Zamkniecie jednoosobowej działalności

Data: 2009-05-04 11:35:22
Autor: supkonri
Zamkniecie jednoosobowej działalności
Witam,
5 miesiecy temu zamknąłem jednoosobową działalność gospodarczą. Teraz
planuje otworzyć nową jednoosobową działalność gospodarczą i mam
dylemat:
Czy to będzie zupełnie nowa działalność? Czy może zostanie
zinterpretowane to jako wznowienie starej działalności?
Czy nowa działalność będzie miała nową datę wpisu do EDG?

Data: 2009-05-04 21:54:50
Autor: iso
Zamkniecie jednoosobowej działalności
supkonri@gmail.com napisał

Czy to będzie zupełnie nowa działalność? Czy może zostanie
zinterpretowane to jako wznowienie starej działalności?
Czy nowa działalność będzie miała nową datę wpisu do EDG?

nowa,
nie ma czegoś takiego jak zawieszenie,
więc jak zlikwidowałeś to będzie nowa

a jeśli się nie mylę to komisja Palikota nad takim czymś takiego pracuje

pozdrówka,
wr,

Data: 2009-05-04 23:49:51
Autor: .B:artek.
Zamkniecie jednoosobowej działalności
iso wyskrobał(a):
supkonri@gmail.com napisał

[...]

Od kilku miesięcy można już zawiesić działalność. Jest nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

--
..B:artek.

Data: 2009-05-05 00:02:34
Autor: andreas
Zamkniecie jednoosobowej działalności
Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości news:gtnntu$lsp$1news.onet.pl...
iso wyskrobał(a):

Od kilku miesięcy można już zawiesić działalność. Jest nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Całe to urzędnicze majstrowanie przy działalności człowieka to jest socjalistyczny, czyli nieudany eksperyment.
Wytłumaczy ktoś sensownie, po co w ogóle jest zgłaszanie i zawieszanie lub zanykanie działalności?

--
andreas

Data: 2009-05-05 00:26:37
Autor: Liwiusz
andreas pisze:
[...]

   Żeby było jednoznacznie określone od kiedy do kiedy można ścigać przedsiębiorcę za haracz zwany ZUSem. Do niczego innego nie jest potrzebne. Dochodowy i VAT można płacić od dochodu/przychodu i łatwo można tego uniknąć, jeśli w danym miesiącu okaże się, że nie mieliśmy zleceń. Natomiast ZUS płaci się nawet jak się nic nie robi, a ma się zarejestrowaną DG i właśnie po to owa rejestracja istnieje.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-05 06:58:55
Autor: andreas
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtnq2u$r1b$1news.onet.pl...

  Żeby było jednoznacznie określone od kiedy do kiedy można ścigać przedsiębiorcę za haracz zwany ZUSem.

To że podstawą funkcjonowania jednych wymysłów urzędniczych jest drugi pomysł urzędniczy, to się przyzwyczaiłem.
Myślałem po cichu, że jest w tym jakiś głębszy sens, tylko ja go nie widzę.

--
andreas

Data: 2009-05-05 05:37:19
Autor: mihau
On May 5, 6:58 am, "andreas" <andr...@yahoo.com> wrote:

Myślałem po cichu, że jest w tym jakiś głębszy sens, tylko ja go nie widzę.

Jest. Utrzymanie odpowiedniego poziomu zatrudnienia w UM, GUS, ZUS,
US.

--
mihau

Zamkniecie jednoosobowej działalności