Zamarzl hamulec

Data: 2010-02-16 10:54:54
Autor: Torbut
Zamarzl hamulec
Niestety przez totalna glupote i nawyki pozostale z lata zaciagnalem hamulec reczny na mrozie i koniec. Po 2 dniach samochod ani dygnie. Dramaturgii dodaje takze to, ze pod sniegiem na ktorym stoi samochod jest lod. Czy znacie jakies swojskie metody oprocz czekania na odwilz?

Pozdrawiam...

Data: 2010-02-16 10:54:15
Autor: Lewis
Zamarzl hamulec
Użytkownik "Torbut" <nie@mam.pl> napisał w wiadomości news:hldq5m$mnk$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Lewarek i pod samochód z suszarką... Albo doholować do ogrzewanego garażu.
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaĹĽ
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-02-16 11:00:40
Autor: kurdybanek
Zamarzl hamulec
Lewarek i pod samochód z suszark±...

Broń Boże!

Albo doholować do ogrzewanego garażu.

I owszem.

Data: 2010-02-16 11:05:51
Autor: Agent 0700
Zamarzl hamulec
Lewarek i pod samochód z suszark±...

Broń Boże!

Dlaczego? Ja niedawno farelkowałem samochód. Działa.

Data: 2010-02-17 15:37:53
Autor: Filip KK
Zamarzl hamulec
W dniu 2010-02-16 10:54, Lewis pisze:

[...]

A po co suszarka? Albo młotkiem uderzyć kilka razy z czuciem w bęben (jeśli jest bęben), albo delikatnie obstukać zacisk. Albo podjechać z rurą wydechową pod koło i spaliny ogrzeją... Ale nie sądzę aby hamulec zamarzł! Jak już to klocki nie były wymieniane i są w agonalnym stanie!! Zespawane na stałe!! :)

Data: 2010-02-16 10:59:51
Autor: krzysiek82
Zamarzl hamulec
Torbut
>Czy znacie jakies swojskie metody oprocz czekania na odwilz?

Tak  ta metoda to palnik. JeĹ›li felga jest alu to trzeba jÄ… zdjąć, jak stalowa to podgrzewasz caĹ‚ość tylko koĹ‚pak Ĺ›ciÄ…gasz.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-16 11:12:58
Autor: -=Elwood=-
Zamarzl hamulec
W dniu 2010-02-16 10:59, krzysiek82 pisze:

Tak ta metoda to palnik. Jeśli felga jest alu to trzeba ją zdjąć, jak
stalowa to podgrzewasz całość tylko kołpak ściągasz.

A jak zamarzła Ci woda w osłonie linki hamulcowej to se możesz grzać felgę do usranej śmierci...
--
-=Elwood=-

           Our Knowledge Is Our Power

Data: 2010-02-16 11:14:14
Autor: krzysiek82
Zamarzl hamulec
-=Elwood=- pisze:
A jak zamarzła Ci woda w osłonie linki hamulcowej to se możesz grzać felgę do usranej śmierci...

i tak bywa, ja zawsze patrze po sobie, linka jest nasmarowana więc i szansa zamarznięcia minimalna.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-16 11:39:23
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zamarzl hamulec

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hldrrk$krq$1nemesis.news.neostrada.pl...
-=Elwood=- pisze:
A jak zamarzła Ci woda w osłonie linki hamulcowej to se możesz grzać felgę do usranej śmierci...

i tak bywa, ja zawsze patrze po sobie, linka jest nasmarowana więc i szansa zamarznięcia minimalna.

nie taka minimalna.
Bo jesli dostanie sie tam woda i zamarznie to napnie linke w pancerzu na tyle, ze sie nie ruszy.
ps. generalnie to wlasnie linki zamarzajÄ…, a nie hamulce jako takie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 11:11:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zamarzl hamulec

[...]

skoro zamarzło to i tak linki do wymiany.
Jesli jest taka mozliwość odczepić/ociąc linke przy kołach i pojechać wymienić linki z pancerzem na nowe, ktore nie będą zamarzac.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 11:14:56
Autor: Jakub Witkowski
Zamarzl hamulec
Torbut pisze:
Niestety przez totalna glupote i nawyki pozostale z lata zaciagnalem hamulec reczny na mrozie i koniec. Po 2 dniach samochod ani dygnie.

GĹ‚upotÄ™?
Czy ja wiem... są dwie szkoły: zaciągaj zawsze, bo inaczej będzie
się blokował oraz: nigdy nie zaciągaj, bo się zablokuje i nie pojedziesz.
Ja tam hołduję pierwszej, bo lubię mieć sprawne mechanizmy jakby co,
i od 20 lat to działa. W tym roku raz lekko przymarzł ale nie
zablokował, tylko trochę tarł może kilkaset m.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-02-16 11:17:33
Autor: krzysiek82
Zamarzl hamulec
Jakub Witkowski pisze:
GĹ‚upotÄ™?

raczej przez brak wiedzy, w zime auto zostawiamy na biegu i po sprawie, nie ma się co denerwować, nie każdy musi wiedzieć co i jak :)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-16 11:42:03
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zamarzl hamulec

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hldrh8$qn2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Jakub Witkowski pisze:
GĹ‚upotÄ™?

raczej przez brak wiedzy, w zime auto zostawiamy na biegu i po sprawie, nie ma się co denerwować, nie każdy musi wiedzieć co i jak :)

co nadal nie zmienia faktu, ze moze sie zdarzyć taka sytuacja, ze bedziesz go musial zaciągnać, a dkoro był nieużywany to nigdy nie wiesz co będzie dalej.
Lepiej jest więc używać go regularnie, jak wspomniał Jakub.

ps. nawet jak Cie zatrzyma policja i poprosi o zaciÄ…gniÄ™cie rÄ™cznego to co powiesz? Nie zaciagniesz, bo jest zimno? To ci  DR zabiorÄ… i na badania skierujÄ… :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 11:46:48
Autor: krzysiek82
Zamarzl hamulec
Kuba (aka cita) pisze:
ps. nawet jak Cie zatrzyma policja i poprosi o zaciÄ…gniÄ™cie rÄ™cznego to co powiesz? Nie zaciagniesz, bo jest zimno? To ci  DR zabiorÄ… i na badania skierujÄ… :D

  na chwile a na caĹ‚Ä… noc to jest różnica przecieĹĽ :)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-16 12:26:20
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zamarzl hamulec

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hldtom$m0f$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kuba (aka cita) pisze:
[...]

Nie do konca.

Jak przez całą zime nie zaciągasz ręcznego, to linki mogą przymarznąć.
Jak teraz ktoregoś dnia będziesz chcial zaciągnąć na chwile, to siła Twoich rąk i dzwigni będzie na tyle duze, a hamulec zadziala, ale sila sprężyn, zeby hamulec zwolnić moze byc za mała, zeby pokonać opór zmarzniętych i nierozruszanych linek...

Dlatego lepiej przez całą zime zaciągać ręczny przy parkowaniu (choć nie koniecznie na całą noc, jak sie chcesz upierac) niż nie ruszać go w ogole.
Przypominam, ze największym problemem są przymarzające linki, a nie klocki/szczęki jako takie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 16:31:29
Autor: limken
Zamarzl hamulec
Kuba (aka cita) wrote:

 na chwile a na caĹ‚Ä… noc to jest różnica przecieĹĽ :)

Nie do konca.

Jak przez całą zime nie zaciągasz ręcznego, to linki mogą przymarznąć.

jak całą zimę nie zaciągasz ręcznego to sie nazywasz cipa ;)
/przecież nie trzeba zaciągać do parkowania ;) /

--
limken polimken

Data: 2010-02-16 16:56:45
Autor: limken
Zamarzl hamulec
limken wrote:
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

to nie do Ciebie personalnie - tylko stwierdzenie ogĂłlne z nutÄ… dowcipu ;)

bo ja sobie nie wyobrażam mając tylko napęd na przód nie pociągnąć od czasu do czasu za ręczny :>

--
limken polimken

Data: 2010-02-16 17:10:02
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zamarzl hamulec

Użytkownik "limken" <limka999@xxx.xx> napisał w wiadomości news:hlefb1$p21$1inews.gazeta.pl...

to nie do Ciebie personalnie - tylko stwierdzenie ogĂłlne z nutÄ… dowcipu ;)

spoko spoko, zrozumielem :D

bo ja sobie nie wyobrażam mając tylko napęd na przód nie pociągnąć od czasu do czasu za ręczny :>

no, chyba, ze sie ma RWD jak ja :D

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-17 12:31:43
Autor: Maciek
Zamarzl hamulec
[...]

Racja, dodam jeszcze aby nie zostawiac samochodu na noc z zaciagnietym recznym, wymiennie wystarczy sporadycznie przy postojach chocby na swiatlach zaciagnac hamulec lekko np. na 1 zabek.

Maciek

Data: 2010-02-17 21:08:24
Autor: Przembo
Zamarzl hamulec
Użytkownik "Maciek" <maciejsa@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hlgk34$1e3$1inews.gazeta.pl...
Dlatego lepiej przez cał± zime zaci±gać ręczny przy parkowaniu (choć nie koniecznie na cał± noc, jak sie chcesz upierac) niż nie ruszać go w
ogole. Przypominam, ze największym problemem s± przymarzaj±ce linki, a
[...]

Silnik też wystarczy żeby pracował przy 200rpm, wycieraczki moga poruszać sie 5cm...
Sk±d się bior± takie idiotyczne rady jak Twoja?

Pozdr

Data: 2010-02-17 15:41:30
Autor: Filip KK
Zamarzl hamulec

Dlatego lepiej przez całą zime zaciągać ręczny przy parkowaniu (choć nie
koniecznie na całą noc, jak sie chcesz upierac) niż nie ruszać go w ogole.

Chociaż raz coś mądrego napisałeś.

I to jest święte!!! Ludzie, zaciągajcie hamulce ręczne przy parkowaniu! A jak nie zaciągacie, to cofnijcie się na kurs prawa jazdy, tam uczą że _zawsze_ się zaciąga a auto zostawia się na luzie!!!! Bieg służy do ruszania, nie do parkowania!!

Data: 2010-02-18 17:14:50
Autor: Zbylut
Zamarzl hamulec
Filip KK zapodal(a):

A jak nie zaci±gacie, to cofnijcie się na kurs prawa jazdy, tam ucz± że _zawsze_ się zaci±ga a auto zostawia się na luzie!!!! Bieg służy do ruszania, nie do parkowania!!

a co złego jest w zostawieniu auta na biegu (z ręcznym lub bez, nieważne)?
Zaciekawiłe¶ mnie.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-02-18 19:52:57
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zamarzl hamulec

Użytkownik "Zbylut" <Zbylut@NoWhere.zzz> napisał w wiadomo¶ci news:slrn.pl.hnpvkb.f5k.ZbylutNoWhere.zzz...
[...]

w osobówce żadna.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-18 20:07:57
Autor: Zbylut
Zamarzl hamulec
Kuba (aka cita) napisal(a):

a co złego jest w zostawieniu auta na biegu (z ręcznym lub bez, nieważne)?
Zaciekawiłeś mnie.

w osobĂłwce ĹĽadna.

no właśnie myślałem o osobówkach. Co nie zmienia faktu, że nie wiem też czemu miałoby to szkodzić w ciężarówkach. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-02-18 22:40:17
Autor: Krasnal
Zamarzl hamulec
Zbylut pisze:

no właśnie myślałem o osobówkach. Co nie zmienia faktu, że nie wiem też czemu miałoby to szkodzić w ciężarówkach.

Jeśli w czasie postoju spadnie ciśnienie w pneumatyce, nie zdołasz wcisnąć sprzęgła, żeby bieg wyłączyć (w Actrosie zawsze, w innych w przypadku "oparcia" się pojazdu na biegu).
W rezultacie nie uruchomisz silnika.
Hamulce również będą zaciśnięte.

Maly.

Data: 2010-02-19 17:38:15
Autor: Zbylut
Zamarzl hamulec
Krasnal napisal(a):

wcisnąć sprzęgła, żeby bieg wyłączyć (w Actrosie zawsze, w innych w przypadku "oparcia" się pojazdu na biegu).
W rezultacie nie uruchomisz silnika.
Hamulce również będą zaciśnięte.

dzięki za informacje. Ciężarówką nawet nie jechałem :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-02-19 00:09:39
Autor: Adam Płaszczyca
Zamarzl hamulec
Dnia Thu, 18 Feb 2010 17:14:50 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

a co złego jest w zostawieniu auta na biegu (z ręcznym lub bez, nieważne)?
Zaciekawiłe¶ mnie.

Drobne zwarcie powoduje, że autko może odjechać. Pewna pani jakie¶ 2 lata temu na Gubałówce się o tym przekonała. Jej autko
zabiło człowieka.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-02-18 19:56:07
Autor: radekp@konto.pl
Zamarzl hamulec
Wed, 17 Feb 2010 15:41:30 +0100, w <hlgv78$dn2$2@news.task.gda.pl>, Filip KK
<nospam@nospam.pl> napisał(-a):

I to jest ¶więte!!! Ludzie, zaci±gajcie hamulce ręczne przy parkowaniu! A jak nie zaci±gacie, to cofnijcie się na kurs prawa jazdy, tam ucz± że _zawsze_ się zaci±ga a auto zostawia się na luzie!!!! Bieg służy do ruszania, nie do parkowania!!

Kiedy¶ znajomy musiał zostawić auto 300km od domu, bo zaci±gnięty ręczny po
podróży przyspawał mu się do bębnów (a dokładnie szczęki).

Data: 2010-02-19 23:32:54
Autor: masti
Zamarzl hamulec
Dnia pięknego Wed, 17 Feb 2010 15:41:30 +0100, osobnik zwany Filip KK
wystukał:

[...]

A jak nie zaciÄ…gacie, to cofnijcie siÄ™ na kurs prawa jazdy, tam uczÄ… ĹĽe
_zawsze_ się zaciąga a auto zostawia się na luzie!!!! Bieg służy do
ruszania, nie do parkowania!!

Stary świat mi się zawalił :) Od 30+ lat zostawiam samochód na biegu. Na ręcznym może parę razy na stromiźnie.

PS: automaty nawet maja taka pozycjÄ™ jak parking :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-03-03 00:20:06
Autor: Lewis
Zamarzl hamulec
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:0efc1c8474facb5221ada732183be54cf650.pl.eu.org...
Dnia pięknego Wed, 17 Feb 2010 15:41:30 +0100, osobnik zwany Filip KK

PS: automaty nawet maja taka pozycjÄ™ jak parking :)

Co nie zmienia faktu ze w automatach trzeba zaciągać ręczny tak sama jak w manualach. Gdy postawisz auto z ASB na pochyłym terenie i nie zaciągniesz ręcznego auto potoczy się po zgaszeniu silnika i puszczeniu hamulca w jedną ze stron i oprze się na blokadzie skrzyni biegów, tylko wtedy kochany spróbuj tą skrzynię przełączyć w inny tryb...

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaĹĽ
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-03 08:59:52
Autor: wojtek
Zamarzl hamulec
ze stron i oprze się na blokadzie skrzyni biegów, tylko wtedy kochany spróbuj t± skrzynię przeł±czyć w inny tryb...
Nie zakładaj, że w każdej ASB zapadka działa opornie. Ja mogę postawić auto na bardzo stromej drodze, a i tak blokada daje się "wyrwać" w sposób nie odbiegaj±cy od normalnego odblokowania bez naprężenia. Oczywi¶cie to nie jest reguła i czasami niektóre ASB za diabła nie idzie odblokować ale to nie każda. Ale faktem jest że to bardzo nie zdrowe dla skrzyni i w przypadku parkowania na wzniesieniu lub pochyleniu dajemy najpierw N następnie ręczny na max, puszczamy hamulec "nożny" i dopiero teraz dajemy P. To zdrowe dla skrzyni i naszego portfela ;).

--
Wojtek

Data: 2010-02-16 12:40:00
Autor: Amir
Zamarzl hamulec

 na chwile a na cał± noc to jest różnica przecież :)

oj nie ma :)

wystarczło na 1s zaci±gn±c i Zima :)

Data: 2010-02-18 21:01:27
Autor: Adam Płaszczyca
Zamarzl hamulec
Dnia Tue, 16 Feb 2010 11:17:33 +0100, krzysiek82 napisał(a):

raczej przez brak wiedzy, w zime auto zostawiamy na biegu i po sprawie,

A potem tak, jak na Gubałówce mamy ludzi na sumieniu. --
     ___________ (R)

Data: 2010-02-16 20:22:07
Autor: Ludvigus
Zamarzl hamulec
Some day 2010-02-16 11:14, some human being called *Jakub Witkowski* claimed...
Torbut pisze:
Niestety przez totalna glupote i nawyki pozostale z lata zaciagnalem hamulec reczny na mrozie i koniec. Po 2 dniach samochod ani dygnie.

Głupotę?
Czy ja wiem... s± dwie szkoły: zaci±gaj zawsze, bo inaczej będzie
się blokował oraz: nigdy nie zaci±gaj, bo się zablokuje i nie pojedziesz.
Ja tam hołduję pierwszej, bo lubię mieć sprawne mechanizmy jakby co,
i od 20 lat to działa. W tym roku raz lekko przymarzł ale nie
zablokował, tylko trochę tarł może kilkaset m.

Jest i trzecia szkoła: zaci±gać ręczny tylko na krótkie postoje, a na noc i dłuższe postoje zostawiać tylko na biegu.

Pozdrawiam,
--
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

Data: 2010-02-16 11:38:25
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Zamarzl hamulec
Witam serdecznie.

Niestety przez totalna glupote i nawyki pozostale z lata zaciagnalem hamulec reczny na mrozie i koniec. Po 2 dniach samochod ani dygnie.
Podgrzać, rozmrozić i wymienić linkę.
Ręczny jest po to aby go używać. Można stosować inne metody tylko to tak jakby
zim± zapalać na pych żeby nie zużyć akumulatora. Też się da.
Powodzenia.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2010-02-16 12:38:12
Autor: Amir
Zamarzl hamulec
szczeki się zakleszczyly pewno jak u mnie
od spodu młotkiem rozci±gnać je walać :)
no i linke wymien i po problemie powinno byc

Data: 2010-02-16 13:58:13
Autor: Srututu
Zamarzl hamulec
[...]

Jak to się dzieje że w żadnym z moich samochodów nigdy ręczny nie zamarzł a zaciągany jest codziennie?
Może totalną głupotą jest nieużywanie ręcznego i pozwolenie na zardzewienie mechanizmu/linki? A jak przyjdzie potrzeba zaparkować zimą na wzniesieniu to potem płacz.
Czy nie zaciągając ręcznego oszczędzasz czas? Nie.
Mechanizm/linkę? Nie (jak pokazuje twój przykład jest wręcz przeciwnie).
Jeśli brak zalet to dlaczego wszyscy się tak z tym pieprzą? Przypomina mi to oszczędzanie żarówki kierunkowskazu. To nic, że większość tych żarówek wytrzymuje kilka lat i dodatkowo są tanie jak barszcz. Zawsze znajdzie się "oszczędny" który woli ryzykować życiem niż wydać 2zł/5 lat.
Żal.

Data: 2010-02-16 14:01:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zamarzl hamulec

Użytkownik "Srututu" <srututut@o2.pl> napisał w wiadomości news:hle4rh$5el$1news.onet.pl...

Jak to się dzieje że w żadnym z moich samochodów nigdy ręczny nie zamarzł a zaciągany jest codziennie?

no wlasnie dlatego.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-16 14:02:32
Autor: krzysiek82
Zamarzl hamulec
Srututu pisze:
Jak to się dzieje że w żadnym z moich samochodów nigdy ręczny nie zamarzł a zaciągany jest codziennie?

hmm może masz po prostu szczęście

Może totalną głupotą jest nieużywanie ręcznego i pozwolenie na zardzewienie mechanizmu/linki?

nie generalizuj więc proszę nic się nie zapiecze jak w okresie zimowym będziesz sporadyczniej używać ręcznego.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-16 14:03:07
Autor: Srututu
Zamarzl hamulec
Może totalną głupotą jest nieużywanie ręcznego i pozwolenie na zardzewienie mechanizmu/linki?

nie generalizuj więc proszę nic się nie zapiecze jak w okresie zimowym będziesz sporadyczniej używać ręcznego.

Sporadycznie to pojęcie względne :)

Data: 2010-02-16 16:53:34
Autor: Leszek Kowalski
Zamarzl hamulec

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hle5mi$st5$1nemesis.news.neostrada.pl...

nie generalizuj więc proszę nic się nie zapiecze jak w okresie zimowym będziesz sporadyczniej używać ręcznego.

Ja w 20 letnim aucie, gdzie linka pewnie od nowo¶ci niewymieniana, zawsze zaci±gam ręczny. Nawet na -20 stopniowym mrozie nie było problemów, puszczał od razu (po całej nocy).
Im czę¶ciej ręczny używany, tym mniejsze ryzyko że się zapiecze linka.

Leszek Kowalski

Data: 2010-02-16 19:30:54
Autor: Piter
Zamarzl hamulec
na  ** p.m.s **  Srututu pisze tak:

Jak to się dzieje że w żadnym z moich samochodów nigdy ręczny nie
zamarzł a zaci±gany jest codziennie?

Chciałbym żeby mi choć raz zamarzł.Opracowałbym strategię na wypadek ;)

--
    Piter
    vw golf mk2

Data: 2010-02-16 17:43:45
Autor: btn
Zamarzl hamulec
W dniu 2010-02-16 10:54, Torbut pisze:
[...]

wślizgnij się pod auto i młotkiem poklupaj delikatnie po szczękach. Wsiądź do auta i "pomachaj" chwilę ręcznym. W firmowym poldku taki patent pomagał. Spróbować zawsze można

Data: 2010-02-17 21:11:39
Autor: Przembo
Zamarzl hamulec
Użytkownik "Torbut" <nie@mam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hldq5m$mnk$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Przez totoalna głupote to nie zostawiałe¶ auta przez cały czas na ręcznym, z t± głupot± to sam zacz±łę¶ więc się nie obrażaj.
Co do rad to laweta, mechanik, a docelowo prawidłowe używanie hamulca ręcznego jest najbezpieczniejszym wyj¶ciem.

Pozdr

Data: 2010-02-18 21:00:44
Autor: Adam Płaszczyca
Zamarzl hamulec
Dnia Tue, 16 Feb 2010 10:54:54 +0100, Torbut napisał(a):

[...]

Tak, dbać o samochód. Jako¶ ja zaci±gam i nie mam problemów. --

Zamarzl hamulec