji w iPhone5C. Zauważysz jego przewagę nad resztą :-)

Data: 2015-08-05 14:30:00
Autor: Mirek Ptak
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-05 o 14:23, Pszemol pisze:
[...]

O to chodzi:
http://z6mag.com/wp-content/uploads/2012/12/apple-fixes-maps.jpg

:)
Fakt - sporo drogi można w ten sposób oszczędzić ;)
U Ciebie też zresztą powinien być średnik zamiast dwukropka - przekaz byłby lepiej zrozumiany.
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-08-05 07:36:19
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:55c201c8$0$8366$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Aleś odgrzał kotleta z 2012 roku...

Data: 2015-08-06 07:37:03
Autor: Mirek Ptak
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-05 o 14:36, Pszemol pisze:

[...]

Nie daje o sobie zapomnieć - nadal :)

PZDR

Data: 2015-08-06 21:48:18
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:55c2f27f$0$27522$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale co tu przeżywać? Toż to tylko ikonka.

Data: 2015-08-07 10:35:52
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Thu, 6 Aug 2015 21:48:18 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Pisales o odgrzewaniu kotleta ... to chyba wiesz co za kotlet.
Gdybys nie wiedzial - to ikonka proponuje skret w autostrade ... z
wiaduktu nad autostrada :-)

Byly tez inne, np "laska Bacci".

J.

Data: 2015-08-07 10:51:56
Autor: Marek
Zamaist wojen na OS-y...
On Fri, 7 Aug 2015 10:35:52 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Gdybys nie wiedzial - to ikonka proponuje skret w autostrade ... z
wiaduktu nad autostrada :-)

A może jest zjazd tylko ikona była generowana z screenshota w widoku mapy z małymi detalami? Trzeba odszukać na mapie.twn fragment...

--
Marek

Data: 2015-08-07 10:57:31
Autor: Marek
Zamaist wojen na OS-y...
On Fri, 7 Aug 2015 10:35:52 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Gdybys nie wiedzial - to ikonka proponuje skret w autostrade ... z
wiaduktu nad autostrada :-)

Tak jak myślałem, ikonka to okolice siedziby Apple, moĹźna z tej drogi za wiaduktem skrecic jak pokazuje ikonka. Odszczekaj teraz  :-)

--
Marek

Data: 2015-08-07 16:04:30
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Fri, 07 Aug 2015 10:57:31 +0200, Marek napisał(a):
On Fri, 7 Aug 2015 10:35:52 +0200, "J.F."
Gdybys nie wiedzial - to ikonka proponuje skret w autostrade ... z
wiaduktu nad autostrada :-)

Tak jak myślałem, ikonka to okolice siedziby Apple, można z tej drogi za wiaduktem skrecic jak pokazuje ikonka. Odszczekaj teraz  :-)

No wlasnie - za wiaduktem. W widoku uproszczonym byloby to moze dopuszczalne, tu skala taka, ze
powinno byc dojazdy widac.

Takich kwiatkow bylo wiecej, ale moze nie siegajmy do historii - uzywa
ktos nawigacji Apple w Polsce czy w Europie ? Jakie wrazenia ?

J.

Data: 2015-08-09 14:11:52
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:iaxg1v33ph9.1bon2dnptfenj.dlg40tude.net...
[...]

Ja widzę co ikonka zawiera, ale ikonka nic nie proponuje
bo jest tylko ozdobą. Nie wiem kto przywiązuje do takich
spraw dużą wagę? Najwyraźniej nie jest dorosły ...

Byly tez inne, np "laska Bacci".

?

Były owszem, problemy z programem nawigacyjnym
i z mapami w ogólności, ale to nie ma związku z ikonką
która nie jest niczym praktycznym - jest obrazkiem.

Data: 2015-08-10 22:03:13
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Sun, 9 Aug 2015 14:11:52 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

http://technologie.gazeta.pl/internet/56,113841,12531035,Mapy_Polski_wedlug_Apple___Laska_Bacci__Pulan_Di.html

trzeba w pierwsze zdjecie kliknac.

Były owszem, problemy z programem nawigacyjnym
i z mapami w ogólności,

A juz nie ma ? Czy nadal jezdzisz na Pulan Di ? :-)

ale to nie ma związku z ikonką
która nie jest niczym praktycznym - jest obrazkiem.

Na tyle dokladnym, ze pokazano kilka okolicznych ulic, ale tych
najistotniejszych to nie ma ...

J.

Data: 2015-08-10 18:50:07
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1tpe5ll20p94i.tnq4wdorcsol$.dlg40tude.net...
[...]

A tak, było, było... jakaś pierwsza wersja to była jakaś
niedoróba co się cóś za szybko spod testowania wymsknęła.

Były owszem, problemy z programem nawigacyjnym
i z mapami w ogólności,

A juz nie ma ? Czy nadal jezdzisz na Pulan Di ? :-)

Z tego co mi się zdarza czasem włączyć nawigację w Krakowie
to żadnych błędów czy niespodzianek nie widzę... Ale rzadko
włączam bo coraz rzadziej się gubię na nowych skrzyżowaniach,
powoli się przyzwyczajam ;-)

ale to nie ma związku z ikonką
która nie jest niczym praktycznym - jest obrazkiem.

Na tyle dokladnym, ze pokazano kilka okolicznych ulic, ale tych
najistotniejszych to nie ma ...

O wolności twórczej słyszałeś (licentia poetica)?
Czy będziesz też Sylwka Dalego krytykował za jego "cieknące" zegary?

Data: 2015-08-11 11:36:28
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Mon, 10 Aug 2015 18:50:07 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Powiedzmy sobie szczerze - Polski nikt nie testowal, a moze i calej
Europy  :-)
Znakomity software made in China :-)

[...]

Ale to chyba nie sztuka, tylko ikona tworzona na biezaco.

J.

Data: 2015-08-11 07:06:05
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:wtalk9zap6fy.k7gaiz3zj5d0.dlg40tude.net...
[...]

Co to znaczy ikona tworzona na bieżąco??
Ikona to jak najbardziej element sztuki użytkowej.
Tak jak estetycznie zaokrąglone rogi obudowy czy
proporcje ekranu w stosunku do średnicy guzika Home.

Przyglądnij się może innym ikonom...
Np. ikona MSN Messenger - dwa popiersia, jedno
zielone, drugie niebieskie z łapami jak skrzydła pingwina.
Będziesz się szarpał że rozdzielczości wystarczyło aby
bardziej wiernie oddać sylwetkę człowieka? Czy
zrozumiesz raczej, że ikona jest dziełem artysty
i nie ma w założeniu oddawać wiernie rzeczywistości
tylko ma identyfikować program u użytkownika osa.

Data: 2015-08-11 22:21:59
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Tue, 11 Aug 2015 07:06:05 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale my tu nie o sztuce, tylko ikonce gdzie widac skret w lewo,
autostrade 280, ulice De Anza Blvd, Infinite Loop, Via Lombardi, itp.

To taka ikonka startowa, zawsze taka ambitna przy skrecie w lewo, czy w tym miejscu przy prowadzedniu tak prowadzi ?

J.

Data: 2015-08-11 19:00:59
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1tg8hzk71d5bb$.1pqyq1bzby4x2.dlg40tude.net...
[...]

To niesamowite jak mocno ikonę przeżywasz...

Data: 2015-08-11 02:46:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zamaist wojen na OS-y...

"J.F." 1tpe5ll20p94i.tnq4wdorcsol$.dlg@40tude.net

http://technologie.gazeta.pl/internet/56,113841,12531035,Mapy_Polski_wedlug_Apple___Laska_Bacci__Pulan_Di.html

Obraz Japonii po trzęsieniu ziemi? ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-08-05 14:30:00
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-05 o 14:23, Pszemol pisze:

Spróbuj nawigacji w iPhone5C. Zauważysz jego przewagę nad resztą :-)

Jak naprawią to nie omieszkam. Trochę mały ekran :-)
Na co konkretnie zwrócić uwagę?
Mapy Nokii (Here) sobie chwalę. (wada brak punktów pośrednich)
Podaje aktualną dozwoloną prędkość (teoretycznie)

Yanosik oczywiście też musi być odpalony.

Data: 2015-08-05 07:35:47
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c201cf$0$8390$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-08-05 o 14:23, Pszemol pisze:

Spróbuj nawigacji w iPhone5C. Zauważysz jego przewagę nad resztą :-)

Jak naprawią to nie omieszkam. Trochę mały ekran :-)
Na co konkretnie zwrócić uwagę?

No a o czym mówiliśmy?
O bilansie energetycznym: ładowanie - nawigacja.
Na to zwróć uwagę...

Data: 2015-08-07 09:43:32
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-05 o 14:35, Pszemol pisze:

Tak na koniec w kwestii gwarancji. Już chwaliłem Apple za podejście do klienta. Dzisiaj będę chwalił za serwis. Wymienili 5c na nowy bo ekranów nie naprawiają :-) Szacun...
Ale...
Jak ta ich 12 mies. gwarancja ma się do 2 letniej niezgodności towaru z umową która w Polsce obowiązuje. Jak kupię w sklepie to mam 2 lata? To jest chyba nadrzędna regulacja.

Drugie ale ... :-)
Co pocznie użytkownik ajfona po gwarancji? Wszak towary muszą się teraz popsuć po 2 latach ;-) Alternatywne serwisy naprawiają takie telefony? Wymieniają wyświetlacze czy się technologicznie nie da?

Data: 2015-08-07 10:20:14
Autor: P.B.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Fri, 07 Aug 2015 09:43:32 +0200, z napisał(a):

Tak na koniec w kwestii gwarancji. Już chwaliłem Apple za podejście do klienta. Dzisiaj będę chwalił za serwis. Wymienili 5c na nowy bo ekranów nie naprawiają :-) Szacun...

Myślisz, że Twój uszkodzony dali do utylizacji? Bo ja myślę, że za dwa
miesiące dostanie go kolejny szczęśliwiec jako "nowy" na wymianę
gwarancyjną. Po prostu taniej jest mieć jeden duży serwis w regionie (EMEA,
Azja, Ameryka Północna) robiący refurb, niż szkolić w każdej wiosce
serwisanta, który będzie mozolnie rozklejał współczesnego smartfona.

Ale...
Jak ta ich 12 mies. gwarancja ma się do 2 letniej niezgodności towaru z umową która w Polsce obowiązuje. Jak kupię w sklepie to mam 2 lata? To jest chyba nadrzędna regulacja.

Problem sprzedawcy. Gwarancję daje producent, a z tytułu niegdodności
odpowiada sprzedawca.

[...]

Wszystko się da. Apple ma trzy modele na krzyż, to wymiana jest tania:
http://allegro.pl/iphone-5s-5c-wymiana-szybka-ekran-dotyk-gratis-i5488469568.html

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-09 14:13:07
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mpsvsd$g86$1dont-email.me...
[...]

I co? Sprawdzałeś bilans energetyczny?

Data: 2015-08-09 22:07:19
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-09 o 21:13, Pszemol pisze:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message

I co? Sprawdzałeś bilans energetyczny?

Jeśli żona jednak będzie chciała go zachować po takich przejściach i będę musiał jechać do Gliwic na onkologię to sprawdzę.
Szczerze mówiąc nie ciągnie mnie ale to już ogólnopolska historia o beznadziejnym wydawaniu moich podatków jest.
Telefon jest w folii. Niech odwija sobie kupujący :-)

Data: 2015-08-09 23:41:13
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c7b2f9$0$8381$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sprawdź... :-)

Szczerze mówiąc nie ciągnie mnie ale to już ogólnopolska historia
o beznadziejnym wydawaniu moich podatków jest.

Że co?

Telefon jest w folii. Niech odwija sobie kupujący :-)

??? Jakieś spięcia na łączach w mózgu masz?

Data: 2015-08-10 06:51:48
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-10 o 06:41, Pszemol pisze:
Że co?

A sorry. Ty nie tutejszy. W Polsce pacjenci mają jeden szpital leczący raka tarczycy. Wszyscy jeżdżą do Gliwic na konsultację, po papierek, pocałować klamkę. To się nazywa NFZ. :-)

Telefon jest w folii. Niech odwija sobie kupujący :-)

??? Jakieś spięcia na łączach w mózgu masz?

Telefon jest nowy nie "odpalany" w oryginalnej folii.
Myślę sobie że jest droższy przy sprzedaży.
Źle myślę?

Data: 2015-08-10 18:45:02
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c82de5$0$4771$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sprzedajesz tego iP5C? Ile chcesz? Dalej jest 500zł wart?

Data: 2015-08-11 07:04:09
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-11 o 01:45, Pszemol pisze:
Sprzedajesz tego iP5C? Ile chcesz? Dalej jest 500zł wart?

Oj Pszemol, Pszemol... Zakładam że nie jesteś tendencyjny a jedynie szybko słuchasz, czytasz, piszesz ;-)

Zapłaciłem 500+170=670 zł  + nerwy oczywiście
Idąc za Twoją radą odwiedziłem dwa komisy. Jeden daje 500 a drugi 600 zł. Znając życie sprzedadzą go za 100-200 zł drożej czyli max za 800 zł.
Takie są prawa rynku.
Wątpię żeby na olxie wyciągnął więcej.

Data: 2015-08-11 07:01:44
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55c9824c$0$27525$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To, że Ty straciłeś nerwy nie podnosi wartości telefonu dla kogoś
kto go kupuje, więc nie wliczałbym tego do ogólnego rachunku... :-)

Data: 2015-08-11 14:08:07
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-11 o 14:01, Pszemol pisze:

To, że Ty straciłeś nerwy nie podnosi wartości telefonu dla kogoś
kto go kupuje, więc nie wliczałbym tego do ogólnego rachunku... :-)

Ja też z nudów coś napiszę :-)
Myślę w związku z tym, że więcej niż 700zł nie wezmę.
30 zł na paliwo się chociaż zwróci :-)

Data: 2015-08-11 23:17:15
Autor: DJ Abelson
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

Skąd czerpiesz wiedzę na ten temat, przecież nie masz tego urządzenia?

--
HWDmkarwan

Data: 2015-08-11 19:03:38
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
"z" <z@z.pl> wrote in message
[...]

Czerpię wiedzę z pojemności akumulatorów w iPhone w porównaniu
do pojemności akumulatorów w innych podobnych urządzeniach
i porównując podobne czasy ich pracy - jeśli dwa urządzenia pracują
mniej-więcej tak samo długo na jednym ładowaniu i jeden ma aku
o pojemności 1400mAh a drugi aku o pojemności 3000mAh to ten
drugi będzie po prostu dużo więcej prądu żarł, a ładowarka w obu
przypadkach da maksymalnie tyle samo prądu, bo decyduje o tym
standard USB, wspólny dla wszystkich. Czy było proste, Watsonie?

Data: 2015-08-12 02:28:22
Autor: J.F.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Tue, 11 Aug 2015 19:03:38 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Nie. Mam ladowarke z dwoma gniazdkami, przy jednym pisze 1A, przy drugim 2A
- i jak to sie ma do standardu ?

Ta bateria 3Ah tez sie krocej niz 6h laduje.

J.

Data: 2015-08-12 07:26:28
Autor: z
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 2015-08-12 o 02:03, Pszemol pisze:
Czerpię wiedzę z pojemności akumulatorów w iPhone w porównaniu
do pojemności akumulatorów w innych podobnych urządzeniach

To ja też nie jestem miarodajny i też się wypowiem. :-)

Telefon był używany tylko jakieś 2 tygodnie.
W tym czasie nie zauważyłem jakiejś różnicy w trzymaniu baterii.
Standard. Dzień wytrzymał i tyle. Trzeba ładować. Może szybciej się ładował. Chyba też nie. Mam porównanie do S2 w takich samych warunkach.
Dużo gadania i oglądanie tv po wifi z UPC.

PS. Gdybym usłyszał "kochanie dzisiaj nie musiałam ładować" to by było coś :-) A tak... normalny telefon za 700 zł ;-)

Data: 2015-08-12 10:29:06
Autor: Marek
Zamaist wojen na OS-y...
On Tue, 11 Aug 2015 19:03:38 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
[...]

Ale porównuj urzadzenia o podobnej wydajności a nie popierdółkę Appla do wyświetlania ikonek z potężną maszynerią popędzającą kilkadziedziesiąt dalvikowych VMów.

--
Marek

Data: 2015-08-12 19:20:10
Autor: Pszemol
Zamaist wojen na OS-y...
Marek <fake@fakeemail.com> wrote:
[...]

Właśnie o to mi chodzi że iPhone pracuje bardziej efektywnie, nie musi
nosić tego garba w postaci wielu madzyn wirtualnych i ten sam efekt (praca
z nawigacją i Janosikiem w tle) uzyskasz mniejszym kosztem energii z
baterii, więc ładowarka samochodowa nie będzie mieć najmniejszych problemów
z nadążeniem za konsumpcją energii.

Tyle samo zrobisz w czasie całego dnia na iPhone popędzanym dwurdzeniowym
prockiem na aku 1400mAh co jakims cztero/ośmiordzeniom Androidzie na aku
3000mAh.

Data: 2015-08-05 10:44:13
Autor: Dominik & Co
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia 05.08.2015 z <z@z.pl> napisał/a:

[...]

Nie wiem, jak Lumię, ale Samsunga Ace2 w aucie w warunkach:

- nawigacja Google Maps, w tle Yanosik
- jasność na full, bez przygaszania
- dźwięk włączony

zwykła ładowarka Forever 2A z Carrefoura za 20 zł ładuje od 20%
do 100% w ciągu 5-6 godzin.

--
Dominik & kąpany (via debianowy slrn)

Data: 2015-08-05 10:44:23
Autor: Dziki Facet
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu .08.2015 o 07:30 z <z@z.pl> pisze:

Czy jest moĹźliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?

Marzenia...
PS. Ostatnio dużo używałem nawigacji na androidzie i windowsie.
Przez 6 godzin jazdy ładowarki samochodowe nie potrafiły "nakarmić"  urządzeń. PobĂłr prądu jest większy niĹź ładowania.
Czy istnieją takie ktĂłre np. Lumie 1020 będą ładować podczas pracy  nawigacji a nie tylko w wielkich bĂłlach podtrzymywać przy Ĺźyciu?

BB Z10 nie ma tych problemĂłw ;) Nie wiem jak inne modele, bo nie  testowałem.

Data: 2015-08-05 21:21:46
Autor: P.B.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Wed, 05 Aug 2015 10:44:23 +0200, Dziki Facet napisał(a):

[...]

BB Z10 nie ma tych problemów ;) Nie wiem jak inne modele, bo nie  testowałem.

Jaką masz na niego nawigację? Here, Google Maps, Automapę? Bo mapy BB w OS
10.3 to można użyć najwyżej do sprawdzenia swojego położenia.  --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-06 07:54:14
Autor: Dziki Facet
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu .08.2015 o 21:21 P.B. <pbernat@wp.pl> pisze:

[...]

UĹźywam NavFree, aczkolwiek moĹźna zainstalować apki z Androida i teĹź  śmigają (kiedyś uĹźywałem AutoMapy). Ba! Pokusiłbym się o stwierdzenie, Ĺźe  działają płynniej niĹź na Androidzie ;)

Data: 2015-08-06 20:23:05
Autor: P.B.
Zamaist wojen na OS-y...
Dnia Thu, 06 Aug 2015 07:54:14 +0200, Dziki Facet napisał(a):

Jaką masz na niego nawigację? Here, Google Maps, Automapę? Bo mapy BB w  OS
10.3 to można użyć najwyżej do sprawdzenia swojego położenia.

Używam NavFree, aczkolwiek można zainstalować apki z Androida i też  śmigają (kiedyś używałem AutoMapy). Ba! Pokusiłbym się o stwierdzenie, że  działają płynniej niż na Androidzie ;)

A ja po krótkiej ekscytacji Q5 oddałem go żonie. Google maps działa, ale
nie można się zalogować do konta Google. Here maps się wywala. Od biedy
działał mi Naviexpert, ale jest od dłuższego czasu nieużywalny, a na małym
ekraniku Q5 był bezużyteczny. Niestety ale urządzenia BB z OS10 mimo, że perfekcyjne jako telefon i
terminal, w całej reszcie: gry, multimedia, aplikacje są sto lat za
murzynami. Do tego całkowicie pozbawione wsparcia - jeszcze BBforum jakoś
żyje, ale od producenta, czy serwisu nie można liczyć na żadną pomoc. Nawet
nie ma do kogo napisać :/ W styczniu padła synchronizacja kalendarza
urządzeń pracujących przez BIS z kalendarzem Google - w Polsce chyba nikomu
nie udało się tego zgłosić: support operatorów nie wie co to BIS, a BB
przyjmuje zgłoszenia tylko od operatorów. Po dwóch miesiącach to naprawili,
a teraz znów padło. Do tego łącznie z synchronizacją kontaktów. Żeby było
weselej, to nawet komunikatu błędu terminal nie dał, więc nawet nie wiem od
kiedy terminal żył sobie własnym życiem nie zsynchronizowany z chmurą.
A kontynuując wojnę na OS :) - fajny jest Windows Phone. W wersji 8.1
system jest całkiem używalny. W sklepie z aplikacjami nie ma tyle w
Androidzie, ale 90% aplikacji do codziennego użytku jest w wersji na WP. Do
tego w system jest wbudowana świetna przeglądarka i bardzo porządny klient
poczty. Ale i tak pozostaje jedna prawda: naprawdę pełny wybór aplikacji, sprzętu,
akcesoriów jest tylko dla Androida: telefony od 200PLN do 4000PLN -
wodoodporne, małe, duże, koreańskie, japońskie, chińskie. Każdy znajdzie
coś dla siebie.
Ja próbowałem z BB, mam Lumię z WP, a i tak okazało się, że aplikacja,
które jest mi niezbędna do pracy, występuje wyłącznie w wersji na Androida
(nie działa zainstalowana na BB OS10 - fon musi być zalogowany do konta
Google), co dla mnie kończy temat wyboru systemu dla telefonu :/

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2015-08-07 08:02:55
Autor: Dziki Facet
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu .08.2015 o 20:23 P.B. <pbernat@wp.pl> pisze:

[...]

Here to mi nawet na normalnym Windows nie działa ;) To taka atrapa a nie  soft... Poza tym, o ile Google Maps mają aktualne foty i mało jest juĹź  miejsc z kleksami, podobnie Bing, o tyle Here wciąż straszy zielonymi  rzygami. Ale odnośnie map Google, to jest trochę softu natywnego na BB  wykorzystującego w/w. Większość wprawdzie płatnych, ale z tego co  widziałem, ceny nie były jakoś oszałamiająco wysokie. A i te darmowe nie  zatruwają człowieka nachalnymi reklamami jak to dzieje się czasem w  Androidzie.

działał mi Naviexpert, ale jest od dłuĹźszego czasu nieuĹźywalny, a na  małym
ekraniku Q5 był bezużyteczny.
Niestety ale urządzenia BB z OS10 mimo, że perfekcyjne jako telefon i
terminal, w całej reszcie: gry, multimedia, aplikacje są sto lat za

Mi zdecydowana większość gier na Z10 działała. Nie działały mi Fifa i  jakieś wyścigi, ale one i na Androidzie nie chciały się uruchomić -  wymagały albo konkretnej rozdzielczości albo nawet modelu. Nie działała mi  teĹź sprzętowa akceleracja odtwarzania plikĂłw wideo w np. MX Player (nawet  na Androidach nie zawsze to chce działać). Ale bez tego filmy i tak  śmigały. Myślę,Ĺźe jakby pogrzebać, to i to by zadziałało, bo BB OS ma  wirtualizację Androida, więc jest to sprzęt z dwoma systemami na raz.

Nie wiem jak dawno temu uĹźywałeś Q5, aczkolwiek z wersji na wersję BB OS  10.3 jest naprawdę coraz lepiej dopracowany odnośnie apek z Androida.  Fakt, boli brak moĹźliwości podpięcia pod konto Google. Co nie znaczy, Ĺźe  gmail nie działa ;)

murzynami. Do tego całkowicie pozbawione wsparcia - jeszcze BBforum jakoś
Ĺźyje, ale od producenta, czy serwisu nie moĹźna liczyć na Ĺźadną pomoc.  Nawet
nie ma do kogo napisać :/ W styczniu padła synchronizacja kalendarza
urządzeń pracujących przez BIS z kalendarzem Google - w Polsce chyba  nikomu
nie udało się tego zgłosić: support operatorów nie wie co to BIS, a BB
przyjmuje zgłoszenia tylko od operatorĂłw. Po dwĂłch miesiącach to  naprawili,
[...]

O ile mi wiadomo, to BIS wymarł. Pozostał BES. Ba! BIS w BB OS 10 nie jest  chyba nawet juĹź wspierany.
Ja kontakty mam podpięte pod konta google i outlook.com, dzięki czemu mam  je rĂłwnieĹź na innych urządzeniach...

Faktem jest jednak brak wsparcia o ktĂłrym piszesz. Ale znĂłw - czy taki  Google zapewnia Ci wsparcie? Odsyła Cię do producenta słuchawki, a ten ...  w zaleĹźności albo pomoĹźe albo oleje. Nie wiem jak z MS, acz u nich teĹź to  wsparcie w innych dziedzinach wygląda pokracznie.

Obecnie największą zaletą BB jest sprzętowa klawiatura. Mi po kilku latach  miziania paluchem po ekranie, wciąż jej brakuje (dawniej miałem Nokię  E75). I chyba dlatego kolejnym modelem jaki kupię będzie Passport. Taki  fon typowo do pracy, coby wygodnie i szybko odpisać na maila (przez to nie  musieć wyjmować laptopa), a do gier... Heh, 2048 da się odpalić, więc nie  narzekam ;)

A kontynuując wojnę na OS :) - fajny jest Windows Phone. W wersji 8.1
system jest całkiem używalny. W sklepie z aplikacjami nie ma tyle w
Androidzie, ale 90% aplikacji do codziennego uĹźytku jest w wersji na WP.

TeĹź zastanawiam się nad WP jako drugi tel. Wraz z nadejściem 10-ki,  synchronizacja tego z systemem wygląda obiecująco. Acz podejrzewam, Ĺźe  funkcjonalność podobną do Blend osiągnie dopiero gdzieś za 1-2 lata. O ile  w ogĂłle, bo MS chce iść raczej w stronę zrobienia z telefonĂłw przenośnych  komputerkĂłw, ktĂłre po podłączeniu do monitora i klawiatury zamieniają się  w stacje robocze z Officem.

Do
tego w system jest wbudowana świetna przeglądarka i bardzo porządny  klient
poczty.

Co jak co, ale odnośnie obsługi poczty w BB nie mogę nic zarzucić. Śmiało  mogę  stwierdzić, Ĺźe nawet płatne apki na Androida mogą mieć kompleksy. Z  Ĺźadnym dostawcą nie miałem problemĂłw. Świetne dopracowanie zarĂłwno kont  googla jak i MS/Exchange oraz IMAP/Push itd.

Ale i tak pozostaje jedna prawda: naprawdę pełny wybĂłr aplikacji,  sprzętu,
akcesoriĂłw jest tylko dla Androida: telefony od 200PLN do 4000PLN -
wodoodporne, małe, duże, koreańskie, japońskie, chińskie. Każdy znajdzie
coś dla siebie.

To prawda, AndroidĂłw do wyboru do koloru. Gdyby to jeszcze miało jakieś  wsparcie na aktualizację systemu. Owszem, moĹźna zrootować i bawić się  cyanogenem, ale nie o to przecieĹź chodzi...

Ja próbowałem z BB, mam Lumię z WP, a i tak okazało się, że aplikacja,
ktĂłre jest mi niezbędna do pracy, występuje wyłącznie w wersji na  Androida
(nie działa zainstalowana na BB OS10 - fon musi być zalogowany do konta
Google), co dla mnie kończy temat wyboru systemu dla telefonu :/

Mi teĹź doskwiera brak wsparcia w BB OS10 dla tun/tap przez co nie mogę  utworzyć sobie tunelu VPN do firmy. Owszem, ma wsparcie dla protokołów  Cisco/Juniper, a nawet IKEv2 od MS. Co nie zmienia faktu, Ĺźe l2tp, sstp,  pptp, openvpn nie działają.

Dlatego przekonałem się, Ĺźe nie ma systemu idealnego ;) KaĹźdy wybiera  najmniejsze zło ;)

Data: 2015-08-06 09:25:40
Autor: masti
Zamaist wojen na OS-y...
z wrote:

W dniu 2015-08-04 o 22:23, Majka pisze:
Czy jest możliwe wgranie innego systemu operacyjnego do telefonu?

Marzenia...

Może programiści wzięli by się w garść i dopracowali swoje wynalazki. :-)

Nowy, lepszy iOS :)
http://time.com/3984627/apple-ios9-android-iphone/

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-08-06 10:50:43
Autor: ToMasz
Zamaist wojen na OS-y...
W dniu 05.08.2015 o 07:30, z pisze:
[...]

Prosze aby wygłaszając takie opinie, napisać że to "moje zdanie" a nie reguła. niestety ludzie chcą płacić jak naj mniej, wiec telefony sprzedawane przez chińczyków po 70 usd, kupiją po 150 usd i... mają swoje lagi.
W większości telefonów da się zrobić roota, zablokować np, klakulatorowi łączność z internetem, i nie zobaczysz już reklamy. ale to wymaga tajemnej wiedzy...... z Youtuba. Jasne że tak się nieda ze wszystkimi programami, ale na litośc boską niektóre z nich kosztują pare lub parenaście złotych! PRzy telefonie za.... 1000zł to raczej drobnostka.
przed zakupem telefonu, warto również sprawdzić nie ile ma rdzeni, tylko ile ma punktów w antutu, albo poczytać opinie użytkowników. oczywiście niej jest to możliwe gdy chce się miec najnowszy telefon na rynku. Jak ktoś chce nie lagujący telefon względnie tanio polecam samsunga i9506, widziałem już za 800zł.

Podobnie z ładowarkami. na ebayu układ "step down" kosztuje 3 usd. ma radiator i wydajność 3A. z jednej strony lutujesz wtyk 12v z drugiej gniazda usb wydłubane ze śledzia obudowy PC. (albo na stałe montujesz to w schowku). Sprawa rozwiązana tanio i sprytnie. Można też kupić jakąś oryginalną ładowarkę z kablem, ale to może kosztować dużo więcej. niestety ładowarką której elektronika mieści się we wtyczce i kosztuje 0.99usd nie naładujesz nawigującego telefonu.
ToMasz

Zamaist wojen na OS-y...