Zamkniecie konta zadluzenie wobec banku ?

Data: 2015-12-03 06:16:31
Autor: michal.menago
Zamkniecie konta zadluzenie wobec banku ?
Witam,

Czy umowa dot. prowadzeniach rachunkow bankowych i innych produktow moze wykluczac mozliwosc wypowiedzenia jej w przypadku nieuregulowania zadluzenia wobec banku?

Innymi slowy, posiadajac niemozliwe do zaplaty zadluzenie na koncie (debet, oplaty, cokolwiek) oplaty narastaja a takie konto zamknac nie mozna. Spirala idealna :)

Czy jest to mozliwe, czy mimo wszystko my jako strona umowy mozemy ja wypowiedziec w kazdym momencie?

Data: 2015-12-03 08:20:16
Autor: witek
michal.menago@o2.pl wrote:
Witam,

Czy umowa dot. prowadzeniach rachunkow bankowych i innych produktow moze wykluczac mozliwosc wypowiedzenia jej w przypadku nieuregulowania zadluzenia wobec banku?

Nie. Umowa bankowa nie może zmieniać kodeksu cywilnego.

Czy jest to mozliwe, czy mimo wszystko my jako strona umowy mozemy ja wypowiedziec w kazdym momencie?

Wypowiedzenie jest czynnością jednostronną i nie wymaga zgody drugiej strony.

Data: 2015-12-03 11:36:31
Autor: michal.menago
W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 15:20:18 UTC+1 użytkownik witek napisał:
michal.menago@o2.pl wrote:
> [...]

Wypowiedzenie jest czynnością jednostronną i nie wymaga zgody drugiej strony.

To dlaczego wnioskujemy o zamkniecie konta a bank odmawia? Jest to zgodne z KC? Jak postapic w takim wypadku?

Data: 2015-12-03 14:30:45
Autor: witek
michal.menago@o2.pl wrote:
[...]

Nie wnioskujemy tylko wysyalamy oswiadczenie woli.
Od momentu w ktorym bank się zapoznał z treścią oświdczenia lub miał taką możliwość umowa przestaje obowiązywać.
Bank nie ma czego odmawiać bo w ogóle nie ma nic do gadania w tym zakresie.

Nic nie postąpić. Umowa jest rozwiązana.
Jak sie bank bedzie czepiał to do sądu po stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.

Data: 2015-12-03 12:34:37
Autor: michal.menago
W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 21:30:46 UTC+1 użytkownik witek napisał:
michal.menago@o2.pl wrote:

> [...]

Nic nie postąpić. Umowa jest rozwiązana.
Jak sie bank bedzie czepiał to do sądu po stwierdzenie nieistnienia zobowiązania.

Czyli wystarczy  wyslac rozwiazanie umowy (oswiadczenie o wypowiedzeniu ) do banku i umowa zostaja rozwiazana, a dochodzenie naleznosci to ich sprawa (windykacja)?

To zbyt proste.

Data: 2015-12-03 15:40:02
Autor: witek
michal.menago@o2.pl wrote:

Czyli wystarczy  wyslac rozwiazanie umowy (oswiadczenie o wypowiedzeniu ) do banku i umowa zostaja rozwiazana, a dochodzenie naleznosci to ich sprawa (windykacja)?

tak.  tylko trzymaj dowod nadania poleconego, albo pieczatke z banku na kopii, ze dostali.
Zeby bank sobie w kulki nie lecial, ze nic nie wie.

To zbyt proste.

Jak zawsze,
Bank sobie pewnie cos tam bedzie naliczał, pisma przysyłał  i liczyl na to, ze jednak sie przestraszysz i zapłacisz.

W ostatecznsci to i tak ty bedziesz musiał iść do sądu.

Data: 2015-12-03 21:36:07
Autor: Liwiusz
Zamkniecie konta zadluzenie wobec banku ?
W dniu 2015-12-03 o 21:34, michal.menago@o2.pl pisze:
To zbyt proste.

LOL, to rób jak uważasz jeśli wiesz lepiej...

--
Liwiusz

Data: 2015-12-04 11:40:33
Autor: J.F.
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3q8l3$btc$7@dont-email.me...
michal.menago@o2.pl wrote:
[...]

Umowa moze i jest rozwiazania, ale bank konta z debetem nie zamknie.
A nawet tego z zerowym saldem tak zaraz nie zlikwiduje, bo bywaja obciazenia splywajace z opoznieniem - no ale to miesiac-dwa.

Pozostaje wiec kwestia oplat za konto (raczej nie ma podstaw do naliczania), przechowywania danych osobowych ( i tak chyba ma obowiazek przez pare lat), itp.
No i nomenkulatury - konto zamkniete, zablokowane czy zlikwidowane ...

J.

Data: 2015-12-04 10:46:48
Autor: witek
michal.menago@o2.pl wrote:
[...]

Ale bank sobie moze robic co chce lub nie chce.
Umowa została wypowiedziana.

A nawet tego z zerowym saldem tak zaraz nie zlikwiduje, bo bywaja
obciazenia splywajace z opoznieniem - no ale to miesiac-dwa.

A co ma techniczny fakt po stronie banku to umowy cywilnej?

Pozostaje wiec kwestia oplat za konto (raczej nie ma podstaw do
naliczania), przechowywania danych osobowych ( i tak chyba ma obowiazek
przez pare lat), itp.

po wypowiedzeniu umowy nie ma mowy o prowadzeniu konta i naliczania jakichkolwiek opłat za to.
Przetwarzanie danych wynika z prawa bankowego i nie potrzeba do tego twojej zgody, anie nie masz możliwości niezdzadzania się.

No i nomenkulatury - konto zamkniete, zablokowane czy zlikwidowane ...

cos sie tego konta przyczepił. To są wewnetrzne sprawy banku co on sobie z kontem po wypowidzeniu umowy robi.

Data: 2015-12-03 12:37:29
Autor: Kris
W dniu czwartek, 3 grudnia 2015 15:16:33 UTC+1 użytkownik michal...@o2.pl napisał:
[...]

Wypowiedzenie wyślij i umowa o konto przestanie obowiązywać.
Zadłużenie w koncie i naliczone do czasu wypowiedzenia opłaty bank będzie się domagał\windykował.

Data: 2015-12-04 12:23:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:657ab4ce-2e2b-4f37-a106-761521ce1cb0@googlegroups.com...
[...]

A odsetki za okres od wypowiedzenia/rozwiazania umowy ?
To jakies bezumowne korzystanie z kredytu bedzie, czy od razu sprawa karna ?  :-)

Ale skoro bezumowne, to chyba karne odsetki ustawowe sie naleza ?
Ale czy one nie nizsze niz umowne ? :-)

J.

Data: 2015-12-04 10:43:49
Autor: witek
michal...@o2.pl napisał:
[...]

Jeśli to był debet w koncie, to staje się on natychmiast wymagalny i lecą odsetki ustawowe.

Tylko wygraj to teraz w sądzie.

Data: 2015-12-07 16:57:40
Autor: J.F.
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n3sfnj$d53$3@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Dawniej to chyba zaden problem - bank wystawi BTE i komornik zawita/zajmie pensje.
Teraz byc moze tez zaden problem - jesli bank przy okazji umowy podsunie weksel in blanco.

A nawet jak nie podsunie, to jaki widzisz problem ? Oswiadczenie banku, czy wydruk operacji za ostatni rok, z ktorych wynika debet a reszta to niemal z automatu.

J.

Data: 2015-12-07 11:30:40
Autor: witek
J.F. wrote:
[...]

czy wy naprawdę macie kłopoty z rozumieniem języka polskiego?
to jeszcze raz wyraznie i powoli

bank wystawi BTE na odsetki umowne wyzsze niz ustawowe wynikajace z umowy o przeterminowane należności plus opłatę za prowadzenie konta plus opłaty za wysłanie monitów plus coś tam jeszcze.
I każdy sędzia im to przeklepie.
A teraz wygraj, że należą się bankowi tylko i wyłącznie odetki ustawowe plus ewentualnie koszty sądowe.

Data: 2015-12-07 17:11:54
Autor: Liwiusz
J.F. wrote:
[...]

Czy jak sobie oświadczę, albo wydrukuję, że J.F. jest mi winien 100zł,
to ma to jakąś wartość dowodową?

--
Liwiusz

Data: 2015-12-07 17:28:18
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n44b52$4dt$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-12-07 o 16:57, J.F. pisze:
UĹźytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup
Tylko wygraj to teraz w sądzie.
[...]
[...]

No widzisz - ty jak powiesz, to nie ma zadnej, a bank jak powie, to mu sad wierzy.
Bo inaczej, to na jakiej zasadzie banki by scigaly te miliony klientow, wsrod ktorych na pewno sa tysiace zalegajacych ?

No chyba, ze do tej pory wystarczyl BTE, a teraz nagle nie wiadomo co jest potrzebne.

Owszem, bank moze przedstawic umowe kredytu, umowe debetu, umowe prowadzenia konta, ale i tak sie opiera o ich wydruk.

J.

Data: 2015-12-07 18:05:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-12-07 o 17:28, J.F. pisze:
[...]

To tak nie działa.

Bo inaczej, to na jakiej zasadzie banki by scigaly te miliony klientow,
wsrod ktorych na pewno sa tysiace zalegajacych ?

Tak jak kaĹźdy inny wierzyciel.

No chyba, ze do tej pory wystarczyl BTE, a teraz nagle nie wiadomo co
jest potrzebne.

Wiadomo.

Owszem, bank moze przedstawic umowe kredytu, umowe debetu, umowe
prowadzenia konta, ale i tak sie opiera o ich wydruk.

Raczej mylisz istotność dowodową poszczególnych elementów.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-08 10:51:00
Autor: J.F.
UĹźytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n44e8u$7t0$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Myslisz ?

Bo inaczej, to na jakiej zasadzie banki by scigaly te miliony klientow,
wsrod ktorych na pewno sa tysiace zalegajacych ?
Tak jak kaĹźdy inny wierzyciel.

Taaa... cos mi sie nie chce wierzyc :-)

No chyba, ze do tej pory wystarczyl BTE, a teraz nagle nie wiadomo co
jest potrzebne.
Wiadomo.

To co jest potrzebne ?

Owszem, bank moze przedstawic umowe kredytu, umowe debetu, umowe
prowadzenia konta, ale i tak sie opiera o ich wydruk.
Raczej mylisz istotność dowodową poszczególnych elementów.

No coz, dawniej bank mial zestaw dyspozycji i pokwitowan papierowych z moim podpisem.
A dzis co ma ? Swoj wydruk operacji.
Plus jeszcze jakis wydruk rzekomego stanu konta na koniec poprzedniego roku czy miesiaca, ktory rzekomo mi wyslal ... albo tylko udostepnil na www.

A tak w ogole to moze wydruk operacji do pozwu zalaczyc, czy to narusza tajemnice bankowa, wiec najpierw tylko kwote zadluzenia na podstawie oswiadczenia, a reszte to w dopiero w sadzie na zyczenie ?

J.

Data: 2015-12-15 21:56:06
Autor: Moonsky
Zamkniecie konta zadluzenie wobec banku ?
On Tue, 8 Dec 2015 10:51:00 +0100, J.F. wrote:

Myslisz ?

Ten wyjenty ale nie wzienty pracowniczek ma myslec cokolwiek

Zamkniecie konta zadluzenie wobec banku ?