Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?

Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?

Data: 2013-04-03 21:56:11
Autor: ToMasz
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 03.04.2013 21:40, regedarek pisze:
Cześć,

zauważyłem, że pełno na aukcjach i w sklepach rowerów z większymi kołami typu Cross, Trekking. Po zeszłorocznej kradzieży mojej starej dobrej Meridy Matts Sport 300 zastanawiam się czy nie kupić takiego właśnie roweru.

Do tego używam roweru
1. Dolinki Podkrakowskie.
2. Okolice Myślenic z ciekawym zjazdem.
3. Przejazd po szlakach Beskidów(na Sądecki).
4. Wyjazd z sakwami do Albani.

Co o tym myślicie? Jakie są zalety MTB nad Crossem?

Znowu nie trafię w trendy czytelników grupy, ale nie wyobrażacie sobie ilu ludzi nie trafia z góralem. PRzychodzą do sklepu po miesiącu i narzekają jak to można było im sprzedać taki drogi rower bez stopki, błotników i koszyczka. a w tesko są za 199!. Tłumaczenia że sami wybrali górala tylko podnoszą ciśnienie. gorzej jak się okazuje ze podczas przymiarki wygodnie było jak siodło było na  minimum. teraz jest wygodnie jak siodło jest 20cm wyżej, i rączki bolą bo aheda nie da się podnieść. kierownica ze składaka też jest beeee bo jak to wygląda. no i rozpacz czarna.
Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29 jest większe niż góral, wiec jeszcze łatwiej przejedzie przez teren, natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można jechać lekko jak na trekingu.
W porównaniu do 29 zalet mtb26 nie widzę.

ToMasz

Data: 2013-04-03 22:26:05
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-03 21:56, ToMasz pisze:
Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29
jest większe niż góral, wiec jeszcze łatwiej przejedzie przez teren,
natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można
jechać lekko jak na trekingu.
W porównaniu do 29 zalet mtb26 nie widzę.


Też bym wybrał, gdyby nie chora cena ram i amortyzatorów. Mam na myśli ramy amortyzowane. W 26" jest spory wybór w używkach. W 29" tego nie ma, przynajmniej na razie.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2013-04-04 06:52:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "ToMasz" <news.neostrada.pl@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:515c895b$0$1268$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 03.04.2013 21:40, regedarek pisze:

Znowu nie trafię w trendy czytelników grupy, ale nie wyobrażacie sobie ilu ludzi nie trafia z góralem. PRzychodzą do sklepu po miesiącu i narzekają jak to można było im sprzedać taki drogi rower bez stopki, błotników i koszyczka. a w tesko są za 199!. Tłumaczenia że sami wybrali górala tylko podnoszą ciśnienie. gorzej jak się okazuje ze podczas przymiarki wygodnie było jak siodło było na  minimum. teraz jest wygodnie jak siodło jest 20cm wyżej, i rączki bolą bo aheda nie da się podnieść. kierownica ze składaka też jest beeee bo jak to wygląda. no i rozpacz czarna.

Ty im sprzedajesz te górale czy tylko dokładasz do oferty trekkinga kiedy przyjdą się żalić? Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i takie są efekty.

Odpowiadając na Twoje pytanie. ja bym wybrał 29 cali. samo w sobie 29 jest większe niż góral, wiec jeszcze łatwiej przejedzie przez teren, natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można jechać lekko jak na trekingu.
W porównaniu do 29 zalet mtb26 nie widzę.

26" było projektowane do jazdy po górach i tam sprawdza się najlepiej. Dla mnie 29" to pokrak z usilnie kompaktowaną ramą i wąskimi asortymentem części. Jeżeli kiedyś zmienię 26" to na 27'5". 29" nie przekonuje mnie tak samo jak kaseta 10sp.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-04 08:03:49
Autor: cytawa
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.


Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone.

Jan Cytawa

Data: 2013-04-04 09:07:44
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Dnia Thu, 04 Apr 2013 08:03:49 +0200, cytawa napisał(a):

kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.


Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone.


troche bez sensu dyskusja - gwintowane stery zazwyczaj wcale nie zapewniają
jakieś wielkiego zakresu regulacji. W moich rowerach to sa jakieś 2/3
centymetry. A nowe rowery z ahead  szczególnie te określane jako ATB czy rekraacyjne
mają czesto nawet 4/5 podkładek po mostkiem wiec zakres regulacji (przed
przycięciem) jest dość podbny i zasadniczo na jedno wychodzi.

Data: 2013-04-04 10:42:02
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.

Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.

Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w
tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych dobrej jakości.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-04 15:44:37
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
PeJot wrote:
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.

Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.

Sa tez miejsca, gdze powyzsze twierdzenie sie nie sprawdza:
http://www.rivbike.com/category-s/619.htm


Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w
tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych dobrej jakości.

Tange: http://www.rivbike.com/product-p/hsrd.htm


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-04 16:38:53
Autor: qrt
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Dnia Thu, 04 Apr 2013 15:44:37 +0200, Coaster napisał(a):

PeJot wrote:
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.

Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.

Sa tez miejsca, gdze powyzsze twierdzenie sie nie sprawdza:
http://www.rivbike.com/category-s/619.htm


Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w
tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych dobrej jakości.

Tange: http://www.rivbike.com/product-p/hsrd.htm



oczywiście ze "są" takie i "można" je kupić. Tak jak można kupić nowe korby
MTB na 5 śrub i koronki do nich, klepane przez jakaś manufakturę. Co jednak nie zmiania faktu ze w praktyce takich cześci "nie ma". Z resztą
stery to akurt IMO najmniejszy problem. Kupić odpowiedni (wysokość kąt długość) wspornik dobrej jakości do
gwintowanych sterów 1 calowych jest znacznie wiekszą sztuką.

Data: 2013-04-04 16:45:58
Autor: live_evil
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
On 04.04.2013 10:42, PeJot wrote:

Problem w tym że niestety właściwie nie ma na rynku sterów gwintowanych
dobrej jakości.


Na allegro, ebayu itp można kupić nowe stare gwintowane stery od Shimano 600 po Miche i Campagnolo.
Można też kupić stery A-Head i wykorzystać dół, a górę od jakiś niedrogich gwintowanych. Dół i tak dostaje najwięcej po dupie ;-)

--
live_evil

Data: 2013-04-04 17:14:56
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-04 16:45, live_evil pisze:

Na allegro, ebayu itp można kupić nowe stare gwintowane stery od Shimano
600 po Miche i Campagnolo.
Można też kupić stery A-Head i wykorzystać dół, a górę od jakiś
niedrogich gwintowanych. Dół i tak dostaje najwięcej po dupie ;-)

:) Zwykle robię dokładnie na odwrót, jeśli podłapię jakieś fajne gwintowane stery w których miski góra/dół są symetryczne, górę przerabiam na dół do a-heada.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-04 16:51:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjje8s$icd$1news.mm.pl...
W dniu 2013-04-04 08:03, cytawa pisze:
kamil/Endurorider.pl pisze:

 Gwintowane stery to gówno pierszego sortu i
nawet podnoszenie kierownicy tego nie zmienia. Ludzie kupują w
para-sklepach, które nie oferują zmiany geometrii pod konkretną osobą i
takie są efekty.

Rower to nie buty, które da się zmierzyć w sklepie. Geometrię roweru przy zakupie da się dopasować co najwyżej wstępnie, szczegóły wyłażą dopiero po czasie. A i człowiek z czasem lubi zmienić preferencje.

Dobry sprzedawca rowerowy po _rzeczowej_ rozmowie z klientem powinien zaproponować takie rozwiązanie, które będzie wymagało możliwie najmniej poprawek.

IMO sytuacje kiedy człowiekowi zmienia się o 180* w ciągu tygodnia są sporadyczne.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-04 16:50:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515d17b4$0$1219$65785112news.neostrada.pl...

Tysiace rowerow ma takie stery, jezdza latami bezobslugowo. Nie widze w tym nic gownianego o ile nie jest ster zrobiony z plasteliny.

Mam wyjątkowego pecha bo ANI RAZU nie miałem styczności z wersją bezobsługową sterów gwintowanych przez ostatnie naście lat.

Dla odmiany widze problemy tych co sie ubrali w ahead'y i nijak roweru nie moga ustawic pod swoje potrzeby. I tez sie sypia, jesli nie sa prawidlowo skrecone.

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-04 21:53:14
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-04 16:50, kamil/Endurorider.pl pisze:
Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał

Wystarczy że pierścień klinowy będzie delikatny i a-heady wysypią się równie szybko, jak nie szybciej.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-05 06:10:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjklnd$5jd$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2013-04-04 16:50, kamil/Endurorider.pl pisze:
Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał

Wystarczy że pierścień klinowy będzie delikatny i a-heady wysypią się równie szybko, jak nie szybciej.

Nigdy nie miałem takiej awarii nawet w zestawie za 17 PLN. Zawsze to była zniszczona dolna bieżnia.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-05 06:57:25
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-05 06:10, kamil/Endurorider.pl pisze:

pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał

Wystarczy że pierścień klinowy będzie delikatny i a-heady wysypią się
równie szybko, jak nie szybciej.

Nigdy nie miałem takiej awarii nawet w zestawie za 17 PLN. Zawsze to
była zniszczona dolna bieżnia.

Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach.



--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-05 22:37:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjllfm$irl$1news.mm.pl...

Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach.

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-06 09:30:06
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-05 22:37, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości
news:kjllfm$irl$1news.mm.pl...

Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał
jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia
mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach.

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że
skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.

To jest oczywista oczywistość, tym niemniej jeśli przeciętny użytkownik zaniedba luzy na a-hedach, skończy się to dewastacją całego kompletu. Tymczasem stery gwintowane z luzami potrafią pracować długo i bezproblemowo.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-06 10:06:27
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjoiu0$saf$1node2.news.atman.pl...

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że
skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.

To jest oczywista oczywistość, tym niemniej jeśli przeciętny użytkownik zaniedba luzy na a-hedach, skończy się to dewastacją całego kompletu. Tymczasem stery gwintowane z luzami potrafią pracować długo i bezproblemowo.

Długo i bezproblemowo? Nie wiem czy to moje szczęście czy nieszczęście, ale wszystkie stery gwintowane z którymi miałem do tej pory do czynienia to było dno po prostu.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-06 11:05:33
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjoiu0$saf$1node2.news.atman.pl...

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że
skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.

To jest oczywista oczywistość, tym niemniej jeśli przeciętny użytkownik zaniedba luzy na a-hedach, skończy się to dewastacją całego kompletu. Tymczasem stery gwintowane z luzami potrafią pracować długo i bezproblemowo.

Długo i bezproblemowo? Nie wiem czy to moje szczęście czy nieszczęście, ale wszystkie stery gwintowane z którymi miałem do tej pory do czynienia to było dno po prostu.


No to w celach naukowo-statystycznych _wymien_ te 'wszystkie stery gwintowane' z ktorymi miales do czynienia - marka, rower dlugosc eksploatacji itp. I koniecznie wrzuc zdjecia.


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-07 20:32:56
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:515fe55d$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

No to w celach naukowo-statystycznych _wymien_ te 'wszystkie stery gwintowane' z ktorymi miales do czynienia - marka, rower dlugosc eksploatacji itp. I koniecznie wrzuc zdjecia.

Nie robię statystyk ze wszystkich parchów na których jeździłem i które serwisowałem. Pomimo tego, że moje doświadczenia z gwinciakami sięgają połowy lat 90 tych to za cholerę nie pamiętam czy one się w jakokolwiek sposób nazywały.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-06 10:55:42
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> napisał w wiadomości news:kjllfm$irl$1news.mm.pl...

Serwisowałem już parę rowerów w których po w/w pierścieniu pozostał jedynie ślad na rurze sterowej. Na logikę, zniknięcie pierścienia mogło być spowodowane permanentnymi luzami na sterach.

Ja z kolei nie miałem styczności z takim motywem. Nadal uważam, że skasowanie luzów na sterach typu a-head jest banalnie proste.

Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania...
:-P

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-06 13:45:28
Autor: Ignac
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu sobota, 6 kwietnia 2013 10:55:42 UTC+2 użytkownik Coaster napisał:

Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania...

No dokładnie,bo w każdym połączeniu łożyskowym chodzi o to samo,czyli
właściwy luz,dobrze też mieć dobry smar który się nie starzeje i jest odporny na wodę i to wydaje się cała prawda objawiona:-)

Data: 2013-04-07 20:33:57
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:515fe30f$0$1224$65785112news.neostrada.pl...


Musisz ciagle kasowac luzy w sterach? Ja w klasycznych luz ustawiam tylko wtedy, kiedy je demontowalem - np. w celu przesmarowania...
:-P

Nie, nie muszę praktycznie wcale. Robię to jedynie wtedy kiedy rozkręcam kokpit co by rower było łatwiej przewieźć.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-05 08:52:35
Autor: cytawa
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl pisze:

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać
a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


Byc moze krotko zyjesz i malo widziales.

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow.

Jan Cytawa

Data: 2013-04-05 10:33:25
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-05 08:52, cytawa pisze:

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla
wszystkich aheadow.

Właśnie dlatego że mógł być dziadkiem. Nowy z pewnością tyle nie pociągnie.

Mam w mieszczuchu takie 1" gwintowane stery, Shimano XT ( dawno temu,  w XX wieku stery występowały jako część grupy osprzętu ). Stery o tyle nietypowe, bo z kulkami 1/4". Przy tych sterach nie robiłem nic od momentu zainstalowania, jakieś 10-15 lat.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-05 18:33:41
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
cytawa wrote:
kamil/Endurorider.pl pisze:

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać
a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


Byc moze krotko zyjesz i malo widziales.

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow.

Nie sypie sie, bo co ma sie tam sypac. :-)
Przykladowo - bardzo dobre jakosciowo stery Raleigh'a standardowo montowane w tych rowerach wystarczaly na cale zycie roweru:
http://www.sheldonbrown.com/images/raleigh-headset.jpg

"[...] The stock Raleigh headsets have proven to be unusually long lived, so it will rarely be necessary to replace one, unless you wish to install a non-Raleigh fork.[...]"
http://www.sheldonbrown.com/raleigh26.html#wheels

No i w zadnym z moich rowerow gwintowane stery sie jeszcze nie 'wywsypaly'.


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-05 22:37:46
Autor: kamil/Endurorider.pl
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515e74a0$0$26689$65785112news.neostrada.pl...
kamil/Endurorider.pl pisze:

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać
a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


Byc moze krotko zyjesz i malo widziales.

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow.

Właśnie dlatego, że jest dziadkiem.



--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
24/03/2013 IRC TrailBear 2,5"

Data: 2013-04-06 10:56:35
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
kamil/Endurorider.pl wrote:
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:515e74a0$0$26689$65785112news.neostrada.pl...
kamil/Endurorider.pl pisze:

Nijak albowiem ponieważ? Mostka nie potrafią przykręcić? Różnica
pomiędzy a-headem a gwintowymi polega na tym, że ten pierwszy musi być
dramatycznie źle złożony żeby się sypał a te drugi i tak będą się sypać
a do serwisu wymagają kluczy okrętowych.


Byc moze krotko zyjesz i malo widziales.

Dlaczego moj ster gwintowany sie nie sypie? a mogl by byc dziadkiem dla wszystkich aheadow.

Właśnie dlatego, że jest dziadkiem.


Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-06 12:02:48
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-06 10:56, Coaster pisze:


Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P

Niestety, nie leżą w każdym SRze na rogu ulicy.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-06 17:04:14
Autor: Coaster
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
PeJot wrote:
W dniu 2013-04-06 10:56, Coaster pisze:


Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P

Niestety, nie leżą w każdym SRze na rogu ulicy.


A to w ogole sa jeszcze jakies SR-ery? ;-)
Ostatni raz w takowym bylem chyba kolo 2000 roku...
Zreszta NOS-ow nigdy nie bylo w SR-ach. ;-)

BTW - Japonczycy sprzedaja w sieci nowe ubrania/buty znanych, dobrych amerykanskich marek z lat 70-tych w ilosciach hurtowych - sa to oryginalne NOS-y z tamtych lat - ale prozno bys ich szukal we wspolczesnych sklepach z odzieza... ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
the less mysterious it proves to be"
Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2013-04-06 21:07:04
Autor: PeJot
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-06 17:04, Coaster pisze:

Wciaz pelno jest dziadkowych NOS-ow. ;-P

Niestety, nie leżą w każdym SRze na rogu ulicy.


A to w ogole sa jeszcze jakies SR-ery? ;-)
Ostatni raz w takowym bylem chyba kolo 2000 roku...
Zreszta NOS-ow nigdy nie bylo w SR-ach. ;-)

Faktycznie, *kiedyś* było tego więcej po SRach.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-04-04 19:07:20
Autor: Wojtas
Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?
W dniu 2013-04-03 21:56, ToMasz pisze:

natomiast można łatwo przeskoczyć na wąskie opony i cieszyć się że można
jechać lekko jak na trekingu.

Od kiedy ta opcja nie jest osiągalna na 26" MTB?

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Zamieniłeś MTB na Cross? Dlaczego?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona