Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?

Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?

Data: 2013-04-03 12:40:34
Autor: regedarek
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Cześć,

zauważyłem, że pełno na aukcjach i w sklepach rowerów z większymi kołami typu Cross, Trekking. Po zeszłorocznej kradzieży mojej starej dobrej Meridy Matts Sport 300 zastanawiam się czy nie kupić takiego właśnie roweru.

Do tego używam roweru 1. Dolinki Podkrakowskie.
2. Okolice Myślenic z ciekawym zjazdem.
3. Przejazd po szlakach Beskidów(na Sądecki).
4. Wyjazd z sakwami do Albani.

Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem?

Data: 2013-04-03 21:56:11
Autor: ToMasz
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 03.04.2013 21:40, regedarek pisze:
Cześć,

zauważyłem, że pełno na aukcjach i w sklepach rowerów z większymi kołami typu Cross, Trekking. Po zeszłorocznej kradzieży mojej starej dobrej Meridy Matts Sport 300 zastanawiam się czy nie kupić takiego właśnie roweru.

Do tego używam roweru
1. Dolinki Podkrakowskie.
2. Okolice Myślenic z ciekawym zjazdem.
3. Przejazd po szlakach Beskidów(na Sądecki).
4. Wyjazd z sakwami do Albani.

Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem?

Znowu nie trafię w trendy czytelników grupy, ale nie wyobrażacie sobie ilu ludzi nie trafia z góralem. PRzychodzą do sklepu po miesiącu i narzekają jak to można było im sprzedać taki drogi rower bez stopki, błotników i koszyczka. a w tesko są za 199!. Tłumaczenia że sami wybrali górala tylko podnoszą ciśnienie. gorzej jak się okazuje ze podczas przymiarki wygodnie było jak siodło było na  minimum. teraz jest wygodnie jak siodło jest 20cm wyżej, i rączki bolą bo aheda nie da się podnieść. kierownica ze składaka też jest beeee bo jak to wygląda. no i rozpacz czarna.
Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29 jest większe niż góral, wiec jeszcze łatwiej przejedzie przez teren, natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można jechać lekko jak na trekingu.
W porównaniu do 29 zalet mtb26 nie widzę.

ToMasz

Data: 2013-04-03 22:26:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-03 21:56, ToMasz pisze:
Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29
jest większe niż góral, wiec jeszcze łatwiej przejedzie przez teren,
natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można
jechać lekko jak na trekingu.
W porównaniu do 29 zalet mtb26 nie widzę.


Też bym wybrał, gdyby nie chora cena ram i amortyzatorów. Mam na myśli ramy amortyzowane. W 26" jest spory wybór w używkach. W 29" tego nie ma, przynajmniej na razie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-04-04 06:52:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:515c895b$0$1268$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 03.04.2013 21:40, regedarek pisze:

Znowu nie trafię w trendy czytelników grupy, ale nie wyobrażacie sobie ilu ludzi nie trafia z góralem. PRzychodzą do sklepu po miesiącu i narzekają jak to można było im sprzedać taki drogi rower bez stopki, błotników i koszyczka. a w tesko są za 199!. Tłumaczenia że sami wybrali górala tylko podnoszą ciśnienie. gorzej jak się okazuje ze podczas przymiarki wygodnie było jak siodło było na  minimum. teraz jest wygodnie jak siodło jest 20cm wyżej, i rączki bolą bo aheda nie da się podnieść. kierownica ze składaka też jest beeee bo jak to wygląda. no i rozpacz czarna.

Ty im sprzedajesz te górale czy tylko dokładasz do oferty trekkinga kiedy przyjdą się żalić? Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i takie są efekty.

Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29 jest większe niż góral, wiec jeszcze łatwiej przejedzie przez teren, natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można jechać lekko jak na trekingu.
W porównaniu do 29 zalet mtb26 nie widzę.

26" było projektowane do jazdy po górach i tam sprawdza się najlepiej. Dla mnie 29" to pokrak z usilnie kompaktowaną ramą i wąskimi asortymentem części. Jeżeli kiedyś zmienię 26" to na 27'5". 29" nie przekonuje mnie tak samo jak kaseta 10sp.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-04 08:03:49
Autor: cytawa
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.


Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone.

Jan Cytawa

Data: 2013-04-04 09:07:44
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Dnia Thu, 04 Apr 2013 08:03:49 +0200, cytawa napisał(a):

kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.


Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone.


troche bez sensu dyskusja - gwintowane stery zazwyczaj wcale nie zapewniają
jakieś wielkiego zakresu regulacji. W moich rowerach to sa jakieś 2/3
centymetry. A nowe rowery z ahead  szczególnie te określane jako ATB czy rekraacyjne
mają czesto nawet 4/5 podkładek po mostkiem wiec zakres regulacji (przed
przycięciem) jest dość podbny i zasadniczo na jedno wychodzi.

Data: 2013-04-04 10:42:02
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.

Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.

Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w
tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych dobrej jakości.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-04 15:44:37
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
PeJot wrote:
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.

Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.

Sa tez miejsca, gdze powyzsze twierdzenie sie nie sprawdza:
http://www.rivbike.com/category-s/619.htm


Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w
tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych dobrej jakości.

Tange: http://www.rivbike.com/product-p/hsrd.htm


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-04 16:38:53
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Dnia Thu, 04 Apr 2013 15:44:37 +0200, Coaster napisał(a):

PeJot wrote:
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.

Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.

Sa tez miejsca, gdze powyzsze twierdzenie sie nie sprawdza:
http://www.rivbike.com/category-s/619.htm


Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w
tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych dobrej jakości.

Tange: http://www.rivbike.com/product-p/hsrd.htm



oczywiście ze "są" takie i "można" je kupić. Tak jak można kupić nowe korby
MTB na 5 śrub i koronki do nich, klepane przez jakaś manufakturę. Co jednak nie zmiania faktu ze w praktyce takich cześci "nie ma". Z resztą
stery to akurt IMO najmniejszy problem. Kupić odpowiedni (wysokość kąt długość) wspornik dobrej jakości do
gwintowanych sterów 1 calowych jest znacznie wiekszą sztuką.

Data: 2013-04-04 16:45:58
Autor: live_evil
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
On 04.04.2013 10:42, PeJot wrote:

Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych
dobrej jakości.


Na allegro, ebayu itp można kupić nowe stare gwintowane stery od Shimano 600 po Miche i Campagnolo.
Można też kupić stery A-Head i wykorzystać dół, a górę od jakiś niedrogich gwintowanych. Dół i tak dostaje najwięcej po dupie ;-)

--
live_evil

Data: 2013-04-04 17:14:56
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-04 16:45, live_evil pisze:

Na allegro, ebayu itp można kupić nowe stare gwintowane stery od Shimano
600 po Miche i Campagnolo.
Można też kupić stery A-Head i wykorzystać dół, a górę od jakiś
niedrogich gwintowanych. Dół i tak dostaje najwięcej po dupie ;-)

:) Zwykle robię dokładnie na odwrót, jeśli podłapię jakieś fajne gwintowane stery w których miski góra/dół są symetryczne, górę przerabiam na dół do a-heada.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-04 16:51:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjje8s$icd$1news.mm.pl...
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.

Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.

Dobry sprzedawca rowerowy po _rzeczowej_ rozmowie z klientem powinien zaproponować takie rozwiązanie, które będzie wymagało możliwie najmniej poprawek.

IMO sytuacje kiedy człowiekowi zmienia się o 180* w ciągu tygodnia są sporadyczne.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-04 16:50:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515d17b4$0$1219$65785112news.neostrada.pl...

Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Mam wyjątkowego pecha bo ANI RAZU nie miałem styczności z wersją bezobsługową sterów gwintowanych przez ostatnie naście lat.

Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone.

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-04 21:53:14
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-04 16:50, kamil/Endurorider.pl pisze:
Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał

Wystarczy że pierścień klinowy będzie delikatny i a-heady wysypią się równie szybko, jak nie szybciej.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-05 06:10:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjklnd$5jd$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-04 16:50, kamil/Endurorider.pl pisze:
Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał

Wystarczy że pierścień klinowy będzie delikatny i a-heady wysypią się równie szybko, jak nie szybciej.

Nigdy nie miałem takiej awarii nawet w zestawie za 17 PLN. Zawsze to była zniszczona dolna bieżnia.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-05 06:57:25
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-05 06:10, kamil/Endurorider.pl pisze:

pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał

Wystarczy że pierścień klinowy będzie delikatny i a-heady wysypią się
równie szybko, jak nie szybciej.

Nigdy nie miałem takiej awarii nawet w zestawie za 17 PLN. Zawsze to
była zniszczona dolna bieżnia.

Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-05 22:37:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjllfm$irl$1news.mm.pl...

Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach.

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-06 09:30:06
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-05 22:37, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości
news:kjllfm$irl$1news.mm.pl...

Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał
jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia
mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach.

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że
skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.

To jest oczywista oczywistość, tym niemniej jeśli przeciętny użytkownik zaniedba luzy na a-hedach, skończy się to dewastacją całego kompletu. Tymczasem stery gwintowane z luzami potrafią pracować długo i bezproblemowo.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-06 10:06:27
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjoiu0$saf$1node2.news.atman.pl...

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że
skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.

To jest oczywista oczywistość, tym niemniej jeśli przeciętny użytkownik zaniedba luzy na a-hedach, skończy się to dewastacją całego kompletu. Tymczasem stery gwintowane z luzami potrafią pracować długo i bezproblemowo.

Długo i bezproblemowo? Nie wiem czy to moje szczęście czy nieszczęście, ale wszystkie stery gwintowane z którymi miałem do tej pory do czynienia to było dno po prostu.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-06 11:05:33
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjoiu0$saf$1node2.news.atman.pl...

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że
skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.

To jest oczywista oczywistość, tym niemniej jeśli przeciętny użytkownik zaniedba luzy na a-hedach, skończy się to dewastacją całego kompletu. Tymczasem stery gwintowane z luzami potrafią pracować długo i bezproblemowo.

Długo i bezproblemowo? Nie wiem czy to moje szczęście czy nieszczęście, ale wszystkie stery gwintowane z którymi miałem do tej pory do czynienia to było dno po prostu.


No to w celach naukowo-statystycznych _wymien_ te 'wszystkie stery gwintowane' z ktorymi miales do czynienia - marka, rower dlugosc eksploatacji itp. I koniecznie wrzuc zdjecia.


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-07 20:32:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:515fe55d$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

No to w celach naukowo-statystycznych _wymien_ te 'wszystkie stery gwintowane' z ktorymi miales do czynienia - marka, rower dlugosc eksploatacji itp. I koniecznie wrzuc zdjecia.

Nie robię statystyk ze wszystkich parchów na których jeździłem i które serwisowałem. Pomimo tego, że moje doświadczenia z gwinciakami sięgają połowy lat 90 tych to za cholerę nie pamiętam czy one się w jakokolwiek sposób nazywały.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-06 10:55:42
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjllfm$irl$1news.mm.pl...

Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach.

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.

Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania...
:-P

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-06 13:45:28
Autor: Ignac
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu sobota, 6 kwietnia 2013 10:55:42 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:

Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania...

No dokładnie,bo w każdym połączeniu łożyskowym chodzi o to samo,czyli
właściwy luz,dobrze też mieć dobry smar który się nie starzeje i jest odporny na wodę i to wydaje się cała prawda objawiona:-)

Data: 2013-04-07 20:33:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:515fe30f$0$1224$65785112news.neostrada.pl...


Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania...
:-P

Nie, nie muszę praktycznie wcale. Robię to jedynie wtedy kiedy rozkręcam kokpit co by rower było łatwiej przewieźć.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-05 08:52:35
Autor: cytawa
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl pisze:

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać
a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


Byc moze krotko zyjesz i malo widziales.

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow.

Jan Cytawa

Data: 2013-04-05 10:33:25
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-05 08:52, cytawa pisze:

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla
wszystkich aheadow.

Właśnie dlatego że mógł być dziadkiem. Nowy z pewnością tyle nie pociągnie.

Mam w mieszczuchu takie 1" gwintowane stery, Shimano XT ( dawno temu,  w XX wieku stery występowały jako część grupy osprzętu ). Stery o tyle nietypowe, bo z kulkami 1/4". Przy tych sterach nie robiłem nic od momentu zainstalowania, jakieś 10-15 lat.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-05 18:33:41
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
cytawa wrote:
kamil/Endurorider.pl pisze:

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać
a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


Byc moze krotko zyjesz i malo widziales.

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow.

Nie sypie sie, bo co ma sie tam sypac. :-)
Przykladowo - bardzo dobre jakosciowo stery Raleigh'a standardowo montowane w tych rowerach wystarczaly na cale zycie roweru:
http://www.sheldonbrown.com/images/raleigh-headset.jpg

"[...] The stock Raleigh headsets have proven to be unusually long lived, so it will rarely be necessary to replace one, unless you wish to install a non-Raleigh fork.[...]"
http://www.sheldonbrown.com/raleigh26.html#wheels

No i w zadnym z moich rowerow gwintowane stery sie jeszcze nie 'wywsypaly'.


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-05 22:37:46
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515e74a0$0$26689$65785112news.neostrada.pl...
kamil/Endurorider.pl pisze:

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać
a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


Byc moze krotko zyjesz i malo widziales.

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow.

Właśnie dlatego, że jest dziadkiem.



--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-06 10:56:35
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515e74a0$0$26689$65785112news.neostrada.pl...
kamil/Endurorider.pl pisze:

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać
a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


Byc moze krotko zyjesz i malo widziales.

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow.

Właśnie dlatego, że jest dziadkiem.


Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-06 12:02:48
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-06 10:56, Coaster pisze:


Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P

Niestety, nie leżą w każdym SRze na rogu ulicy.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-06 17:04:14
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
PeJot wrote:
W dniu 2013-04-06 10:56, Coaster pisze:


Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P

Niestety, nie leżą w każdym SRze na rogu ulicy.


A to w ogole sa jeszcze jakies SR-ery? ;-)
Ostatni raz w takowym bylem chyba kolo 2000 roku...
Zreszta NOS-ow nigdy nie bylo w SR-ach. ;-)

BTW - Japonczycy sprzedaja w sieci nowe ubrania/buty znanych, dobrych amerykanskich marek z lat 70-tych w ilosciach hurtowych - sa to oryginalne NOS-y z tamtych lat - ale prozno bys ich szukal we wspolczesnych sklepach z odzieza... ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-06 21:07:04
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-06 17:04, Coaster pisze:

Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P

Niestety, nie leżą w każdym SRze na rogu ulicy.


A to w ogole sa jeszcze jakies SR-ery? ;-)
Ostatni raz w takowym bylem chyba kolo 2000 roku...
Zreszta NOS-ow nigdy nie bylo w SR-ach. ;-)

Faktycznie, *kiedyś* było tego więcej po SRach.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-04 19:07:20
Autor: Wojtas
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-03 21:56, ToMasz pisze:

natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można
jechać lekko jak na trekingu.

Od kiedy ta opcja nie jest osiągalna na 26" MTB?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2013-04-04 01:33:34
Autor: Jacek G.
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
On 3 Kwi, 21:40, regedarek <dariusz.fins...@gmail.com> wrote:
Do tego używam roweru
1. Dolinki Podkrakowskie.
2. Okolice Myślenic z ciekawym zjazdem.
3. Przejazd po szlakach Beskidów(na Sądecki).
4. Wyjazd z sakwami do Albani.

Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem?

Ja akurat zamieniłem swego czasu (też na skutek kradzieży) krossowy na
mtb. A to dlatego, że zauważyłem, że kross ma w terenie większe
ograniczenia, a zależało mi raczej na łatwiejszej jeździe w terenie
niż szybszej na asfalcie (zaznaczam, że jeżdżę czysto turystycznie,
nie wyczynowo). Konkretnie - węższe opony - na większych piachach
musiałem zsiadać, gdzie znajomi na mtb przejeżdżali, to samo
przełożenie przy większym kole jest twardsze - więc na podjazdach było
ciężej. Zakres przełożeń w trekingu jest w dodatku zwykle bardziej
dostosowany do szosy niż trudniejszego terenu - np. korby zwykle
48-38-28 podczas gdy mtb zwykle 42-32-22. Geometria też nie jest
dostosowana do stromych podjazdów/zjazdów.
Tak, że weź pod uwagę nie tylko ile czasu spędzasz na asfalcie/w
terenie, ale gdzie chcesz mieć łatwiej i mniej ograniczeń.
Z tego co piszesz, to chyba preferujesz jazdę w terenie - dolinki,
Beskidy, Albania w sumie też ;) więc chyba zamiana mtb na treking nie
byłaby korzystna.
Co do 29er to nie wiem, nie jeździłem, ale chyba przy tej samej cenie
co mtb, dostaniesz rower cięższy i gorszy pod względem parametrów.
--
Jacek G.

Data: 2013-04-04 02:20:13
Autor: PJ
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
//Konkretnie - węższe opony - na większych piachach musiałem zsiadać,
gdzie znajomi na mtb przejeżdżali,

a konkretnie to jakie miales opony na crossie ? tez mnie to pare razy
dopadlo i jestem ciekaw co mozna zalozyc zeby mialo sens ...

//Tak, że weź pod uwagę nie tylko ile czasu spędzasz na asfalcie/w
terenie, ale gdzie chcesz mieć łatwiej i mniej ograniczeń. Z tego co
piszesz, to chyba preferujesz jazdę w terenie - dolinki, Beskidy,
Albania w sumie też ;) więc chyba zamiana mtb na treking nie byłaby
korzystna.

cross/trek to nie tylko asfalt ...  tu spokojnie daje rade
http://www.bukowa.szczecin.pl/ wiec nie demonizujmy ... wiekszosc
ludzi nie potrzebuje MTB tylko tym promocjom w tesco za 199 pln trudno
jest sie oprzec :-)

P.

Data: 2013-04-04 04:06:27
Autor: Jacek G.
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
On 4 Kwi, 11:20, PJ <przemek.jedrzejc...@gmail.com> wrote:
//Konkretnie - węższe opony - na większych piachach musiałem zsiadać,
gdzie znajomi na mtb przejeżdżali,

a konkretnie to jakie miales opony na crossie ? tez mnie to pare razy
dopadlo i jestem ciekaw co mozna zalozyc zeby mialo sens ...
To było tyle lat temu, że nie pamiętam, ale z tego co widzę, to
najszersze są chyba 28x1,75 ". Te moje były chyba węższe. W obecnym
mtb (a raczej atb) mam kompromisowo 26x1,95.

cross/trek to nie tylko asfalt ...  tu spokojnie daje rade http://www.bukowa.szczecin.pl/wiec nie demonizujmy ... wiekszosc
ludzi nie potrzebuje MTB tylko tym promocjom w tesco za 199 pln trudno
jest sie oprzec :-)
Oczywiście, ale regedarek opisał jaki rower miał i co go interesuje i
raczej nie wyglądało na to, aby był kimś kto ulega promocji w tesco ;)
Po nizinnych lasach taki cross/treking może być OK, ale na beskidzkie
szlaki, to już może być mało wygodny - choć nie twierdzę, że w ogóle
się nie da - zależy jeszcze jakie szlaki. Przykład: trasa wokół Babiej
Góry - asfalt + szutr + kawałek typowo beskidzkiego szlaku/ścieżki -
mój atb spokojnie dał radę i nie czułem potrzeby niczego lepszego, a i
crosem dałoby radę. Ale już trasa Ustroń - Równica - Salmopol - Stary
Groń - Brenna była trudniejsza i gdybym miał lepszy amortyzator,
grubsze opony i inny napęd (wtedy miałem 48-38-28 i 14-28 z tyłu,
obecnie już wymieniłem) to znacznie rzadziej musiałbym schodzić z
roweru - choć trasę w sumie zrobiłem.
--
Jacek G.

Data: 2013-04-06 12:02:17
Autor: JDX
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
On 2013-04-04 13:06, Jacek G. wrote:
On 4 Kwi, 11:20, PJ <przemek.jedrzejc...@gmail.com> wrote:
a konkretnie to jakie miales opony na crossie ? tez mnie to pare razy
dopadlo i jestem ciekaw co mozna zalozyc zeby mialo sens ...
To było tyle lat temu, że nie pamiętam, ale z tego co widzę, to
najszersze są chyba 28x1,75 ". Te moje były chyba węższe. W obecnym
mtb (a raczej atb) mam kompromisowo 26x1,95.
Schwalbe od tego roku robi klasyczne Marathony (a także nowy model
Marathon Deluxe) w rozmiarze 28x2.00 i na przyszłą wiosnę zamierzam w
takie wyposażyć do mojego trekkinga. Obecnie mam (jeszcze zdrowe)
Silento 1.60 z przodu oraz 1.75 z tyłu i również trudno mi się jeździ po
piaszczystych drogach.

Data: 2013-04-08 03:06:04
Autor: PJ
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
//Schwalbe od tego roku robi klasyczne Marathony (a także nowy model
Marathon Deluxe) w rozmiarze 28x2.00 i na przyszłą wiosnę zamierzam w
takie wyposażyć do mojego trekkinga. Obecnie mam (jeszcze zdrowe)
Silento 1.60 z przodu oraz 1.75 z tyłu i również trudno mi się jeździ
po piaszczystych drogach.

trzeba dobrze pomyslec, pare ojro te opony kosztuja ...
Schwalbe Marathon XR HS 359 fb. 28x2.00" 50-622 schw./schw. Reflex
Schwalbe Marathon Dureme DD (Faltreifen, reflex) HS 402

P.

Data: 2013-04-08 02:46:13
Autor: PJ
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
//To było tyle lat temu, że nie pamiętam, ale z tego co widzę, to
najszersze są chyba 28x1,75 ".

sprobuje chyba cos takiego Continental Touring Plus 700x42 ale
najpierw zajrze do sklepu pogadac

//Oczywiście, ale regedarek opisał jaki rower miał i co go interesuje
i raczej nie wyglądało na to, aby był kimś kto ulega promocji w
tesco ;)

pisalem o wiekszosci, tu w tym konkretnym przypadku oczywiscie moze
byc tak ze tylko MTB da rade

P.

Data: 2013-04-04 04:10:27
Autor: rzymo
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 11:20:13 UTC+2 użytkownik PJ napisał:
a konkretnie to jakie miales opony na crossie ? tez mnie to pare razy dopadlo i jestem ciekaw co mozna zalozyc zeby mialo sens ...

Odpowiedź jest jedna - na piasek to najszersze co wejdzie :) np. Smart Sam 1.75", może Conti Race King 2.0" (krótko, ale miałem w sztywnym widelcu pod v-ki, 48mm balon).

Data: 2013-04-04 06:54:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "regedarek" <dariusz.finster@gmail.com> napisał w wiadomości news:6abd1f29-91e8-427c-8121-184b1935a033googlegroups.com...

Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem?

MTB jest do jeżdzenia po górach. Można go używać wszędzie indziej, ale to jest sprzęt dedykowany jednemu celowi. Cross jest skierowany bardziej w stronę utwardzonych nawierzchni, ale atakować na nim górskie szlaki to średni pomysł.

Pomyśl ile czasu będziesz spędzać w górach a ile w innym środowisku i wtedy dobierz typ roweru.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-04 12:26:12
Autor: Rowerex
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
On 3 Kwi, 20:40, regedarek <dariusz.fins...@gmail.com> wrote:

Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem?

Nie żadnym Crossem tylko pełnoprawnym MTB ale z większymi kołami. Taka
moda nastała aby wszytko "oversize'ować" - powiększono już średnice
kierownic i wsporników siodła, miski w łożyskach sterów, osie w
korbach, więc przyszła pora na koła i z 26cali zrobiono 29. Może się
mylę, ale do typowego Crossa sprzed powiedzmy 10 laty (i może obecnego
również) nie da się chyba wsadzić opon o szerokości 2,35cala.

Podejrzewam, że za kilka lat rowery MTB z kołami 26cali zostaną z
ofert wycofane i będzie można kupić tylko 29. W sumie wydaje mi się,
że jest to całkiem dobry kierunek. Obecna pogoda zmusza mnie do jazdy
góralem po szosie (nie chce paćkać błotem szosówki bo trzymam ją w
pokoju, a jazda góralem np. po lesie grozi niemal utonięciem), dlatego
czasem żałuję, że nie mam w góralu większych kół...

29-tki to raczej przesądzona przyszłość i jeśli ktoś ma wybór, to
niech bierze 29. Wybór opon jest już niemal taki sam jak dla 26.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-04-05 09:06:57
Autor: cytawa
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Rowerex pisze:

29-tki to raczej przesądzona przyszłość i jeśli ktoś ma wybór, to
niech bierze 29. Wybór opon jest już niemal taki sam jak dla 26.


MZ te 29' to zwykle macenie ludziom w glowach.  Przeciez to nic innego jak stare dobre i sprawdzone 28. Ale 28 by sie nie sprzedawalo a 29 ida jak swierze buleczki.


Jan Cytawa

Data: 2013-04-05 19:01:15
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
cytawa wrote:
Rowerex pisze:

29-tki to raczej przesądzona przyszłość i jeśli ktoś ma wybór, to
niech bierze 29. Wybór opon jest już niemal taki sam jak dla 26.


MZ te 29' to zwykle macenie ludziom w glowach.  Przeciez to nic innego jak stare dobre i sprawdzone 28.

Oczywiscie, ze tak. 29 to przeciez 622 mm. Wieksze sa 28 X 1 1/2 (635 mm) a nawet 27 cali (630 mm). Jak to Sheldon ladnie okreslil juz jakis czas temu: "[...] 29 inch [...] This is a marketing term for wide 622 mm ("700c") tires.[...]"
http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#fraction

Ale 28 by sie nie sprzedawalo a 29 ida jak swierze buleczki.

I o to chodzilo. Malo kto sie interesuje/zna historie rowerow - mozna powtarzac patenty co jakis czas...
http://oldbike.files.wordpress.com/2010/06/bsa_fittings2.jpg
http://bsamuseum.wordpress.com/page-4/
;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-05 21:02:11
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Coaster <manypeny@mac.com> Wrote in message:
cytawa wrote:
Rowerex pisze:

29-tki to raczej przesądzona przyszłość i jeśli ktoś ma wybór, to
niech bierze 29. WybĂłr opon jest juĹź niemal taki sam jak dla 26.


MZ te 29' to zwykle macenie ludziom w glowach.  Przeciez to nic innego jak stare dobre i sprawdzone 28.

Oczywiscie, ze tak. 29 to przeciez 622 mm. Wieksze sa 28 X 1 1/2 (635 mm) a nawet 27 cali (630 mm). Jak to Sheldon ladnie okreslil juz jakis czas temu: "[...] 29 inch [...] This is a marketing term for wide 622 mm ("700c") tires.[...]"
http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html#fraction

Ale 28 by sie nie sprzedawalo a 29 ida jak swierze buleczki.

I o to chodzilo. Malo kto sie interesuje/zna historie rowerow - mozna

niby tak tyle ze nie do końca. 29 jest po prostu określeniem typu
 roweru MTB na duĹźych kołach i tyle. podobnie jak nazwa "rower
 szosowy" dokladnie okresla o jaki typ roweru chodzi, tak samo jak
 "treking" czy "rower miejski". po prostu nazwa.

a to czy coraz dalej idącą specjalizacja i zróżnicowanie typów
 rowerĂłw  to marketing czy rzeczywiste potrzeby to juz inny temat.
 --

Data: 2013-04-05 21:09:51
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> Wrote in message:
Rowerex pisze:

29-tki to raczej przesądzona przyszłość i jeśli ktoś ma wybór, to
niech bierze 29. WybĂłr opon jest juĹź niemal taki sam jak dla 26.


MZ te 29' to zwykle macenie ludziom w glowach.  Przeciez to nic innego jak stare dobre i sprawdzone 28. Ale 28 by sie nie sprzedawalo a 29 ida jak swierze buleczki.


starym dobrym 28 byl zarowno rower szosowy jak i ukraina. tak
 odmienne rowery ze w zasadzie poza rozmiarem kola niewiele miały
 ze sobą wspĂłlnego. podobnie jest z 29. porĂłwnywanie tego do waganta, szsowki, ukrainy

czy innego starego 28 nie bardzo ma sens.

choć sie zgadzam iz nazwa 29 na rowery mtb o duzych kolach jest
 mocno myląca i nie powinna być taka.

--

Data: 2013-04-06 01:29:41
Autor: jaco79pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 09:06:57 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Rowerex pisze:



> 29-tki to raczej przesądzona przyszłość i jeśli ktoś ma wybór, to

> niech bierze 29. Wybór opon jest już niemal taki sam jak dla 26.





MZ te 29' to zwykle macenie ludziom w glowach.  Przeciez to nic innego jak stare dobre i sprawdzone 28. Ale 28 by sie nie sprzedawalo a 29 ida jak swierze buleczki.





Jan Cytawa

Nie do końca się zgodzę.
Osobiście nie jeździłem jeszcze na 29tce, ale w nadchodzącym letnim sezonie postaram się to zmienić.
Do rzeczy - trudno porównywać rower crossowy/trekkingowy do 29Ra.
Rowery na kołach/oponach 700c mają dużo delikatnijsze ramy, osprzęt (w tym amortyzator), a przede wszystkim dużo mniej agresywną geometrię przystosowaną bardziej do turystyki, niż cięższej jazdy terenowej.
29R to próba połączenia zalet klasycznego roweru MTB 26" i trekinga 700c.
Widać, że pomysł nie jest niedorzeczny, bo podium na olimpiadzie 2012 zdominowały 29Ry Specializeda i 650ka (27,5") Scotta ujeżdżana przez Nino Schurter. Włoszczoska na nowy sezon, pomimo nie za dużego wzrostu, też dostała od Gianta 29Ra. Już lata temu Tom Ritchey zapytany co zmieniłby jeszcze w rowerach MTB, odpwoeidział krótko - koło. Wygląda na to, że 29R może mocniej namieszać na scenie MTB niż moglo się wydawać. Czas pokażę.

Data: 2013-04-06 11:25:22
Autor: live_evil
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
On 06.04.2013 10:29, jaco79pl@gmail.com wrote:
i 650ka (27,5")

650B to od wieków było i jest 26 x 1 1/2"
Tylko Scott nazywa używa określenia 27,5" dla 584 ETRTO.

--
live_evil

Data: 2013-04-06 02:47:42
Autor: jaco79pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu sobota, 6 kwietnia 2013 11:25:22 UTC+2 użytkownik live_evil napisał:
On 06.04.2013 10:29, jaco...@gmail.com wrote:

> i 650ka (27,5")



650B to od wieków było i jest 26 x 1 1/2"

Tylko Scott nazywa używa określenia 27,5" dla 584 ETRTO.



-- live_evil

Jak mawiał "klasyk" warto rozmawiać... Zawsze czegoś mądrego człowiek się dowie :)

Tak czy siak ta średnica, znaczy się 27,5", to mimo wszystko też nowość dla MTB.

Data: 2013-04-07 20:36:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik <jaco79pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:1aaee63f-5a80-4078-90f7-7d2f01037616googlegroups.com...

Widać, że pomysł nie jest niedorzeczny, bo podium na olimpiadzie 2012 zdominowały 29Ry Specializeda i 650ka (27,5") Scotta ujeżdżana przez Nino Schurter. Włoszczoska na nowy sezon, pomimo nie za dużego wzrostu, też dostała od Gianta 29Ra. Już lata temu Tom Ritchey zapytany co zmieniłby jeszcze w rowerach MTB, odpwoeidział krótko - koło. Wygląda na to, że 29R może mocniej namieszać na scenie MTB niż moglo się wydawać. Czas pokażę.
-- -

Jedna kwestia: zawodowcy _BĘDĄ_ jeździć na wszystkim co im dadzą i do tego będą to wychwalać pod niebiosa.

29" namieszało w USiA. W EU nie było rewolucji.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-07 17:15:56
Autor: rmikke
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
O ile dobrze pamiętam (oraz na zdrowy chłopski rozum) mniejsze koło
sprawuje się GORZEJ w terenie, a głównym powodem robienia górali
z kołami 26" zamiast 28" miała być większa wytrzymałość takiego koła.
To nawet ma sens. Zgaduję, że technologia poszła na tyle do przodu,
że wytrzymałość koła 28" nie stanowi już większego problemu, więc
wracają jako 29" (jakoś trzeba "nowość" sprzedać).

Data: 2013-04-08 06:17:24
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?

Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:a07e54e7-0cf1-4787-a273-64f4285159e6googlegroups.com...
O ile dobrze pamiętam (oraz na zdrowy chłopski rozum) mniejsze koło
sprawuje się GORZEJ w terenie, a głównym powodem robienia górali
z kołami 26" zamiast 28" miała być większa wytrzymałość takiego koła.
To nawet ma sens. Zgaduję, że technologia poszła na tyle do przodu,
że wytrzymałość koła 28" nie stanowi już większego problemu, więc
wracają jako 29" (jakoś trzeba "nowość" sprzedać).
-- -

Kwestia jazdy na wprost to jedna rzecz bo 29" lepiej sobie radzi z nierównościami, ale pozostaje temat sztywności koła oraz zwrotności roweru plus upchanie dużych kółek w małej ramie robionej od zawsze po 26".



--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-08 08:58:49
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Dnia Mon, 8 Apr 2013 06:17:24 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomości news:a07e54e7-0cf1-4787-a273-64f4285159e6googlegroups.com...
O ile dobrze pamiętam (oraz na zdrowy chłopski rozum) mniejsze koło
sprawuje się GORZEJ w terenie, a głównym powodem robienia górali
z kołami 26" zamiast 28" miała być większa wytrzymałość takiego koła.
To nawet ma sens. Zgaduję, że technologia poszła na tyle do przodu,
że wytrzymałość koła 28" nie stanowi już większego problemu, więc
wracają jako 29" (jakoś trzeba "nowość" sprzedać).
-- -

Kwestia jazdy na wprost to jedna rzecz bo 29" lepiej sobie radzi z nierównościami, ale pozostaje temat sztywności koła oraz zwrotności roweru

to już jest kwestia geometrii. Jak jakieś 8 lat temu robiłem 29 z crossa to
faktycznie nie chciało to za bardzo skręcać. Potem miałem customa co niby
miał być zrobiony wedle moich wytycznych (ale IMO poszło coś nie tak :))
Skręcał na tyle lepiej iż  kwestia zwrotności przestała nutować mą uwagę,
choć teraz mam ramę felta i spraca jeszcze żwawiej. Można powiedzieć ze jest nawet dość nerwowa i potrafi sie naprawdę składać
w ciasne zakręty tak iż zasadniczo nie widze w czasie jazdy zadnych różnic
miedzy 29 a 26. (choć faktem jest ze 26 lepiej zrobić b.ciasne zakręty przy minimalnej
prędkości - ale to przypadek który dotyczy w praktyce tylko zawracania.) 
plus upchanie dużych kółek w małej ramie robionej od zawsze po 26".

IMO 29 jest ładniejszy wiec to raczej 26 wyglada jakby do normalnego roweru
załozyli malutkie kółeczka :D

Data: 2013-04-08 00:17:20
Autor: rzymo
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 08:58:49 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
(...)
w ciasne zakręty tak iż zasadniczo nie widze w czasie jazdy zadnych różnic
miedzy 29 a 26. (choć faktem jest ze 26 lepiej zrobić b.ciasne zakręty przy minimalnej
prędkości - ale to przypadek który dotyczy w praktyce tylko zawracania.) 

U mnie się to niestety nie sprawdziło - 29er jest większy, skręca trochę gorzej. Jazda na dwóch innych utwierdziła mnie w przekonaniu, że to sprzęt nie dla mnie. Rower oddałem więc strusiowi: http://img338.imageshack.us/img338/2324/rower1k.jpg ;) a w nowym zmniejszyłem rozmiar kół. Nie chciałem wracać do 26", więc jest 650b.

Data: 2013-04-07 23:45:35
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
"kamil/Endurorider.pl" <flySteX@gaOzeFta.lp> Wrote in message:
Użytkownik <jaco79pl@gmail.com> napisał w wiadomości news:1aaee63f-5a80-4078-90f7-7d2f01037616googlegroups.com...

Widać, że pomysł nie jest niedorzeczny, bo podium na olimpiadzie 2012 zdominowały 29Ry Specializeda i 650ka (27,5") Scotta ujeżdżana przez Nino Schurter. Włoszczoska na nowy sezon, pomimo nie za dużego wzrostu, też dostała od Gianta 29Ra. Już lata temu Tom Ritchey zapytany co zmieniłby jeszcze w rowerach MTB, odpwoeidział krótko - koło. Wygląda na to, że 29R może mocniej namieszać na scenie MTB niż moglo się wydawać. Czas pokażę.
-- -

Jedna kwestia: zawodowcy _BĘDĄ_ jeździć na wszystkim co im dadzą i do tego będą to wychwalać pod niebiosa.


zapominasz ze sponsor sponsorem, marketing merketingiem, ale
 zawodowiec ma przedewszystkim WYGRYWAC.
bez tego czynnika "wychwalanie pod niebiosa" i marketing nie ma
 Ĺźadnego sensu.


--

Data: 2013-04-08 06:16:09
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "qrt" <nie@mam.mei.la> napisał w wiadomości news:5161e8ff$0$26693$65785112news.neostrada.pl...

Jedna kwestia: zawodowcy _BĘDĄ_ jeździć na wszystkim co im dadzą i do tego będą
to wychwalać pod niebiosa.


zapominasz ze sponsor sponsorem, marketing merketingiem, ale
 zawodowiec ma przedewszystkim WYGRYWAC.
bez tego czynnika "wychwalanie pod niebiosa" i marketing nie ma
 Ĺźadnego sensu.
-- -

IMO oni są na takim poziomie, że są w stanie wygrać na tym na czym każą im jeździć.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-08 08:50:54
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Dnia Mon, 8 Apr 2013 06:16:09 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Użytkownik "qrt" <nie@mam.mei.la> napisał w wiadomości news:5161e8ff$0$26693$65785112news.neostrada.pl...

Jedna kwestia: zawodowcy _BĘDĄ_ jeździć na wszystkim co im dadzą i do tego będą
to wychwalać pod niebiosa.


zapominasz ze sponsor sponsorem, marketing merketingiem, ale
 zawodowiec ma przedewszystkim WYGRYWAC.
bez tego czynnika "wychwalanie pod niebiosa" i marketing nie ma
 żadnego sensu.
-- -

IMO oni są na takim poziomie, że są w stanie wygrać na tym na czym każą im jeździć.

O ile oczywiście sprzęt nie bedzie *zmniejszał* ich szansy na wygraną. Bo
na to nikt sobie nie pozwoli. Z resztą nie starują oni ZTCW na 29 nonstop ino dobierają rower podług
trasy.

Data: 2013-04-10 06:49:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "qrt" <m@il.jakis> napisał w wiadomości news:10q1md7lucylv$.1khscqqfxrha$.dlg40tude.net...

IMO oni są na takim poziomie, że są w stanie wygrać na tym na czym każą im
jeździć.

O ile oczywiście sprzęt nie bedzie *zmniejszał* ich szansy na wygraną. Bo
na to nikt sobie nie pozwoli.
Z resztą nie starują oni ZTCW na 29 nonstop ino dobierają rower podług
trasy.

Nikt nie dopuści do takiej możliwości bez względu na to jaki sprzęt będzie akurat wymagał promocji.



--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-08 09:06:16
Autor: cytawa
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
jaco79pl@gmail.com pisze:

Nie do końca się zgodzę.
Osobiście nie jeździłem jeszcze na 29tce, ale w nadchodzącym letnim sezonie postaram się to zmienić.
Do rzeczy - trudno porównywać rower crossowy/trekkingowy do 29Ra.
Rowery na kołach/oponach 700c mają dużo delikatnijsze ramy, osprzęt (w tym amortyzator), a przede wszystkim dużo mniej agresywną geometrię przystosowaną bardziej do turystyki, niż cięższej jazdy terenowej.
29R to próba połączenia zalet klasycznego roweru MTB 26" i trekinga 700c.


Nie zgadzajac sie przyznajesz mi racje. ( o tym maceniu w glowach)


Z tego co piszesz, wniosek jest taki:

26 + 28 = 29


Chcialem zauwazyc, ze pierwsze rowery gorskie mialy ramy niewiele mocniejsze od zwyklych rowerow. Stery byly calowe, doszly tylko piwoty do hamulcow i nieco szersze i masywniejsze widelce pod kola 26 calowe z grubymi oponami. Geometria ramy byla podobna. Nawiasem mowiac te 26 calowe opony mialy rozmiar zewnetrzny prawie taki sam, jak cienkie 28 calowe opony. Z czasem ramy stawaly sie coraz mocniejsze, zwiekszaly sie przekroje rur i doszly elementy amortyzowane. Ale nikt nie powiedzial, ze to nie jest rozmiar 26.

Tylko dziwnie jakos 28 cali zmienilo sie na 29 po takim samym zabiegu.


Jan CYtawa

Data: 2013-04-08 00:13:11
Autor: rzymo
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2013 09:06:16 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Tylko dziwnie jakos 28 cali zmienilo sie na 29 po takim samym zabiegu.

Tak sobie myślę, że marketing marketingiem, ale jest to też swego rodzaju dupochron :) Żeby nie było, że posiadacz trekkinga czy innego crossa kupuje oponę 28x2.25" (czy nawet mniejszą), a ta się nie mieści. Ani z przodu, ani z tyłu. Dlatego jest 29x2.25".

Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona