Zamek do suchego

Data: 2011-10-23 16:50:30
Autor: Kompas
Zamek do suchego
Padł mi zamek BDM w skafandrze Bare XCD2 Tech Dry. Tkanina, z której wykonany jest zamek rozwarstwiła się po ok. 250 nurkowaniach i
zamek zaczął przeciekać. Czy komuś jeszcze coś takiego się przydarzyło?
Zastanawiam się, czy warto wklejać taki sam zamek? Jaki zamek polecacie?
Gdzie oddać skafander do wklejenia zamka?
Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam.  Kompas

Data: 2011-10-23 15:48:22
Autor:
Zamek do suchego
Kompas <nowy0WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
Tkanina, z której wykonany jest zamek rozwarstwiła się po ok. 250
nurkowaniach
zamek zaczął przeciekać. Czy komuś jeszcze coś takiego się przydarzyło?

Nie jednej osobie.

Zastanawiam się, czy warto wklejać taki sam zamek? Jaki zamek polecacie?

Masz do wyboru BDM lub Dynat.

Gdzie oddać skafander do wklejenia zamka?
Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam.

Profesjonalnie R.Gałach wkleja suwaki. Też znajomym wklejam rozwalając rynek cen. Tyle że to dotyczy znajomych. pozdrawiam rc

Data: 2011-10-23 19:13:32
Autor: Kompas
Zamek do suchego
Masz do wyboru BDM lub Dynat.
A jest różnica w trwałości?

Data: 2011-10-23 17:25:08
Autor:
Zamek do suchego
Kompas <nowy0WYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Masz do wyboru BDM lub Dynat.
A jest różnica w trwałości?

Jest wiele wariantów materiału warg suwaka, i zębów suwaka.
Renomowane firmy potrafią wklejać suwaki obu tych producentów, do swoich skafandrów.

pozdrawiam rc

Data: 2011-10-24 11:28:13
Autor: Misiek
Zamek do suchego
Witam,

Mam ten sam problem w XCD2 Tech Dry, i jeszcze kilku znajomych ma w CD4

Pozdrawiam
Qba

Data: 2011-10-24 12:12:13
Autor:
Zamek do suchego
Misiek <jakbak@vp.pl> napisał(a):
Mam ten sam problem w XCD2 Tech Dry, i jeszcze kilku znajomych ma w CD4

Jak się nie strzyże wąsów i nie przypala nitek, to suwak szybciej ulega destrukcji. Producentom skafandrów nie zależy na krzewieniu oświaty, szybciej wrócą do naprawy skafandry. Na forach bez końca będzie trwało dyskutowanie otwarty czy zamknięty. Pisałem na FN jak zając się suwakiem. Wiele wpisów jest nie widocznych, to wywrotowa informacja, zapytaj administratora jak wyłączyć php.ignore .

pozdrawiam rc

Data: 2011-10-24 15:44:41
Autor: nowy0
Zamek do suchego

[...]

I strzygłem, i przypalałem, i dbałem, ale to nic nie pomogło :-((
Materiał rozwarstwia się nawet tam, gdzie nie ma zużycia na krawędzi. Dlatego zacząłem się zastanawiać, czy to "urok" BDM-a, Bare, czy wszystkich
zamków. Moin zdaniem z wypowiedzi kolegi wynika, że coś w Bare jest nie tak.

Kompas

Data: 2011-10-24 20:12:48
Autor: Daniel Kowalski
Zamek do suchego

Jak się nie strzyże wąsów i nie przypala nitek, to suwak szybciej ulega
destrukcji.

Jeśli możesz, to napisz coś więcej, to mogą być przydatne informacje.
Pozdrawiam

Data: 2011-10-24 19:02:24
Autor:
Zamek do suchego
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
Jeśli możesz, to napisz coś więcej, to mogą być przydatne informacje.
Pozdrawiam

Długie nitki większe niż 2-3 mm przycinamy bardzo ostrymi nożyczkami, bardzo małe nitki przypalamy, tylko uwaga suwak jest na dole, samą dołem płomienia, zapalniczki gazowej (zwykłej) przypalamy tylko cienie nitki, gdy przypalimy grubą to ciepło niszczy suwak . Szlag trafia również suwaki Dynat. Nawet te z górnej półki. Rozcieńczonym klejem SC 4000 przesycamy krawędź suwaka tak żeby nie smarować zębów.
Ale najważniejsze dla trwałości, to nie suszenie skafandra na słońcu, to skutecznie niszczy gumę. Suwak staje się bardzo delikatny, łamliwy łatwiej jego złamać niż zapałkę.

pozdrawiam rc

Data: 2011-10-24 08:47:54
Autor: m
Zamek do suchego