"Zamrożenie" Win XP po podłączeniu dysku zewnętrznego 3,5 "USB 2TB - długie

Data: 2011-11-10 14:59:36
Autor: bybo
"Zamrożenie" Win XP po podłączeniu dysku zewnętrznego 3,5 "USB 2TB - długie
Witam,
Proszę o pomoc w diagnozie problemu
Po podłączeniu dysku zewnętrznego 2TB - 3,5 " (3 partycje na dysku)do jakiegokolwiek portu USB (czy na panelu przednim czy z tyłu)pojawia się w zasobniku ikona masowe urz. magazynujące i następuje "Zamrożenie" systemu XP - jedynie twardy reset pomaga.
Na kompie jest drugi system Win 7 - i podobne objawy
Przy próbie podłączenia dysku przed bootowaniem systemów zawiesza się na logu Intela.
I teraz ważna rzecz - na kompie służbowym PC(WinXP) działa wszystko normalnie (nie ma zawieszenia systemu) - po podpięciu do niego dysku zrobiłem na nim testy w CrystalDiskInfo (Smart - wszystko ok) i  HDDScan (Smart - wszystko ok).
Zastanawiam się czy to nie wina napięć z płyty głównej kompa domowego - tylko nie mam jak sprawdzić (chyba, że jakimś miernikiem - ale nie posiadam takiego), bo żaden program mi do testowania napięć po podłączeniu dysku nie zadziała. Bez podłączonego dysku zewnętrznego napięcia są ok - sprawdzałem w biosie i programem SystemExplorer.
Aha - przeczytałem dużo porad na Googlach odnośnie resetowania sterowników urz. USB, przydzielania liter partycjom na dyskach w zarządzaniu kompem - nic mi to nie pomogło.
I ważna rzecz - inne urządzenia podłączane do kompa: 2 dyski 2,5 " i 2 pendrive działają normalnie.
Może jeszcze specyfikacja kompa:
Płyta główna: Intel D865PERL, procesor PIV 3,2 GHz, pamięć Kingston 4x1GB DDR 400, k. graficzna Asus Radeon 3450, dwa dyski SATA (500GB i 1TB) oraz ATA (40GB i 80GB), zasilacz(nie pamiętam nazwy - nie noname - 450W)

bybo

"Zamrożenie" Win XP po podłączeniu dysku zewnętrznego 3,5 "USB 2TB - długie