Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?

Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?

Data: 2010-04-03 17:01:40
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
Powoli kombinujÄ™ nad zamiana obecnego okularnika z 98 roku (benzyna 1.4 + lpg) na cos nowszego z klimatyzacja (przede wszystkim) i LPG (bo tak).

Na poczatku myslalem o Octavi - bardzo mi sie podoba ten samochod, chcialem 1.6 + LPG, ale koszta nie sa male - byla nawet wyprzedaz z poprzedniego rocznika Octavia 2 za ~50k.
Tak czy siak sporo - nawet 1-2 letnie nie sa specjalnie tansze i... nie jestem przekonany czy potrzebny mi tak duzy samochod.

Bardzo ladny, fajnie wykonczony, ze stosunkowo przystepna cena ale z reguly jezdzimy w dwojke a nie jestesmy przesadnych rozmiarow i troche nie wiem czy jest sens wozic powietrze.

Corolka jest fajna, ale w miescie pasazerowi nie do konca wygodnie jest trzymac lewa reke - w momencie zmiany biegow czesto sie zaczepiamy lokciem. W trasie problem znika, ale glownie jezdzimy po miescie i zalozmy pare tysiecy rocznie poza nim.

Pytanie czy taka Fabia z okolic 2007-2009 jest wieksza w srodku od Toyoty Corolla E11 LiftBack czy nie? Znowu bedzie sie haczyc lokciami z przodu?
W Octavce 2 sprawdzalismy - jest o wieeeele wiecej miejsca, ale juz w Octavi 1 (czyli Tour) niespecjalnie.

Ew. jakies hinty dot. silnikow czy awaryjnosci mile widziane.
Jakie warto brac w Fabii i jak sie gazuje?

Dość proste 1.4 z Corolli (teoretycznie 86KM, teraz pewnie mniej a do tego trzeba liczyc, że głównie jazda do LPG) właściwie mi starcza.
Pewnie, że chciało by się mieć więcej pod nogą, ale w 4 osoby z pelnym gabaznikiem gratow - daje radę, a na trasie pali ok 8l lpg, więc jestem bardzo zadowolony.

Ta awaryjnosc jest dosc wazna - w Okularniku wlasciwie leje sie paliwo i plyn do spryskiwaczy ;-) No dobrze - zrobilem teraz rozrzad i tylnie amorki + rok temu sprzeglo bo mu sie nalezalo - ale to eksploatacja. Jak sie ma do tego Skoda?

A czemu Fabia? Bo się i podoba i cena o wiele bardziej znośna niż w przypadku Octavek - 2007-2008 to 25-30k już z LPG i klimą.

Chętnie posłucham opinii :-)

Pozdrawiam!

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-04-03 09:54:34
Autor: BearBag
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
S± naprawdê lepsze auta za ta kasê niz Skody. Swoj± drog± niewielu sie
przesiada z Toyoty do Skody :)

Data: 2010-04-03 19:04:17
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
On 2010-04-03 18:54, BearBag wrote:
S± naprawdê lepsze auta za ta kasê niz Skody. Swoj± drog± niewielu sie
przesiada z Toyoty do Skody :)

Czuj sie zaproszony do podania swoich typow :-)

--
Adam 'Adak' Kêpiñski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, mo¿e byæ tylko mniejsze z³o"

Data: 2010-04-03 19:37:27
Autor: nom
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?

U¿ytkownik "Adam 'Adak' Kêpiñski" <adak@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hp7sfn$egj$1news.onet.pl...
On 2010-04-03 18:54, BearBag wrote:
S± naprawdê lepsze auta za ta kasê niz Skody.

Jakie?

Data: 2010-04-03 18:14:53
Autor: aro333
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
Wiesy co , chzba chcesy bz y mechanikami na ty. A tak powa¿nie to s±dzê , ¿e problemem bedzie znalezienie tak ma³o awaryjnego samochodu jak obecnie posiadasz. Wiem , ¿e jest ju¿ leciwy ale to jedna z najlepszych pod wzgledem awaryjno¶ci , konstrukcja Toyoty. W przeciwienstwie do wygl±du ale to jest sprawa wzglêdna. Nie s±dzê abyæ¶ w Fabii mia³  wiecej miejsca a  a nawet tyle samo. Mo¿e jednak  Octavia? Sam posiadam E11 przed liftem z 99 roku i zastanawiam sie co kupiæ np za 2 lata. A E12 nie pasi? Fakt, ju¿ nie tak ma³oawaryjna ale chyba nie jest zle.

Data: 2010-04-03 18:16:05
Autor: aro333
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
Ops przepraszam , teraz dopiero zobaczy³em dok³adnie o jakim roczniku kolega my¶li. E12 nie wchodzi w grê  w takim razie.

Data: 2010-04-03 18:50:32
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
Swego czasu bylem o rzut kamieniem od kupna E12, ale wyszlo ze kupilem E11.

Z kolei teraz zmieniac na E12? No mozna, ale slyszalem ze tam z instalacja LPG nie jest tak rozowo.

Troche mnie zmartwiles ze Fabia taka malutka, ale widze ze albo cos wykombinuje albo zostaje Octavia 2 ;-)

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Data: 2010-04-03 20:02:14
Autor: Tomasz Pyra
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Pytanie czy taka Fabia z okolic 2007-2009 jest wieksza w srodku od Toyoty Corolla E11 LiftBack czy nie? Znowu bedzie sie haczyc lokciami z przodu?

Nie wiem jak tam używasz bagażnika, ale w E11 masz jak na tą klasę samochodu bardzo duży bagażnik. W Fabii będziesz miał połowę miejsca w bagażniku.

Jeżeli chodzi o wnętrze to jest podobnej wielkości. Czy tam akurat łokciami się będziecie stukać to nie wiem, bo to akurat niekoniecznie musi zależeć od wielkości.

Ew. jakies hinty dot. silnikow czy awaryjnosci mile widziane.

No jeżeli chodzi o porównanie awaryjności, to czegoś takiego jak E11 to nie kupisz.

Jakie warto brac w Fabii i jak sie gazuje?

Jak do gazowania, to polecam diesla i niegazowanie.
Będzie fabrycznie, bez modzenia i wydawania pieniędzy na gazowanie, a na stacji zapłacisz naprawdę niewiele więcej.

Dość proste 1.4 z Corolli (teoretycznie 86KM, teraz pewnie mniej a do tego trzeba liczyc, że głównie jazda do LPG) właściwie mi starcza.
Pewnie, że chciało by się mieć więcej pod nogą, ale w 4 osoby z pelnym gabaznikiem gratow - daje radę, a na trasie pali ok 8l lpg, więc jestem bardzo zadowolony.

Tu jeszcze pamiętaj że E11 waży 1050kg, a Fabia coś pod 1200kg.

Ta awaryjnosc jest dosc wazna - w Okularniku wlasciwie leje sie paliwo i plyn do spryskiwaczy ;-) No dobrze - zrobilem teraz rozrzad i tylnie amorki + rok temu sprzeglo bo mu sie nalezalo - ale to eksploatacja. Jak sie ma do tego Skoda?

W porównaniu z E11 to wszystko będzie się sypać.
Tyle że to po prostu będzie normalna eksploatacja samochodu, ale na takie atrakcje jak wymiana 2 żarówek przez 12 lat (jak to u mnie było z E11), to nie licz ;)

A czemu Fabia? Bo się i podoba i cena o wiele bardziej znośna niż w przypadku Octavek - 2007-2008 to 25-30k już z LPG i klimą.

Ja ostatnio rozglądam się za samochodem w tym segmencie i po obejrzeniu całej konkurencji (szukam nowego) doszedłem do wniosku że praktycznie wszystko inne jest lepsze niż Fabia.
Jedyna jej zaleta to to że jest tania, ale też tylko jak weźmiesz jakąś petardę co to ma chyba z 60KM i szyby na korbki.
Wraz z przybywaniem wyposażenia i jakimś przyzwoitym silnikiem cena rośnie w kosmos.
Pooglądaj jeszcze i30, Swifta czy Corsę - jak dla mnie biją Fabię pod każdym względem.
Nie wiem na ile dla Ciebie to istotne, ale Fabia bardzo drętwo się prowadzi.

Data: 2010-04-03 21:20:42
Autor: nom
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:hp8004$6jb$1atlantis.news.neostrada.pl...
W porównaniu z E11 to wszystko będzie się sypać. (w porównaniu do Fabii jak sądzę).
Tyle że to po prostu będzie normalna eksploatacja samochodu, ale na takie atrakcje jak wymiana 2 żarówek przez 12 lat (jak to u mnie było z E11), to nie licz ;)

Przejrzałem forum corolli http://www.forum.corollaclub.org/index.php i jak widzę problemy są podobne jak w fabii, a więc
zawieszenie (Å‚aczniki stabilizatora), sonda lambda (no bo jak inaczej ta sama firma NTK to produkuje).

Ja tylko dodam, że mam oryginalne łączniki stabilizatora i sondę lambda (135 tyś. km przebiegu) w Fabii 1.4 60KM z LPG.
Silnik to stara jednostka czeska jeszcze z Favoritki, a więc ma już jakieś 20 lat. :-)
Ale łąńcuszek mam jeszcze oryginalny, wymieniałem termostat (ale nie wiem jakiej był firmy oryginalny, założyłem polski za 30zł) i czujnik temperatury. Fabia to dość stara konstrukcja, swoją premierę miała w 1999 roku i od tego czasu niewiele się zmieniło (tylko nadwozie). :-)
Części są podobne czy wręcz takie same jak inne w grupie VAG (Seat, VW, Audi) więc można stosować zamiennie.
Pomimo, że mam parę odprysków na przedniej klapie od kamyczków to nie ma żadnej rdzy.
Samochód jest dość ciężki (1100kg), ale prowadzi się bardzo dobrze, lepiej niż Peugeotem Partnerem 1.4/75KM, bo takim jeżdzę w pracy. Fabia ma dość twarde zawieszenie, ale idzie się przyzwyczaić.
Wymieniałem po 85 tyś. km tarcze i klocki w ASO (tarcze Brembo, klocki Raicam) w sumie z robocizną 350zł, a więc nie jest tak drogo.
Raz wymieniałem też szybę przednią (pękła od kamyka) - 580zł w ASO (robione z AC).
Akumulator Akuma padł po 6 latach.
Nie mam elektrycznych szyb, klimatyzacji, ksenonów i innych bajerów więc nie ma się co psuć. :-)

Nie piszę, że Fabia jest idealna, ale nie jest ani gorsza ani lepsza od innych samochodów w podobnej klasie.
Mój znajomy miał kilka lat "okularnika" i dość sporo do niego dokładał. Sprzedał go i kupił Rovera. :-)
Wszystko zależy jak się trafi.

Data: 2010-04-03 21:56:07
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
nom pisze:

Nie mam elektrycznych szyb, klimatyzacji, ksenonów i innych bajerów więc nie ma się co psuć. :-)

I też masz to wkurzające wspomaganie kierownicy, gdzie przy 100km/h można zakręcić kółkiem najmniejszym palcem? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627

Data: 2010-04-04 01:24:56
Autor: nom
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:hp86hl$pqd$1news.dialog.net.pl...
nom pisze:

Nie mam elektrycznych szyb, klimatyzacji, ksenonów i innych bajerów więc nie ma się co psuć. :-)

I też masz to wkurzające wspomaganie kierownicy, gdzie przy 100km/h można zakręcić kółkiem najmniejszym palcem? :>

Nie, mam normalne, nie za mocne, nie za słabe, w sam raz. Fabia ma 6 trybów ustawienia wspomagania, wspomaganie jest elektrohydraulicze, czyli pompa jest elektryczna.

1) Normalna sila wspomagania dla cieżkich wozów
2) GTI
3) Komfortowa wyzsza siła wspomagania przy małych predkosciach dla ciężkich wozów
4) Normalna siła wspomagania dla lekkich wozów
5) Komfortowa wyzsza siła wspomagania przy małych prędkościach dla lekkich wozów
6) Handicap - najwyższa siła wspomagania.

Ustawienia dokonuje się VAGiem, ustaw GTI i będziesz miał jak w samochodzie sportowym pełne czucie. :-)

Data: 2010-04-03 20:07:08
Autor: Pan Piskorz
Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?
nie jestem przekonany czy potrzebny mi tak duzy samochod.


Oktawka wcale nie jest wielka.
Corolla to kompakt, skoda też. Jedynie z daleka toto wydaje się wielkie.
P.

Zamiana Corolla E11 1.4 na Fabia 1.4?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona