Zamiana pamięci wew <-> zewn (lekko OT)

Data: 2015-02-02 12:58:15
Autor: Paweł
Zamiana pamięci wew <-> zewn (lekko OT)
Witam,

Mam nadzieję, że niezby daleko odbiegam od podstawowej definicji grupy...

Zakupiłem dziecku tablet Samsung Tab4 z 8GB na pokładzie.

Po zainstalowani kilkunastu aplikacji (AngryBirds w paru wersjach, LEGO City w paru wersjach, Gadający Tom, Temple Run, Cut the Rope, Greedy Spiders, Spy Mouse, Where's my Water? itp.) pamięć wewnętrzna się skończyła...

Próbowałem przenieść aplikacje na kartę (64GB) ale aplikacje się bronią przed przenosinami albo migrują w max 20% (głównie dane) a potem, na domiar złego, jeszcze się nie chcą upgrejdować z Google PLAY.

Jak tu żyć? Karta SD wykorzystana jest w niewielkim stopniu.

Na forum Androida ktoś pisał o zamianie trybu używania pamięci sdcard <-> extsd.

Czy do tego trzeba rootować tablet?

Czy ma to sens? Czy można oszukać system? Czy karta się wyrabia z operacjami we-wy?

Czy ktoś to przerabiał... a i może świadczy takie usługi (W-wa)?

Pozdrawiam

Paweł

Data: 2015-02-02 12:17:13
Autor: masti
Paweł wrote:

[...]

tak. Cyanogenmod pozwala na taką zamianę albo możesz użyć programu
przerzucającego programy na kartę np app2sd

Czy ma to sens? Czy można oszukać system? Czy karta się wyrabia z operacjami we-wy?

tak

Czy ktoś to przerabiał... a i może świadczy takie usługi (W-wa)?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-02 13:34:46
Autor: Paweł
Zamiana pamięci wew <-> zewn (lekko OT)
Czy do tego trzeba rootować tablet?

tak. Cyanogenmod pozwala na taką zamianę albo możesz użyć programu
przerzucającego programy na kartę np app2sd

Dzięki za odzew.

Na Google PLAY jest z 30 programów o nazwie app2sd ;-)

Niektóre są tylko dla zROOTowanych użytkowników a niektóre potrafią przenieść te aplikacje, którym pozwala na to producent... he, he...

Czy możesz polecić jakiś sprawdzony program (może być płatny) którymi poprzenosi mi aplikacje?

Pozdrawiam,

Paweł

Data: 2015-02-02 12:55:02
Autor: masti
Paweł wrote:

[...]

korzystałem przez chwilę z tej
<https://play.google.com/store/apps/details?id=com.buak.Link2SD>
tyle, żę ona wymaga roota i osobnej partycji na karcie SD

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-02 14:22:03
Autor: Chris
W dniu 2015-02-02 o 13:55, masti pisze:
Paweł wrote:

[...]

Coś mi ta apka nie chciała działać więc szukajac czegoś innego zakupiłem to:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devasque.fmount

działa bez problemu i nie trzeba robić specjalnych partycji. Po prostu zaznaczasz program który ma na kartę i SD czekasz aż przeniesie i na tym koniec.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2015-02-02 23:33:27
Autor: AL
Paweł wrote:

[...]

link2sd dziala bezblednie - ma sporo opcji (uzywalem go kiedys na G1 z CyanogenModem)
Roota w Xperii syna z systemem 4.2 zrobilem bez problemu i link2sd hulal az milo.
Niestety dziecie updatowalo system na 4.3 i root na xperii sie skonczyl a wraz z nim link2sd i mnogosc programow w telefonie.
Sony wymyslilo sobie blokade boot recordu od 4.3 i mozna go zniesc ale kosztem utraty gwarancji :(

Data: 2015-02-03 08:42:01
Autor: Chris
Paweł wrote:

[...]

Wiem że powinno ale u mnie nie szło wiec w 5 sec nabyłem inną apkę która działa bez problemu do tego nie trzeba robić specjalnych partycji.

[...]

4.3 nie miało blokady, dopiero 4.4.x ma blokadę. A na pewno ma tak Tablet Z na którym miałem ROOT-a do czasu 4.4.x