Zamiana Revoshift na STEF lub podobny

Data: 2012-06-26 04:18:14
Autor: Paweł Ratajczak
Zamiana Revoshift na STEF lub podobny
Witajcie,

Córka na komunię dostała całkiem przyjemny rower firmy Kross
http://www.kross.pl/pl/2012/lizzy

Niestety jego mankamentem jest siła potrzebna do zmiany przełożeń. O ile włączanie przy odpuszczaniu linki w miarę córka daje radę, o tyle już przy ciągnięciu linki nie może sobie poradzić, co ją praktycznie zniechęciło do używania przełożeń.

W związku z tym bardzo mocno zastanawiam się nad wymianą przynajmniej prawej manetki na jakiegoś indeksowanego ze sterowaniem palcami.

Dodam, że przerzutka tylna w rowerze to:
Shimano Tourney TZ50 +  wolnobieg 6-cio rzędowy

Planowana zmiana to http://tiny.pl/hlx5c, tylko nie wiem, czy zagra ona z TZ50, bo jest teoretycznie dedykowana dla TX50. Może polecacie coś innego?

Swoją drogą lewy Revoshift, który steruje przerzutką Shimano Tourney TZ30 nie ma "akcentowanych" pozycji do ustawienia konkretnych przełożeń wymaga wyczucia przy przełączaniu, czego nie można wymagać od dziecka.

Czy w tym przypadku polecacie coś taniego ale z "akcentowanymi" pozycjami dla poszczególnych przełożeń z przodu?
Ja doszukałem się czegoś takiego
http://tiny.pl/hlx5d
ale też z płynnym przełączaniem.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2012-06-26 18:37:28
Autor: krzysztof dąbrowski

Użytkownik "Paweł Ratajczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3394d3e9-fb61-4819-ab07-577f243eb242@googlegroups.com...

[...]

Mój syn używał dokładnie identycznej manetki revoshift 6 biegów w rowerze o jeszcze mniejszych kołach.
Był więc młodszy i żadnych problemów ze zmiana nie było. W moim przekonaniu to bardzo dobry system, ręce są zawsze na kierownicy, zmiana jest intuicyjna. U mnie działało bardzo dobrze.
Ta lewa manetka którą linkowałeś niczym się nie różni od lewej revo w systemie działania.  Nadal będzie trzeba sprawdzać położenie przedniej przerzutki. Wymiana na rapid  fire mogłaby pomóc, ale w przypadku manetek rapid fire rolę odgrywa również długość palców ponieważ skok dźwigni jest zazwyczaj duży a siła potrzebna do zmiany biegów w górę wcale nie mała jeśli przerzutka ma tzw. dolny ciąg
dla przykładu taka :
http://www.sporti.pl/product-pol-5414-Dzwignia-przerzutki-Acera-SLM-360-lewa-3-rzed.html

podsumowując, sprawdź prowadzenie linek i regulację, same manetki są montowane w rowerkach dla najmłodszych i nie wymagają dużej siły.
pozdrawiam,
krzysiek

Data: 2012-06-26 19:28:32
Autor: ToMasz
W dniu 26.06.2012 18:37, krzysztof dąbrowski pisze:

W związku z tym bardzo mocno zastanawiam się nad wymianą przynajmniej
prawej manetki na jakiegoś indeksowanego ze sterowaniem palcami.
(...)
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
(...)
są takie dzieci które całkowicie nie potrafią przekręcić revoshifta. Są i już. niestety zmiana na dzwignię popychaną niewiele ułatwia. ułatwia o tyle że będzie dziecko pchało dłonią a nie kciukiem. zdecydowanie mniejszy opór będzie w ST-EFach gdzie jeden pełny ruch zmienia jedno przełożenie nie 6. Ostatnio był wysyp tanich klamkomanetek ale z długimi dźwigniami hamulcowymi. Za 50zł dostaniesz komplet

ToMasz

Data: 2012-06-26 20:12:59
Autor: Pawel Ratajczak
Zamiana Revoshift na STEF lub podobny
W dniu 2012-06-26 18:37, krzysztof dąbrowski pisze:

Na wstępie dzięki za odpowiedz.

podsumowując, sprawdź prowadzenie linek i regulację, same manetki są
montowane w rowerkach dla najmłodszych i nie wymagają dużej siły.

No właśnie dlatego jestem zdziwiony. Nawet gdy sam przełączam biegi w tym rowerze to wydaje mi się strasznie ciężko. DO tego w moim mniemaniu sama rękojeść od revoshifta jest na tyle wąska w stosunku do całego gripa, że nie umożliwia pewnego uchwytu.

Co do regulacji, czy są podanej przerzutce TZ50 jakieś możliwości regulacji siły sprężyny, gdyż to zapewne wpływa na siłę potrzebną do ciągnięcia linki. Czy może rozebrać całą manetkę i sprawdzić czy jest poprawnie przesmarowana, czy nic nie haczy itp.? Jakieś inne sugestie?

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2012-06-26 11:23:48
Autor: rmikke
On Tuesday, June 26, 2012 8:12:59 PM UTC+2, Pawel Ratajczak wrote:
> [...]

Co do regulacji, czy są podanej przerzutce TZ50 jakieś możliwości regulacji siły sprężyny, gdyż to zapewne wpływa na siłę potrzebną do ciągnięcia linki. Czy może rozebrać całą manetkę i sprawdzić czy jest poprawnie przesmarowana, czy nic nie haczy itp.? Jakieś inne sugestie?

Lin-ki! Lin-ki!
Mogę powiedzieć z doświadczenia, że hamulec, którego linkę przyszczypało  się zaciskiem nóżki mocowanej przy suporcie, też pracuje bardzo opornie.

Data: 2012-06-26 21:19:09
Autor: krzysztof dąbrowski

Użytkownik "Pawel Ratajczak"  napisał w wiadomości grup

[...]

manetek nie rozbieraj, sprawdź pancerze i linki. Możesz odkręcić linkę od
przerzutki i sprawdzić jak działa bez obciążenia.
jeżeli źle to wina jest po stronie linki lub pancerza. jeżeli dobrze rusz
samą przerzutka, może masz niefart i to ona jest uszkodzona.
oś obrotu przerzutki jest nitowana i może tam jest problem, choć to jest
akurat mało prawdopodobne. mało ponieważ nie powinno mieć wpływu na
luzowanie linki, a to jest zdaje się problem.
a skoro rower jest nowy i masz taka możliwość to podjedź do serwisu.

k.

Data: 2012-06-27 11:05:24
Autor: ...::QRT::...
Dnia Tue, 26 Jun 2012 18:37:28 +0200, krzysztof dąbrowski napisał(a):

[...]

to nawet nie chodzi o sam dolny ciąg ale także typ przerzutki. top swing + dolny ciąg jest jeszcze do zniesienia, ale dolny ciąg i przerzutka typu bottom swing to naprawde zabójcza
kombinacja.

Data: 2012-06-27 19:25:02
Autor: krzysiek-d

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:bdw4zl64tpyf$.1oxz65kc5ubjq.dlg40tude.net...
[...]

do tej pory myślałem że są dwa typy top swing i down swing, i nie chodzi tu o to czy linka idzie z góry czy z dołu.
możesz podać przykład tej zabójczej kombinacji?
k. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5832 (20110130) __________

Data: 2012-06-27 20:41:48
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 27 Jun 2012 19:25:02 +0200, krzysiek-d napisał(a):

[...]

down swing to to samo co bottom swing. Użyłem poprostu nazewnictwa wziętego
z faq precla :) A chodzi o to ze down (bottom) swing + dolny ciag działa znacznie ciężej
niż inne kombinacje. W każdym razie takie działanie zaobserwowałem z
przerzutkami które sa dostosowane zarówno do dolnego jak i górnego ciągu.

Data: 2012-06-27 20:09:11
Autor: Pawel Ratajczak
W dniu 2012-06-27 11:05, ...::QRT::... pisze:
to nawet nie chodzi o sam dolny ciąg ale także typ przerzutki.
top swing + dolny ciąg jest jeszcze do zniesienia,
ale dolny ciąg i przerzutka typu bottom swing to naprawde zabójcza
kombinacja.

Widzę, że będę musiał się doszkolić z typów przerzutek bo mam wrażenie, że piszesz do mnie nie po naszemu ;-).
Pogooglam a jak pojawią się dalsze pytania napiszę na grupie.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2012-06-26 19:05:43
Autor: Ignac
Pawel Ratajczak <10swen@pratajczak.pl> napisał(a):
[...]

Dokładnie,regulacji sprężyny nie ma,a poza tym na obwodzie manetki są
chyba jakieś cyfry oznaczające kolejne biegi i strzałka wg. której
manetkę dla danego biegu ustawić(żeby wiedziała że dana cyferka ma być
na wysokości tej strzałki-trójkąta),albo jedz do sklepu gdzie rowerek był
kupiony i sprawdz czy w innym egzemplarzu też tak ciężko działa i wraźie
czego reklamuj jako usterkę.Sprawdz czy linka nie ma jakiegoś oporu.
To ma lekko chodzić,czasem linka się przycina na tych plastikach manetki  Ignac

--

Zamiana Revoshift na STEF lub podobny