Zamienniki oryginalnych lamp (Punto II)

Data: 2011-07-23 15:29:01
Autor: jarek d.
Zamienniki oryginalnych lamp (Punto II)
Muszę wymienić jeden z reflektorów (urwane zaczepy). Przegl±dam allegro i widzę, że w sprzedaży jest dużo tanich zamienników z następuj±cym opisem: "wysokiej klasy zamiennik nie odbiegaj±cy jako¶ci± wykonania, parametrami technicznymi oraz wygl±dem od oryginału".
Wychodzi na to, że za cenę jednego oryginalnego mam komplet zamienników. Co więcej - tak na czuja wydaje mi się, że nie powinno się wymieniać tylko jednego reflektora w starym aucie (10 lat).
Pytanie: warto oszczędzać, czy nie?

przykładowa aukcja:
http://moto.allegro.pl/fiat-punto-ii-99-03-reflektor-lampa-nowa-l-p-2szt-i1694395535.html

jarek d.

Data: 2011-07-23 16:47:38
Autor: Paweł W.
Zamienniki oryginalnych lamp (Punto II)

Użytkownik "jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j0eib6$ijr$1news.onet.pl...
Muszę wymienić jeden z reflektorów (urwane zaczepy).

Jak masz te zaczepy to je przyklej (przyspawaj do lampy).

p.

Data: 2011-07-23 20:04:53
Autor: jarek d.
Paweł W. wrote:
Użytkownik "jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci
Muszę wymienić jeden z reflektorów (urwane zaczepy).

Jak masz te zaczepy to je przyklej (przyspawaj do lampy).

Zaczepy mam. Wisz± przykręcone do karoserii.
Ale:
1. Czy to klejenie/spawanie jest pewne?
2. Drugi (ze sprawnymi zaczepami) reflektor czasem lubi zaparować (ostatnie ulewy to potwierdziły).

Wyczuwam brak entuzjazmu do zamienników ;P
Znaczy się trzeba poszukać oryginalnych używek.

jarek d.

Data: 2011-07-23 21:05:22
Autor: Paweł W.
[...]

Klejenie/spawanie nigdy nie jest pewne, ale spróbować warto (niski koszt) ;-)

Wyczuwam brak entuzjazmu do zamienników ;P

Zamiennik zamiennikowi nie równy, a ten z linka, który podałe¶ co¶ podejżanie za tani moim zdaniem jest, na zdjęciu to ładnie wygl±da, ale sprzedawca jako¶ nazwy producenta nie chce podać. Zadzwoń i zapytaj czy to nie jaki¶ TYC czy inne DEPO, bo te to lubi± parować dopiero :-) Masz jeszcze hurtownie typu Intercars czy BHMD, podzwoń, porównaj ceny.

Znaczy się trzeba poszukać oryginalnych używek.

Ja bym jednak spróbował kleić/spawać :-)

jarek d.
p.

Data: 2011-07-23 21:29:49
Autor: to
Zamienniki oryginalnych lamp (Punto II)
begin jarek d.
Zaczepy mam. Wiszą przykręcone do karoserii. Ale:
1. Czy to klejenie/spawanie jest pewne?

Jak zrobisz porzÄ…dnie, to dlaczego nie?

2. Drugi (ze sprawnymi
zaczepami) reflektor czasem lubi zaparować (ostatnie ulewy to
potwierdziły).

Uszczelń silikonem (tylko takim, co wytrzyma ładne kilkaset stopni).

Wyczuwam brak entuzjazmu do zamienników ;P Znaczy się trzeba poszukać
oryginalnych uĹĽywek.

Szkoda inwestować w kropę, poświęć godzinę na naprawę i będziesz miał ten sam efekt.

Data: 2011-07-23 19:41:39
Autor: qnick
Zamienniki oryginalnych lamp (Punto II)
W dniu 2011-07-23 15:29, jarek d. pisze:
Muszę wymienić jeden z reflektorów (urwane zaczepy). Przeglądam allegro
i widzę, że w sprzedaży jest dużo tanich zamienników z następującym
opisem: "wysokiej klasy zamiennik nie odbiegający jakością wykonania,
parametrami technicznymi oraz wyglądem od oryginału".

jarek d.

Zwróć uwagę na mocowanie żarówki H7 (do światła mijania) czy będzie takie samo jak w oryginale czy inne. Jak będzie takie samo to można kupić a jak inne to daruj sobie. Ostatnio miałem taki reflektor gdzie mocowanie żarówki było zupełnie inne niż w oryginale i w zasadzie nie można było poprawnie włożyć żarówki dopiero po wyjęciu reflektora i "zmodyfikowaniu" zaczepu się dało  :)

Data: 2011-07-23 20:09:17
Autor: jarek d.
qnick wrote:
[...]

Tzn. że do wymiany żarówki w takim przypadku trzeba demontować całą lampę?

jarek d.

Data: 2011-07-23 22:58:45
Autor: qnick
W dniu 2011-07-23 20:09, jarek d. pisze:

Tzn. że do wymiany żarówki w takim przypadku trzeba demontować całą lampę?

jarek d.

Niekoniecznie. Te które ja widziałem miały mocowanie żarówki nie na "sprężynkę" tak jak lampy oryginalne tylko żarówkę wkładało się w taką blaszkę i dopiero z tą blaszką trzeba było włożyć do reflektora i zamocować przekręcając całość co nie było łatwe zwłaszcza że żarówka nie obraca się w mocowaniu, dlatego nie można było poprawnie włożyć żarówki a co za tym idzie reflektor nie świecił jak należy, brak poprawnej granicy światła i cienia przy sprawdzaniu na urządzeniu do ustawiania świateł. Dopiero po "modyfikacji" tych mocowań można było poprawnie założyć żarówkę. Modyfikacja wiązała się z demontażem lamp.

Także do wymiany żarówki nie potrzeba demontować lampy nawet przy zamiennikach tylko uciążliwe a wręcz niemożliwe jest poprawne włożenie żarówki.

Data: 2011-07-23 19:53:16
Autor: Cavallino
[...]

Obstawiam po jako¶ci tych oryginałów, że nawet mog± być lepsze.

Data: 2011-07-23 23:35:30
Autor: Mario
Zamienniki oryginalnych lamp (Punto II)
z zamiennikami lamp jest tak, ze czesto trzeba w nowych egzemplarzach przerabiac wtyczki itp. precyzja wykonania jest tez nieco gorsza... jakosc odblysnika podobnie...

wszystko zalezy od tego ile maja kosztowac i jak dlugo chcesz jezdzic autem...

np. w moim aucie wystepuja tylko i wylacznie 2 mozliwosci... albo oryginal Hella - 1100zl, albo zamiennij Djauto - 150zl...

co oczywiste zdecydowalem sie na zamienniki...

gdyby oryginal kosztowal np. 250zl za sztuke to pewnie na niego bym sie skusil...

co do spawania plastiku to warta zachodu opcja... naprawia Ci lampe za 10-30zl i bedziesz mial z glowy...

pzdr

Data: 2011-07-24 00:27:33
Autor: Michał Gut
Zamienniki oryginalnych lamp (Punto II)
wymien oba bo bedzie duza roznica pomiedzy lewa a prawa

nie zrob tego bledu co ja: sprawdz paczke i upewnij sie ze chujki zapakowali lampy jak nalezy. do mnie dojechala z ulamanym zaczepem a nie sprawdzilem przy kurierze i polozyli laske na mnie...w sumie slusznie. tez bym tak zrobil na ich miejscu....

Zamienniki oryginalnych lamp (Punto II)