Zamocowanie ciężkiej szafki

Data: 2010-01-27 13:14:14
Autor: Krzysztof 45
Zamocowanie ciężkiej szafki
krzysiek napisał(a):
Pewnie na kołkach rozporowych :D
Tak fi 10 i śruby z kincem w "L"
tylko co przymocować z tyłu szafki , żeby można było użyć
tych kołków?
Są zawiesia do szafek mocowane na trzy wkręty do boku
pionowych ścianek, z wystającym na zwnatrz metalowym
elementem okiem, z regulacją wysokości.
Możesz ich zamontować kilka dla pewności.
Ja tak zrobiłem robiąc do kuchni jeden wielki gabarytowo
mebel na ścianę, który teraz waży chyba z 70-80 kg.
Powiesiłem go chyba na ośmiu lub 10ciu wspornikach.
--
Krzysiek

Data: 2010-01-27 13:49:31
Autor: krzysiek

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:hjpan4$7tm$1news.dialog.net.pl...
krzysiek napisał(a):
[...]

Dzięki za podpowirdz , tylko ze u mnie do boku nie da sie przyczepic tych zawiesi , musi cos byc  , zeby zamocowac z tylu szafki

Data: 2010-01-27 14:22:23
Autor: Prawusek

krzysiek napisał(a):
> [...]

Dzięki za podpowirdz , tylko ze u mnie do boku nie da sie przyczepic tych
zawiesi , musi cos byc  , zeby zamocowac z tylu szafki

    Dać u dołu listwę o przekroju 5x3cm, postawić na niej szafkę, wtedy
uchwyty wystarczą aby nie odchyliła się górą od ściany. Listwa może pracowac
dodatkowo jak reling - u mnie na nieju wiszą różne rzeczy od noży poprzez
patelnie do ręczników iścierek kuchennych.

Data: 2010-01-27 17:00:11
Autor: kogutek

> [...]

dodatkowo jak reling - u mnie na nieju wiszą różne rzeczy od noży poprzez
patelnie do ręczników iścierek kuchennych.

szafka trzyma się na ścianie nie dlatego ze wisi na czymśtam a opiera zie dołem
na ścianie. Siły tarcia ją trzymają. Im cięższa szafka tym mocniej się trzyma.
Nie potrzeba dawać żadnych listew przykręcanych do ściany. I tak nie będzie się
szafka na nich opierała. Na górne kołki czy haczyki działa siła wyciągająca je
ze ściany. Trzeba zaprojektować takie górne mocowanie żeby ze ściany się nie
wysunęło i nie wyrwało z szafki. --

Data: 2010-01-30 09:19:15
Autor: Mamut
Zamocowanie ciężkiej szafki

szafka trzyma się na ścianie nie dlatego ze wisi na czymśtam a opiera zie dołem
na ścianie. Siły tarcia ją trzymają.

siły tarcia tam pewne są, ale jeśli szafka odstaje np o 1cm na górze
(na lini kołków) od pionu ściany to na dole styka się ze ścianą tylko
na krawędzi i te siły są minimalne i wiekszość ciężaru opiera sie na
kołkach. Też polecam listwę od dołu.

Data: 2010-01-27 16:19:34
Autor: Krzysztof 45
Zamocowanie ciężkiej szafki
krzysiek napisał(a):

Dla czego nie da sie przymocować u Ciebie do boku tych uchwytów?
No chyba że ta Twoja szafka nie ma pionowych ścianek ;)
Zawsze sie da przykręcić, uchwyty są lewe i prawe. A jak
masz w szafce tylną ściankę, to wycina sie mały prostokąt by
oko metalowe wystawało.

ps
Tnij zbędne cytaty i nie odpowiadaj pod moim sigiem, tylko
go wycinaj. Bo to co piszesz pod nim, mój czytnik w
odpowiedzi to wycina.
--
Krzysiek

Zamocowanie ciężkiej szafki