Zameldowanie na pobyt sta³y

Data: 2013-02-14 10:19:07
Autor: cte
Zameldowanie na pobyt sta³y
Pisa³em na *budowanie - wysz³o ¿e ka¿dy mo¿e siê zameldowaæ gdzie chce (np. w namiocie na swojej ziemi).
Poszed³em do urzêdu i takie co¶ mi powiedziano:
1. Meldunek tylko tam gdzie siê faktycznie mieszka.
(J)a na to, ¿e mieszkam w moim by³ym mieszkaniu, mogê mieszkaæ jeszcze 3-5 miesiêcy, ale nie mogê siê zameldowaæ (nowy w³a¶ciciel sobie nie ¿yczy)
(U)rz±d Miasta na to, ¿e to mój problem i nowego w³a¶ciciela
2. Zameldowaæ siê w nowym domu mogê dopiero wtedy, gdy bêdê w nim mieszka³.
(J) Nadzór budowlany wymaga - do odebrania budynku m.in. inwentaryzacji powykonawczej geodezyjnej i ¶wiadectwa energetycznego. Inwentaryzacja - miesi±c, ¶wiadectwa nie mam, bo ocieplaæ chcê dopiero latem/jesieni±. Nie wolno mi mieszkaæ bez zgody nadzoru.
(U) Ludzie mieszkaj± w nieodebranych domach i nic siê nie dzieje.

I takie co¶ mi wysz³o:
1. Jeden urz±d nie pozwala siê wprowadziæ do budynku bez zezwolenia
2. Drugi nie pozwala siê meldowaæ "¿eby nie uskuteczniaæ fikcji" ale namawia do z³amania zakazów urzêdu pierwszego
3. Ja mieszkam tu gdzie nie mogê siê zameldowaæ a nie mam zamiaru meldowaæ siê (to dla mnie jest w³a¶nie fikcja) na pobyt czasowy u rodziców.

I pytanie: jak powinno siê taki miszmasz rozwi±zaæ? Bo nawet nie wiem na jaki adres faktury teraz braæ. Wolno na adres budowy?

Data: 2013-02-14 06:15:11
Autor: Kris
Zameldowanie na pobyt sta³y
W dniu czwartek, 14 lutego 2013 10:19:07 UTC+1 u¿ytkownik cte napisa³:
I pytanie: jak powinno siê taki miszmasz rozwi±zaæ? Bo nawet nie wiem na jaki adres faktury teraz braæ. Wolno na adres budowy?

Powinienes sie zameldowac tam gdzie  faktycznie mieszkasz;)
Ale za³ó¿my ze pilnujesz budowy wiec tam z tego powodu mieszkasz- idz wiêc do urzedu i z³óz na pismie wniosek ¿e sie chcesz zameldowac na swojej budowie. Ew odmowy za¿adaj na pismie- i siê pewnie oka¿e ¿e Cie zamelduja;)
Ja mzameldowa³em sie na budowie w momencie gdy fundamenty mi robili chyba(albo ciut pó¼niej)

Data: 2013-02-14 10:46:15
Autor: z
[OT] Zameldowanie na pobyt sta³y
W dniu 2013-02-14 10:19, cte pisze:

(U) Ludzie mieszkaj± w nieodebranych domach i nic siê nie dzieje.

Dzieje siê :-). Gminy domagaj± siê podatku od nieruchomo¶ci mimo ¿e te nieruchomo¶ci odbioru nie maj±. Chory kraj. :-(

Data: 2013-02-14 10:48:54
Autor: Liwiusz
[...]

Jak masz tytu³ prawny do lokalu, mo¿esz zameldowaæ siê samodzielnie. Je¶li nie masz, a w³a¶ciciel nie chce potwierdziæ faktu Twojego zamieszkania, mo¿esz z³o¿yæ wniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracji. Zgoda w³a¶ciciela nie jest potrzebna do zameldowania siê.

(U)rz±d Miasta na to, ¿e to mój problem i nowego w³a¶ciciela

Masz obowi±zek zameldowaæ siê tam, gdzie mieszkasz.

2. Zameldowaæ siê w nowym domu mogê dopiero wtedy, gdy bêdê w nim mieszka³.

Tak.

(U) Ludzie mieszkaj± w nieodebranych domach i nic siê nie dzieje.

Czasem siê dzieje. Mój wuj dziesi±tki tysiêcy z³otych straci³ przez takie zamieszkanie.

1. Jeden urz±d nie pozwala siê wprowadziæ do budynku bez zezwolenia
2. Drugi nie pozwala siê meldowaæ "¿eby nie uskuteczniaæ fikcji" ale
namawia do z³amania zakazów urzêdu pierwszego

Nie rozumiem.

3. Ja mieszkam tu gdzie nie mogê siê zameldowaæ a nie mam zamiaru

Mo¿esz siê zameldopwaæ.

I pytanie: jak powinno siê taki miszmasz rozwi±zaæ? Bo nawet nie wiem na
jaki adres faktury teraz braæ. Wolno na adres budowy?

Je¶li masz umowê najmu - zameldowaæ siê normalnie.

Je¶li nie masz umowy najmu - wzi±æ w³a¶ciciela, który potwierdzi, ¿e mieszkasz i siê zameldujesz.

Je¶li w³a¶ciciel nie chce potwierdziæ - z³o¿yæ wniosek o zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej, zap³aciæ 10z³ op³aty skarbowej, w pi¶mie opisaæ fakty i dowody ¶wiadcz±ce o tym, ¿e mieszkasz w lokalu, w którym chcesz siê zameldowaæ i napisaæ, dlaczego zameldowanie nie mo¿e odbyæ siê w zwyk³ym trybie (brak tytu³u prawnego do lokalu i brak chêci potwierdzenia zamieszkiwania przez w³a¶ciciela), pismo z³o¿yæ w kancelarii urzêdu, czekaæ. Zwykle trwa to miesi±c-dwa. Zameldowanie uzyskuje siê wówczas w drodze odpowiedniej decyzji po przeprowadzeniu przez urz±d odpowiedniego postêpowania dowodowego, potwierdzaj±cego, ¿e faktycznie mieszkasz tam, gdzie chcesz siê zameldowaæ.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-14 23:43:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 14 Feb 2013, Liwiusz wrote:

W dniu 2013-02-14 10:19, cte pisze:

(U) Ludzie mieszkaj± w nieodebranych domach i nic siê nie dzieje.

Czasem siê dzieje. Mój wuj dziesi±tki tysiêcy z³otych straci³ przez
takie zamieszkanie.

  Ku o¶wieceniu publicznemu, mo¿e podaæ powód?
  Tak dla ciekawo¶ci - bo ze znanych mi dot±d przyczyn utraty
wiêkszych sum by³o podwa¿enie przez US prawa do ulgi remontowej
(przys³ugiwa³a na lokal MIESZKALNY).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-15 05:00:25
Autor: Liwiusz
[...]

Niestety wiele nie napiszê, bo sprawa sprzed kilku lat, a nie bêdê teraz siê o to dopytywa³...

--
Liwiusz

Data: 2013-02-14 22:58:37
Autor: Kris
Zameldowanie na pobyt sta³y
W dniu pi±tek, 15 lutego 2013 05:00:25 UTC+1 u¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Niestety wiele nie napiszê, bo sprawa sprzed kilku lat, a nie bêdê teraz siê o to dopytywa³...

Za u¿ytkowanie budynku bez odbioru grozi kara 10tys z³. Prawo budowlane art. 57 pkt 7
Ale to martwy przepis w praktyce.

Data: 2013-02-15 16:23:58
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.02.2013 07:58, Kris pisze:
[...]

Podobnie jak (póki nie zlikwidowali grzywny) ³amanie ustawy o ewidencji
- póki jaki¶ "czujny" nie postanowi z jakiego¶ powodu ci dopiec.

Strze¿onego Budda strze¿e ;)

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-02-14 10:55:52
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.02.2013 10:19, cte pisze:
Pisa³em na *budowanie - wysz³o ¿e ka¿dy mo¿e siê zameldowaæ gdzie chce
(np. w namiocie na swojej ziemi).

Je¶li tam mieszkasz.

Poszed³em do urzêdu i takie co¶ mi powiedziano:
1. Meldunek tylko tam gdzie siê faktycznie mieszka.

Ano.

(J)a na to, ¿e mieszkam w moim by³ym mieszkaniu, mogê mieszkaæ jeszcze
3-5 miesiêcy, ale nie mogê siê zameldowaæ (nowy w³a¶ciciel sobie nie ¿yczy)

A co on mo¿e sobie ¿yczyæ lub nie?

[...]

W domu nie. Ale w przyczepie kempingowej czy w namiocie na dzia³ce - jak
najbardziej.

(U) Ludzie mieszkaj± w nieodebranych domach i nic siê nie dzieje.

Ludzie kradn± i morduj± i te¿ czasami nic im siê nie dzieje.

I takie co¶ mi wysz³o:
1. Jeden urz±d nie pozwala siê wprowadziæ do budynku bez zezwolenia

Prawid³owo.

2. Drugi nie pozwala siê meldowaæ "¿eby nie uskuteczniaæ fikcji" ale
namawia do z³amania zakazów urzêdu pierwszego

Bredzisz.

3. Ja mieszkam tu gdzie nie mogê siê zameldowaæ

Mo¿esz.

I pytanie: jak powinno siê taki miszmasz rozwi±zaæ? Bo nawet nie wiem na
jaki adres faktury teraz braæ. Wolno na adres budowy?

A GDZIE MIESZKASZ?!?! Tak na prawdê?

Data: 2013-02-14 12:49:50
Autor: cte
W dniu 2013-02-14 10:55, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 14.02.2013 10:19, cte pisze:
Pisa³em na *budowanie - wysz³o ¿e ka¿dy mo¿e siê zameldowaæ gdzie chce
(np. w namiocie na swojej ziemi).

Je¶li tam mieszkasz.

W sumie ¿aden problem zamieszkaæ. Je¶li tylko bêdzie mi wolno chodziæ sikaæ do ³azienki w domu...

I takie co¶ mi wysz³o:
1. Jeden urz±d nie pozwala siê wprowadziæ do budynku bez zezwolenia

Prawid³owo.

Dbaj± ¿ebym latem nie przeziêbi³ siê w nieocieplonym budynku?

2. Drugi nie pozwala siê meldowaæ "¿eby nie uskuteczniaæ fikcji" ale
namawia do z³amania zakazów urzêdu pierwszego

Bredzisz.

Kiedy oni faktycznie powiedzieli "mo¿e pan tam mieszkaæ jeden dzieñ i to jest ju¿ zamieszkiwanie - a ¿e bez odbioru? ludzie tak robi±"

I pytanie: jak powinno siê taki miszmasz rozwi±zaæ? Bo nawet nie wiem na
jaki adres faktury teraz braæ. Wolno na adres budowy?

A GDZIE MIESZKASZ?!?! Tak na prawdê?

Tak naprawdê mieszkam w mieszkaniu. W cudzym, bez umowy najmu. I wiem, ¿e za miesi±c mo¿e mnie urz±d miasta "wmeldowaæ" za 10 z³. Ale wola³bym byæ zameldowany na swoim niegotowym ju¿ teraz, ni¿ na cudzym za miesi±c, na miesi±c i na si³ê. I dziwi mnie ³atwo¶æ z jak± mogê bez ¿adnych ograniczeñ zmieniaæ adresy zamieszkania nie melduj±c siê w ogóle (i tym samym zgodnie z prawem nie podaæ urzêdom ¿adnego adresu) a nie mogê podaæ adresu mojej dzia³ki na której stoi mój (niewykoñczony, ale mój) dom i na której za pó³ roku zamieszkam.
PS. Co mówi prawo nt. zameldowania w domu rodzinnym i wyprowadzenia siê do kochanki? Kto¶ kto mieszka u konkubiny melduje siê tam czasowo uprzednio wymeldowuj±c siê z pobytu sta³ego?
PPS A w ogóle to taka polityka: do 31.12.2015 ¶cigamy za brak meldunku (choæ ubolewamy nad brakiem mo¿liwo¶ci karania) bo 1.01.2016 ¶wiat siê koñczy i bêdzie to legalne. Zastrzelmy jeszcze jednego wroga, bo za godzinê og³osz± koniec wojny i ju¿ nie bêdzie wolno strzelaæ.

Data: 2013-02-14 06:34:32
Autor: witek
cte wrote:
[...]

Czego nie rozumiesz? Ze nie mozesz zameldowac sie tam gdzie nie mieszkasz?

Data: 2013-02-14 15:43:37
Autor: Micha³ Jankowski
Zameldowanie na pobyt sta³y
A w ogóle to od miesiêca niedope³nienie obowi±zku meldunkowego przesta³o byæ karalne.

   MJ

Data: 2013-02-14 21:47:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.02.2013 15:43, Micha³ Jankowski pisze:
A w ogóle to od miesiêca niedope³nienie obowi±zku meldunkowego przesta³o
byæ karalne.

Ale pewne konsekwencje mog± byæ.

Je¶li np. kto¶ siê zamelduje tam gdzie nie mieszka, to formalnie mo¿na go ¶cigaæ jak za wy³udzenie sfa³szowanego dokumentu. No i oczywi¶cie nie za bardzo bêdziesz móg³ siê t³umaczyæ jak co¶ przyjdzie na adres zameldowania (np. pozew z s±du) ¿e nie dosta³e¶. Bo przecie¿ o¶wiadczy³e¶, ¿e oficjalnie tam mieszkasz.

Taka trochê g³upia sytuacja... albo niech ju¿ to ca³kiem zlikwiduj± i zostawi± "adres do korespondencji oficjalnej" (dobrze kojarzê, ¿e taki jest docelowy projekt?) albo powinno zostaæ jak by³o, tylko z solidnym egzekwowaniem.

Data: 2013-02-14 21:49:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-14 21:47, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Dowód osobisty ze starym adresem nie jest sfa³szowanym dokumentem.

za bardzo bêdziesz móg³ siê t³umaczyæ jak co¶ przyjdzie na adres
zameldowania (np. pozew z s±du) ¿e nie dosta³e¶. Bo przecie¿
o¶wiadczy³e¶, ¿e oficjalnie tam mieszkasz.

Akurat w sprawach cywilnych faktyczny adres zamieszkania jest wa¿niejszy od adresu zameldowania. A je¶li kto¶ rzeczywi¶cie gdzie¶ indziej mieszka, to zwykle nie ma problemu w odpowiedni sposób (inny ni¿ zameldowaniem) to udowodniæ.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-14 21:55:23
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.02.2013 21:49, Liwiusz pisze:

Je¶li np. kto¶ siê zamelduje tam gdzie nie mieszka, to formalnie mo¿na
              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
go ¶cigaæ jak za wy³udzenie sfa³szowanego dokumentu. No i oczywi¶cie nie

Dowód osobisty ze starym adresem nie jest sfa³szowanym dokumentem.

Czytaj uwa¿niej. Nie piszê o nieaktualnym DO tylko o z³o¿eniu fa³szywego o¶wiadczenia "tu mieszkam" przy meldowaniu siê.

[...]

Có¿, z³o¿y³e¶ o¶wiadczenie, ¿e faktycznie mieszkasz pod adresem podawanym przy meldowaniu siê. Je¶li nie by³o to zgodne z prawd± - dlaczego sk³ama³e¶ urzêdnikowi, hmm? ;->

Data: 2013-02-14 22:01:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-14 21:55, Andrzej Lawa pisze:
[...]

To nic nie zmienia. Dowód z niezgodnym ze stanem faktycznym adresem nie jest dowodem sfa³szowanym.

[...]

No i? Jako¶ poza usenetem ma³o kto siê tym przejmuje :)

--
Liwiusz

Data: 2013-02-14 22:12:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.02.2013 22:01, Liwiusz pisze:

[...]

Melduj±c siê wype³niasz dokument. Wpisujesz w nim "miejsce zamieszkania". Wpisujesz nieprawid³owe - pope³niasz przestêpstwo przeciwko wiarygodno¶ci dokumentów.

Niby tak. Ale "hak" jest ;->

Data: 2013-02-15 05:01:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-14 22:12, Andrzej Lawa pisze:

No i? Jako¶ poza usenetem ma³o kto siê tym przejmuje :)

Niby tak. Ale "hak" jest ;->

Sêk w tym, ¿e w³a¶nie nie ma. Bo oprócz przepisu (wy³udzenie po¶wiadczenia nieprawdy) powinien byæ jeszcze zwyczaj go stosowania w tej sytuacji. A nie ma.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-15 15:49:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.02.2013 05:01, Liwiusz pisze:
[...]

No to co? Kto¶ bêdzie chcia³ mu dopiec - i ju¿ jest kto¶, kto napisze
donosik.

Data: 2013-02-15 18:04:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-15 15:49, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Polacy lubi± donosiæ, a jednak takie przypadki siê nie zdarzaj±. Osobi¶cie uwa¿am, ¿e w praktyce taki czyn nie by³by karany z tytu³u wy³udzenia po¶wiadczenia nieprawdy.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-14 13:05:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.02.2013 12:49, cte pisze:

I takie co¶ mi wysz³o:
1. Jeden urz±d nie pozwala siê wprowadziæ do budynku bez zezwolenia

Prawid³owo.

Dbaj± ¿ebym latem nie przeziêbi³ siê w nieocieplonym budynku?

Albo ¿eby ceg³ówka na tym placu budowy ci na g³owê podczas snu nie spad³a.

[...]

Ale to nie jest namawianie przez urz±d tylko do¶æ g³upia prywatna
wypowied¼ urzêdasa.

[...]

Znaczy siê w³ama³e¶ i nielegalnie zamieszka³e¶?

[ciach]

PS. Co mówi prawo nt. zameldowania w domu rodzinnym i wyprowadzenia siê
do kochanki? Kto¶ kto mieszka u konkubiny melduje siê tam czasowo
uprzednio wymeldowuj±c siê z pobytu sta³ego?

Przeczytaj ustawê i przestañ smêciæ.

Data: 2013-02-15 14:21:30
Autor: cte
W dniu 2013-02-14 13:05, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 14.02.2013 12:49, cte pisze:

Przeczytaj ustawê i przestañ smêciæ.

A gdzie ustawa to definiuje? Moim zdaniem nigdzie. Oczywi¶cie mnie to nie dziwi bo z tego co siê orientujê twórcy ustaw g³ównie martwi± siê o to ¿eby czarne by³o opisane jako ciemno szare (w razie potrzeby mo¿na to zinterpretowaæ jako szare a w konsekwencji praktycznie bia³e).

Natomiast w ustawie znalaz³em "Pobytem sta³ym jest zamieszkanie w okre¶lonej miejscowo¶ci pod oznaczonym adresem z zamiarem sta³ego przebywania". Nic o prawie do przebywania.

Co to jest sta³e przebywanie? Wracanie tam raz na tydzieñ jak siê pracuje w delegacji? Chêæ powrotu za pó³ roku po robocie w Irlandii?
8 godzin snu w tygodniu i trochê wiêcej w weekendy?

W sumie to ju¿ nie bêdê smêciæ. W sumie to zdajê sobie sprawê ¿e ¿yjê w kraju w którym jestem tylko go¶ciem. Gospodarzami s± urzêdnicy, prawnicy i ustawodawcy. Co prawda nie robi± nic oprócz zamieszania, nie produkuj± nic oprócz ton papieru i bzdurnych przepisów, ale tak siê ju¿ urz±dzili, ¿e krzywda im siê nie stanie.

Ja po prostu ¶wiadomie z³amiê przepisy, licz±c na to, ¿e nikt mnie w tym bajzlu nie z³apie. Tak jak ci, co bez biletu je¿d¿±, bez OC czy badañ technicznych. Albo zatrudniaj±, pracuj± na czarno. Podobno to bardzo szkodliwe jest i generuje straty. Ale chyba jednak bardziej ekonomiczne dla kraju skoro robi siê wszystko, ¿eby tak by³o dalej.

PS Kilka lat temu dowiedzia³em siê ¿e w moim nowo kupionym mieszkaniu jest zameldowana obca osoba. Kupowa³em mieszkanie bez lokatorów - by³o za¶wiadczenie ze spó³dzielni, nikogo nie meldowa³em (nawet siebie), a po pó³ roku lokator by³. Ani biuro ewidencji ani spó³dzielnia nie zechcia³y mnie poinformowaæ kto jest tym lokatorem, kiedy zosta³ zameldowany itd. Ochrona danych osobowych. Babka w spó³dzielni mówi³a patrz±c mi w oczy "jak panu mówiê ¿e jest zameldowany lokator, to jest. Nazwiska nie podam, bo jest ochrona danych osobowych". Sprzeda³em to mieszkanie z tym lokatorem. Nie wiem kto to by³ - nabywca zrobi³ z tym porz±dek jako¶, tyle wiem.

Data: 2013-02-15 16:16:07
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.02.2013 14:21, cte pisze:
W dniu 2013-02-14 13:05, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 14.02.2013 12:49, cte pisze:

Przeczytaj ustawê i przestañ smêciæ.

A gdzie ustawa to definiuje? Moim zdaniem nigdzie.

Widaæ s³abo czytasz.

[ciach]

Natomiast w ustawie znalaz³em "Pobytem sta³ym jest zamieszkanie w
okre¶lonej miejscowo¶ci pod oznaczonym adresem z zamiarem sta³ego
przebywania". Nic o prawie do przebywania.

No i?

Co to jest sta³e przebywanie? Wracanie tam raz na tydzieñ jak siê
pracuje w delegacji? Chêæ powrotu za pó³ roku po robocie w Irlandii?
8 godzin snu w tygodniu i trochê wiêcej w weekendy?

http://sjp.pwn.pl/szukaj/sta%C5%82y
http://sjp.pwn.pl/szukaj/przebywa%C4%87

Polska jêzyk trudna jêzyk?

Poza tym tak na zdrowy rozs±dek: to ma byæ miejsce, gdzie deklarujesz
byæ obecnym dla urzêdów. Czyli je¶li do tego miejsca urz±d przy¶le
korespondencjê, to nie bêdziesz p³aka³, ¿e nie dosta³e¶ albo "dopiero po
miesi±cu" mog³e¶ odebraæ i terminy minê³y.

Kapewu?

W sumie to ju¿ nie bêdê smêciæ. W sumie to zdajê sobie sprawê ¿e ¿yjê w
kraju w którym jestem tylko go¶ciem. Gospodarzami s± urzêdnicy, prawnicy

[ciach lament patologicznego zrzêdy]

Tak, biedny strasznie jeste¶ i prze¶ladowany.

Data: 2013-02-15 14:34:26
Autor: cte
Zameldowanie na pobyt sta³y
W dniu 2013-02-14 13:05, Andrzej Lawa pisze:
>Dbaj± ¿ebym latem nie przeziêbi³ siê w nieocieplonym budynku?
Albo ¿eby ceg³ówka na tym placu budowy ci na g³owê podczas snu nie spad³a.

Na jakim placu budowy? Mam dom, nie mam jeszcze pod³óg, schodów i balustrad oraz miejscami gniazdek i prze³±czników - wiêc nie chcê siê do niego wprowadzaæ. Nie mam te¿ drzwi wewnêtrznych i ocieplenia z zewn±trz. Brak drzwi grozi czym? przeci±gami?

Ale ¿eby nie by³o ¿e nie rozumiem: W trakcie prac ociepleniowych mo¿e mi na g³owê spa¶æ p³yta styropianu albo klej z pacy. Albo wiadro z klejem. Rozumiem. Pytanie: gdzie by³ nadzór budowlany, dlaczego nie zarz±dzi³ ewakuacji osiedla, kiedy ocieplano bloki? Dlaczego ludzie spali we w³asnych mieszkaniach nie¶wiadomi, ¿e mo¿e na nich spa¶æ ceg³a w czasie snu?

Data: 2013-02-15 15:48:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.02.2013 14:34, cte pisze:

Albo ¿eby ceg³ówka na tym placu budowy ci na g³owê podczas snu nie
spad³a.

Na jakim placu budowy? Mam dom, nie mam jeszcze pod³óg, schodów i

Formalnie to plac budowy.

balustrad oraz miejscami gniazdek i prze³±czników - wiêc nie chcê siê do

Czyli nie mo¿esz tam zamieszkaæ - bez balustrad z go³ymi przewodami jest
do¶æ niebezpiecznie, nie uwa¿asz?

Data: 2013-02-15 10:37:19
Autor: Kris
Zameldowanie na pobyt sta³y
W dniu pi±tek, 15 lutego 2013 15:48:08 UTC+1 u¿ytkownik Andrzej Lawa napisa³:

Czyli nie mo¿esz tam zamieszkaæ - bez balustrad z go³ymi przewodami jest

do¶æ niebezpiecznie, nie uwa¿asz?

A jak bêdzie mia³ formalny odbiór(za³atwienie tego to banalnie proste i balustrad nie musi montowaæ i przewodów chowaæ) to ju¿ wg urzêdniczej nowomowy bêdzie bezpieczny?

¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy

s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju.

I jeszcze ci durnie t³umacz± to nowoczesno¶ci±...

Konkurujesz ze Stokrotk± podpisami?

Data: 2013-02-15 20:39:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.02.2013 19:37, Kris pisze:
[...]

Formalnie nie powinien mieæ odbioru bez balustrad i z go³ymi gniazdkami.

Jak bywa w praktyce - wiadomo. Ale có¿ - to, ¿e uda ci siê np. kradzie¿ nie do wykrycia nie oznacza, ¿e jest przez to legalna ;->

PS: ci±gle nie umiesz wierszy zawijaæ, ofiaro losu?

Data: 2013-02-15 20:40:01
Autor: Andrzej Lawa
Zameldowanie na pobyt sta³y
W dniu 15.02.2013 19:37, Kris pisze:

I jeszcze ci durnie t³umacz± to nowoczesno¶ci±...

Konkurujesz ze Stokrotk± podpisami?

Ze stokrotk± to ty konkurujesz ³amaniem cywilizowanych zasad pisania i che³pieniem siê tym.

Có¿, jeste¶cie do siebie tacy podobni...

Data: 2013-02-14 23:40:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 14 Feb 2013, cte wrote:

Tak naprawdê mieszkam w mieszkaniu. W cudzym, bez umowy najmu.

  Znaczy Ty siê nie zgodzi³e¶ tam mieszkaæ i jeste¶ si³±
wiêziony, czy w³a¶ciciel siê nie zgodzi³ i siê w³ama³e¶,
jak ju¿ kto¶ pyta³?

  Bo nie wiem czy kojarzysz, umowa polega na tym, ¿e dwie strony
siê umawiaj± i ... ju¿.
  W rzadkich przypadkach umowa nie sporz±dzona we w³a¶ciwej formie
(np. notarialnej lub pisemnej) jest niewa¿na, ale najem pod to
ograniczenie nie podpada.
  Ju¿ Ty siê nie martw, jak np. skarbówka zainteresowa³aby siê
podatkiem od najmu (zupe³nie osobna sprawa sk±d ma "wzi±æ
wiedzê") to ¿adnego papierka nie bêdzie potrzebowa³a, z powodu
jak wy¿ej (znaczy ¿e ustana umowa te¿ jest wa¿na).

I dziwi mnie ³atwo¶æ z jak± mogê bez ¿adnych ograniczeñ
zmieniaæ adresy zamieszkania nie melduj±c siê w ogóle

  A ³atwo¶æ z jak± mo¿na przekroczyæ np. ograniczenie prêdko¶ci
na mie¶cie Ciê nie dziwi? :D

dzia³ki na której stoi mój (niewykoñczony, ale mój) dom i na której za pó³ roku zamieszkam.

  No tu jest problem - zameldowanie powinno odzwierciedlaæ stan faktyczny,
wiêc to co jest "na dzi¶", a nie to co powinno byæ za pó³ roku.

PPS A w ogóle to taka polityka: do 31.12.2015 ¶cigamy za brak meldunku (choæ ubolewamy nad brakiem mo¿liwo¶ci karania) bo 1.01.2016 ¶wiat siê koñczy i bêdzie to legalne.

  :D
  Przejrzyj archiwa - niejeden bêdzie mia³ problem z biurokracj±,
która dot±d bazowa³a na danej pt. "adres zameldowania".
  Tak naprawdê, to mamy problem braku "urzêdowego adresu do dorêczeñ".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-15 13:57:55
Autor: cte
On Thu, 14 Feb 2013, cte wrote:

Tak naprawdê mieszkam w mieszkaniu. W cudzym, bez umowy najmu.

  Znaczy Ty siê nie zgodzi³e¶ tam mieszkaæ i jeste¶ si³±
wiêziony, czy w³a¶ciciel siê nie zgodzi³ i siê w³ama³e¶,
jak ju¿ kto¶ pyta³?

Wersja ¿e on mi po prostu pozwala mieszkaæ w zamian za pokrycie kosztów eksploatacyjnych i op³atê czynszu - bez ¿adnej umowy, kaucji, zobowi±zañ na pi¶mie - nie wchodzi w grê?
Znaczy jak chcê po¿yczyæ od kumpla auto ¿eby pojechaæ na badanie do szpitala do innego miasta a on mi chce daæ kluczyki to:
1. Spisujemy umowê u¿yczenia (notarialnie)
2. Powiadamiamy w³a¶ciwy US (albo ja nie p³acê za bilet PKP albo on ma paliwo zatankowane w formie darowizny - co do kropelki zu¿ycia przecie¿ nie uzgodnimy)
o czym zapomnia³em?

Data: 2013-02-15 13:38:19
Autor: Dominik & Co
Zameldowanie na pobyt stały
Dnia 15.02.2013 cte <cte@onet.eu.com> napisał/a:

Wersja że on mi po prostu pozwala mieszkać w zamian za pokrycie kosztów eksploatacyjnych i opłatę czynszu - bez żadnej umowy, kaucji, zobowiązań na piśmie - nie wchodzi w grę?

Toż to Ci usilnie tłumaczą- umowa może być ustna.
Jak kupujesz bułki w sklepie to też zawierasz umowę.

Jeśli jeszcze tego nie wiesz, to może się zdziwisz, że mówisz prozą ;-)

o czym zapomniałem?

O umowie ustnej.

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-02-15 15:50:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.02.2013 13:57, cte pisze:
On Thu, 14 Feb 2013, cte wrote:

[...]

Zaraz... Ale czy w³a¶nie nie napisa³e¶, ¿e siê tak UMÓWILI¦CIE? To jest
w³a¶nie UMOWA.

[ciach]
o czym zapomnia³em?

O tym, ¿e umowa mo¿e mieæ ró¿ne formy.

Data: 2013-02-16 12:03:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 15 Feb 2013, cte wrote:

Znaczy jak chcê po¿yczyæ od kumpla auto ¿eby pojechaæ na badanie do szpitala do innego miasta a on mi chce daæ kluczyki to:
1. Spisujemy umowê u¿yczenia (notarialnie)

  A nie wystarczy jak umowê zawrzecie USTNIE?

o czym zapomnia³em?

  O tym, ¿e umowa mo¿e byæ zawarta nawet niewerbalnie (bez s³ów, wyra¿onych
czy to na pi¶mie czy s³owami), np. k³adziesz kioskarzowi odliczon±
kwotê i pokazujesz co chcesz, on bierze pieni±dze i Ci daje i ...ju¿.
  Umowa zawarta.

  Oczywi¶cie, argumentacja jest a contrario - usi³ujemy Ci pokazaæ,
¿e ZAWARLI¦CIE UMOWÊ!
  Umowa to nie papierek, to "wyra¿enie woli" przez zainteresowanych.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-18 09:16:47
Autor: cte
On Fri, 15 Feb 2013, cte wrote:

  Oczywi¶cie, argumentacja jest a contrario - usi³ujemy Ci pokazaæ,
¿e ZAWARLI¦CIE UMOWÊ!
  Umowa to nie papierek, to "wyra¿enie woli" przez zainteresowanych.

OK, rozumiem to, ale ja Wam usi³ujê pokazaæ ¿e umówili¶my siê ¿e ja bêdê móg³ w mieszkaniu zostaæ, mieszkaæ, p³aciæ za nie ale nie bêdê siê meldowa³. To dlatego nie chcê zameldowaæ siê "urzêdowo" argumentuj±c ¿e przecie¿ tutaj mieszkam.

Data: 2013-02-18 09:19:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-18 09:16, cte pisze:
On Fri, 15 Feb 2013, cte wrote:

[...]

Umowa w tej kwestii jest niewa¿na, jako niezgodna z obowi±zuj±cym prawem.

> To dlatego nie chcê zameldowaæ siê "urzêdowo" argumentuj±c ¿e
przecie¿ tutaj mieszkam.

To siê nie melduj, ale te¿ nie oczekuj, ¿e bêdziesz siê móg³ zameldowaæ gdzie¶, gdzie nie mieszkasz.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-18 10:26:39
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 18 Feb 2013, cte wrote:

OK, rozumiem to, ale ja Wam usi³ujê pokazaæ ¿e umówili¶my siê ¿e ja bêdê móg³
w mieszkaniu zostaæ, mieszkaæ, p³aciæ za nie ale nie bêdê siê meldowa³.

  Odpowied¼ Liwiusza podeprê przyk³adem: a jakby¶ siê umówi³, ¿e Gro¼ny
Zbycho zabije Twojego uci±¿liwego s±siada, to taka umowa bêdzie WA¯NA?
  Znaczy idziesz do s±du i ¿±dasz zap³aty kary umownej, bo Gro¼ny Zbycho
nie wywi±za³ siê w terminie... :>

To dlatego nie chcê zameldowaæ siê "urzêdowo"

  Dobrze kojarzê, ¿e chwilowo jest to niezgodne z prawem, ale niekaralne?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-18 11:47:44
Autor: witek
cte wrote:
On Fri, 15 Feb 2013, cte wrote:

[...]

nie mozesz umawiac sie na cos co jest niezgodne z prawem.
to znaczy mozesz, ale taka umowa jest nie wazna z definicji.

twoje chcenie lub nie, akurat niewiele tu znaczy.

Data: 2013-02-14 14:36:02
Autor:
[...]

A ty £awa dalej tu trollujesz? Ju¿ udawanie eksperta na forum fizyki ci nie wystarcza?
Jak zwykle odpowiadasz nie na temat, obra¿asz, plujesz, wyzywasz, straszysz s±dem, czy teraz cenzurze za to p³ac±?

Data: 2013-02-15 14:44:27
Autor: Nostradamus
Zameldowanie na pobyt sta³y
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:511d0e03$1$1227$65785112@news.neostrada.pl...

A ty £awa dalej tu trollujesz? Ju¿ udawanie eksperta na forum fizyki ci nie
wystarcza?

A ty dalej zdziwiony??
Od wielu lat wiadomo, ¿e to osobnik z totalnie spapran± psychik±. Dlatego: wrzucasz do KF i do czasu a¿ kto¶ przyg³upa nie wywlecze masz spokój. Przecie¿ nie masz chyba nadziei na przeczytanie czego¶ ciekawego i na temat.

Zameldowanie na pobyt sta³y