Zamiennik dla karty GT 240

Data: 2019-02-01 13:57:39
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240

Reanimacja wiatraka na tytułowej karcie pomogła tylko na tydzień. Tak że potrzebuję zamiennika,. Co byście polecali? -  Najlepiej z chłodzeniem pasywnym.

Data: 2019-02-01 19:26:19
Autor: Emru
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu Fri, 01 Feb 2019 13:57:39 +0100, użytkownik Trybun napisał:

Reanimacja wiatraka na tytułowej karcie pomogła tylko na tydzień. Tak że
potrzebuję zamiennika,. Co byście polecali? -  Najlepiej z chłodzeniem
pasywnym.

Może GT520? Z tego co się orientuję to do tego modelu jest też chłodzenie pasywne
A z nowszych to jeszcze GT710 albo GT730.
Pozdrawiam

Data: 2019-02-02 09:35:46
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-01 o 20:26, Emru pisze:
[...]

GT 520 to już raczej nie do zdobycia. 710 mogłaby być, jednak w opisach stoi że to model o słabszej wydajności od mojej 240tki,. Pytanie czy ta jej wydajność wystarczy do obsługi moich gier? Gry to pozycje typu Silent Hunter, seria Alien Shooter czy Sniper Ghost Warrior.  Sprzęt do obsługi Wiedźminów mi niepotrzebny. 730tek zdaje się nie ma z pasywnym chłodzeniem, poza tym dość droga.

Data: 2019-02-03 07:10:31
Autor: MadMan
Zamiennik dla karty GT 240
Dnia Sat, 2 Feb 2019 09:35:46 +0100, Trybun napisał(a):

730tek zdaje się nie ma z pasywnym chłodzeniem, poza tym dość droga.

A ile możesz wydać? Do 300 zł można kupić nową nawet:
https://www.x-kom.pl/p/298684-karta-graficzna-nvidia-msi-geforce-gt730-2048mb-64bit-low-profile.html
https://www.x-kom.pl/p/392327-karta-graficzna-nvidia-inno3d-geforce-gt-730-low-profile-2gb-ddr3.html

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2019-02-03 11:46:24
Autor: miab
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 03-02-2019 o 07:10, MadMan pisze:
[...]

To już lepiej GT1030

miab

Data: 2019-02-03 15:52:11
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-03 o 11:46, miab pisze:
[...]

Tu już pewnie trzeba było również zasilacz wymienić. Wg dokumentacji niby ma moc 420W ale z racji tego że sprzęt raczej z dolnej półki cenowej to możliwe że są to parametry czysto papierowe, tak że trzeba by brać pod uwagę jego wymianę.

Data: 2019-02-03 21:09:14
Autor: miab
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 03-02-2019 o 15:52, Trybun pisze:
[...]

Na pewno żre mniej niż inne wspomniane a jest ze 2-3x mocniejsza.

miab

Data: 2019-02-05 13:29:06
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-03 o 21:09, miab pisze:
[...]

  Mimo ceny chyba jednak się na nią zdecyduję, dzięki.

Data: 2019-02-03 15:51:43
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-03 o 07:10, MadMan pisze:
[...]

Do 300zł i zainteresowany jestem tylko nową. Dzięki za linki,. Miałbym jednak pytanie - co to znaczy że te 730ki mają różne oznaczenia - np Asus czy MSI? Czy to jakaś dedykacja do konkretnego producenta płyty głównej ?

Data: 2019-02-03 16:01:54
Autor: MadMan
Zamiennik dla karty GT 240
Dnia Sun, 3 Feb 2019 15:51:43 +0100, Trybun napisał(a):

[...]

Nie, to po prostu producent karty graficznej, sprawa wg mnie
drugorzędna. A co do zasilacza, ja w swoim kompie z procesorem i7 i GeForce 1050Ti
mam zasilacz 240W. Wystarcza z naddatkiem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2019-02-05 13:28:14
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-03 o 16:01, MadMan pisze:
[...]

Dzięki. Coraz bardziej przemawia do mnie ta GT 1030. Właściwie to pozostały dwie wątpliwości, jedna to rodzaj złącza w komputerze raczej na pewno jest slot oznaczony jako PCI-Ex 16 2.0, tymczasem złącze na tych kartach ma parametr 3.0, czy będzie pasowała? Druga sprawa to ubogość wyjść na tej karcie, z reguły są dwa DVI-D i HDMI, czy są jakieś przejściówki za pomocą których do tych gniazd można by podłączyć starszy monitor? Oczywiście pytanie jest czysto teoretyczne bo najprawdopodobniej nigdy to nie będzie potrzeby podłączać taki monitor.

Data: 2019-02-05 16:55:14
Autor: Czarek
Zamiennik dla karty GT 240

W dniu 05.02.2019 o 13:28, Trybun pisze:
[...]

Tak, tylko nie wykorzystasz pełnej przepustowości złącza zainstalowanego w karcie a co za tym idzie karta nie osiągnie pełnej swojej wydajności
Poczytaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#Przepustowo%C5%9B%C4%87

[...]

Starszy to znaczy jaki? VGA? Są dostępne, ale z tego typu przejściówkami różnie bywa, najlepiej sobie odpuść temat podłączania tego typu monitora

Zwróć za to uwagę na to, że te karty są produkowane w kilku wersjach (np. z pamięciami DDR4 i DDR5) oraz z różnymi częstotliwościami pracy a to oznacza różną wydajność.

--
Czarek

Data: 2019-02-05 17:12:15
Autor: Czarek
Zamiennik dla karty GT 240

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-gt-1030-porownanie-wydajnosci-modeli-gddr5-i-ddr4.html

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-730-vs-GeForce-GT-1030

--
Czarek

Data: 2019-02-05 18:16:09
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-05 o 17:12, Czarek pisze:

[...]

Tu akurat nie przykładałbym dużej wagi do danych pokazywanych na wykresie, ale jak by nie było to w sferze zainteresowań jest ta z DDR5, tym bardziej że zachowują podobny poziom ceny.

Data: 2019-02-05 18:13:26
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-05 o 16:55, Czarek pisze:

[...]

No ale na ile będzie niedomagała? Może wydajnością  nie przebije nawet 730tki?

[...]

Tak - VGA. No to teraz z kolei coraz mniej mi się podoba ta 1030tka. Gdy odejmiemy te straty z powodu małej przepustowości złącza i wąskiej szyny danych (64bit), to może się okazać że wydajność będzie nawet niższa niż u obecnie posiadanej karty (GT240). No i brak tego wyjścia VGA..

Data: 2019-02-05 18:25:46
Autor: Czarek
Zamiennik dla karty GT 240

Zgodnie z tym http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-240-vs-GeForce-GT-1030 ta 1030 nie jest znacząco wydajniejsza od GT240

--
Czarek

Data: 2019-02-05 22:45:58
Autor: miab
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 05-02-2019 o 18:25, Czarek pisze:

[...]

No nie był bym taki pewien:

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GT-1030-vs-Nvidia-GeForce-GT-240/m283726vsm7947

miab

Data: 2019-02-06 16:45:23
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-05 o 22:45, miab pisze:
[...]

Trzeba jednak wziąć pod uwagę że to są dane dla sprzętu optymalnego, tymczasem nie ma pewności czy czy w ogóle na moim sprzęcie 1030 zadziała. Wczoraj przeglądałem posty na grupie i ktoś zupełnie niedawno opisywał problemy z kompatybilnością na linii stara płyta - nowa karta graficzna.

Data: 2019-02-05 20:24:11
Autor: JaNus
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 05.02.2019 o 13:28, Trybun pisze:
są dwa DVI-D i HDMI, czy są jakieś przejściówki za pomocą których do tych gniazd można by podłączyć starszy monitor?

Używałem przejściówki z DVI (na VGA), ale nie pomnę już, z którą,
kolejną literką, chyba jednak DVI-I, a nie DVI-D, no nie pamiętam.
Jak znajdę chwilkę czasu, to poszperam w szufladach, może gdzieś ta
przejściówka leży.

Data: 2019-02-05 20:27:46
Autor: JaNus
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 05.02.2019 o 20:24, JaNus pisze:
chyba jednak DVI-I, a nie DVI-D,

Zerknij tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

Data: 2019-02-06 16:46:22
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-05 o 20:24, JaNus pisze:
[...]

Moja karta ma DVI-I i podobno można zastosować przejściówkę. Problem możne być tylko z dostępnością, bo to w dzisiejszych czasach takie adaptery towar niezbyt chodliwy.

Data: 2019-02-06 21:30:16
Autor: JaNus
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 06.02.2019 o 16:46, Trybun pisze:
Moja karta ma DVI-I i podobno można zastosować przejściówkę. Problem
 możne być tylko z dostępnością, bo to w dzisiejszych czasach takie adaptery towar niezbyt chodliwy.

Oj tam, zaraz "niezbyt chodliwy".
Na Alle-drogo jest tego od pyty:
https://allegro.pl/listing?string=przej%C5%9Bci%C3%B3wka%20adapter%20dvi%20vga&order=m&bmatch=baseline-n-dict-sort-sqm-ele-1-2-0131 Te tańsze to pewnie pasywne, aktywne zasik droższe.

Data: 2019-02-07 00:21:32
Autor: Czarek
Zamiennik dla karty GT 240

W dniu 06.02.2019 o 21:30, JaNus pisze:
[...]

W przypadku DVI-I nie ma potrzeby stosowania aktywnej przejściówki

--
Czarek

Data: 2019-02-07 00:20:34
Autor: Czarek
Zamiennik dla karty GT 240

[...]

DVI-I obsługuje też sygnał analogowy i dlatego wystarczy zwykła mechaniczna przejściówka dopasowująca rodzaj wtyczki bo nie ma potrzeby przetwarzania rodzaju sygnału.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
Co do dostępności - można kupić na kilogramy, już za 2 zł, przykładowy sklep https://restartplus.pl/k/34/akcesoria

--
Czarek

Data: 2019-02-01 22:33:24
Autor: radekp@konto.pl
Zamiennik dla karty GT 240
Fri, 1 Feb 2019 13:57:39 +0100, w
<5c544137$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <cheilmx@jachu.ru>
napisał(-a):

Reanimacja wiatraka na tytułowej karcie pomogła tylko na tydzień. Tak że potrzebuję zamiennika,. Co byście polecali? -  Najlepiej z chłodzeniem pasywnym.

Czym reanimowałeś?
Gdy wlewałem olej silnikowy, wiatraki były wieczne (no prawie...).

Data: 2019-02-02 09:37:54
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
napisał(-a):

[...]

Sam nic nie robiłem. Byłem w serwisie komputerowym z nadzieja na kupno nowego wentylatora, a ponieważ go nie było to serwisant podjął się naprawy - tj rozebrał wiatrak, przeczyścił i nasmarował, - czym? - nie mam pojęcia,. Początkowo efekt był, po tygodniu tak jak już opisałem - łożysko znowu wyje.

To nie pierwsze problemy z wentylatorem na karcie. W starym kompie sam próbowałem naprawić, użyłem do tego oliwy dedykowanej do konserwacji maszyn do szycia, oczywiście efekt sprawności też był krótkotrwały.

Data: 2019-02-02 11:35:44
Autor: Adam
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-02 o 09:37, Trybun pisze:
(...)
To nie pierwsze problemy z wentylatorem na karcie. W starym kompie sam próbowałem naprawić, użyłem do tego oliwy dedykowanej do konserwacji maszyn do szycia, oczywiście efekt sprawności też był krótkotrwały.

Jaja sobie robisz?
Olej wazelinowy, dedykowany do smarowania wolnych (powolnych) i obciążonych elementów używasz do szybkoobrotowego łożyska ślizgowego?

Użyj smaru ceramicznego, ewentualnie litowego. Względnie olej silikonowy, jeśli elementy z tworzywa sztucznego.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-02-02 14:28:59
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-02 o 11:35, Adam pisze:
[...]

Nie wymyśliłem tego sam, w tamtym czasie internetowi eksperci polecali taka oliwę.

Szkoda czasu na reanimację półtrupa.

Data: 2019-02-04 13:34:52
Autor: zhbick
Zamiennik dla karty GT 240

Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q33rpu$8a0$1$Adam@news.chmurka.net...

Jaja sobie robisz?
Olej wazelinowy, dedykowany do smarowania wolnych (powolnych) i obciążonych elementów używasz do szybkoobrotowego łożyska ślizgowego?

W dawnych czasach, gdy jako student często rzeźbiłem w g*wnie, zdarzało mi się smarować wiatraczek od Riva TNT2. Smarowanie go olejem pomagało na kilka dni, natomiast gęsty towot wyciszał go na długie miesiące.

Data: 2019-02-04 23:01:09
Autor: Adam
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-04 o 13:34, zhbick pisze:

[...]

Towot jest jednym ze smarów litowych.
Lepsze litowe (np. zielone - używane do magnetowidów) powodowały, że komputer rozsypywał się ze starości, a wentylator nadal kręcił.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2019-03-08 15:36:01
Autor: jedrek
Zamiennik dla karty GT 240, smarowanie łożysk wiatraka, olej, towot
"zhbick" news:5c58316c$0$482$65785112news.neostrada.pl
W dawnych czasach, gdy jako student często rzeźbiłem w g*wnie, zdarzało mi się smarować wiatraczek od Riva TNT2. Smarowanie go olejem pomagało na kilka dni, natomiast gęsty towot wyciszał go na długie miesiące.

To ten silnik zapewne miałeś jakiejś szalonej mocy, albo ten towot był rzadki jak sraczka ;)
Przesmarowanie wiatraczka chłodzącego CPU typowym towotem powodowało, że bardzo zwolniał, bo smar był za gęsty i ośka dostawała duże opory toczenia, to już złożony na sucho żwawiej pomykał :) Natomiast kropnięcie w umyte łożysko ślizgowe syntetyka samochodowego rozwijało skrzydła. Kwestia jeszcze rozważenia jak silnikowy syntetyk reaguje z łożyskami ślizgowymi z tworzywa sztucznego.

Data: 2019-03-08 15:27:46
Autor: jedrek
Zamiennik dla karty GT 240, Smarowanie łożysk wiatraka - olej
"Adam" news:q33rpu$8a0$1$Adamnews.chmurka.net
[...]

Jak w zestawieniu z powyższymi smarowidłami wypada syntetyczny olej silnikowy?
Na podstawie lektury https://www.audiostereo.pl/topic/42356-smarowanie-%C5%82o%C5%BCyska-w-gramofonie/ wynika, że w gramofonach do smarowania ośki talerza się sprawdza.
Robiłem próbę z wiatrakiem Zefir z PRL, tam są łożyska ślizgowe "samosmarujące", które są nasączane olejem ponoć w procesie produkcji (coś jak gąbka), ale po kilu dekadach lat pracy jako wentylator pokojowy na letnie dni, łożyska trochę oporne są i wskazane je czymś kropnąć po wykąpaniu dla lepszego poślizgu.
Pisano wtedy by ponoć zalewać olejem maszynowym.
Jak to się ma do łożysk ślizgowych (nie kulkowych) z tworzywa w wiatrakach w PC?
Wiadomo, że niewłaściwe smarowidło może wejść w reakcję z tworzyme i zrobić z niego gumę do żucia ;)
Może jest jakaś strona rozprawiająca o olejach co gdzie do czego i dlaczego ten a nie inny. Znajomość tematu potem oznacza, że nabędziemy sobie środek za 5zł, a nie za 100zł płacąc za piękną etykietę, a w środku i tak będzie to samo smarowidło.

Data: 2019-03-09 09:05:27
Autor: ń
Zamiennik dla karty GT 240, Smarowanie łożysk wiatraka - olej
A jak płyn syntetyczny do automatycznych skrzyń biegów? I podobne motocyklowe wynalazki?
IMHO olej silnikowy przeznaczony jest do pracy w bardzo wysokich temperaturach spalani węglowodorów, które w komputerze jednak nie występują.

-- -- -
Jak w zestawieniu z powyższymi smarowidłami wypada syntetyczny olej silnikowy?

Data: 2019-02-01 23:00:31
Autor: ToMasz
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 01.02.2019 o 13:57, Trybun pisze:

Reanimacja wiatraka na tytułowej karcie pomogła tylko na tydzień. Tak że potrzebuję zamiennika,. Co byście polecali? -  Najlepiej z chłodzeniem pasywnym.

grzebiesz coś  w elektronice sam? Jak miałem problem z wiatrakiem w radeonie, to wywaliłem z grafiki oryginalny wiatrak. Pod kartę graficzną, wstawiłem zwykły 8cm wiatrak zasilany z usb. kręcił się prawie bezgłośnie, owiewając radiator i dużą częśc karty. no niestety wyglądał... na domowej roboty stojaczku  masakrycznie brzydko.

ToMasz

Data: 2019-02-02 09:40:45
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
W dniu 2019-02-01 o 23:00, ToMasz pisze:
[...]

Tylko proste rzeczy. Przepinka zasilania na USB raczej mnie przerośnie.

W mojej wiatrak jest zintegrowany z radiatorem. Pomysł oczywiście być może dobry, ale raczej wypróbuje dopiero gdy nie dostanę nowego odpowiednika karty bądź samego wiatraka. To jakaś parodia że sprawną kartę trzeba wyrzucać do kosza bo wentylator pada i nie sposób go kupić na wymianę.

Data: 2019-02-02 09:05:26
Autor: Marcin Debowski
Zamiennik dla karty GT 240
On 2019-02-02, Trybun <cheilmx@jachu.ru> wrote:
[...]

Asbtrahując od reszty bo nie wiem jak wygląda ten oryg. wentylator na karcie, to podpinka 8cm elektrycznie zdecydowanie nikogo nie przerośnie. Po prostu poszykasz takiego z przejściówką

Np. https://www.bhphotovideo.com/images/images2500x2500/antec_small_fan_80mm_cooling_1101650.jpg

A byłbyś w stanie odszukac zdjęcie tej konkretncej karty i dac tu linka?

--
Marcin

Data: 2019-02-02 11:37:52
Autor: Trybun
Zamiennik dla karty GT 240
On 2019-02-02, Trybun <cheilmx@jachu.ru> wrote:
[...]

Normalny, dedykowany do tej karty. Zasilanie to dwużyłowy kabelek zakończony dwupinową wtyczką.

Taki wentylator jak spod linka nawet mam, robiłem przymiarki i jestem w stanie jakoś go na radiatorze umieścić, problemem może być tylko dobranie odpowiedniej przejściówki.

Cała masa tych kart, jednak próżno szukać fotki obrazującej zasilanie..

Zamiennik dla karty GT 240