Zamarzające wycieraczki

Data: 2010-01-06 21:08:05
Autor: bratPit
Zamarzające wycieraczki

przejechałem się dziś trochę w trasie po Polsce centralnej i południowej
i co kilkanaście minut zmuszony byłem robić postój i czyścić zlodowaciałe pióra wycieraczek, które tylko rozmazywały na szybie padający śnieg. Macie jakiś sposób jak sobie radzić w takich sytuacjach?

nawiew przesterować tak aby dawał strumień powietrza również na szybę przednią, poza tym sensowny płyn do spryskiwaczy, u mnie to wystarcza,
brat

Data: 2010-01-06 21:33:27
Autor: aFisz
Zamarzające wycieraczki
bratPit pisze:

nawiew przesterować tak aby dawał strumień powietrza również na szybę przednią, poza tym sensowny płyn do spryskiwaczy, u mnie to wystarcza,
brat

Nawiew jest non-stop na szybę/szybę i nogi. Niestety leci dopiero jakieś 15-20 cm powyżej wycieraczek, w moim busie (vivaro) ten sposób nie dał rady. Szlag mnie trafiał i już myślałem o dosypaniu soli do zbiorniczka ;P
Spróbuję jakiegoś lepszego płynu (obecnie najtańszy zimowy z makro, w zbiorniku niby nie zamarzał..)
Dzięki Wam za porady,
przyczepności

Data: 2010-01-06 21:39:38
Autor: bratPit
Zamarzające wycieraczki
[...]

hmm, trudna rada, może faktycznie spróbuj innego płynu, jeżeli to nic nie da, to trzeba będzie kręcić pokrętłem temperatury tak aby szyba była gorąca od wewnątrz ;-)
brat

Data: 2010-01-06 22:09:51
Autor: Jacek Bronowski
Zamarzające wycieraczki
da, to trzeba będzie kręcić pokrętłem temperatury tak aby szyba była gorąca od wewnątrz ;-)

Z tym to trzeba uwazac, zeby nie przesadzic - zwlaszcza jak na szybie sa jakies, chocby minimale, odpryski od kamyczkow. W zony autku (Puma) przedwczoraj po puszczeniu najmocniejszego i najcieplejszego nawiewu na zalodzona szybe (na zewnatrz tak ok. -10 st.) - ta raczyla sobie peknac (20 cm rysa zaczynajaca sie w malym odprysku)...

pozdr.
Jacek Bronowski
--
Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - foto@foto-baza.pl
Aktualnie 12 533 zdjęcia z 19 krajów.

Data: 2010-01-06 22:23:39
Autor: Artur Maśląg
Zamarzające wycieraczki
Jacek Bronowski pisze:
[...]

Widocznie miała pęknąć i tyle - od lat grzeję "okamieniowane" szyby
(nie tylko nadmuch - również ogrzewane elektryczne) i nic się nie
stało - nawet kiedyś ściągałem naklejkę z szyby przy jakichś -20
(suszarką jakby się kto pytał) i nic się nie stało :) Farelka
też była w użyciu :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Zamarzające wycieraczki