Zamieszanie w oznaczeniach procków Intel

Data: 2014-12-05 15:43:28
Autor: Jacek Maciejewski
Zamieszanie w oznaczeniach procków Intel
Ku mojemu zdziwieniu istnieje Pentium E6700 i C2D E6700. Porównanie tu:
http://ark.intel.com/pl/compare/42809,27251,41495,34441
Czemu ten pierwszy nazywa się pentium a nie c2d choć jest na rdzeniu
Wolfdale, jak c2d? I niczym praktycznie się nie różni od c2d?

Przy okzaji - czym się różni podstawka LGA775 od PLGA775?
--
Jacek

Data: 2014-12-05 15:59:43
Autor: miab
[...]

Niby mniej cache. Ja mam Pentium E6300 Wolfdale i ładnie chodzi na 3.5 GHz po przestawieniu zegara.

miab

Data: 2014-12-05 18:17:10
Autor: thin-man
W dniu 05.12.2014 o 15:43, Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Jak wypuszczono Pentium E6700 w 2010 roku to był już na rynku C2D E6700
z roku 2006, więc pewnie dla odróżnienia zmienili nazwę.
Pentium E6700 jest na rdzeniu Wolfdale
a C2D E6700 na Conroe

--
thinman

Data: 2014-12-05 19:10:27
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 05 Dec 2014 18:17:10 +0100, thin-man napisał(a):

Jak wypuszczono Pentium E6700 w 2010 roku to był już na rynku C2D E6700
z roku 2006, więc pewnie dla odróżnienia zmienili nazwę.
Pentium E6700 jest na rdzeniu Wolfdale
a C2D E6700 na Conroe

No właśnie, Ten pentium jest nowocześniejszy od c2d. Po pierwsze mogli
zamiast takiej mylącej nazwy dać numer np. 6710 i było by fajno :) A po
drugie, to jestem ciekaw czy on ma dwa rdzenie współpracujące z sobą tak
jak w c2d czy raczej tak jak w Dual Core, gdzie ta współpraca miała
jakieś wąskie gardła.
Po trzecie, kiedy się przegląda specyfikacje płyt  z socket 775, to
próżno tam szukać Pentium E6700. Owszem, są c2d E6700, są Pentium 4,
Pentium D, Pentium-Extreme Edition, a Dual Core kończą się na E6500.
Dziwny jakiś ten proc :) ni z gruszki ni z pietruszki.
--
Jacek

Data: 2014-12-06 11:06:44
Autor: knrdz
Zamieszanie w oznaczeniach procków Intel

drugie, to jestem ciekaw czy on ma dwa rdzenie współpracujące z sobą tak
jak w c2d czy raczej tak jak w Dual Core, gdzie ta współpraca miała
jakieś wąskie gardła.

Wąskie gardła to nie w Pentium Dual Core tylko w Pentium D i Pentium Extreme Edition, czyli pseudodwurdzeniowych Pentiumach IV. Pentium Dual Core i dwurdzeniowe Celerony od C2D różnią się głównie ilością L2 cache.

Zamieszanie w oznaczeniach procków Intel