Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...

Data: 2011-12-27 11:09:53
Autor: wromek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
Witam szanowną grupę,
jak mam wytłumaczyć policjantowi, który namawia osobę zameldowaną w moim mieszkaniu ale nie mieszkającą tam już kilka miesięcy, że namawia ją do łamania prawa jeśli informuje ją, że może przewiercić zamki i zabrać swoje rzeczy?
Policjant twierdzi, że ta osoba może tam nawet zamieszkać tylko z tytułu posiadanego zameldowania w dowodzie.
Jak zapytałem o podstawę prawną tego twierdzenia w telefonie zalgeła chwilowa cisza i dalej, że on sie na tym nie zna.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-27 12:00:58
Autor: grzech
W dniu 2011-12-27 11:09, wromek pisze:
[...]

To się nazywa siła tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie.

Data: 2011-12-27 12:13:42
Autor: wromek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
To się nazywa siła tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie.

i mam mu powiedziec, zeby sie do niej nie odnosil? :)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-27 12:04:11
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.12.2011 11:09, wromek pisze:

[...]

To poinformuj przełożonych policjanta, że ów nie zna podstawowych przepisów co grozi ich notorycznym łamaniem.

Data: 2011-12-27 12:15:33
Autor: wromek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
To poinformuj przełożonych policjanta, że ów nie zna podstawowych przepisów co grozi ich notorycznym łamaniem.

no to juz wzialem jego nazwisko i poinformowalem, ze jesli bedzie nadal tak robil to przejde sie do jego komendanta.
ale co mam powiedziec temu komendantowi? na co sie powolac? przeciez w ustawie OOL tego nie ma?!

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-27 12:44:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.12.2011 12:15, wromek pisze:

ale co mam powiedziec temu komendantowi? na co sie powolac? przeciez w
ustawie OOL tego nie ma?!

W żadnej ustawie meldunek nie daje żadnych praw do lokalu. Więcej - ustawa o ewidencji mówi wyraźnie, że meldunek służy _wyłącznie_ ewidencji ludności.

Wróćmy jednak do "zabrania swoich rzeczy" - o ile nie zachodzą jakieś inne okoliczności - cudzą własność musisz wydać.

Data: 2011-12-27 13:23:33
Autor: wromek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
Wróćmy jednak do "zabrania swoich rzeczy" - o ile nie zachodzą jakieś inne okoliczności - cudzą własność musisz wydać.

nie ma problemu, po uzgodnieniu terminu, czasu itp. ale nie na zasadzie: "jutro o 8.30 odbieram swoje rzeczy" i to telefonicznie, prawda?

--
pozdrawiam, wromek

PS. UOOL daje możliwość zatrzymania rzeczy stanowiących własność najemcy do czasu uregulowania zaległości czynszowych. Czy ktoś to może skomentować praktycznie?

Data: 2011-12-27 13:30:29
Autor: Zenek
W dniu 2011-12-27 12:44, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Ale melduje wlasciciel lokalu potwierdzajac tym samym to ze dana osoba przebywa w danym miejscu czyli wlasciciel zgadza sie na pobyt danej osoby w danym lokalu.

To jest chyba logiczne.

Data: 2011-12-27 09:53:14
Autor: witek
On 12/27/2011 6:30 AM, Zenek wrote:

Ale melduje wlasciciel lokalu potwierdzajac tym samym to ze dana osoba
przebywa w danym miejscu czyli wlasciciel zgadza sie na pobyt danej
osoby w danym lokalu.

To jest chyba logiczne.

Nie, melduje SIĘ osoba, która pod danym adresem mieszka.

Nie ma pojęcia "zameldować kogoś".

Data: 2011-12-27 16:58:16
Autor: Zenek
W dniu 2011-12-27 16:53, witek pisze:
[...]

Na pobyt czasowy tak ale nie na staly.
Na pobyt staly moze zameldowac tylko glowny najemca lub ktos kto ma tytul prawny do lokalu.

Data: 2011-12-27 17:49:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-27 16:58, Zenek pisze:
[...]

Na pobyt stały też SIĘ melduje.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-27 23:07:13
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-27, Zenek <tywiesz@pot.pl> wrote:

[...]

Na pobyt czasowy tak ale nie na staly.
Na pobyt staly moze zameldowac tylko glowny najemca lub ktos kto ma tytul prawny do lokalu.

A czym jest wg Ciebie tytuł prawny do lokalu?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-28 00:56:07
Autor: Veronika

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jdcpla$6og$3inews.gazeta.pl...
[...]

Serio?
Ale jaja.
Mieszkam sobie i jestem zameldowana od wielu lat w mieszkaniu nalezacym do gminy.
W miedzyczasie wyszlam za maz.
Dzieciaki zameldowane sa i mieszkaja ze mna.
Maz tylko mieszka z nami, bo w gminie odmawiaja meldunku.
Nawet czasowego.

Data: 2011-12-27 19:37:36
Autor: witek
On 12/27/2011 5:56 PM, Veronika wrote:

[...]

napisz coś więcej.
poniewaz on nie posida tytułu prawnego do lokalu, wiec na wniosku meldunkowym bedzie wymagane towje potwierdzenie faktu, ze mieszka.

A ewentualną odmowę niech poporsi na piśmie.
zaraz sie okaze, ze mozna.

Data: 2011-12-28 12:17:58
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

[...]

A może oni mieszkają _bez tytułu prawnego do lokalu_? Są takie
przypadki...

  MJ

Data: 2011-12-28 09:43:43
Autor: witek
On 12/28/2011 5:17 AM, Michal Jankowski wrote:
[...]

no i co z tego?
mieszkają. wystarczy.

Data: 2011-12-29 00:07:40
Autor: Michal Jankowski
[...]

Uważasz, że w sytuacji, gdy w mieszkaniu w ogóle nie ma osoby
posiadającej tytuł prawny do lokalu, ktoś może się tam zameldować?
Kto mu potwierdzi, że tam mieszka?

Da się jakoś zameldować bez takiego potwierdzenia? "Administracyjnie"?

  MJ

Data: 2011-12-28 17:31:08
Autor: witek
On 12/28/2011 5:07 PM, Michal Jankowski wrote:
[...]

a musi być w mieszkaniu?
Tytułem na pewno dysponuje właściciel i to jego obowiązkiem jest potwierdzić fakt zamieszkiwania kogoś w jego mieszkaniu.
Odmowa na dzien dzisiejszy kwalififikuje sie co najmniej na grzywnę.

Da się jakoś zameldować bez takiego potwierdzenia? "Administracyjnie"?

swego czasu to przerabiałem, ale administracyjnie polegało na tym, że urząd miasta op...lił właściciela i kazał mu w podskokach potwierdzić kto mieszka, a kto nie.

Data: 2011-12-29 07:54:50
Autor: Michal Jankowski
[...]

Myślisz, że tak samo by było, gdyby tym właścicielem było miasto
właśnie?

  MJ

Data: 2011-12-29 10:46:40
Autor: witek
On 12/29/2011 12:54 AM, Michal Jankowski wrote:
[...]

Nawet lepiej.
Bo o ile prywatnemu właścicielowi w krótkim terminie możesz w zasadzie naskoczyc składając wniosek o ukaranie, o tyle urzednikowi z KPA możesz zrobić całkiem sporo.

Data: 2011-12-29 00:12:20
Autor: Liwiusz
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...

"Administracyjnie"?

Tak właśnie. Tylko kosztuje to 10zł i trwa do 30 dni.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-28 00:01:00
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-12-27, Veronika <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:

[...]

[...]

A masz tytuł prawny do lokalu?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-12-28 01:57:23
Autor: Robert Tomasik
On 2011-12-27, Veronika <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:

[...]

[...]

Albo facet mieszka nielegalnie, albo pracownik Urzędu dopuszcza sie co najmniej nieprawidłowości. Ale w Urzędach jeszcze czasem jest taki zwyczaj, ze po staremu się robi. Ale to jest nieprawidłowość. Powinni go zameldować, skoro tam mieszka i ewentrualnie dochodzić swoich praw powodujac wyeksmitowanie. Było już kilka arzy na grupie, więc nie będę powielał wątku.

Data: 2011-12-28 06:54:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-28 01:57, Robert Tomasik pisze:
Albo facet mieszka nielegalnie,

A co to znaczy "mieszkać nielegalnie"? I w jaki sposób ma to przeszkadzać w meldunku?

--
Liwiusz

Data: 2011-12-28 01:27:52
Autor: witek
On 12/27/2011 11:54 PM, Liwiusz wrote:
W dniu 2011-12-28 01:57, Robert Tomasik pisze:
Albo facet mieszka nielegalnie,

A co to znaczy "mieszkać nielegalnie"? I w jaki sposób ma to
przeszkadzać w meldunku?

nie przeszkodzic tylko wymagac dodatkowych papierkow.

Data: 2011-12-28 19:24:25
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jdeaut$iif$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-12-28 01:57, Robert Tomasik pisze:
Albo facet mieszka nielegalnie,

A co to znaczy "mieszkać nielegalnie"? I w jaki sposób ma to przeszkadzać w meldunku?

Przez mieszka nielegalnie rozumiem, że z umowy z właścicielem lokalu (gminą) wynika, że moze tam mieszkać określona grupa osób. Nie pisałem, ze to ma coś wspólnego z meldunkiem, tylko, że Gmina po powzięciu informacji o takim zamieszkaniu ma parwo przedsiewziąć środki parwem przepisane w celu dopilnowania własnych interesów.

Data: 2011-12-28 13:54:22
Autor: witek
On 12/28/2011 12:24 PM, Robert Tomasik wrote:
[...]

niestety takiego ograniczenia co do grupy osob nie da sie zastrzec w stosunku do małżonka i dzieci. te maja prawo mieszkac z definicji czyli z krio.

Data: 2011-12-28 20:52:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-28 19:24, Robert Tomasik pisze:
[...]

Uważasz, że można skutecznie zakazać w umowie najmu przebywania w mieszkaniu ponad określoną liczbę osób?

--
Liwiusz

Data: 2011-12-28 13:55:19
Autor: witek
On 12/28/2011 1:52 PM, Liwiusz wrote:
[...]

przebywania nie, ale mieszkania tak w stosunku do osob nie bedacych rodzina najemcy.
..

Data: 2011-12-29 03:00:57
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jdfs2g$klt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Można, z tym, że trudno powiedzieć na ile skutecznie. Ale jak sie uprzesz, ze tam mieszkasz, to Gmina może przykładowo wypowiedzieć umowę. Nie znam jej warunków.

On 2011-12-27, Veronika <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:

[...]

[...]

A co to znaczy "nielegalnie"?

N.

Data: 2011-12-28 10:09:52
Autor: januszek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
Nixe napisa?(a):

Albo facet mieszka nielegalnie,

A co to znaczy "nielegalnie"?

Ma pirackie mieszkanie ;P

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-12-28 09:42:55
Autor: witek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
On 12/28/2011 4:09 AM, januszek wrote:
Nixe napisa?(a):

Albo facet mieszka nielegalnie,

A co to znaczy "nielegalnie"?

Ma pirackie mieszkanie ;P

j.

bez licencji ? :)

Data: 2011-12-28 10:32:43
Autor: Nixe
W dniu 2011-12-28 00:56, Veronika pisze:

[...]

Taka gmiiinaaa ...
Aż strach się bać, jakie inne atrakcje tam macie ;-)

N.

Data: 2011-12-27 14:19:51
Autor: wromek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
Ale melduje wlasciciel lokalu potwierdzajac tym samym to ze dana osoba przebywa w danym miejscu czyli wlasciciel zgadza sie na pobyt danej osoby w danym lokalu.

nie wlasciciel tylko ten, kto ma tyt. prawny do lokalu.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-27 18:04:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.12.2011 13:30, Zenek pisze:

Ale melduje wlasciciel lokalu potwierdzajac tym samym to ze dana osoba
przebywa w danym miejscu czyli wlasciciel zgadza sie na pobyt danej
osoby w danym lokalu.

To jest chyba logiczne.

Nie. Wypisujesz brednie niemające związku z obowiązującą ustawą.

Data: 2011-12-27 17:59:51
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4ef9a62b$1news.home.net.pl...
[...]

Jan bym poszedł dalej i uznał, że podżega do przestępstwa. Pod warunkiem, ze pop trasie nic nie zostało przekręcone i rzeczona osoba faktycznie nie dysponuje tytułem prawnym do spornego lokalu.

Data: 2011-12-27 20:28:00
Autor: wromek
[...]

tez do tego doszedlem-sam rozmawialem osobiscie z tym policjantem wiec raczej malo przekrecam ;)
jutro skrobne pisemna skarge do komendanta.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-27 22:04:45
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jdd68h$mbf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie chodziło mi o przekręcenie na odcinku policjant grupa, tylko o status prawny tego lokalu. Załóżmy fakt współwłasności lokalu mógłby tu wiele zmienić.

Data: 2011-12-28 06:36:56
Autor: wromek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
Nie chodziło mi o przekręcenie na odcinku policjant grupa, tylko o status prawny tego lokalu. Załóżmy fakt współwłasności lokalu mógłby tu wiele zmienić.

ja jestem wlascicielem, jest KW ale nie ma zadnej sluzebnosci. wszyscy, ktorzy zamieszkiwali wyprowadzili sie dobrowolnie w inne miejsca ale meldunek pozostal. wiem, ze moge administracyjnie wymeldowac ale mi na tym nie zalezalo do tej pory, bo przeciez "meldunek nie daje nikomu zadnego prawa do zamieszkiwania" a juz na pewno nie do wlamania "po swoje rzeczy" ale trafil sie taki cep z policji, ktory podzega do przestepstwa i bede mu musial pisemnie wyjasnic, ze sie myli w kilku aspektach.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-27 21:34:05
Autor: Zenek
W dniu 2011-12-27 17:59, Robert Tomasik pisze:
> [...]

faktycznie nie dysponuje tytułem prawnym do spornego lokalu.

"Policjant twierdzi, że ta osoba może tam nawet zamieszkać tylko z tytułu

I ma racje a komendant pewnie posle cie na drzewo jak wielu przed toba.

http://prawo-porady.pl/artykuly,jak-wymeldowac-osobe-z-mieszkania,18.html

Data: 2011-12-27 21:51:26
Autor: Nixe
W dniu 2011-12-27 21:34, Zenek pisze:
> [...]

faktycznie nie dysponuje tytułem prawnym do spornego lokalu.

"Policjant twierdzi, że ta osoba może tam nawet zamieszkać tylko z tytułu

Aha, czyli wg Ciebie ktoś meldując się w czyimś mieszkaniu automatycznie zyskuje prawo do mieszkania tamże? To przyjmij do wiadomości, że jest dokładnie na odwrót. Fakt zamieszkania i stałego mieszkania w danym miejscu implikuje konieczność zameldowania się w tym miejscu. Samodzielnie. Jeśli się JUŻ nie mieszka, to należy się stamtąd wymeldować. Proste jak budowa cepa.

I ma racje a komendant pewnie posle cie na drzewo jak wielu przed toba.
http://prawo-porady.pl/artykuly,jak-wymeldowac-osobe-z-mieszkania,18.html

A co ta sytuacja ma do sytuacji opisanej przez wątkotwórcę?

N.

Data: 2011-12-27 22:11:02
Autor: Zenek
[...]

Policjant nie ruszy palcem jesli facet jest tam zameldowany, to jest sprawa dla sadu.

Data: 2011-12-27 15:23:53
Autor: witek
On 12/27/2011 3:11 PM, Zenek wrote:
[...]

policjant w zadnym przyoadku nie ruszy palcem.
On nie jest od rostrzygania tego, kto ma prawo tam mieszkac,a kto nie.
to jest sprawa cywilna.

Data: 2011-12-28 06:41:17
Autor: wromek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
policjant w zadnym przyoadku nie ruszy palcem.
On nie jest od rostrzygania tego, kto ma prawo tam mieszkac,a kto nie.
to jest sprawa cywilna.

wlasnie, niech sobie byly lokator zameldowany w moim mieszkaniu przyjdzie do mnie z nakazem wydania rzeczy i z komornikiem jesli ma taka wole ale policjant poinstruowal ludzi, ze moga rozwiercic zamki i sobie zabrac co uwazaja za stosowne a ja sobie moge zglaszac wlamanie, ktorego oni nie przjma. tak zrozumialem z intencji i tonu wypowiedzi.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-28 01:27:09
Autor: witek
On 12/27/2011 11:41 PM, wromek wrote:
[...]

wiec wyslij pismo do szefostwa zeby pouczyli policjanta na temat aktualnej wersji przepisow.

poczekaj do pierwszego stycznia, bo dzisaj moga jeszcze na dzien dobry przywitac cie 1000 zl mandatem za niezgloszenie osoby do wymeldowania.

Data: 2011-12-28 14:01:01
Autor: Zenek
W dniu 2011-12-28 08:27, witek pisze:
[...]

I pewnie tak sie skonczy bo oni ida zawsze po najmniejszej linii oporu a maja dupochron w dowodzie osobistym ze jest zameldowany wiec mieszka i wiecej ich nie interesuje.

Data: 2011-12-27 22:07:59
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Zenek" <tywiesz@pot.pl> napisał w wiadomości news:jdda3l$j9f$1news.dialog.net.pl...

[...]

Co zrobi Komendant, to nie wiem, ale posłanie na drzewo autora pisma pomawiającego policjanta o podrzeganie do przestępstwa, to dość "gardłowa" sprawa, bo można na to drzewo samemu wylecieć.

Data: 2011-12-27 22:18:19
Autor: Zenek
W dniu 2011-12-27 22:07, Robert Tomasik pisze:
[...]

Do jakiego przestepstwa ?

Facet sprowadzil policje do asysty przy otwieraniu drzwi do mieszkania w ktorym jest zameldowany. Policja sprawdza meldunek faktycznie jest aktualny i poucza faceta ze oni tylko asystuja a drzwi niech sobie sam otwiera.

W ktorym miejscu jest tu podrzeganie do przestepstwa ?

Data: 2011-12-27 15:27:40
Autor: witek
On 12/27/2011 3:18 PM, Zenek wrote:
[...]

no i co z tego, ze jest zameldowany, Może tam nie mieszka.
Do asysty przy otwieraniu drzwi do sie sprowadza komornika po wczesniejszej wygranej sprawie sądowej.

Policja sprawdza meldunek faktycznie jest
aktualny i poucza faceta ze oni tylko asystuja a drzwi niech sobie sam
otwiera.

i teraz wystarczy oświadczenie dowolnej osoby z tego mieszkania, że ktoś się włamuje, lub nawet sąsiadów i policja powinna go wyprowadzić w kajdankach.

W ktorym miejscu jest tu podrzeganie do przestepstwa ?

to zalezy co powiedziała policja.

Data: 2011-12-27 22:42:51
Autor: Zenek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
"
i teraz wystarczy oświadczenie dowolnej osoby z tego mieszkania, że ktoś
się włamuje, lub nawet sąsiadów i policja powinna go wyprowadzić w
kajdankach.
"
Najwyzej zabiora go na komisarat do wyjasnienia.

Data: 2011-12-27 23:01:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Zenek" <tywiesz@pot.pl> napisał w wiadomości news:jdde4j$lb7$1news.dialog.net.pl...
"
[...]

Faceta pewnie tak, ale obecność policjanta przy tym zaczyna już dość poważnie wyglądać - zwłaszcza dla policjanta.

Data: 2011-12-28 11:58:42
Autor: wromek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
to zalezy co powiedziała policja.

dzisiaj, godz. 9.13 rano, cytuje: "moze wywiercic zamki...itp, itd." zapytalem czy to, co on mowi sie nagrywa-tak-dziekuje, do widzenia.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-27 22:37:05
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Zenek" <tywiesz@pot.pl> napisał w wiadomości news:jddcmi$kme$1news.dialog.net.pl...
[...]

Nie, no w takiej sytuacji, to jest pomocnictwo, a ne podrzeganie faktyczne. Wcześniej była mowa o namawianiu i popieraniu, by takiego czynu dokonał.

Data: 2011-12-27 23:16:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.12.2011 21:34, Zenek pisze:

"Policjant twierdzi, że ta osoba może tam nawet zamieszkać tylko z tytułu

I ma racje a komendant pewnie posle cie na drzewo jak wielu przed toba.

Zenuś... Przeczytaj wreszcie ustawę i przestań wypisywać brednie.

Data: 2011-12-27 23:28:27
Autor: Zenek
W dniu 2011-12-27 23:16, Andrzej Lawa pisze:
> [...]

I ma racje a komendant pewnie posle cie na drzewo jak wielu przed toba.

Zenuś... Przeczytaj wreszcie ustawę i przestań wypisywać brednie.

Hipotetyczna sytuacja facet lomem wywaza drzwi sasiedzi dzwonia po policje. Policja przyjezdza, co pan robi ? Zgubilem klucz i chce dostac sie do mieszkania, czy jest tam pan zameldowany tak i pokazuje dowod osobisty. Policja pakuje sie i dowidzenia.

Data: 2011-12-27 17:37:31
Autor: witek
On 12/27/2011 4:28 PM, Zenek wrote:
> [...]

Hipotetyczna sytuacja facet lomem wywaza drzwi sasiedzi dzwonia po
policje. Policja przyjezdza, co pan robi ? Zgubilem klucz i chce dostac

i tu sie konczy opowiesc.
reszta to bujda.
zaden policjant nie zakonczy na sprawdzeniu dowodu.

Data: 2011-12-28 01:55:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jddkrr$8st$5inews.gazeta.pl...

[...]

Nie, tu akurat nie masz racji. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że patrol akurat w tym wypadku zakończy interwencję, o ile nie bedzie miał informacji, że coś tam jest nie do końca z tym zameldowaniem. Ba, da się tak zrobić, że facet wezwie Policję i powie, że zgubił klucz. Policja wezwie Straż Pożarną i strażacy mu pomogą wejść. Na tym poziomie akurat zameldowanie wystarczy.

Data: 2011-12-27 19:53:13
Autor: witek
On 12/27/2011 6:55 PM, Robert Tomasik wrote:
[...]

Troche przekrecasz sytuacje.
Bo to nie facet wezwał policję, tylko sąsiedzi z informacją, że ktoś się włamuje.

Nie znają sąsiada? Pierwszy raz go widzą?
Wiec cos tu jest nie tak nawet z meldunkiem w dowodzie.

Przynajmniej skonczy sie na przepytaniu sąsiadów kto to jest i dlaczego wchodzi z łomem i kto jeszcze tam mieszka.

Data: 2011-12-28 08:54:12
Autor: qwerty
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jddsqa$8st$7@inews.gazeta.pl...
[...]

Od kiedy sąsiedzi mają znać ludzi z bloku? Znajoma zmieniła mieszkanie ponad rok temu i jeszcze nie zna sąsiadów (nie ma czasu na takie sprawy). Wychodzi po 6 wraca po 20.

Data: 2011-12-28 02:23:37
Autor: witek
On 12/28/2011 1:54 AM, qwerty wrote:
[...]

nie musza, ale mogą.

Data: 2011-12-28 09:12:25
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2011-12-28 08:54, qwerty pisze:
[...]

Znać nie musi, ale jesli nie jest znany sąsiadom, to powinno zwrócić uwagę patrolu, że cos może być nie tak. Bo to nie jest dowód na to, że ktos tam nie mieszka. Jeśli sąsiedzi by go znali to byłby dowód na to, ze tam mieszka, w drugą strone jest co najwyżej poszlaka, że należy to sprawdzić.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-12-28 12:15:20
Autor: wromek
[...]

tak powinno byc przy normalnej policji ale jak Ci taki dyzurny farmazony wali to co powie jeszcze glupszy patrol?!

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-28 16:40:25
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jddsqa$8st$7inews.gazeta.pl...

Troche przekrecasz sytuacje.
Bo to nie facet wezwał policję, tylko sąsiedzi z informacją, że ktoś się włamuje.

Opisałem inną hipotetyczną sytuację

Nie znają sąsiada? Pierwszy raz go widzą?
Wiec cos tu jest nie tak nawet z meldunkiem w dowodzie.

Jakby tak zawiadomili. Ale luźne zawiadomienie, ze ktoś brechą macha i zameldowanie faceta może sie skończyc odstąpieniem od interwencji.

Przynajmniej skonczy sie na przepytaniu sąsiadów kto to jest i dlaczego wchodzi z łomem i kto jeszcze tam mieszka.

O ile ktoś z tych sąsiadów otworzy drzwi. Praktyka czasem nie jest taka prosta.

Data: 2011-12-28 06:25:42
Autor: spp
W dniu 2011-12-28 00:37, witek pisze:

[...]

.... zwłaszcza jak wewnątrz znajdą rzeczy 'włamywacza'... ;)

--
spp

Data: 2011-12-27 23:30:08
Autor: witek
On 12/27/2011 11:25 PM, spp wrote:
[...]

to juz nie jest tylko sprawdzenie dowodu.

Data: 2011-12-28 06:34:47
Autor: spp
W dniu 2011-12-28 06:30, witek pisze:

[...]

I dopiero wtedy się zacznie ... ;)

--
spp

Data: 2011-12-28 01:52:32
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Zenek" <tywiesz@pot.pl> napisał w wiadomości news:jddgq6$mvq$1news.dialog.net.pl...
> [...]

Hipotetyczna sytuacja facet lomem wywaza drzwi sasiedzi dzwonia po policje. Policja przyjezdza, co pan robi ? Zgubilem klucz i chce dostac sie do mieszkania, czy jest tam pan zameldowany tak i pokazuje dowod osobisty. Policja pakuje sie i dowidzenia.

OK! Ale zostanie legitymowanie. Jak własciciel mieszkania później powiadomi o włamaniu, to sprawca się znajdzie. Trudno by patrol podczas interwencji sprawdzał ksiegi wieczyste. Z tym, że fakt, że da się tak zrobić jak piszesz, nie rodzi prawa do machania tym łomem. Jedynie uda Ci sie najprawdopodobniej  błąd policjantów wprowadzić. Z tego powodu policjant takiego pouczenia nie powinien udzielać.

Data: 2011-12-28 10:33:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.12.2011 23:28, Zenek pisze:

[...]

Nie, nie pakuje się i do widzenia.

Będą notatki służbowe, a jak zamiast policji najpierw dotrze aktualny
lokator, to może włamywacza capnąć za kark i wywalić na zbity pysk i
zawiadomić policję o naruszeniu miru domowego.

Data: 2011-12-27 12:34:51
Autor: Zenek
[...]

zameldowanie nie daje uprawnien do lokalu jednakze usunac taka osoba ktora jest zameldowana i zamieszkuje nawet bez tytulu prawnego mozna tylko porzez uzyskanie wyroku eksmisyjnego."

Zaklada sie ze osoba ktora zameldowala czyli wlasciciel mieszkania zezwala osobie zameldowanej korzystac z danego lokalu, czyli tym samym trzymac w nim swoje przedmioty itp. Jesli uniemozliwiasz jej korzystanie z jej przedmiotow to ty lamiesz prawo nie ona.

Data: 2011-12-27 12:44:02
Autor: Zenek
Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
Data: 2011-12-27 13:25:39
Autor: wromek
[...]

zameldowanie jest ale od kilku miesięcy nie zamieszkuje. lokal jest wynajęty innym lokatorom umowami najmu.

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-12-27 13:31:00
Autor: zly
Dnia Tue, 27 Dec 2011 13:25:39 +0100, wromek napisał(a):

zameldowanie jest ale od kilku miesięcy nie zamieszkuje.

To znaczy, że nie dopełnił obowiązku meldunkowego. Sporo to może go
kosztować :)

--
marcin

Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...