Zamknięcie DG

Data: 2017-01-04 12:06:08
Autor: 007
Zamknięcie DG
Dla potomnych.

Po prawie 20 latach (od marca 1997) zamknąłem DG.
Przez te lata nie miałem kontroli (ta, wiem, mogą jeszcze przyjść) z US ani ZUS. Ostatnie 3 lata były w zawieszeniu/odwieszeniu/zawieszeniu, a ostatni rok to i VAT zwolniony podmiotowo ze względu na obroty (nie trza robić remanentu VAT).

Przy zamykaniu zawieszonej DG nie trzeba do ZUS nic składać (ubezpieczonych nie ma).

Grupę będę obserwował :)

--
'Tom N'

Data: 2017-01-04 21:02:44
Autor: Bonum mane
Zamknięcie DG
Jeśli zamknąłeś DG poprzez portal firma.gov.pl i otrzymałeś potwierdzenie, to wydaje mi się, że ZUS zostanie powiadomiony. Natomiast do Urzędu Skarbowego chyba trzeba jakieś rozliczenie złożyć.

Ale lepiej jeszcze zapytaj w źródle :-)

dodatkowe informacje:
I Urząd Skarbowy w Białymstoku,
tel centrala: 85 878 4100
email: us2003@pd.mofnet.gov.pl

Zus Białystok:
tel centrala: 85 748 69 00
adres e-mail do zapytań ogólnych: cot@zus.pl

Data: 2017-01-04 21:32:37
Autor: 007
Zamknięcie DG
Bonum mane w <news:586d54e2$0$644$65785112news.neostrada.pl>:

Jeśli zamknąłeś DG poprzez portal firma.gov.pl

czyli CEIDG :)  Tak.

wydaje mi się, że ZUS zostanie powiadomiony.

Owszem, i ZUS i US, ale ZUS wyrejestruje "płatnika" z urzędu

Natomiast do Urzędu Skarbowego chyba trzeba jakieś rozliczenie złożyć.

:D  Jakieś to w moim przypadku była deklaracja VAT-Z

Ale lepiej jeszcze zapytaj w źródle :-)

W celu jakim?

Ale to nie mój US... ;P

--
'Tom N'

Data: 2017-01-09 07:51:53
Autor: grzegorz
Zamknięcie DG
W dniu środa, 4 stycznia 2017 12:06:08 UTC+1 użytkownik 007 napisał:
[...]

Fajnie, mam podobnie, firma zawieszona już 2 lata i teraz przedłużyłem zawieszenie na kolejne 2, ale zastanawia mnie to zwolnienie z VAT.

Jeśli bym dziś wysłał aktualizację VAT-R i "zwolnił się z VAT" od 1 stycznia to jak to by wyglądało jeśli bym chciał pod koniec roku zamknąć działalność,
remanent byłby wymagany za lata poprzednie czy już nie?

Data: 2017-01-13 14:21:55
Autor: Maciek
Zamknięcie DG
W dniu 2017-01-04 o 12:06, 007 pisze:
Dla potomnych.
Po prawie 20 latach (od marca 1997) zamknąłem DG.
A tak z ciekawości: zmiana na etat, praca na czarno, czy dalsza
działalność w jakiś spółkach etc? ;-)

Maciek

Data: 2017-01-13 23:23:57
Autor: cef
Zamknięcie DG
W dniu 2017-01-13 o 14:21, Maciek pisze:
[...]

500+

:-)

Zamknięcie DG