Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX

Data: 2013-05-26 18:03:12
Autor: atm
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
Mam homogeniczny naped SLX sprzed 4 lat.
W praktyce oznacza to:
-korbe z trzema tarczami, blat ma 44 zęby
-kasete 34T 9-cio rzedowa
-przerzutke przednia FD-M660
-calosc bez dynasys

Przednia przerzutka zlapala juz kilka razy krzywo lancuch i kilka razy
prostowalem ja. Efekt jest taki, ze daleko jej do stanu fabrycznego,
obawiam sie tez ze przy kolejnym prostowaniu ktoras blacha moze peknac.
Chcialem kupic ten sam model na zapas, ale po czterech latach okazuje sie to nie takie proste. W miedzyczasie rozpowszechnily sie kasety
10-cio rzedowe, przypuszczalnie jeszcze wezsze lancuchy w porownaniu do 9-cio rzedowych, blat wiekszosci SLXow (a moze wszystkich?) zmniejszyl sie do 42T, jakies dynasys doszlo....
Podsumowujac, czy przerabialiscie podobny temat? Czy taka przerzutka o identycznym oznaczeniu (ale z dopiskiem o 10rzedach, bez info o max ilosci zebow na blacie) bedzie kompatybilna z moim napedem? Ta wyglada zupelnie jak moja:
http://ctbike.pl/shimano-fd-m660-slx-10rz-top-swing-przerzutka-przednia-mocowana.html

Zaczyna mi to przypominac PC-towe skladaki, gdzie po prewnym czasie nie da sie wymienic procka bo socket juz nie ten, pamiec inna, slot karty sie zmienil...

Ceny tez juz nie te: na paragonie za wspomniana wyzej przerzutke widnieje cena 65zl, teraz minimum 99zl a i modele SLX po 135zl sa tez na rynku, ehh.

Data: 2013-05-26 15:16:11
Autor: Ignac
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
W dniu niedziela, 26 maja 2013 18:03:12 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:
Mam homogeniczny naped SLX sprzed 4 lat.

W praktyce oznacza to:

-korbe z trzema tarczami, blat ma 44 zêby

-kasete 34T 9-cio rzedowa

-przerzutke przednia FD-M660

-calosc bez dynasys

Don't panic! A mówi±c na serio tu masz to co szukasz,
znajdz tylko najtañsz± mo¿liw± i problem z g³owy:
rowerowy.com/sklep/czesci/przerzutka_przod/shimano/prod/shimano_slx_fd_m660

Data: 2013-05-27 14:27:49
Autor: atm
[...]

Dzieki za info, rozwaze zakup wskazanej przez Ciebie przerzutki lub ewentualnie XT, ktora polecono mi w sklepie internetowym jako zamiennik
obecnego SLXa. Wg Ciebie bedzie ok?
http://www.ctbike.pl/icon_770-shimano-fd-m770-deore-xt-2012-top-swing-przerzutka-przednia-9rz.html
Przy okazji tych poszukiwan doszedlem do wniosku, ze nie bede juz mocniej inwestowal w naped 9-cio rzedowy. Mialem wymienic kasete, ale dokupilem jedynie najbardziej "skaczace" koronki. Calosc dotre do trzech lancuchow i bede uzywal do zajechania badz awarii np manetek 9.
Inna irytujaca sprawa jest niesamowity wzrost cen: cztery lata temu przerzutka przednia kosztowala 65zl, teraz 135zl. Kaseta SLX 9 119zl
teraz 169zl najtaniej. Te czesci zyskaly status eksponatow muzealnych, PKB w Polsce tak wzrosl, Japonia odkuwa sie po tsunami?

Data: 2013-05-27 05:46:22
Autor: rmikke
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
W dniu poniedzia³ek, 27 maja 2013 14:27:49 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:

[...]

Jen podro¿a³?

W tym roku raczej spada, ale w 2008 by³ o prawie 1/3 tañszy ni¿ w tej chwili.

Data: 2013-05-27 12:55:22
Autor: Ignac
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
W dniu poniedzia³ek, 27 maja 2013 14:27:49 UTC+2 u¿ytkownik atm napisa³:

No to mo¿e ta cena bêdzie Ci bardziej odpowiadaæ:
http://www.biketop.pl/index.php?p1082,przerzutka-przednia-shimano-slx-fd-m660
lub ta:
www.karbonowy.pl/przerzutki/553-shimano-slx-przerzutka-przednia-4032191732657.html
Ja Ci polecam FD-M660 do napêdu który posiadasz.
Je¿eli wszystkie przerzutki przednie do napêdów 9x by³yby miêdzy
sob± kompatybilne to nie by³oby ich 50 tylko jedna i jeszcze jedno
dlaczego napêd 9x jest z³y i który wobec tego jest lepszy.

Data: 2013-05-27 22:47:57
Autor: atm
On 2013-05-27 21:55, Ignac wrote:
[...]

Dzieki za linki, te ceny juz sa rozsadne.
Co do zmiany z 9-ciu rzedow na 10, chodzi wylacznie o dostepnosc komponentow. Sam widzisz jak wyglada systuacja z przednia przerzutka, ten standard odchodzi do lamusa. O przednia przerzutke nie jest juz latwo, to samo dotyczy manetek, z kasetami troche lepiej ale tez szalu nie ma i to wszystko po 4 latach. Zostajac na kolejne 4 z 9-cioma rzedami okaze sie, iz bede musial zaopatrywac sie w muzeum Shimano ;|
Dlatego planuje wyjezdzic obecny naped i sukcesywnie przechodzic na 10x.
Mam nadzieje, ze nie nastapi niebawem koljna migracja, tym razem na 11x.

Data: 2013-05-28 07:41:46
Autor: Krzyś Cierpiętnik
atm wrote:

[...]

Że tak powiem zdumiewa mnie to, co czytam w tym wątku.

Jeżdżę na 2x7, nowe kasety 7 są dostępne, moja przerzutka przednia ma 24
lata...

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2013-05-30 10:45:33
Autor: artek
W dniu 2013-05-27 22:47, atm pisze:
[...]

o, proszę. kolejny idealny klient dla korporacyjnych marketoidów ;P
możesz być jednak pewien, że tysiące innych posiadaczy napędów 9-rzędowych nie podziela twojego zdania.

> Mam nadzieje, ze nie nastapi niebawem koljna migracja, tym razem
> na 11x.

oj, naiwny, naiwny ... nawet nie wiesz co na ciebie czyha za rogiem:

http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1

art3k

Data: 2013-05-30 11:12:23
Autor: Szuwarek
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX

oj, naiwny, naiwny ... nawet nie wiesz co na ciebie czyha za rogiem:

http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1

Mam nadzieję, że w cenach zapomnieli postawić przecinek ;-)

Data: 2013-05-30 20:02:10
Autor: atm
[...]

Akurat nie chce mi sie pedalowac pod prad pod ta gorke. Widze jak malo jest dostepnych elementow dla SLXa 9x,, polowanie i cieszenie sie jak dziecko, ze udalo mi sie cos jeszcze wygrzebac w muzeum niezbyt mi sie podoba. Co wiecej komponenty 9x sa niejednokrotnie drozsze od bezposrednich odpowiednikow 10x wiec niespecjalnie firma jest na tym do przodu.

> [...]
 > na 11x.

oj, naiwny, naiwny ... nawet nie wiesz co na ciebie czyha za rogiem:

Bede sie zatem ludzil, ze nie dotknie to grupy SLX.

Data: 2013-05-30 10:40:51
Autor: artek
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
W dniu 2013-05-27 21:55, Ignac pisze:
Ja Ci polecam FD-M660 do napędu który posiadasz.

naturalnie, slx wystarczy, nie ma potrzeby ładowania kasy w niemal identyczne a dużo droższe xt.

Jeżeli wszystkie przerzutki przednie do napędów 9x byłyby między
sobą kompatybilne to nie byłoby ich 50 tylko jedna

a ty ignac znowu te swoje głupoty wygadujesz ... oczywiście, że one SĄ ze sobą kompatybilne.
to, że nie ma jednej a kilkadziesiąt, to wina producenta, który robi ludziom takim jak ty wodę z mózgu i przy każdej zmianie grupy wciska na siłę coś innego, choć niemal identycznego, ale też różnych sposobów montażu przerzutki i uciągu linki.

art3k

Data: 2013-05-30 06:40:22
Autor: Ignac
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
W dniu czwartek, 30 maja 2013 10:40:51 UTC+2 u¿ytkownik artek napisa³:
W dniu 2013-05-27 21:55, Ignac pisze:

> Je¿eli wszystkie przerzutki przednie do napêdów 9x by³yby miêdzy > sob± kompatybilne to nie by³oby ich 50 tylko jedna
 a ty ignac znowu te swoje g³upoty wygadujesz ... oczywi¶cie, ¿e one S¡  ze sob± kompatybilne.

Kurtuazyjny jeste¶ zajebi¶cie,a co do kompatybilno¶ci,to rzeczywi¶cie s± i
nie nale¿y tylko braæ tych z walca drogowego,bo mog± nie pasowaæ,ale
jakby co to je¼dziæ siê da:)

Data: 2013-05-30 06:51:06
Autor: Ignac
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
Do artek-a

I jeszcze jedno.
Kolega atm ma problem z bud¿etem,wiêc doradz koledze
najtañszy z mo¿liwych wariant cenowy owej przerzutki
przedniej do jego napêdu 9x.Mam na my¶li przerzutkê z ni¿szej klasy ni¿ slx.

Data: 2013-05-30 16:27:57
Autor: artek
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
W dniu 2013-05-30 15:51, Ignac pisze:
Kolega atm ma problem z budżetem,więc doradz koledze
najtańszy z możliwych wariant cenowy owej przerzutki
przedniej do jego napędu 9x.Mam na myśli przerzutkę
z niższej klasy niż slx.

przecież 9-rzędowy deore też da radę ...

http://www.bikestacja.pl/pl/przerzutka-przednia-shimano-deore-fd-m591-down-swing-6686.html

a i alivio (9-rzędowe od niedawna) też spokojnie przejdzie:

http://www.bikestacja.pl/pl/przerzutka-przednia-shimano-alivio-fd-m431-9rz-down-swing-5001.html

w gruncie rzeczy różnice są kosmetyczne - trochę inaczej powyginana blacha, czy nieco inny zacisk, bo w działaniu w zasadzie bez większej różnicy. to konstrukcja prosta jak budowa cepa i wiele się nie wymyśli.

bardziej istotne jest to, żeby odpowiednio dobrać Top lub Down Swing - zależnie od ramy, kąt rury podsiodłowej (bo afair tu są dwa rodzaje przerzutek - 63-66 i 66-69 stopni), tudzież wersję do korby 42/44 czy 48 zębów (czyli tzw trekkingowe). to z tego właśnie wynika tak duża ilość typów przerzutek, do której byłeś się łaskaw przyczepić.

--
art3k

Data: 2013-05-30 20:06:22
Autor: atm
[...]

Dzieki za namiary na alternatywne przerzutki, faktycznie byc moze tez dadza rade. Tyle, ze poki co chcialem miec caly naped SLX.

Data: 2013-05-30 20:08:51
Autor: Akarm
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
W dniu 2013-05-30 16:27, artek pisze:
bardziej istotne jest to, ¿eby odpowiednio dobraæ Top lub Down Swing -
zale¿nie od ramy

Nie od ramy, tylko od upodobañ.
--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-05-30 20:26:42
Autor: artek
W dniu 2013-05-30 20:08, Akarm pisze:
W dniu 2013-05-30 16:27, artek pisze:
bardziej istotne jest to, żeby odpowiednio dobrać Top lub Down Swing -
zależnie od ramy

Nie od ramy, tylko od upodobań.

ramy, ramy, uwierz mi, wiem co piszę. mam obecnie trzy ramy w domu, w dwóch musiałem wsadzić top swingi, bo inaczej nie zamontowałbym pojemnika na bidon. uprzedzę ewentualne uwagi - owszem, potrzebuję DWÓCH pojemników.

ps. na szczęście obecnie przerzutki produkowane są uniwersalnie, na dolny i górny ciąg. bo miałem kiedyś, lata temu, przerzutkę dedykowaną, tylko na ciąg dolny. więc po zmianie ramy trzeba było zmieniać i przerzutkę ...

--
art3k

Data: 2013-05-30 22:05:12
Autor: Akarm
Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX
W dniu 2013-05-30 20:26, artek pisze:
ramy, ramy, uwierz mi, wiem co piszê. mam obecnie trzy ramy w domu, w
dwóch musia³em wsadziæ top swingi, bo inaczej nie zamontowa³bym
pojemnika na bidon.

Faktycznie, zapomnia³em ¿e czasami mo¿na trafiæ na ramê, w której z powodu bidonu nie mo¿na zamontowaæ przerzutki down swing.

--
          Akarm
http://bykom-stop.avx.pl

Data: 2013-05-30 19:55:22
Autor: atm
On 2013-05-30 15:51, Ignac wrote:
Do artek-a

[...]

Nie, nie to nie problem z budzetem ale z "dojeniem" klienta ;]
Nie wiem co sie stalo przez te cztery lata, ze przerzutka ktora wtedy kosztowala 65zl teraz w wiekszosci sklepow (w ktorych wogole jest dostepna) stoi w granicach 130zl. Poza tymi, w ktorych znalazles je za ok 98zl i za to dzieki.
Irytuje mnie to i nie chce placic za wirtualna wartosc dodana bo to nawet nie jest applowy amazing.

Zamieszanie z przednimi przerzutkami SLX