Zamocowanie ciężkiej szafki

Data: 2010-01-27 12:02:41
Autor: krzysiek
Zamocowanie ciężkiej szafki
Witam
Zamierzam zrobić dość dużą ( ciężką ) szafkę .Jak ją powiesić na ścianie ?.Pewnie na kołkach rozporowych :D , tylko co przymocować z tyłu szafki , żeby można było użyć tych kołków?

Data: 2010-01-27 13:14:14
Autor: Krzysztof 45
krzysiek napisał(a):
Pewnie na kołkach rozporowych :D
Tak fi 10 i śruby z kincem w "L"
tylko co przymocować z tyłu szafki , żeby można było użyć
tych kołków?
Są zawiesia do szafek mocowane na trzy wkręty do boku
pionowych ścianek, z wystającym na zwnatrz metalowym
elementem okiem, z regulacją wysokości.
Możesz ich zamontować kilka dla pewności.
Ja tak zrobiłem robiąc do kuchni jeden wielki gabarytowo
mebel na ścianę, który teraz waży chyba z 70-80 kg.
Powiesiłem go chyba na ośmiu lub 10ciu wspornikach.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-27 13:49:31
Autor: krzysiek

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:hjpan4$7tm$1news.dialog.net.pl...
krzysiek napisał(a):
[...]

Dzięki za podpowirdz , tylko ze u mnie do boku nie da sie przyczepic tych zawiesi , musi cos byc  , zeby zamocowac z tylu szafki

Data: 2010-01-27 14:22:23
Autor: Prawusek

krzysiek napisał(a):
> [...]

Dzięki za podpowirdz , tylko ze u mnie do boku nie da sie przyczepic tych
zawiesi , musi cos byc  , zeby zamocowac z tylu szafki

    Dać u dołu listwę o przekroju 5x3cm, postawić na niej szafkę, wtedy
uchwyty wystarczą aby nie odchyliła się górą od ściany. Listwa może pracowac
dodatkowo jak reling - u mnie na nieju wiszą różne rzeczy od noży poprzez
patelnie do ręczników iścierek kuchennych.

Data: 2010-01-27 17:00:11
Autor: kogutek

> [...]

dodatkowo jak reling - u mnie na nieju wiszą różne rzeczy od noży poprzez
patelnie do ręczników iścierek kuchennych.

szafka trzyma się na ścianie nie dlatego ze wisi na czymśtam a opiera zie dołem
na ścianie. Siły tarcia ją trzymają. Im cięższa szafka tym mocniej się trzyma.
Nie potrzeba dawać żadnych listew przykręcanych do ściany. I tak nie będzie się
szafka na nich opierała. Na górne kołki czy haczyki działa siła wyciągająca je
ze ściany. Trzeba zaprojektować takie górne mocowanie żeby ze ściany się nie
wysunęło i nie wyrwało z szafki. --

Data: 2010-01-30 09:19:15
Autor: Mamut
Zamocowanie ciężkiej szafki

szafka trzyma się na ścianie nie dlatego ze wisi na czymśtam a opiera zie dołem
na ścianie. Siły tarcia ją trzymają.

siły tarcia tam pewne są, ale jeśli szafka odstaje np o 1cm na górze
(na lini kołków) od pionu ściany to na dole styka się ze ścianą tylko
na krawędzi i te siły są minimalne i wiekszość ciężaru opiera sie na
kołkach. Też polecam listwę od dołu.

Data: 2010-01-27 16:19:34
Autor: Krzysztof 45
Zamocowanie ciężkiej szafki
krzysiek napisał(a):

Dla czego nie da sie przymocować u Ciebie do boku tych uchwytów?
No chyba że ta Twoja szafka nie ma pionowych ścianek ;)
Zawsze sie da przykręcić, uchwyty są lewe i prawe. A jak
masz w szafce tylną ściankę, to wycina sie mały prostokąt by
oko metalowe wystawało.

ps
Tnij zbędne cytaty i nie odpowiadaj pod moim sigiem, tylko
go wycinaj. Bo to co piszesz pod nim, mój czytnik w
odpowiedzi to wycina.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-27 14:24:42
Autor: kris
Zamocowanie ciężkiej szafki

Użytkownik "krzysiek"

Zamocuj na specjalnych listwach do wieszania szafek

http://www.intermat.pl/podstrony/16_uchwyty/txt_16uchwyty.htm

Krzysiek

Data: 2010-01-27 18:37:09
Autor: p0li
O->Dnia 2010-01-27 14:24:42 niejaki kris napisał:
Użytkownik "krzysiek"

Zamocuj na specjalnych listwach do wieszania szafek

http://www.intermat.pl/podstrony/16_uchwyty/txt_16uchwyty.htm

to się nadaje o kant dupy rozbić

u mni eciężka narożna szafka zleciała z takich listew wyrywając uchwyty z
materiału szafki oraz listwy ze sciany

jak chcesz mieć to porządnie powieszone - to albo wersja z hakami na górze
oraz listwą pod szafką - albo tak jak ja to zrobiłem: wymieniłem  tylne
scianki wykonane z dykty na normalną płytę meblową o grubosci 18mm
nastepnie przykrecilem szafke do sciany na uchwytach do listwy i listwie
jak w linku powyżej w celu jej ustawienia w żądanym miejscu - następnie
przewierciłem tylną ściankę i ścianę za nią w czterech miejscach i po
wbiciu kołków przykręciłem szafkę na śruby m12

i tak zamocowana szafka wytrzyma ci spokojnie 100kg (na tyle sprawdzałem) --
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny
opera(RU), miranda, dialog(RU)...- dziwny jestem...

Data: 2010-01-30 10:44:41
Autor: Chiron

Użytkownik "krzysiek" <xawery12345@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

To także zależy od ściany. Jesli jest słaba- to lepiej użyć konstrukcji z
płaskowników do zamocowania na ścianie (coś jak do wiszącego WC) - bo nawet
kotwy mogą wyjść ze ściany, jeśli ta jest np z suporeksu czy innego,
miękkkiego materiału

serdecznie pozdrawiam

Chiron

Data: 2010-02-20 00:50:33
Autor: M&C
W dniu 2010-01-27 12:02, krzysiek pisze:
[...]

Ciężka tzn ile kg?

1. Kołek z wkrętem typu hak L. Uwaga - typ kołka musi być dobrany o rodzaju ściany. Jak wiesz z czego jest to w sklepie dadzą Ci odp kołek.
Osobiście polecam użyć kołka średnicy 12 lub 14mm długiego - są takie nawet po 20cm.
Jesli masz mur ceglany na słabej spoinie to użyj kołka o średniy równej lub większej od spoiny: jakoś dziwnie często przy wierceniu trafia się między cegły:)
2. Jeśli jest to szafka fabrycznie wisząca to powinna mieć w zestawie zawiesia - np blacha z otworem.
Jak nie ma to trzeba dokupić, przymocować do bocznych ścian korpusu od tyłu, NIE DO TYLNEJ ŚCIANKI. Wkręty nie za małe, mocne są np. czarne wkręty do płyt GK
Słabym punktem może być materiał z którego jest zrobiona szafka.

Ja mam szafki przeciętnie obciążone, razem z zawartością do ok 50kg. Wisi każda z nich na dwóch hakach z kołkiem 12 lub 14mm o normalnej długości.
Więcej zabawy miałem z bojlerem 80l, waga pełnego to ok. 100 kg.
Na wszelki wypadek dałem 4 haki 12 mm długie na ok 15 cm. Najpierw użyłem WKRĘT-MET ale okazały się za delikatne - ukręciłem jeden przy wkręcaniu. Kupiłem FISHER - przy tej samej średnicy kołka sam hak grubszy o ok 50%. Dałem cztery na wszelki wypadek ale myślę, że dwa by dały radę.

Ściany ma z dość twardej pełnej cegły ale oczywiście znów wiertło wlazło między nie :)

Jak masz suporeksy czy inne takie lekkie to możesz mieć problem ale pytaj w sklepie, najlepiej w specjalistycznym z zamocowaniami lun porządnym metalowym, budowlanym. W ścianach z pustaków max i podobnych używa się innych kołków niż w pełnych, zamiast zwykłych rozporowych takie co robią "supełki" w pustkach.

Ogólnie polecam zamocowania FISHER.

Cyprian

Data: 2010-02-19 22:48:01
Autor: Mamut
Zamocowanie ciężkiej szafki

Ogólnie polecam zamocowania FISHER.

nie żebym miał coś do ich jakości ale ceny mają chore...

Zamocowanie ciężkiej szafki