Zamknięcie lotniska

Data: 2011-01-12 18:07:20
Autor: Bogdan Idzikowski
Zamknięcie lotniska
Polacy zarzucają kontrolerom w Smoleńsku, że powinni zamknąć lotnisko, uniemożliwiając tym lądowanie tutki.

MAK w raporcie napisał:
3.1.40 W sytuacji braku warunków meteorologicznych niezbędnych do wykonania lądowania zgodnie z posiadanymi przez lotnisko systemami podejścia, kapitan samolotu podjął decyzję o wykonaniu "próbnego" podejścia. Lot był lotem międzynarodowym i wykonywany był zgodnie z regułami Informacji Aeronawigacyjnej Federacji Rosyjskiej. Uwzględniając zapisy IA FR (przypis 57 - red) kierownik lotów zezwolił na wykonanie próbnego podejścia, uprzedził jednak załogę o konieczności przygotowania się do odejścia na drugi krąg z wysokości 100 metrów. Załoga wyraźnie potwierdziła otrzymanie danej informacji.

Przypis 57:

Dowódcy zagranicznych statków powietrznych, wykonujących loty do Rosji, podejmują samodzielną decyzję o możliwości wylotu z lotniska i lądowania na lotnisku docelowym, biorąc na siebie całkowitą odpowiedzialność za podjętą decyzję.

Jak wynika z tekstu Postanowienia o odmowie wszczęcia postępowania karnego z dn. 1 października 2008 roku, wydanego przez zastępcę wojskowego garnizonowego prokuratora miasta Wrocław (rozdział 1.17.1), analogiczne postanowienia, o prawie i odpowiedzialności dowódcy statku powietrznego za końcową decyzję o wykonaniu startu, lądowania lub o przerwaniu lotu, istnieją również w ustawodawstwie lotniczym Rzeczpospolitej Polskiej.

===========================

Coś w tym jest. Spójrzmy na fakty. Pilot JAK-a olał polecenie kontrolera, który zabronił lądowania i nakazał udanie się na drugi krąg. Pilot wylądował wbrew zakazowi. Kontroler bez zbędnych słów wskazał mu kierunek kołowania. Czyli pilot podjął samodzielną decyzję, wbrew kontrolerowi.
W wypadku tutki, to samo. Pozwolono im zejść na 100 m i zameldować, czy widzą pas startowy. Także bez zgody kontrolera pilot podjął decyzję o lądowaniu.

Chętnie przeczytam rozdział 1.17.1, by dowiedzieć się, co piloci nawywijali we Wrocławiu.

Data: 2011-01-12 18:09:15
Autor: u2
Zamknięcie lotniska
Polacy zarzucają kontrolerom w Smoleńsku, że powinni zamknąć lotnisko,
uniemożliwiając tym lądowanie tutki.

No co ty. Przecież pilnował ich agent z Kremla. Wiedzieli co się święci.

Data: 2011-01-12 18:18:30
Autor: dK
Zamknięcie lotniska

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d2ddfd0$0$2488$65785112news.neostrada.pl...
Polacy zarzucają kontrolerom w Smoleńsku, że powinni zamknąć lotnisko, uniemożliwiając tym lądowanie tutki.

Nie mogą tu nic zarzucić. To było  lotnisko wojskowe.
Miller zdaje się też już się wybrał w tą ślepą, uliczkę, ale nie ma jak zwykle zupełnie racji - jak taki kompletny ignorant jest na stanoiwisku ministerialnym(!!!!) Rosjanie bardzo prosto odeślą ten zarzut do kosza.
Decyzje o lądowaniu w tym przypadku podejmuje ostatecznie pilot. Jedyna rzecz jaka można było zrobić ze strony kontroli to podać fałszywy powód np. brak drożności pasa do lądowania. Ale to byłoby oczywiście przedmiotem też postępowania, bo kwalifikowałoby się to pod incydent.

dK

Data: 2011-01-12 18:21:27
Autor: u2
Zamknięcie lotniska
W dniu 2011-01-12 18:18, dK pisze:
Polacy zarzucają kontrolerom w Smoleńsku, że powinni zamknąć lotnisko,
uniemożliwiając tym lądowanie tutki.

Nie mogą tu nic zarzucić. To było  lotnisko wojskowe.

Mogą zarzucić za to mylne naprowadzanie.

Data: 2011-01-12 10:17:16
Autor: robertbig
Zamknięcie lotniska
On 12 Sty, 18:21, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Nie mogą tu nic zarzucić. To było  lotnisko wojskowe.

Mogą zarzucić za to mylne naprowadzanie.

U2 całkiem ci odjebało z rozpaczy?!

Tak to jest jesli naprowadza Cie , Rydzyk & Co.

Zawsze wylądujesz dupą do wiatru...

Data: 2011-01-12 19:18:58
Autor: u2
Zamknięcie lotniska
W dniu 2011-01-12 19:17, robertbig pisze:
On 12 Sty, 18:21, u2 <u...@o2.pl> wrote:
[...]

O mnie się nie martw. Ja sobie radę dam.

Martw się o siebie, kapusiu. :)

Data: 2011-01-12 10:33:39
Autor: robertbig
Zamknięcie lotniska
On 12 Sty, 19:18, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> U2 całkiem ci odjebało z rozpaczy?!

> Tak to jest jesli naprowadza Cie , Rydzyk & Co.

> Zawsze wylądujesz dupą do wiatru...

O mnie się nie martw. Ja sobie radę dam.

Martw się o siebie, kapusiu. :)

Bardzo boli ??? Powiedz
:))

Data: 2011-01-12 19:35:02
Autor: u2
Zamknięcie lotniska
W dniu 2011-01-12 19:33, robertbig pisze:
Martw się o siebie, kapusiu. :)
Bardzo boli ??? Powiedz

No co ty. Ja nie jestem od zadawania bólu. To kacapskie sługusy są od
tego :)

Data: 2011-01-12 19:37:07
Autor: dK
Zamknięcie lotniska

Użytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisał w wiadomości news:5dda2379-c3a5-4ab7-883e-5f4436807aa9n10g2000yqd.googlegroups.com...
On 12 Sty, 18:21, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> Nie mogą tu nic zarzucić. To było lotnisko wojskowe.

Mogą zarzucić za to mylne naprowadzanie.

Nie było żadnego mylnego naprowadzania.
Wieża podawała PRAWIDŁOWE informacje, że samolot znajdował sie w korytarzu. Nie informowała (bo i nie mogła) o tym, że kąt trajektorii jest nieprawidłowy (za duży). W efekcie tego dużego kąta w stosunku do zaplanowanego dla tego lotniska jak samolot wyleciał z korytarza w dół tak, że nie zdązył już wyhamowac przed glebą. To co kontroler mógł jeszcze w rozpaczy na końcu zrobić to podać to co podał - komendę horyzont.
Koniec toczka.

dK

Data: 2011-01-12 19:26:10
Autor: jadrys
Zamknięcie lotniska

[...]

Bardzo, ale to bardzo mało prawdopodobne żeby to pilot decydował o ruchu na lotnisku. Chyba ty sam nie wierzysz w takie bzdury?

Data: 2011-01-12 19:48:45
Autor: dK
Zamknięcie lotniska

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:igksg7$lt4$1news.onet.pl...

[...]

Kontrola dała zgodę na warunkowe lądowanie. Nie wiadomo, czy akurat ten rosyjski termin pilot znał?
W rosyjskim może to być lekko mylące zwłaszcza w stresie. Kiedy przekroczył dozwolony pułap to byłą dalej już tylko wyłącznie samowolka pilota.
I tak właśnie wyraźnie o tym jest w raporcie napisane.

dK

Data: 2011-01-12 11:14:04
Autor: robertbig
Zamknięcie lotniska
On 12 Sty, 19:48, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:

Kontrola dała zgodę na warunkowe lądowanie.

Prosze raz na zawsze prawidłowo cytowąc stenogramy.
!!! Dała zgode na próbne podejście do 100m .  Ta wyskość t o i tak
lekka przeginka z ich strony na polska korzyśc

Zeby wylądowąc musieli by otrzymac druga zgode. Gdyby były warunki ku
temu.

Taka zgode - Polski 101 , ladujcie

Data: 2011-01-12 19:49:54
Autor: u2
Zamknięcie lotniska
W dniu 2011-01-12 19:48, dK pisze:
Kontrola dała zgodę na warunkowe lądowanie.

No właśnie dała. A nie powinna.

Data: 2011-01-12 20:08:32
Autor: jadrys
Zamknięcie lotniska
[...]

Akurat w swoim poście odniosłem się do ogólnej (wg. p. Bogdana) sytuacji panujących na rosyjskich lotniskach. Na których to rzekomo pilot decyduje o ruchu.

Data: 2011-01-12 20:14:09
Autor: dK
Zamknięcie lotniska

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:igku9a$s99$1news.onet.pl...
[...]

Pilot to sobie może decydować o ruchu na swoim prywatnym lądowisku :)
Ale też nikt mu nie zablokuje wolanta jak zacznie lądować samowolnie.
Bywa i też tak, że po prostu  nie ma innego wyjścia - musi lądować.
Ale i tak kontrola wtedy "sprząta" przestrzeń, żeby pechowiec mógł trafić bezpiecznie na pas.

dK

Data: 2011-01-12 20:28:58
Autor: jadrys
Zamknięcie lotniska
W dniu 2011-01-12 20:14, dK pisze:

[...]

W jakichś szczególnych okolicznościowych na pewno można zrobić wyjątki od reguły. Ale samowola pilota  jest niedopuszczalna. Pilot lądujący bez pozwolenia wieży może zostać aresztowany i oskarżony o spowodowanie zagrożenia..

Data: 2011-01-12 20:40:11
Autor: Bogdan Idzikowski
Zamknięcie lotniska

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:igkve3$rt$1news.onet.pl...
[...]

Postrasz tym pilota Jak-a. Pęknie ze śmiechu.

Data: 2011-01-12 19:58:30
Autor: Bogdan Idzikowski
Zamknięcie lotniska

[...]

Znowu judzisz? O zamachu już nic nie mówisz?
Chyba wszystkiego nie przeczytałeś. Poczytaj sobie punkt 3.1.40 oraz przypis 57. i wtedy zabieraj głos.

Data: 2011-01-12 20:06:41
Autor: u2
Zamknięcie lotniska
[...]

Oj, służbista z ciebie wychodzi B.Idzik :)

Data: 2011-01-12 20:09:21
Autor: jadrys
Zamknięcie lotniska

[...]

Nie ma mowy o żadnym judzeniu. To tylko takie małe przywołanie do rzeczywistości. Dla twojego dobra, bo zaczynasz się rozpędzać w lansowaniu teorii która nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością.  I zaczynasz przez to tracić powagę.

Data: 2011-01-12 20:41:05
Autor: Bogdan Idzikowski
Zamknięcie lotniska

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:igku9b$s99$2news.onet.pl...

[...]

Co nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością?

Zamknięcie lotniska