Data: 2013-04-03 12:40:34 | |
Autor: regedarek | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Cześć,
zauważyłem, że pełno na aukcjach i w sklepach rowerów z większymi kołami typu Cross, Trekking. Po zeszłorocznej kradzieży mojej starej dobrej Meridy Matts Sport 300 zastanawiam się czy nie kupić takiego właśnie roweru. Do tego używam roweru 1. Dolinki Podkrakowskie. 2. Okolice Myślenic z ciekawym zjazdem. 3. Przejazd po szlakach Beskidów(na Sądecki). 4. Wyjazd z sakwami do Albani. Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem? |
|
Data: 2013-04-03 21:56:11 | |
Autor: ToMasz | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 03.04.2013 21:40, regedarek pisze:
Cześć, Znowu nie trafię w trendy czytelników grupy, ale nie wyobrażacie sobie ilu ludzi nie trafia z góralem. PRzychodzą do sklepu po miesiącu i narzekają jak to można było im sprzedać taki drogi rower bez stopki, błotników i koszyczka. a w tesko są za 199!. Tłumaczenia że sami wybrali górala tylko podnoszą ciśnienie. gorzej jak się okazuje ze podczas przymiarki wygodnie było jak siodło było na minimum. teraz jest wygodnie jak siodło jest 20cm wyżej, i rączki bolą bo aheda nie da się podnieść. kierownica ze składaka też jest beeee bo jak to wygląda. no i rozpacz czarna. Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29 jest większe niż góral, wiec jeszcze łatwiej przejedzie przez teren, natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można jechać lekko jak na trekingu. W porównaniu do 29 zalet mtb26 nie widzę. ToMasz |
|
Data: 2013-04-03 22:26:05 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-03 21:56, ToMasz pisze:
Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29 Też bym wybrał, gdyby nie chora cena ram i amortyzatorów. Mam na myśli ramy amortyzowane. W 26" jest spory wybór w używkach. W 29" tego nie ma, przynajmniej na razie. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2013-04-04 06:52:00 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:515c895b$0$1268$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 03.04.2013 21:40, regedarek pisze: Znowu nie trafię w trendy czytelników grupy, ale nie wyobrażacie sobie ilu ludzi nie trafia z góralem. PRzychodzą do sklepu po miesiącu i narzekają jak to można było im sprzedać taki drogi rower bez stopki, błotników i koszyczka. a w tesko są za 199!. Tłumaczenia że sami wybrali górala tylko podnoszą ciśnienie. gorzej jak się okazuje ze podczas przymiarki wygodnie było jak siodło było na minimum. teraz jest wygodnie jak siodło jest 20cm wyżej, i rączki bolą bo aheda nie da się podnieść. kierownica ze składaka też jest beeee bo jak to wygląda. no i rozpacz czarna. Ty im sprzedajesz te górale czy tylko dokładasz do oferty trekkinga kiedy przyjdą się żalić? Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i takie są efekty. Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29 jest większe niż góral, wiec jeszcze łatwiej przejedzie przez teren, natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można jechać lekko jak na trekingu. 26" było projektowane do jazdy po górach i tam sprawdza się najlepiej. Dla mnie 29" to pokrak z usilnie kompaktowaną ramą i wąskimi asortymentem części. Jeżeli kiedyś zmienię 26" to na 27'5". 29" nie przekonuje mnie tak samo jak kaseta 10sp. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-04 08:03:49 | |
Autor: cytawa | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
kamil/Endurorider.pl pisze:
Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny. Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-04-04 09:07:44 | |
Autor: qrt | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Dnia Thu, 04 Apr 2013 08:03:49 +0200, cytawa napisał(a):
kamil/Endurorider.pl pisze: Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone. troche bez sensu dyskusja - gwintowane stery zazwyczaj wcale nie zapewniają jakieś wielkiego zakresu regulacji. W moich rowerach to sa jakieś 2/3 centymetry. A nowe rowery z ahead szczególnie te określane jako ATB czy rekraacyjne mają czesto nawet 4/5 podkładek po mostkiem wiec zakres regulacji (przed przycięciem) jest dość podbny i zasadniczo na jedno wychodzi. |
|
Data: 2013-04-04 10:42:02 | |
Autor: PeJot | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze: Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.
Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych dobrej jakości. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-04 15:44:37 | |
Autor: Coaster | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
PeJot wrote:
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze: Sa tez miejsca, gdze powyzsze twierdzenie sie nie sprawdza: http://www.rivbike.com/category-s/619.htm
Tange: http://www.rivbike.com/product-p/hsrd.htm -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-04-04 16:38:53 | |
Autor: qrt | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Dnia Thu, 04 Apr 2013 15:44:37 +0200, Coaster napisał(a):
PeJot wrote: oczywiście ze "są" takie i "można" je kupić. Tak jak można kupić nowe korby MTB na 5 śrub i koronki do nich, klepane przez jakaś manufakturę. Co jednak nie zmiania faktu ze w praktyce takich cześci "nie ma". Z resztą stery to akurt IMO najmniejszy problem. Kupić odpowiedni (wysokość kąt długość) wspornik dobrej jakości do gwintowanych sterów 1 calowych jest znacznie wiekszą sztuką. |
|
Data: 2013-04-04 16:45:58 | |
Autor: live_evil | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
On 04.04.2013 10:42, PeJot wrote:
Na allegro, ebayu itp można kupić nowe stare gwintowane stery od Shimano 600 po Miche i Campagnolo. Można też kupić stery A-Head i wykorzystać dół, a górę od jakiś niedrogich gwintowanych. Dół i tak dostaje najwięcej po dupie ;-) -- live_evil |
|
Data: 2013-04-04 17:14:56 | |
Autor: PeJot | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-04 16:45, live_evil pisze:
Na allegro, ebayu itp można kupić nowe stare gwintowane stery od Shimano :) Zwykle robię dokładnie na odwrót, jeśli podłapię jakieś fajne gwintowane stery w których miski góra/dół są symetryczne, górę przerabiam na dół do a-heada. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-04 16:51:42 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjje8s$icd$1news.mm.pl...
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze: Dobry sprzedawca rowerowy po _rzeczowej_ rozmowie z klientem powinien zaproponować takie rozwiązanie, które będzie wymagało możliwie najmniej poprawek. IMO sytuacje kiedy człowiekowi zmienia się o 180* w ciągu tygodnia są sporadyczne. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-04 16:50:15 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515d17b4$0$1219$65785112news.neostrada.pl...
Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny. Mam wyjątkowego pecha bo ANI RAZU nie miałem styczności z wersją bezobsługową sterów gwintowanych przez ostatnie naście lat. Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone. Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać a do serwisu wymagają kluczy okrętowych. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-04 21:53:14 | |
Autor: PeJot | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-04 16:50, kamil/Endurorider.pl pisze:
Różnica Wystarczy że pierścień klinowy będzie delikatny i a-heady wysypią się równie szybko, jak nie szybciej. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-05 06:10:57 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjklnd$5jd$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-04 16:50, kamil/Endurorider.pl pisze: Nigdy nie miałem takiej awarii nawet w zestawie za 17 PLN. Zawsze to była zniszczona dolna bieżnia. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-05 06:57:25 | |
Autor: PeJot | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-05 06:10, kamil/Endurorider.pl pisze:
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-05 22:37:04 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjllfm$irl$1news.mm.pl...
Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach. Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-06 09:30:06 | |
Autor: PeJot | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-05 22:37, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości To jest oczywista oczywistość, tym niemniej jeśli przeciętny użytkownik zaniedba luzy na a-hedach, skończy się to dewastacją całego kompletu. Tymczasem stery gwintowane z luzami potrafią pracować długo i bezproblemowo. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-06 10:06:27 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjoiu0$saf$1node2.news.atman.pl...
Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że Długo i bezproblemowo? Nie wiem czy to moje szczęście czy nieszczęście, ale wszystkie stery gwintowane z którymi miałem do tej pory do czynienia to było dno po prostu. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-06 11:05:33 | |
Autor: Coaster | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjoiu0$saf$1node2.news.atman.pl... No to w celach naukowo-statystycznych _wymien_ te 'wszystkie stery gwintowane' z ktorymi miales do czynienia - marka, rower dlugosc eksploatacji itp. I koniecznie wrzuc zdjecia. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-04-07 20:32:56 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:515fe55d$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
No to w celach naukowo-statystycznych _wymien_ te 'wszystkie stery gwintowane' z ktorymi miales do czynienia - marka, rower dlugosc eksploatacji itp. I koniecznie wrzuc zdjecia. Nie robię statystyk ze wszystkich parchów na których jeździłem i które serwisowałem. Pomimo tego, że moje doświadczenia z gwinciakami sięgają połowy lat 90 tych to za cholerę nie pamiętam czy one się w jakokolwiek sposób nazywały. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-06 10:55:42 | |
Autor: Coaster | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjllfm$irl$1news.mm.pl... Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania... :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-04-06 13:45:28 | |
Autor: Ignac | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu sobota, 6 kwietnia 2013 10:55:42 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:
Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania... No dokładnie,bo w każdym połączeniu łożyskowym chodzi o to samo,czyli właściwy luz,dobrze też mieć dobry smar który się nie starzeje i jest odporny na wodę i to wydaje się cała prawda objawiona:-) |
|
Data: 2013-04-07 20:33:57 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:515fe30f$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania... Nie, nie muszę praktycznie wcale. Robię to jedynie wtedy kiedy rozkręcam kokpit co by rower było łatwiej przewieźć. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-05 08:52:35 | |
Autor: cytawa | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
kamil/Endurorider.pl pisze:
Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica Byc moze krotko zyjesz i malo widziales. Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-04-05 10:33:25 | |
Autor: PeJot | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-05 08:52, cytawa pisze:
Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla Właśnie dlatego że mógł być dziadkiem. Nowy z pewnością tyle nie pociągnie. Mam w mieszczuchu takie 1" gwintowane stery, Shimano XT ( dawno temu, w XX wieku stery występowały jako część grupy osprzętu ). Stery o tyle nietypowe, bo z kulkami 1/4". Przy tych sterach nie robiłem nic od momentu zainstalowania, jakieś 10-15 lat. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-05 18:33:41 | |
Autor: Coaster | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
cytawa wrote:
kamil/Endurorider.pl pisze: Nie sypie sie, bo co ma sie tam sypac. :-) Przykladowo - bardzo dobre jakosciowo stery Raleigh'a standardowo montowane w tych rowerach wystarczaly na cale zycie roweru: http://www.sheldonbrown.com/images/raleigh-headset.jpg "[...] The stock Raleigh headsets have proven to be unusually long lived, so it will rarely be necessary to replace one, unless you wish to install a non-Raleigh fork.[...]" http://www.sheldonbrown.com/raleigh26.html#wheels No i w zadnym z moich rowerow gwintowane stery sie jeszcze nie 'wywsypaly'. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-04-05 22:37:46 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515e74a0$0$26689$65785112news.neostrada.pl...
kamil/Endurorider.pl pisze: Właśnie dlatego, że jest dziadkiem. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-06 10:56:35 | |
Autor: Coaster | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515e74a0$0$26689$65785112news.neostrada.pl... Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-04-06 12:02:48 | |
Autor: PeJot | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-06 10:56, Coaster pisze:
Niestety, nie leżą w każdym SRze na rogu ulicy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-06 17:04:14 | |
Autor: Coaster | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
PeJot wrote:
W dniu 2013-04-06 10:56, Coaster pisze: A to w ogole sa jeszcze jakies SR-ery? ;-) Ostatni raz w takowym bylem chyba kolo 2000 roku... Zreszta NOS-ow nigdy nie bylo w SR-ach. ;-) BTW - Japonczycy sprzedaja w sieci nowe ubrania/buty znanych, dobrych amerykanskich marek z lat 70-tych w ilosciach hurtowych - sa to oryginalne NOS-y z tamtych lat - ale prozno bys ich szukal we wspolczesnych sklepach z odzieza... ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-04-06 21:07:04 | |
Autor: PeJot | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-06 17:04, Coaster pisze:
Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P Faktycznie, *kiedyś* było tego więcej po SRach. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2013-04-04 19:07:20 | |
Autor: Wojtas | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu 2013-04-03 21:56, ToMasz pisze:
natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można Od kiedy ta opcja nie jest osiągalna na 26" MTB? -- Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa. |
|
Data: 2013-04-04 01:33:34 | |
Autor: Jacek G. | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
On 3 Kwi, 21:40, regedarek <dariusz.fins...@gmail.com> wrote:
Do tego używam roweru Ja akurat zamieniłem swego czasu (też na skutek kradzieży) krossowy na mtb. A to dlatego, że zauważyłem, że kross ma w terenie większe ograniczenia, a zależało mi raczej na łatwiejszej jeździe w terenie niż szybszej na asfalcie (zaznaczam, że jeżdżę czysto turystycznie, nie wyczynowo). Konkretnie - węższe opony - na większych piachach musiałem zsiadać, gdzie znajomi na mtb przejeżdżali, to samo przełożenie przy większym kole jest twardsze - więc na podjazdach było ciężej. Zakres przełożeń w trekingu jest w dodatku zwykle bardziej dostosowany do szosy niż trudniejszego terenu - np. korby zwykle 48-38-28 podczas gdy mtb zwykle 42-32-22. Geometria też nie jest dostosowana do stromych podjazdów/zjazdów. Tak, że weź pod uwagę nie tylko ile czasu spędzasz na asfalcie/w terenie, ale gdzie chcesz mieć łatwiej i mniej ograniczeń. Z tego co piszesz, to chyba preferujesz jazdę w terenie - dolinki, Beskidy, Albania w sumie też ;) więc chyba zamiana mtb na treking nie byłaby korzystna. Co do 29er to nie wiem, nie jeździłem, ale chyba przy tej samej cenie co mtb, dostaniesz rower cięższy i gorszy pod względem parametrów. -- Jacek G. |
|
Data: 2013-04-04 02:20:13 | |
Autor: PJ | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
//Konkretnie - węższe opony - na większych piachach musiałem zsiadać,
gdzie znajomi na mtb przejeżdżali, a konkretnie to jakie miales opony na crossie ? tez mnie to pare razy dopadlo i jestem ciekaw co mozna zalozyc zeby mialo sens ... //Tak, że weź pod uwagę nie tylko ile czasu spędzasz na asfalcie/w terenie, ale gdzie chcesz mieć łatwiej i mniej ograniczeń. Z tego co piszesz, to chyba preferujesz jazdę w terenie - dolinki, Beskidy, Albania w sumie też ;) więc chyba zamiana mtb na treking nie byłaby korzystna. cross/trek to nie tylko asfalt ... tu spokojnie daje rade http://www.bukowa.szczecin.pl/ wiec nie demonizujmy ... wiekszosc ludzi nie potrzebuje MTB tylko tym promocjom w tesco za 199 pln trudno jest sie oprzec :-) P. |
|
Data: 2013-04-04 04:06:27 | |
Autor: Jacek G. | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
On 4 Kwi, 11:20, PJ <przemek.jedrzejc...@gmail.com> wrote:
//Konkretnie - węższe opony - na większych piachach musiałem zsiadać,To było tyle lat temu, że nie pamiętam, ale z tego co widzę, to najszersze są chyba 28x1,75 ". Te moje były chyba węższe. W obecnym mtb (a raczej atb) mam kompromisowo 26x1,95. cross/trek to nie tylko asfalt ... tu spokojnie daje rade http://www.bukowa.szczecin.pl/wiec nie demonizujmy ... wiekszoscOczywiście, ale regedarek opisał jaki rower miał i co go interesuje i raczej nie wyglądało na to, aby był kimś kto ulega promocji w tesco ;) Po nizinnych lasach taki cross/treking może być OK, ale na beskidzkie szlaki, to już może być mało wygodny - choć nie twierdzę, że w ogóle się nie da - zależy jeszcze jakie szlaki. Przykład: trasa wokół Babiej Góry - asfalt + szutr + kawałek typowo beskidzkiego szlaku/ścieżki - mój atb spokojnie dał radę i nie czułem potrzeby niczego lepszego, a i crosem dałoby radę. Ale już trasa Ustroń - Równica - Salmopol - Stary Groń - Brenna była trudniejsza i gdybym miał lepszy amortyzator, grubsze opony i inny napęd (wtedy miałem 48-38-28 i 14-28 z tyłu, obecnie już wymieniłem) to znacznie rzadziej musiałbym schodzić z roweru - choć trasę w sumie zrobiłem. -- Jacek G. |
|
Data: 2013-04-06 12:02:17 | |
Autor: JDX | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
On 2013-04-04 13:06, Jacek G. wrote:
On 4 Kwi, 11:20, PJ <przemek.jedrzejc...@gmail.com> wrote:Schwalbe od tego roku robi klasyczne Marathony (a także nowy model Marathon Deluxe) w rozmiarze 28x2.00 i na przyszłą wiosnę zamierzam w takie wyposażyć do mojego trekkinga. Obecnie mam (jeszcze zdrowe) Silento 1.60 z przodu oraz 1.75 z tyłu i również trudno mi się jeździ po piaszczystych drogach. |
|
Data: 2013-04-08 03:06:04 | |
Autor: PJ | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
//Schwalbe od tego roku robi klasyczne Marathony (a także nowy model
Marathon Deluxe) w rozmiarze 28x2.00 i na przyszłą wiosnę zamierzam w takie wyposażyć do mojego trekkinga. Obecnie mam (jeszcze zdrowe) Silento 1.60 z przodu oraz 1.75 z tyłu i również trudno mi się jeździ po piaszczystych drogach. trzeba dobrze pomyslec, pare ojro te opony kosztuja ... Schwalbe Marathon XR HS 359 fb. 28x2.00" 50-622 schw./schw. Reflex Schwalbe Marathon Dureme DD (Faltreifen, reflex) HS 402 P. |
|
Data: 2013-04-08 02:46:13 | |
Autor: PJ | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
//To było tyle lat temu, że nie pamiętam, ale z tego co widzę, to
najszersze są chyba 28x1,75 ". sprobuje chyba cos takiego Continental Touring Plus 700x42 ale najpierw zajrze do sklepu pogadac //Oczywiście, ale regedarek opisał jaki rower miał i co go interesuje i raczej nie wyglądało na to, aby był kimś kto ulega promocji w tesco ;) pisalem o wiekszosci, tu w tym konkretnym przypadku oczywiscie moze byc tak ze tylko MTB da rade P. |
|
Data: 2013-04-04 04:10:27 | |
Autor: rzymo | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 11:20:13 UTC+2 użytkownik PJ napisał:
a konkretnie to jakie miales opony na crossie ? tez mnie to pare razy dopadlo i jestem ciekaw co mozna zalozyc zeby mialo sens ... Odpowiedź jest jedna - na piasek to najszersze co wejdzie :) np. Smart Sam 1.75", może Conti Race King 2.0" (krótko, ale miałem w sztywnym widelcu pod v-ki, 48mm balon). |
|
Data: 2013-04-04 06:54:15 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "regedarek" <dariusz.finster@gmail.com> napisał w wiadomości news:6abd1f29-91e8-427c-8121-184b1935a033googlegroups.com...
Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem? MTB jest do jeżdzenia po górach. Można go używać wszędzie indziej, ale to jest sprzęt dedykowany jednemu celowi. Cross jest skierowany bardziej w stronę utwardzonych nawierzchni, ale atakować na nim górskie szlaki to średni pomysł. Pomyśl ile czasu będziesz spędzać w górach a ile w innym środowisku i wtedy dobierz typ roweru. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-04 12:26:12 | |
Autor: Rowerex | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
On 3 Kwi, 20:40, regedarek <dariusz.fins...@gmail.com> wrote:
Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem? Nie żadnym Crossem tylko pełnoprawnym MTB ale z większymi kołami. Taka moda nastała aby wszytko "oversize'ować" - powiększono już średnice kierownic i wsporników siodła, miski w łożyskach sterów, osie w korbach, więc przyszła pora na koła i z 26cali zrobiono 29. Może się mylę, ale do typowego Crossa sprzed powiedzmy 10 laty (i może obecnego również) nie da się chyba wsadzić opon o szerokości 2,35cala. Podejrzewam, że za kilka lat rowery MTB z kołami 26cali zostaną z ofert wycofane i będzie można kupić tylko 29. W sumie wydaje mi się, że jest to całkiem dobry kierunek. Obecna pogoda zmusza mnie do jazdy góralem po szosie (nie chce paćkać błotem szosówki bo trzymam ją w pokoju, a jazda góralem np. po lesie grozi niemal utonięciem), dlatego czasem żałuję, że nie mam w góralu większych kół... 29-tki to raczej przesądzona przyszłość i jeśli ktoś ma wybór, to niech bierze 29. Wybór opon jest już niemal taki sam jak dla 26. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2013-04-05 09:06:57 | |
Autor: cytawa | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Rowerex pisze:
29-tki to raczej przesądzona przyszłość i jeśli ktoś ma wybór, to MZ te 29' to zwykle macenie ludziom w glowach. Przeciez to nic innego jak stare dobre i sprawdzone 28. Ale 28 by sie nie sprzedawalo a 29 ida jak swierze buleczki. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-04-05 19:01:15 | |
Autor: Coaster | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
cytawa wrote:
Rowerex pisze: Oczywiscie, ze tak. 29 to przeciez 622 mm. Wieksze sa 28 X 1 1/2 (635 mm) a nawet 27 cali (630 mm). Jak to Sheldon ladnie okreslil juz jakis czas temu: "[...] 29 inch [...] This is a marketing term for wide 622 mm ("700c") tires.[...]" http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#fraction Ale 28 by sie nie sprzedawalo a 29 ida jak swierze buleczki. I o to chodzilo. Malo kto sie interesuje/zna historie rowerow - mozna powtarzac patenty co jakis czas... http://oldbike.files.wordpress.com/2010/06/bsa_fittings2.jpg http://bsamuseum.wordpress.com/page-4/ ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-04-05 21:02:11 | |
Autor: qrt | |
ZamieniĹeĹ MTB na Cross? Dlaczego? | |
Coaster <manypeny@mac.com> Wrote in message:
cytawa wrote: niby tak tyle ze nie do koĹca. 29 jest po prostu okreĹleniem typu roweru MTB na duĹźych koĹach i tyle. podobnie jak nazwa "rower szosowy" dokladnie okresla o jaki typ roweru chodzi, tak samo jak "treking" czy "rower miejski". po prostu nazwa. a to czy coraz dalej idÄ cÄ specjalizacja i zróşnicowanie typĂłw rowerĂłw to marketing czy rzeczywiste potrzeby to juz inny temat. -- |
|
Data: 2013-04-05 21:09:51 | |
Autor: qrt | |
ZamieniĹeĹ MTB na Cross? Dlaczego? | |
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Rowerex pisze: starym dobrym 28 byl zarowno rower szosowy jak i ukraina. tak odmienne rowery ze w zasadzie poza rozmiarem kola niewiele miaĹy ze sobÄ wspĂłlnego. podobnie jest z 29. porĂłwnywanie tego do waganta, szsowki, ukrainy czy innego starego 28 nie bardzo ma sens. choÄ sie zgadzam iz nazwa 29 na rowery mtb o duzych kolach jest mocno mylÄ ca i nie powinna byÄ taka. -- |
|
Data: 2013-04-06 01:29:41 | |
Autor: jaco79pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 09:06:57 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Rowerex pisze: Nie do końca się zgodzę. Osobiście nie jeździłem jeszcze na 29tce, ale w nadchodzącym letnim sezonie postaram się to zmienić. Do rzeczy - trudno porównywać rower crossowy/trekkingowy do 29Ra. Rowery na kołach/oponach 700c mają dużo delikatnijsze ramy, osprzęt (w tym amortyzator), a przede wszystkim dużo mniej agresywną geometrię przystosowaną bardziej do turystyki, niż cięższej jazdy terenowej. 29R to próba połączenia zalet klasycznego roweru MTB 26" i trekinga 700c. Widać, że pomysł nie jest niedorzeczny, bo podium na olimpiadzie 2012 zdominowały 29Ry Specializeda i 650ka (27,5") Scotta ujeżdżana przez Nino Schurter. Włoszczoska na nowy sezon, pomimo nie za dużego wzrostu, też dostała od Gianta 29Ra. Już lata temu Tom Ritchey zapytany co zmieniłby jeszcze w rowerach MTB, odpwoeidział krótko - koło. Wygląda na to, że 29R może mocniej namieszać na scenie MTB niż moglo się wydawać. Czas pokażę. |
|
Data: 2013-04-06 11:25:22 | |
Autor: live_evil | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
On 06.04.2013 10:29, jaco79pl@gmail.com wrote:
i 650ka (27,5") 650B to od wieków było i jest 26 x 1 1/2" Tylko Scott nazywa używa określenia 27,5" dla 584 ETRTO. -- live_evil |
|
Data: 2013-04-06 02:47:42 | |
Autor: jaco79pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu sobota, 6 kwietnia 2013 11:25:22 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:
On 06.04.2013 10:29, jaco...@gmail.com wrote: Jak mawiał "klasyk" warto rozmawiać... Zawsze czegoś mądrego człowiek się dowie :) Tak czy siak ta średnica, znaczy się 27,5", to mimo wszystko też nowość dla MTB. |
|
Data: 2013-04-07 20:36:34 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik <jaco79pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:1aaee63f-5a80-4078-90f7-7d2f01037616googlegroups.com...
Widać, że pomysł nie jest niedorzeczny, bo podium na olimpiadzie 2012 zdominowały 29Ry Specializeda i 650ka (27,5") Scotta ujeżdżana przez Nino Schurter. Włoszczoska na nowy sezon, pomimo nie za dużego wzrostu, też dostała od Gianta 29Ra. Już lata temu Tom Ritchey zapytany co zmieniłby jeszcze w rowerach MTB, odpwoeidział krótko - koło. Wygląda na to, że 29R może mocniej namieszać na scenie MTB niż moglo się wydawać. Czas pokażę. -- - Jedna kwestia: zawodowcy _BĘDĄ_ jeździć na wszystkim co im dadzą i do tego będą to wychwalać pod niebiosa. 29" namieszało w USiA. W EU nie było rewolucji. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-07 17:15:56 | |
Autor: rmikke | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
O ile dobrze pamiętam (oraz na zdrowy chłopski rozum) mniejsze koło
sprawuje się GORZEJ w terenie, a głównym powodem robienia górali z kołami 26" zamiast 28" miała być większa wytrzymałość takiego koła. To nawet ma sens. Zgaduję, że technologia poszła na tyle do przodu, że wytrzymałość koła 28" nie stanowi już większego problemu, więc wracają jako 29" (jakoś trzeba "nowość" sprzedać). |
|
Data: 2013-04-08 06:17:24 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:a07e54e7-0cf1-4787-a273-64f4285159e6googlegroups.com... O ile dobrze pamiętam (oraz na zdrowy chłopski rozum) mniejsze koło sprawuje się GORZEJ w terenie, a głównym powodem robienia górali z kołami 26" zamiast 28" miała być większa wytrzymałość takiego koła. To nawet ma sens. Zgaduję, że technologia poszła na tyle do przodu, że wytrzymałość koła 28" nie stanowi już większego problemu, więc wracają jako 29" (jakoś trzeba "nowość" sprzedać). -- - Kwestia jazdy na wprost to jedna rzecz bo 29" lepiej sobie radzi z nierównościami, ale pozostaje temat sztywności koła oraz zwrotności roweru plus upchanie dużych kółek w małej ramie robionej od zawsze po 26". -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-08 08:58:49 | |
Autor: qrt | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Dnia Mon, 8 Apr 2013 06:17:24 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:a07e54e7-0cf1-4787-a273-64f4285159e6googlegroups.com... to już jest kwestia geometrii. Jak jakieś 8 lat temu robiłem 29 z crossa to faktycznie nie chciało to za bardzo skręcać. Potem miałem customa co niby miał być zrobiony wedle moich wytycznych (ale IMO poszło coś nie tak :)) Skręcał na tyle lepiej iż kwestia zwrotności przestała nutować mą uwagę, choć teraz mam ramę felta i spraca jeszcze żwawiej. Można powiedzieć ze jest nawet dość nerwowa i potrafi sie naprawdę składać w ciasne zakręty tak iż zasadniczo nie widze w czasie jazdy zadnych różnic miedzy 29 a 26. (choć faktem jest ze 26 lepiej zrobić b.ciasne zakręty przy minimalnej prędkości - ale to przypadek który dotyczy w praktyce tylko zawracania.) plus upchanie dużych kółek w małej ramie robionej od zawsze po 26". IMO 29 jest ładniejszy wiec to raczej 26 wyglada jakby do normalnego roweru załozyli malutkie kółeczka :D |
|
Data: 2013-04-08 00:17:20 | |
Autor: rzymo | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 08:58:49 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
(...) U mnie się to niestety nie sprawdziło - 29er jest większy, skręca trochę gorzej. Jazda na dwóch innych utwierdziła mnie w przekonaniu, że to sprzęt nie dla mnie. Rower oddałem więc strusiowi: http://img338.imageshack.us/img338/2324/rower1k.jpg ;) a w nowym zmniejszyłem rozmiar kół. Nie chciałem wracać do 26", więc jest 650b. |
|
Data: 2013-04-07 23:45:35 | |
Autor: qrt | |
ZamieniĹeĹ MTB na Cross? Dlaczego? | |
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> Wrote in message:
UĹźytkownik <jaco79pl@gmail.com> napisaĹ w wiadomoĹci news:1aaee63f-5a80-4078-90f7-7d2f01037616googlegroups.com... zapominasz ze sponsor sponsorem, marketing merketingiem, ale zawodowiec ma przedewszystkim WYGRYWAC. bez tego czynnika "wychwalanie pod niebiosa" i marketing nie ma Ĺźadnego sensu. -- |
|
Data: 2013-04-08 06:16:09 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
ZamieniĹeĹ MTB na Cross? Dlaczego? | |
UĹźytkownik "qrt" <nie@mam.mei.la> napisaĹ w wiadomoĹci news:5161e8ff$0$26693$65785112news.neostrada.pl...
Jedna kwestia: zawodowcy _BÄDÄ_ jeĹşdziÄ na wszystkim co im dadzÄ i do tego bÄdÄ zapominasz ze sponsor sponsorem, marketing merketingiem, ale zawodowiec ma przedewszystkim WYGRYWAC. bez tego czynnika "wychwalanie pod niebiosa" i marketing nie ma Ĺźadnego sensu. -- - IMO oni sÄ na takim poziomie, Ĺźe sÄ w stanie wygraÄ na tym na czym kaĹźÄ im jeĹşdziÄ. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-08 08:50:54 | |
Autor: qrt | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Dnia Mon, 8 Apr 2013 06:16:09 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):
Użytkownik "qrt" <nie@mam.mei.la> napisał w wiadomości news:5161e8ff$0$26693$65785112news.neostrada.pl... O ile oczywiście sprzęt nie bedzie *zmniejszał* ich szansy na wygraną. Bo na to nikt sobie nie pozwoli. Z resztą nie starują oni ZTCW na 29 nonstop ino dobierają rower podług trasy. |
|
Data: 2013-04-10 06:49:56 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomości news:10q1md7lucylv$.1khscqqfxrha$.dlg40tude.net...
IMO oni są na takim poziomie, że są w stanie wygrać na tym na czym każą im Nikt nie dopuści do takiej możliwości bez względu na to jaki sprzęt będzie akurat wymagał promocji. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 24/03/2013 IRC TrailBear 2,5" |
|
Data: 2013-04-08 09:06:16 | |
Autor: cytawa | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
jaco79pl@gmail.com pisze:
Nie do końca się zgodzę. Nie zgadzajac sie przyznajesz mi racje. ( o tym maceniu w glowach) Z tego co piszesz, wniosek jest taki: 26 + 28 = 29 Chcialem zauwazyc, ze pierwsze rowery gorskie mialy ramy niewiele mocniejsze od zwyklych rowerow. Stery byly calowe, doszly tylko piwoty do hamulcow i nieco szersze i masywniejsze widelce pod kola 26 calowe z grubymi oponami. Geometria ramy byla podobna. Nawiasem mowiac te 26 calowe opony mialy rozmiar zewnetrzny prawie taki sam, jak cienkie 28 calowe opony. Z czasem ramy stawaly sie coraz mocniejsze, zwiekszaly sie przekroje rur i doszly elementy amortyzowane. Ale nikt nie powiedzial, ze to nie jest rozmiar 26. Tylko dziwnie jakos 28 cali zmienilo sie na 29 po takim samym zabiegu. Jan CYtawa |
|
Data: 2013-04-08 00:13:11 | |
Autor: rzymo | |
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego? | |
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 09:06:16 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Tylko dziwnie jakos 28 cali zmienilo sie na 29 po takim samym zabiegu. Tak sobie myślę, że marketing marketingiem, ale jest to też swego rodzaju dupochron :) Żeby nie było, że posiadacz trekkinga czy innego crossa kupuje oponę 28x2.25" (czy nawet mniejszą), a ta się nie mieści. Ani z przodu, ani z tyłu. Dlatego jest 29x2.25". |
|