Zamiana towaru zakupionego w drodze licytacji

Data: 2013-03-12 00:09:10
Autor: radob
Zamiana towaru zakupionego w drodze licytacji
Witam.
Potrzebuję porady prawnej kwestii. Wystawiłem na aukcji używany towar (było to zaznaczone w opisie). Ktoś zakupił, a po odebraniu przesyłki stwierdził, że jednak nie chce tego. Zgodnie z ustawą z marca 2000 roku art. 16 przedmioty zakupione w drodze licytacji nie podlegają zwrotowi. A co gdy klient chce zamienić ten towar na coś innego? Może czy nie może? Wiadomo, że decyzja w sumie należy do mnie, gdy np prawo nie dopuszcza takiej możliwości. Czy jest jakiś artykuł mówiący o zamianie towaru z licytacji na coś innego? Pomóżcie.

--
Pozdrowienia
Radek

Data: 2013-03-12 08:46:43
Autor: olgierd
Dnia Tue, 12 Mar 2013 00:09:10 -0700, radob napisał(a):

co gdy klient chce zamienić ten towar na coś innego? Może czy nie może?

Kupionego nie na aukcji też nie może ;-) może co najwyżej zwrócić ten pierwszy i kupić ten drugi.
Więc na aukcji tym bardziej :) --
z powaĹźaniem, Olgierd
http://legeartis.org.pl

Data: 2013-03-12 09:04:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-03-12 08:09, radob@wipos.p.lodz.pl pisze:
[...]

To Twoja dobra wola.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-12 14:16:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Zamiana towaru zakupionego w drodze licytacji
  Ja w sprawie formalnej, proszę nie bić ;)

On Tue, 12 Mar 2013, radob@wipos.p.lodz.pl wrote:

A co gdy klient chce zamienić ten towar na coś innego?
Może czy nie może?

  Może. Musi znaleźć chętnego i już.
  Nie ma za to żadnej kary :|

Wiadomo, że decyzja w sumie należy do mnie,
gdy np prawo nie dopuszcza takiej możliwości.

  Napisałeś sprzeczność :)
  Jeśliby prawo RZECZYWIŚCIE nie dopuszczało takiej możliwości,
to nie mógłbyś mu dobrowolnie wymienić, a za zastosowanie się
do prośby byłaby kara.
  Postaw się w sytuacji handlarza jakimś towarem ściśle reglamentowanym,
dajmy na to gość chce zwrócić pistolet w zamian za karabin automatyczny,
i wyjdzie co to znaczy "prawo nie dopuszcza".

  Kupujący nie ma uprawnień do *żądania* wymiany, ale to nie
znaczy, że prawo tego nie dopuszcza :)

Czy jest jakiś artykuł mówiący o zamianie towaru z licytacji
na coś innego?

  Nie ma. Z tego wynika że *możecie* dokonać wymiany (przepis
z konstytucji, tłumaczony na "co nie jest zabronione jest
dozwolone")

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-12 14:39:26
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

po pierwsze sprzedawałeś jako firma czy prywatanie...

bo jak prywatnie to cie tylko kodeks cywilny obowiązuje i nic więcej.

Zamiana towaru zakupionego w drodze licytacji