Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem

Data: 2021-02-04 00:43:11
Autor: Poldek
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem

Po długawych poszukiwaniach lada dzień zamierzam kupić laptopa z Ryzenem 4800H. Do tego będzie RTX2060. Jeżeli robię źle, to bardzo proszę wyprowadźcie mnie z błędu zanim będzie za późno.
Laptop ma być uniwersalny do wszystkiego dla całej rodziny. Czyli internet, zdjęcia i montowanie filmików pamiątkowych, szkoła zdalna i gry też.

Data: 2021-02-04 08:24:44
Autor: ToMasz
W dniu 04.02.2021 o 00:43, Poldek pisze:

[...]
nie napisałeś najważniejszego parametru. za ile. bez tego trudno wyczuć czy to korzystny finansowo wybór czy nie.
Do wszystkich wyżej wymienionych zadań poza "gry też" wystarczy komputer za 1000zł maks. czyli reszta kasy to realizacja "gry też"
Ja tak w każdym razie podchodzę do wydatków, bo raczej zamożny nie jestem. ale nie bierz tego do siebie.
ToMasz

ps z rzeczy na które zwróć uwagę. grafika w laptopie, będzie wolniejsza od tej samej grafiki w stacjonarnym. powinna miec inną nazwę, ale nie ma, a konsumenci to łykają. ekran, będzie miał ileś tam cali, ale jaki to będzie ekran, technologia, jakość - tego będziesz musiał głęboko szukać. warto wiedzieć o jego wadach przed zakupem.

Data: 2021-02-04 18:28:14
Autor: Poldek
W dniu 04.02.2021 o 08:24, ToMasz pisze:
[...]

Chodzi mi głównie o to, czy pakując się w Ryzena nie pakuję się w kłopoty. Zauważyłem, że wykształciły się obecnie dwie szkoły. Jedna, że Intel się skończył i obecnie Ryzen jest na topie w komputerach pod Windows, gdyż jest szybszy, chłodniejszy i mniej ciągnie prądu. Druga szkoła, to trwający przy Intelu, którzy twierdzą, że komputer na AMD zawiesza się, sterowniki nie działają i same zmartwienia.

Data: 2021-02-04 19:17:04
Autor: _Master_
W dniu 2021-02-04 o 18:28, Poldek pisze:
na AMD zawiesza się, sterowniki nie działają i same zmartwienia.

Może mam fobię ale kilka tygodni temu znowu się potwierdziło "reperowałem" paroletniego jakiegoś taniego laptopa na AMD...

Wifi działało jak chciało internet nawet na kablu były zwisy transferu. a po przeinstalowaniu systemu dolegliwości tylko zmalały.

A że taki stan wystarczał pierwszoklasiście do zdalnej nauki to już tak zostało.

I jak ja mam nie podchodzić do AMD jak do jeża ;-)

PS. Oczywiście założyłem SSD a i tak nie byłem zadowolony TO STRASZNE ;-)

Data: 2021-02-04 19:18:36
Autor: Smok Eustachy
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
W dniu 04.02.2021 o 18:28, Poldek pisze:
/'.../
[...]

Eeee Ryzen daje radę, w sensie rządzi

Data: 2021-02-04 20:06:38
Autor: RadoslawF
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
W dniu 2021-02-04 o 19:18, Smok Eustachy pisze:

/'.../
[...]

https://ithardware.pl/aktualnosci/dobra_passa_amd_przerwana_intel_po_raz_pierwszy_od_miesiecy_odzyskal_czesc_udzialow_w_rynku_cpu-14914.html

Pozdrawiam

Data: 2021-02-05 10:40:15
Autor: ąćęłńóśźż
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Zupełnie jak z onanizmem: kwestia religii.

-- -- -
wykształciły się obecnie dwie szkoły. Jedna, że

Data: 2021-02-04 14:33:08
Autor: m4rkiz
On 2021-02-04 00:43, Poldek wrote:
[...]

Jak wybrałeś i Ci pasuje to bierz. Raczej szybciej niż później, bo jeżeli okaże się że firmy niedoszacowały zapotrzebowania na laptopy z grafiką 30x0 (tak jak wyszło to w przypadku kart graficznych z tej serii oraz najnowszych konsol) to promocje na poprzednią generację mogą się szybko skończyć. Tym bardziej że w tle zaczyna się chiński nowy rok co ma spory wpływ na produkcję.

Po drugie - zależy co rozumiemy przez gry, ale generalnie laptopy do gier są stosunkowo drogie, a podczas grania gorące (co przekłada się na jego żywotność, nie tylko w postaci padającego gpu - kiedyś nagminny problem w laptopach, ale czesto kruchości plastiku bądź częstszych niż zwykle awarii dysków) więc warto poczytać o tym konkretnym modelu który chcesz nabyć - oczywiście, do końca gwarancji pochodzi, ale później bywa różnie.

I po trzecie: dużo ramu, często modele - zwłaszcza te sprzedawane w marketach rtv - kuszą procesorem czy kartą graficzną a do kompletu jest jakieś 8GB ramu, obecnie nie kupowałbym żadnego sprzętu pc z mniej niż 16GB zwłaszcza że różnica w cenie *powinna* być śmiesznie niska.

Kolejna sprawa (w związku z poprzednim postem - bo wygląda że chcesz zastąpić czy odciążyć stacjonarny komputer) to obowiązkowy backup ważnych danych przy urządzeniu mobilnym które nie tylko ma gorsze warunki pracy ale i łatwo je uszkodzić, zwłaszcza jeżeli będzie krążyło między użytkownikami po całym domu.

Data: 2021-02-04 23:18:25
Autor: Poldek
W dniu 2021-02-04 o 14:33, m4rkiz pisze:
On 2021-02-04 00:43, Poldek wrote:
[...]

Mam wybrane takie dwa:

https://www.x-kom.pl/p/602026-notebook-laptop-156-lenovo-legion-5-15-ryzen-7-16gb-960-rtx2060-144hz.html

4999,-

lub

https://www.x-kom.pl/p/626273-notebook-laptop-156-lenovo-legion-5-15-ryzen-7-16gb-1tb-rtx2060-144hz.html

4899,-

Czyli różnica w cenie to 100 zł.
Czy ktoś się orientuje, czym się różnią te dwa laptopy poza ceną?

Z opisów wynika, że pierwszy ma dysk 960 GB PCIe i możliwość dodania drugiego dysku PCIe, a drugi ma dysk 1000 GB PCIe i nie wiadomo, czy ma możliwość dodania drugiego dysku, jakiegokolwiek. Ale coś nie chce mi się wierzyć, żeby ten drugi nie miał możliwości wmontowania drugiego dysku. W tego typu laptopach chyba jest standardowo możliwość wmontowania drugiego dysku zarówno PCIe, jak też SATA - ?
W tej sytuacji ten droższy byłby bez sensu. Jeżeli jednak faktycznie miałoby nie być możliwości dodania drugiego dysku w tym tańszym, to brałbym droższego.

Data: 2021-02-04 23:44:43
Autor: m4rkiz
On 2021-02-04 23:18, Poldek wrote:
[...]

Najprawdopodobniej czegoś nie wyklikali na stronie, a po prostu mowa o różnicy w cenie spowodowanej różnymi dyskami, najlepiej zadzwonić.

Nie zastanawiałbym się ani chwili nad dopłata 150 zeta do 32 GB ram.

Data: 2021-02-05 01:16:10
Autor: Poldek
W dniu 2021-02-04 o 23:44, m4rkiz pisze:
On 2021-02-04 23:18, Poldek wrote:
[...]

Po dalszych klikaniach dotarłem do specyfikacji na stronie producenta.
Wychodzi, że ten droższy, który ma dysk 960 GB, powinien mieć fabrycznie dysk 512 GB i 8GB RAM.
https://psref.lenovo.com/Detail/Legion/Lenovo_Legion_5_15ARH05H?M=82B1007BPB

Czyli konfiguracja majdrowana przez x-kom z wymienionym dyskiem i RAM?

A ten tańszy, ma fabrycznie dysk 1TB
https://psref.lenovo.com/Detail/Legion/Lenovo_Legion_5_15ARH05H?M=82B1007DPB

Czyli w tym byłby tylko dodany RAM przez x-kom.

poza tym, nie znalazłem innych różnic.

Nie zastanawiałbym się ani chwili nad dopłata 150 zeta do 32 GB ram.

Według specyfikacji producenta te komputery obsługują do 16GB RAM, ale to chyba nieprawda.

Data: 2021-02-05 11:01:42
Autor: PiteR
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
in <news:rvi2o9$pd5$1gioia.aioe.org>
user Poldek pisze tak:

[...]

Dysk i pamięć RAM rozszerzona na profesjonalnej linii montażowej x-kom

od razu poczułem sie spokojniej i zasnąłem błogo

--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę

Data: 2021-02-05 07:23:05
Autor: ToMasz
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
https://www.x-kom.pl/p/602026-notebook-laptop-156-lenovo-legion-5-15-ryzen-7-16gb-960-rtx2060-144hz.html
15 cali 1920p. Wiesz ze do nieskalowanej czcionki będziesz musiał używać lupy?

ToMasz

Data: 2021-02-05 08:58:12
Autor: _Master_
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
To jeszcze dorzuć 5 stówek za windowsa jak już przy 5 tysiach masz takie dylematy ;-)

A teraz przelicz sobie na blaszaka.

Tak wiem UPARŁEŚ się grać na łóżku ;-)

Data: 2021-02-05 09:23:44
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Feb 2021 08:58:12 +0100  doszła do mnie wiadomość  <601cfa95$0$520$65785112@news.neostrada.pl>  od _Master_ <Master@z.pl>  :
To jeszcze dorzuć 5 stówek za windowsa jak już przy 5 tysiach masz takie dylematy ;-)

A teraz przelicz sobie na blaszaka.

Tak wiem UPARŁEŚ się grać na łóżku ;-)

To trzeba dopisać do faq grupy.
Chcesz laptopa z Ryzenem? Kup lepiej starego desktopa poleasingowego, zawsze możesz do
niego dospawać rączkę i będziesz miał przenośny, a jak go wstawisz do wózka na zakupy
podwędzonego z Biedry, to będzie nawet przewoźny. Zasilanie na wychodnym? Nie kłopot,
stary UPS poleasingowy z podpiętym złomowanym akumulatorem od Stara da radę. Monitor
można powiesić na rzepach z boku obudowy.
Amen.

Data: 2021-02-05 10:38:59
Autor: _Master_
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ;-)

Ja tylko przestrzegam przed wydaniem taki DUŻYCH pieniędzy.
(dla mnie duże) niech sobie kupi wypasiony tablet laptop slim który da się TASZCZYĆ a do poważnego GRANIA BLASZAKA

Mam w domu GRACZA których nie tknie palcem laptopa a ja nie grający też nie tknę.

To nie jest jakieś widzimisię tylko DOŚWIADCZENIE

Data: 2021-02-05 10:42:09
Autor: ąćęłńóśźż
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Oh, fuck... ;-)))

-- -- -
To trzeba dopisać do faq grupy.

Data: 2021-02-05 10:42:32
Autor: ToMasz
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
A teraz przelicz sobie na blaszaka.

Tak wiem UPARŁEŚ się grać na łóżku ;-)

To trzeba dopisać do faq grupy.

moim zdaniem obydwaj macie racje, tylko Ty masz argumenty z dupy. Pytający chce laptopa, ale prosi o rady. Laptop wypasiony, w większości wymienionych zadań będzie się nudził. Jeśli ma być najlepszym kompem w domu, to mały ekran będzie problemem. duża rozdzielczość, w niektórych przypadkach też. można byłoby kupić ieapada 320 z wolniejszym prockiem, ale i tak będzie się nudził, i z wolniejsza grafiką, ale stare gry pociągnie. Za resztę kasy kupić playstation albo xboxa do grania.
wtedy Ty piszesz:

[...]
o ile dobrze zgaduje co chesz przekazać - to masz racje. ale patrz na
argumenty. Master pisał _tylko o graniu_. Nie nie pograsz "przenośnie" bo procek z grafiką wyczerpią baterie w 5 minut. Punkciki na ekraniku będą tak małe że nie zobaczysz różnicy gdy grafika będzie wyświetlana w mniejszej rozdzielczości. Więc? Więc laptop podczas grania i tak będzie uwiązany do co najmniej gniazdka, a raczej też telewizora lub monitora. chyba że będzie grał w world of tanks, więc ideapad 320 z mx150 też styknie.

Reasumując: doradzamy nie wydawanie pieniędzy na coś co jest przenośne, ale może działać jak porządna stacjonarka do gier, tyle że wtedy przestaje być przenośne, a kosztuje krocie. czy to jest uprzejme? Może i nie, ale jeśli to zaoszczędzi pytającemu wydatków - warto było. czy pytający może kupić to co chce - jasne - jego kasa, ale teraz PRZED zakupem będzie wiedział czego się spodziewać.

ToMasz

Data: 2021-02-05 13:57:53
Autor: Poldek
W dniu 05.02.2021 o 10:42, ToMasz pisze:
[...]

Mam blaszaka (trochę starszego, ale jednak z grafiką i jakoś ciągnie), mam playstation. Playstation jest już od jakiegoś czasu na stałe zablokowane i odblokowywane tylko na odpowiednie okazje. Blaszaka używa na codzień żona do telepracy. Teraz potrzebuję laptopa, którego będę mógł po skończonych lekcjach zdalnych zabrać dzieciakowi FIZYCZNIE i schować do szuflady zamykanej na klucz, albo do sejfu. A dzieciakowi zostanie w pokoju biurko, na którym nie stoi żaden komputer, żaden monitor, nie stoi żadna klawiatura i myszka, a tylko leżą zeszyty, książki i ołówki.

Data: 2021-02-05 14:25:56
Autor: _Master_
W dniu 2021-02-05 o 13:57, Poldek pisze:
  A dzieciakowi
zostanie w pokoju biurko, na którym nie stoi żaden komputer, żaden monitor, nie stoi żadna klawiatura i myszka, a tylko leżą zeszyty, książki i ołówki.

Też chciałbym być taki stanowczy. SERIO.

Ale dalej nie widzę powodu żeby to był taki drogi/ciężki laptop do grania
Ale Twoje pieniądze...

PS. Mój młody w grudniu chciał zmodernizować GPU i za 1000 zł kupić GTX1660. Poczekaliśmy na styczniowe przeceny.
Skutek: Takie gpu kosztuje 2200 i NIE MA NA PÓŁCE.
Albo tak już zostanie i będzie tylko drożej albo to wariactwo przeminie.
Nawet stare używane procesowy skylake podskoczyły o 200%
Postanowiliśmy dalej czekać.
To chyba nie jest najlepszy czas na kupowanie ;-)

Data: 2021-02-05 14:48:10
Autor: Poldek
W dniu 05.02.2021 o 14:25, _Master_ pisze:
[...]

Po tym, jak porozmawiałem ze znajomymi, którzy mają 3-4 lata starsze i dowiedziałem się, co się dzieje z ich dziećmi, zrobiłem się stanowczy. Większość dzieciaków nastoletnich albo jest na terapii, albo kwalifikuje się na terapię, ale na niej nie jest bo rodziców nie stać, albo kładą laskę. Rośnie pokolenie patologicznie uzależnione od ekranozy.

Data: 2021-02-05 15:20:35
Autor: _Master_
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Tym bardziej będzie ich korcił taki sprzęt w szufladzie ;-)

Data: 2021-02-05 15:28:43
Autor: _Master_
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
A z innej beczki.

Stosując taką nomenklaturę to i ja i żona też jesteśmy uzależnieni.

Ale... Ja te wszystkie nowinki traktuję jako narzędzia do pracy (pracuję w 2D) Dla mnie to jak łyżka i widelec ;-)

Co nie zmienia faktu że nie mam fejsbuka, nie oglądam debilnych filmików jak ktoś tu gdzieś napisał przy obiedzie.
Za to słucham muzyki od której też jestem uzależniony ;-)

Pamiętam jak 30 lat temu wuj śmiał się ze mnie że siedzę bezsensownie w kompie i że tym na chleb nie zarobię.

ZARABIAM, mam rodzinę, kredyt hipoteczny, jestem NORMALNY ;-)

Data: 2021-02-05 17:12:26
Autor: Poldek
W dniu 05.02.2021 o 15:28, _Master_ pisze:
[...]

To nie są wcale zbyty.

Data: 2021-02-05 18:07:21
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Feb 2021 14:48:10 +0100  doszła do mnie wiadomość  <rvjiap$qi6$1@gioia.aioe.org>  od Poldek <pugilares@interia.eu>  :
[...]

Bywa, tu film z takim przypadkiem, przetłumaczony.
Cz 1 https://www.youtube.com/watch?v=5mhjvj_N2rQ
Cz 2 https://www.youtube.com/watch?v=OEdvQgfu710

Data: 2021-02-05 18:14:52
Autor: Poldek
W dniu 05.02.2021 o 18:07, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Znam rosyjski.
Dla tych, co nie znają, być może rechot.

Data: 2021-02-05 15:29:03
Autor: ToMasz
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Mam blaszaka (trochę starszego, ale jednak z grafiką i jakoś ciągnie),
(...)
Ty się nam nie tłumacz, bo TY wiesz i decydujesz co dla Ciebie i TWOJEJ rodziny najlepsze. my tylko sugerujemy jakbyśmy postąpili w naszych domach. Ja sugeruje tańszego laptopa, a nadwyżkę przeznaczyć na inne cele lub lepsze sprzęty do gier.
W xkompwym laptopie ideapad320 padł synowi dysk twardy. kurier odebrał laptopa po paru dniach przywiózł laptopa z nowym dyskiem. tak że gwarancje realizują dobrze. laptop już jest długo po gwarancji. ale z intelem.

ToMasz

Data: 2021-02-05 19:35:35
Autor: ąćęłńóśźż
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wężykiem, Jasiu, wężykiem!!!
:-)))

-- -- -

Data: 2021-02-05 22:20:29
Autor: Smok Eustachy
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
W dniu 05.02.2021 o 13:57, Poldek pisze:
/.../

[...]

To lekcje jak ma odrabiać? Teraz to palnałeś.

Data: 2021-02-06 09:11:35
Autor: m4rkiz
On 2021-02-05 08:58, _Master_ wrote:
A teraz przelicz sobie na blaszaka.

Tak wiem UPARŁEŚ się grać na łóżku ;-)

A pomyśl ile można zaoszczędzić płacąc abonament na TVP zamiast subskrybować netflixa czy inne hbo go.

Laptop do gier to wybór zdecydowanie daleki od optymalnego jeżeli chodzi o stosunek wydajności czy trwałości do ceny. Ale umówmy się że jeżeli ktoś szuka komputera przenośnego to wystarczy zapytać czy jest pewien że potrzebuje przenośny, bo jak odpowiedź jest twierdząca to łatwiej grać na laptopie niż nosić ze sobą peceta z monitorem i klawiaturą...

Data: 2021-02-05 11:09:49
Autor: PiteR
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
in <news:rvhrrh$9on$1gioia.aioe.org>
user Poldek pisze tak:

https://www.x-kom.pl/p/602026-notebook-laptop-156-lenovo-legion-5-1
5-ryzen-7-16gb-960-rtx2060-144hz.html 4999,-

ożesz
to wchodzi 2500zł rocznie opłata
że się nie zepsuje a potem bujaj się pan?

Data: 2021-02-06 10:56:41
Autor: m4rkiz
On 2021-02-05 12:09, PiteR wrote:
to wchodzi 2500zł rocznie opłata
że się nie zepsuje a potem bujaj się pan?

No już bez przesady, pomijając serie z ewidentnymi problemami (dlatego jak szukam sprzętu do pracy to zazwyczaj co najwyżej z poprzedniej generacji) to padywalność laptopów którymi nikt nie rzuca to pewnie procent czy dwa.

Osobiście nigdy nie kupiłem (na ~10) laptopa który by wyzionął ducha, więc jestem dobrej myśli, chociaż wybrać trzeba rozsądnie bo miałem w rekach kilka hp z dedykowaną grafiką które działały tylko parę tygodni czy miesięcy po końcu gwarancji.

Data: 2021-02-06 11:10:56
Autor: m4rkiz
On 2021-02-04 14:33, m4rkiz wrote:
[...]

hehehe

https://videocardz.com/newz/chinese-gpu-miners-are-now-bulk-buying-geforce-rtx-30-laptops-to-mine-ethereum

Data: 2021-02-06 23:14:41
Autor: _Master_
W dniu 2021-02-06 o 11:10, m4rkiz pisze:

https://videocardz.com/newz/chinese-gpu-miners-are-now-bulk-buying-geforce-rtx-30-laptops-to-mine-ethereum

Ja pier... Już do tego doszło?

2-3 lata temu zastanawiałem się nad zakupem koparki. Nie kupiłem.

Teraz zarobiłbym na samych GPU.

Jeśli opłaca się kopać już na laptopach to do wątkotwórcy: KUPUJ! ;-)

Data: 2021-02-07 23:02:07
Autor: Poldek
On 2021-02-04 00:43, Poldek wrote:
[...]

No więc stanęło na tym

https://www.x-kom.pl/p/626274-notebook-laptop-156-lenovo-legion-5-15-ryzen-7-32gb-1tb-rtx2060-144hz.html

Mam go od wczoraj, ale pozytywnie jestem zaskoczony kulturą pracy i jakością ekranu. Zaiwania, jak ruski zegarek i cicho szumi. Jedyne, co mi nie pasuje to klawiatura z częścią numeryczną, co w laptopach jest moim zdaniem bez sensu, bo przy pisaniu siedzi się nie na wprost środka ekranu. Ale da się z tym żyć, w razie dłuższych pisanin, to mam w zapasie klawiaturę blutuch.
Ekran 144 Hz dla mnie bomba - do normalnego patrzenia, w gry nie gram, ale jest zauważalnie przyjemniejszy przy czytaniu tekstu.

Data: 2021-02-04 18:19:22
Autor: Smok Eustachy
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
W dniu 04.02.2021 o 00:43, Poldek pisze:
Ryzenem 4800H. Do tego będzie RTX2060

Jak ktoś ci to rozwali to będziesz kwiczał.

Data: 2021-02-05 10:59:33
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 4 Feb 2021 00:43:11 +0100, Poldek napisał(a):

Laptop ma być uniwersalny do wszystkiego dla całej rodziny. Czyli internet, zdjęcia i montowanie filmików pamiątkowych, szkoła zdalna i gry też.

Laptopa się kupuje kiedy potrzebujesz kompa w terenie. I 3 kanapy, stół
i łóżko terenu jeszcze nie robią :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-05 10:05:11
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 05.02.2021 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:

Laptopa się kupuje kiedy potrzebujesz kompa w terenie. I 3 kanapy, stół
i łóżko terenu jeszcze nie robią :)

A huśtawka ogrodowa się łapie, czy jeszcze nie? :-)

Data: 2021-02-05 12:02:53
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wcale nie przypadkiem, dnia 05 Feb 2021 10:05:11 GMT  doszła do mnie wiadomość  <601d1857$0$519$65785112@news.neostrada.pl>  od Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>  :
[...]

Nie, musi być huśtawka z miejszem na desktopa i UPS-a z akumulatorem od Stara, jako
monitor gogle VR.

Data: 2021-02-05 11:22:07
Autor: ąćęłńóśźż
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Zastanawiam się, czy do tego nie byłby lepszy AiO?
Nigdy nie miałem, ale podziwiam jak mało miejsca to zajmuje, szczególnie w porównaniu z lapkiem wpiętym w dok z podłączoną klawiaturą, monitorem i myszą (bo touchpada/touchstyka i tak nie obsłużysz przy zamkniętej klapie lapka, co chyba jest główną wadą wpinania).
Co do wędrówek to po mieszkaniu od czasów pandemii ruchomy lapek bardzo się przydaje - salon dla rodzica, salon dla dziecka (szkoła), sypialnia dla rodzica (TV), sypialnia dla dziecka (popierduchy), łazienka (no nie właźcie w trakcie meczu!!).
Blaszaka z monitorem do łazienki nosić?

Co do uniwersalności to nie trzymaj tam danych (no chyba że backup), bo wcześniej czy później się z nimi pożegnasz (za dużo użytkowników).
Do zdjęć 15'' za mały, no i kwestia matrycy (jak dla mnie tylko IPS).

-- -- -

Data: 2021-02-05 11:44:13
Autor: _Master_
W dniu 2021-02-05 o 11:22, ąćęłńóśźż pisze:
Blaszaka z monitorem do łazienki nosić?

Omawiany laptop waży 2,5 kilo.  Mój del studio 1550 też tyle waży

Gdyby ważył poniżej kilograma to pewnie też bym na początku przynajmniej nosił. Teraz noszę (zdarza mi się do łazienki ;-) ) telefon czy stary tablet 7" do oglądania tv z UPC.

Uwierz mi... Ten POTWÓR utkwi na biurku podpięty do prądu, myszki, i większego monitora.

Trzeba się uczyć na błędach innych.

Data: 2021-02-05 12:00:32
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Feb 2021 10:59:33 +0100  doszła do mnie wiadomość  <1ifdcp1iarri8$.ra2nwh3fsnbe.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
[...]

Robią, ale w mniejszej skali, co nie zmienia faktu, że z laptopem można iść w dowolne
miejsce, a z desktopem nie(chyba, że zastosujesz rozwiązanie, o którym pisałem
poprzednio).
Zdaje się, że znalazłem rozwiązanie, jest coś, co wszystkich pogodzi, człowiek laptopa
nie kupi, ale będzie miał system przenośny(a raczej samobieżny):
https://youtu.be/sUOVIAgnadk?t=27
Też możesz takie coś zguzdrawęzić, tylko musisz sobie tory położyć między kanapami,
stołem a wyrem, tory można składać na noc czy oprzeć o ścianę.
Klawiaturę i mysz można montować do obudowy na przyćwy magnetyczne(tak, są takie,
widziałem w działaniu, w środku są dwa magnesy i mechanizm obrotowy, obrót wajchy obraca
jeden z magnesów i pola się znoszą), rzepy czy zwykłe przyćwy też się nadadzą, kłopot
tylko z monitorem.
Monitor proponuję zawiesić na sufitowych wózkach magnetycznych(minus - cały sufit musi
być pokryty blachą magnetyczną, no może nie cały, ale wg potrzeb), wózek zdalnie
sterowany pilotem lub kijem od szczotki zapieprzonym z Biedry.

Data: 2021-02-05 12:12:47
Autor: Jacek Maciejewski
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Dnia Fri, 05 Feb 2021 12:00:32 +0100, Olaf Frikiov Skiorvensen
napisał(a):

że z laptopem można iść w dowolne
miejsce, a z desktopem nie
No można, tylko po co?  :) I nie jest to pytanie retoryczne. Zanim
zaczniesz z laptopem chodzić w różne miejsca, zapytaj siebie samego czy
naprawdę musisz. A niezależnie od tego, czy przypadkiem nie można domowych potrzeb
opędzić trzena tanimi lapkami plus 2 tablety ale wykorzystywanymi jako
terminale dołączone zdalnie do dużej i wydajnej jednostki centralnej?
Niech się wypowie jakiś znawca sieci.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-05 12:33:05
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Feb 2021 12:12:47 +0100  doszła do mnie wiadomość  <waxlonvi0haf$.1qq5x6gqyjhwi$.dlg@40tude.net>  od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
napisał(a):

[...]

Można, nawet tani terminal za psiąt groszy ze złomu da radę.
Ja mam w domu dwa laptopy i trzy desktopy, dzięki temu nie muszę ich nosić ze sobą, gdzie
nie usiądę, to coś jest, laptop, desktop czy tablet w sraczu z prysznicem zapieprzonym z
Biedry.
Tak nawiasem mówiąc, zastanów się, jak tego ma używać cała rodzina z dziećmi, to zaczyna
się prywatność, może syn czy córka czy kochanka nie chce, żeby ktoś patrzył co na tym
laptopie robi, więc zabiera do innego pokoju, z desktopem to sporo roboty, a z laptopem
pestka.
No i następnym nawiasem mówiąc, z laptopem masz szansę uciec przed wkurzoną lochą
karmiącą młode(jesteś na wycieczce w lesie), z desktopem się nie da, chyba, że go
porzucisz, ale wtedy doglądający lochy odyniec tego desktopa zmasakruje.

Data: 2021-02-05 13:13:22
Autor: _Master_
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
W dniu 2021-02-05 o 12:33, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
to zaczyna
się prywatność,

Jaka to prywatność kiedy każdy ma dostęp do sprzętu ;-)

Pogódź się z tym że każdy w domu ma swój większy czy mniejszy ekranik.

Opór jest BEZCELOWY ;-)

Data: 2021-02-05 13:19:38
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Feb 2021 13:13:22 +0100  doszła do mnie wiadomość  <601d3663$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>  od _Master_ <Master@z.pl>  :
[...]

Szyfrowanie.

Data: 2021-02-05 13:23:17
Autor: Smok Eustachy
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
W dniu 05.02.2021 o 13:19, Olaf Frikio
Szyfrowanie.

I może jeszcze się będą przelogowywać?

Data: 2021-02-05 13:34:02
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 5 Feb 2021 13:23:17 +0100  doszła do mnie wiadomość  <601d38b5$0$507$65785112@news.neostrada.pl>  od Smok Eustachy <smok@wurg.pl>  :
W dniu 05.02.2021 o 13:19, Olaf Frikio
Szyfrowanie.

I może jeszcze się będą przelogowywać?

Tak by wypadało.

Data: 2021-02-05 14:15:52
Autor: _Master_
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
W dniu 2021-02-05 o 13:34, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

Tak by wypadało.

To bym już wolał walnąć się w fotelu i nacisnąć pilot ;-)

Wchodzę do domu po pracy i jak najszybciej włączyć ulubioną muzykę?

Odpalić Condora i włączyć kasetę albo fm ;-) 2 przyciski

Serio. Mam i tablet podpięty i odbiornik po BT do smartfona, słuchawki douszne...

Data: 2021-02-05 13:17:20
Autor: PiteR
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
in <news:f8aq1g98dcnpjd9qh6u4h1dobkdppcd82u4ax.com>

rujnuje pan swój imidz ;D

Data: 2021-02-05 14:41:39
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 05 Feb 2021 13:17:20 GMT  doszła do mnie wiadomość  <XnsACC8872EED941PanElektronik@127.0.0.1>  od PiteR <email@fauszywy.pl>  :
[...]

DOKTOR:Pora na nasz mały test. Jeżeli tym razem da Pan sobie radę, spełnimy wszystkie
pańskie postulaty.
PAN HENIO:Proszę mój kochany doktoreczku, ależ Pan jest dobry (cmok,cmok).
D:Panie Heniu, już niejednokrotnie Panu mówiłem że nie znoszę jak mnie Pan całuje.Bierzmy
się do testu.
H:Na tej planszy widzimy oczywiście lochę karmiącą młode...
D:Panie Heniu, test sie jeszcze nie rozpoczął, to na co Pan patrzy to jest zdjęcie
ordynatora podczas obchodu.
Proszę tu popatrzeć,co Pan widzi?
H:To jest oczywiście słynny most Golden Gate w San Francisco.
D:Nie! to jest właśnie locha karmiąca młode.
-Siostro,proszę odprowadzić Pana Henia.... NTDO

Data: 2021-02-05 13:18:36
Autor: Smok Eustachy
Zamierzam kupić laptopa z Ryzenem
W dniu 05.02.2021 o 12:33, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
/.../

Można, nawet tani terminal za psiąt groszy ze złomu da radę.

Da albo nie da. W każdym razie wątkotwórca se rozważy mozliwości.

Data: 2021-02-06 01:40:20
Autor: Marcin Debowski
On 2021-02-05, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
[...]

Człowieku małej wiary (bo o brak odwagi nie podejrzewam), porządnym desktopem, stacją roboczą, nie mówiąc już o serwerze, można się skutecznie bronić a nawet zapolować.

--
Marcin

Data: 2021-02-05 22:49:02
Autor: Adam
W dniu 2021-02-05 o 12:00, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Aż się nie mogłem oprzeć ;)

https://youtu.be/K1e4xo5WWZE?t=4880

być pokryty blachą magnetyczną, no może nie cały, ale wg potrzeb), wózek zdalnie
sterowany pilotem lub kijem od szczotki zapieprzonym z Biedry.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-02-05 14:39:49
Autor: collie
W czwartek, 4.02.2021 o 00:43, Poldek napisał:

Laptop ma być uniwersalny do wszystkiego dla całej rodziny. Czyli internet, zdjęcia i montowanie filmików pamiątkowych, szkoła zdalna i gry też.

Nie ma laptopa dla całej rodziny, podobnie jak na innej grupie nie ma
jednego sracza w domu dla całej rodziny. Jeśli rodzina składa się tylko
z dwojga osób, to przychodzi moment, że każde z nich musi teraz zaraz
skorzystać z WC, a jest tylko jeden i gotowa drama domowa. Podobnie jest z laptopem. Gdy będziesz miał żonę i dzieci w wieku szkolnym (bo
mniejsze można opędzić tabletami), to się dowiesz, że każde z nich musi,
ale to musi mieć oddzielnego lapka. Zatem dywagacje na temat "laptopa
dla całej rodziny" są bez sensu. Jedynym powodem, który usprawiedliwia
taką dyskusję jest bieda. Ale wtedy nie wymyśla się lapka z Ryzenem
za pięć tysięcy. Krótko mówiąc: nie masz rodziny, nie masz co robić
i wymyślasz na niusach temat z dupy. Przenieś się na pl.misc.budowanie -
tam jest dyskusja o sraczu dla całej rodziny - i powiedz, że jara Cię
sytuacja, gdy siedząc na sedesie dla całej rodziny, masz na kolanach
lapka dla całej rodziny i oglądasz swoje ulubione filmy na RedTube.
Będzie śmieszno i straszno.

--
Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
(Siara)