Zameldowanie a rejestracja auta

Data: 2009-11-25 23:51:15
Autor: news-gazeta
Zameldowanie a rejestracja auta
Witam.
Sytuacja teoretyczna:
Mieszkam w Katowicach - duże miasto, duże możliwości. Jestem tam zameldowany, pracuję w dużej firmie. Owa firma proponuje mi pracę w Gdańsku, w jednym ze swoich oddziałów. Zgadzam się.
Sprzedaję obecną kawalerkę w Katowicach, wyprowadzam się do Gdańska.
Z racji że zasoby finansowe nie pozwalaja mi na kupno mieszkania,
wynajmuję je - wierzę że za maksymalnie rok uzbieram na nowe mieszkanie.
Kupuję swój pierwszy samochód i chciałbym go zarejestrować.
Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzedałem,a na wynajmowanym mieszkaniu oczywiście nikt mnie nie zamelduje... Chciałbym ten samochód zarejestrować. Zaczynają się problemy.
Czy wystarczy mi umowa o pracę z firmy oddział Gdańsk
do tego by poświadczyć iż pracuję i mieszkam w tym mieście?

Czy mam obowiązek meldunku jeśli tak - to gdzie?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-11-25 21:34:20
Autor: witek
news-gazeta wrote:
Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzedałem...

do 1000 zl grzywny ci sie alezy

,a na
wynajmowanym mieszkaniu oczywiście nikt mnie nie zamelduje...

pewnie, ze nie, bo to twoj obowiazek i sam masz to zrobic.
Umowa najmu do lapy i do biura meldunkowego.

Czy mam obowiązek meldunku jeśli tak - to gdzie?

tam gdzie faktycznie mieszkasz

Data: 2009-11-26 07:42:12
Autor: Jacek Osiecki
Zameldowanie a rejestracja auta
Dnia Wed, 25 Nov 2009 21:34:20 -0600, witek napisa³(a):
news-gazeta wrote:
Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzeda³em...
do 1000 zl grzywny ci sie alezy
,a na
wynajmowanym mieszkaniu oczywi¶cie nikt mnie nie zamelduje...
pewnie, ze nie, bo to twoj obowiazek i sam masz to zrobic.
Umowa najmu do lapy i do biura meldunkowego.

To teraz tak prosto? Jak moja przysz³a ma³¿onka chcia³a siê zarejestrowaæ
u mnie to urzêdnik kaza³ przynie¶æ akt w³asno¶ci domu - ju¿ widzê jak jaki¶
w³a¶ciciel wynajmowanego mieszkania bêdzie dawa³ komu¶ orygina³ aktu
w³asno¶ci albo fatygowa³ siê do urzêdu...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-26 05:20:16
Autor: witek
news-gazeta wrote:
[...]

bo nie miala, zadnego innego papierka.
A wystarczylo jej dac do lapki umowe uzyczenia pokoju i zameldowala by sie na podstawie li tylko tego papierka.

Data: 2009-11-26 09:05:30
Autor: szerszen

Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hekcel$i9l$1inews.gazeta.pl...

Sprzedaję obecną kawalerkę w Katowicach, wyprowadzam się do Gdańska.

troche bez sensu, lepiej wynajac, zawsze masz pod co wziac kredyt, masz dodatkowy dochod nisko opodatkowany, ktory moze ci splacac rate kredytowa za nowe mieszkanie, a i w banku pewnie latwiej kredyt dostaniesz posiadajac juz jedna nieruchomosc

Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzedałem

a co za jelen kupil od ciebie ieszkanie z zameldowanym lokatorem?
niby wymeldowanie w takim wypadku powinna byc czysta formalnoscia, ale roznie to bywa

Czy mam obowiązek meldunku jeśli tak - to gdzie?

jak juz ci witek napisal, niestety masz obowiazek, w miejscu aktualnego zamieszkania

Data: 2009-11-26 09:19:18
Autor: Darek.
Zameldowanie a rejestracja auta
Czy mam obowi±zek meldunku je¶li tak - to gdzie?

jak juz ci witek napisal, niestety masz obowiazek, w miejscu aktualnego zamieszkania

Co je¶li wynajmujê mieszkanie bez umowy i po cichu?
Dziêki temu w³a¶ciciel mieszkania moze mi zaproponowaæ
lepsz± ofertê ni¿ z podatkami i nie chcê siê tam meldowaæ (nie mogê)

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-11-26 05:22:59
Autor: witek
Darek. wrote:
Czy mam obowi±zek meldunku je¶li tak - to gdzie?
jak juz ci witek napisal, niestety masz obowiazek, w miejscu aktualnego zamieszkania

Co je¶li wynajmujê mieszkanie bez umowy i po cichu?

to wtedy musisz isc z nim, zeby potwierdzil na druczku, ze faktycznie tam mieszkasz.

Dziêki temu w³a¶ciciel mieszkania moze mi zaproponowaæ
lepsz± ofertê ni¿ z podatkami

a co to zmienia? wystarczy jeden zyczliwy sasiad i US juz mu jasno wytluamczy, ze wcale ta oferta nie byla lepsza.

  i nie chcê siê tam meldowaæ (nie mogê)

ba, nawet musisz.

Data: 2009-11-26 09:28:50
Autor: Liwiusz
Darek. pisze:
[...]

   Mo¿esz siê meldowaæ nawet bez tytu³u prawnego do lokalu:

http://um.warszawa.pl/v_syrenka/wom/index_karta.php?adres=231

--
Liwiusz

Data: 2009-11-26 09:41:55
Autor: szerszen
Zameldowanie a rejestracja auta

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hele81$m8g$1news.onet.pl...

  Mo¿esz siê meldowaæ nawet bez tytu³u prawnego do lokalu:

tak glosi teoria, a brutalna urzednicza rzeczywistosc robi swoje ;)

Data: 2009-11-26 00:56:31
Autor: Matt
On 26 Lis, 09:41, "szerszen" <szers...@tlen.pl> wrote:
U¿ytkownik "Liwiusz" <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:hele81$m8g$1news.onet.pl...

>   Mo¿esz siê meldowaæ nawet bez tytu³u prawnego do lokalu:

tak glosi teoria, a brutalna urzednicza rzeczywistosc robi swoje ;)

S³ysz±c "proszê to na pi¶mie" brutalna urzêdnicza rzeczywisto¶æ nagle
potulnieje.

--
Regards
Matt

Data: 2009-11-26 09:52:52
Autor: Liwiusz
szerszen pisze:

[...]

   Brutaln± rzeczywisto¶æ obserwuje siê tylko w przypadku za³atwiania sprawy "na gêbê". W przypadku kontaktu pisemnego odpowiedzi s± o wiele bardziej rozs±dne, a i przys³uguje od nich ¶rodek odwo³awczy.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-26 09:37:02
Autor: Maddy
Darek. pisze:
[...]

Pope³niasz wykroczenie,
A w³a¶ciciel to nawet przestêpstwo skarbowe.

Ale serio, kto¶ od Ciebie kupi³ mieszkanie z meldunkiem i nie by³o w akcie notarialnym ustalonego terminu na wymeldowanie????

--
*** Stosujesz sie do powy¿szych teorii na w³asn± odpowiedzialno¶æ ***

Magdalena "Maddy" Wo³oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-11-26 21:21:44
Autor: andreas
Zameldowanie a rejestracja auta
U¿ytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:heles4$bi$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ale serio, kto¶ od Ciebie kupi³ mieszkanie z meldunkiem i nie by³o w akcie notarialnym ustalonego terminu na wymeldowanie????

O zameldowaniu, lub wymeldowaniu decyduje urzêdnik pañstwowy, który dzia³a w oparciu o dosyæ jasno (w tym wypadku) napisane prawo, wiêc nie nale¿y oczekiwaæ, ¿e bêd± go wi±za³y notarialnie spisane ustalenia pomiêdzy Kowalskim i Nowakiem.
Przy zakupie mieszkania wskazane jest przypilnowaæ, aby nikt w nim nie mieszka³, a nie zajmowaæ siê czyim¶ meldunkiem.

--
andreas

Data: 2009-11-26 19:34:15
Autor: boropi
Zameldowanie a rejestracja auta
Kupujê swój pierwszy samochód i chcia³bym go zarejestrowaæ.
Zameldowany jestem w zasadzie na starym mieszkaniu które sprzeda³em,a na wynajmowanym mieszkaniu oczywi¶cie nikt mnie nie zamelduje... Chcia³bym ten samochód zarejestrowaæ. Zaczynaj± siê problemy.
Czy wystarczy mi umowa o pracê z firmy oddzia³ Gdañsk
do tego by po¶wiadczyæ i¿ pracujê i mieszkam w tym mie¶cie?

Czy mam obowi±zek meldunku je¶li tak - to gdzie?

Jest te¿ co¶ takiego jak wymeldowanie do nik±d (jak zwa³ tak zwa³)
Pomimo, ¿e nie masz zadnego zameldowania, z poprzedniego jeste¶ wymeldowany i tak masz prawo posiadaæ auto (nawet bezdomny moze sobie kupiæ).
Z tym, ¿e wszystkie formalno¶ci za³atwiasz w urzêdzie gdzie mia³e¶ ostatnie sta³e zameldowanie.

boropi

Data: 2009-11-26 19:46:41
Autor: krzymek
Zameldowanie a rejestracja auta
Z tym, ¿e wszystkie formalno¶ci za³atwiasz w urzêdzie gdzie mia³e¶ ostatnie sta³e zameldowanie.

I tam bêdzie dostawa³ wezwania na policje z powodu zdjêcia z fotoradaru ?

--
   -- -==[ krzymek ]==-- -

Data: 2009-11-26 22:09:00
Autor: boropi
Zameldowanie a rejestracja auta
Z tym, ¿e wszystkie formalno¶ci za³atwiasz w urzêdzie gdzie mia³e¶ ostatnie sta³e zameldowanie.

I tam bêdzie dostawa³ wezwania na policje z powodu zdjêcia z fotoradaru ?

Pod warunkiem, ¿e siê da sfotografowaæ.
Kiedy¶ dopytywa³em sie w wydz. komunikacji czy bez posiadania sta³ego meldunku mo¿na kupiæ auto.
Masz prawo nie posiadaæ sta³ego meldunku. Mozesz go nie mieæ w ogóle albo mieæ czasowy. Wtedy wszystko za³atwiasz tam, gdzie mia³es ostatni sta³y meldunek, nawet jesli nie masz ju¿ z tym miejscem nic wspólnego.

boropi

Data: 2009-11-27 00:37:27
Autor: kuba
boropi pisze:
[...]

To akurat guzik prawda, a je¶li tak Ci powiedzieli w urzêdzie, to ¼le powiedzieli. Przy rejestracji pojazdu istotne jest miejsce zamieszkania, a nie adres zameldowania.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-27 16:57:26
Autor: Przemek
kuba pisze:

[...]

Tak jest to okre¶lone w Prawie o Ruchu Drogowym Art. 73. 1.

" Rejestracji pojazdu dokonuje na wniosek w³a¶ciciela kierownik rejonowego urzêdu rz±dowej administracji ogólnej w³a¶ciwy ze wzglêdu na miejsce jego zamieszkania (siedzibê), wydaj±c dowód rejestracyjny oraz tablice (tablicê) rejestracyjne, z zastrze¿eniem ust. 2-5."

Jednak w rzeczywisto¶ci urzêdasy w WK notorycznie olewaj± ta sprawê - je¿eli masz adres sta³y i tymczasowy, to dla nich jest wa¿ny adres zameldowania a nie zamieszkania.

Jakiekolwiek próby t³umaczenia im, ¿e z PoRD wynika co innego sprowadza siê do tego, ¿e otrzymujesz odpowiedz - "proszê i¶æ do kierowniczki i wyja¶niæ sprawê".

Nie dalej jak w czerwcu walczy³em z tak± sytuacj±, sta³y adres zamieszkania mam inny niz czasowy, pod czasowym adresem mieszkam od x lat.

A pani w WK nie chcia³a mi zarejestrowac auta na czasowym adresie - mimo spe³nienia wszystkich formalno¶ci (papierek z wydzia³u ewidencji mieszkañców). Opar³o siê o naczelnika WK i dopiero on wyda³ pisemn± zgodê na rejestracje.

Moja argumentacja:
- mieszkam z rodzina od x lat pod tymczasowym adresem
- oficjalnie jestem zgloszony w wydziale ewidencji mieszkañców (adres czasowy)
- rozliczam siê w US w miejscu zamieszkania
- akcyza za pojazd zosta³a op³cona w miejscu zamieszkania  - tak wynika z przepisów

Paniom w WK nie za bardzo siê to podoba³o, ale uda³o siê.

Przemek

Zameldowanie a rejestracja auta