Zamykanie firmowego Inteligo

Data: 2021-02-26 23:31:39
Autor: cef
Zamykanie firmowego Inteligo
Postanowiłem zamknąć ten rachunek i szukając
warunków wypowiedzenia znalazłem wniosek o zamknięcie
rachunku. Ostatni punkt w uwagach brzmi tak:
"4. Jeśli po upływie okresu wypowiedzenia saldo rachunku VAT jest dodatnie, umowa rozwiąże się z dniem, kiedy saldo rachunku VAT wyniesie 0,00 złotych"

Oznacza to w praktyce, że trzeba przed zamknięciem wystąpić
do US (jeśli nie płaci się z tego rachunku żadnych zusów i podatków)
o przelanie środków, bo jak zamkniemy z saldem dodatnim, to
nigdy nie zostanie zamknięty?
Bank sam nie może ze środkami na rachunku VAT nic zrobić a ja po okresie wypowiedzenia ne mam władzy nad rachunkiem. Taki bankowy paragraf 22?

Data: 2021-02-26 23:47:12
Autor: Kamil Jońca

cef <cezfar@interia.pl> writes:

[...]

Ale to masz jakąś nadpłatę w US  czy jak?
Bo jeśli nie to US i tak Ci nic nie przeleje.

No i jeśli masz inny r-k to może tam skieruj?

Bank sam nie może ze środkami na rachunku VAT nic zrobić a ja po
okresie wypowiedzenia ne mam władzy nad rachunkiem. Taki bankowy
paragraf 22?

Ja tam po prostu wypowiedziałem i się zamknęło.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-27 09:34:15
Autor: cef
W dniu 2021-02-26 o 23:47, Kamil Jońca pisze:

[...]

Nie mam praktycznie płatności krajowych, więc zazwyczaj
saldo miałem i tak zerowe na tych VAT rachunkach.
Ale zakładam teoretycznie, że jak ktoś zapłaci splitpejmentem,
a ja nie zapłacę z tego rachunku nic, co by to zerowało,
to saldo dodatnie by zostało i co wtedy jak zamknę wtedy?

No i jeśli masz inny r-k to może tam skieruj?

No ale sam nic nie możesz z tymi środkami zrobić.
Tylko podatki i zusy zapłacić.

Bank sam nie może ze środkami na rachunku VAT nic zrobić a ja po
okresie wypowiedzenia ne mam władzy nad rachunkiem. Taki bankowy
paragraf 22?

Ja tam po prostu wypowiedziałem i się zamknęło.

No ja tez mam tam saldo zerowe, więc wypowiem i się zamknie,
ale zaintrygowało mnie co z tym rachunkiem VAT - jeśli zamknę
z saldem dodatnim.

Data: 2021-02-27 09:51:40
Autor: Kamil Jońca
[...]

ja czegoś nie rozumiem.
Czy masz nieopłacone faktury na ktorych jest wskazany ten rachunek
VAT? Jeśli nie to chyba z czystej złośliwości mógłby Ci ktoś tam  przelać?

No i jeśli masz inny r-k to może tam skieruj?

No ale sam nic nie możesz z tymi środkami zrobić.
Tylko podatki i zusy zapłacić.

Chodziło mi o to, żeby przy nowych fakturach wskazać rachunek gdzieś
indziej.

[...]

Może najprościej jest przelać podatki awansem  zerując rachunek. :)
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-27 10:15:17
Autor: cef
W dniu 2021-02-27 o 09:51, Kamil Jońca pisze:
[...]

No widzę właśnie, że nie rozumiesz.
Ja moge nawet specjalnie wskazać ten rachunek
klientowi, który zawsze płąci splitpejmentem i tam się zrobi
salbo dodatnie - kilkadziesiąt złotych.
I w takim stanie chcę zamknąć - i co wtedy?
Bo zamknąć z zerowym saldem, to żaden problem.

[...]

Nie chodzi o to jak zrobić zerowe saldo na rachunku VAT.
To jest proste.

[...]

Ale mnie intryguje czy on będzie wisiał i będę go widział czy zniknie
i te środki się zamrożą na wieczność a ja nawet nie będę miał podglądu
czy co będzie - skoro rachunek się nie zamknie.

Data: 2021-02-27 10:46:47
Autor: Kamil Jońca
[...]

Czyli chodzi o Ci o akademicką dyskusję "co będzie w przypadku
dodatniego salda" a nie o to, żeby szybko zamknąć rachunek?

To faktycznie nie zrozumiałem.

To w takim razie wytłumacz mi co miałeś na myśli pisząc:
"Oznacza to w praktyce, że trzeba przed zamknięciem wystąpić
 do US (jeśli nie płaci się z tego rachunku żadnych zusów i podatków)"
chodzi Ci o to:
https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/podatki-i-ksiegowosc/chce-rozliczac-vat/proc_896-wniosek-o-przekazanie-srodkow-z-rachunku-vat
czy o coś innego?

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-27 14:18:41
Autor: cef
W dniu 2021-02-27 o 10:46, Kamil Jońca pisze:
[...]

Jak się zdecyduję, to nie będzie taka akademicka.
Ponieważ będę nadal klientem Inteligo (mam tam osobiste),
to będę miał może lepsze pole do obserwacji takiej
sytuacji. A  zostawię tam symboliczną złotówkę do badań :-)

[...]

Miałem na myśli to, co musiałby zrobić ktoś, kto miałby kłopot
z pozbyciem się dodatniego salda na rachunku VAT.
Ja nie mam praktycznie wpływających płatności krajowych,
więc raz tylko coś mi się pojawiło tam na rachunku VAT -
jakieś grosze z odpadów i to znikło po pierwszej płatności ZUS.

Data: 2021-02-27 15:08:48
Autor: Pete
Zamykanie firmowego Inteligo
Hello, cef.
On 27.02.2021 14:18 you wrote:

> [...]
> Miałem na myśli to, co musiałby zrobić ktoś, kto miałby kłopot z > pozbyciem się dodatniego salda na rachunku VAT. Ja nie mam > praktycznie wpływających płatności krajowych, więc raz tylko coś mi > się pojawiło tam na rachunku VAT - jakieś grosze z odpadów i to > znikło po pierwszej płatności ZUS.

Wystarczy coś kupić za co zapłacisz PP. --
Pete

Data: 2021-02-27 20:42:42
Autor: WAM
On Sat, 27 Feb 2021 09:34:15 +0100, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

No ale sam nic nie możesz z tymi środkami zrobić.
Tylko podatki i zusy zapłacić.
Przelew splitpayment na swoje inne konto firmowe (w innym banku)
wskazując kwotę brutto = kwotę vat ("vat 100%"). Nie przejdzie? IMHO
przejdzie. Przeksięguje cały VAT na rachunek vat w innym banku. WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2021-02-27 20:53:12
Autor: Kamil Jońca
WAM <nospam@nowam.nopl.pl> writes:

[...]

Też o tym myślałem, ale to jest chyba zabronione (też mnie to zdziwiło). Pytanie czy ktoś to
koontroluje :)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-27 22:50:29
Autor: WAM
Zamykanie firmowego Inteligo
On Sat, 27 Feb 2021 20:53:12 +0100, Kamil Jońca
<kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Urząd Skarbowy w ten sposób dokonuje zwrotu VAT na rachunek VAT, więc
z US przechodzi, pewnie z każdego rachunku pójdzie. Ja już dostawałem
przelewy z budżetówki splitpayment, w których VAT, w wyniku błędu
przelewającego, wynosił więcej niż 23%. Nikt tego nie kontroluje, więc
pewnie zadziała. Skąd info, że zabronione?

WAM

Data: 2021-02-28 06:34:39
Autor: Kamil Jońca

<kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

https://www.izbapodatkowa.pl/przekazywanie-srodkow-pomiedzy-rachunkami-vat,4,2358
KJ

Data: 2021-02-28 10:09:46
Autor: WAM
Zamykanie firmowego Inteligo
On Sun, 28 Feb 2021 06:34:39 +0100, Kamil Jońca
<kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

Też o tym myślałem, ale to jest chyba zabronione (też mnie to zdziwiło). Pytanie czy ktoś to
koontroluje :)
https://www.izbapodatkowa.pl/przekazywanie-srodkow-pomiedzy-rachunkami-vat,4,2358

W artykule potwierdzone moje przypuszczenia że to zadziała. Nie ma
sankcji. WAM

Data: 2021-02-27 22:19:47
Autor: cef
W dniu 2021-02-27 o 20:42, WAM pisze:
[...]

Zamienił stryjek siekierkę i jeszcze drugi rachunek :-).

Data: 2021-02-28 09:47:41
Autor: Kamil Jońca
[...]

Chwila. Zamykasz tylko konto czy działalnośc jako całość?
Bo jeśli nie zamykasz działalności to i tak raczej musisz mieć gdzieś
inny rachunek vat.

Może opisz swoje w całości swoje założenia, bo mam wrażenie że ciągle je
zmieniasz.

KJ

Data: 2021-02-28 10:38:11
Autor: cef
W dniu 2021-02-28 o 09:47, Kamil Jońca pisze:
[...]

Ja niczego nie zmieniam ani niczego nie założyłem.
Zwróciłem tylko uwagę, że warto wyzerować rachunek VAT
zanim się zamknie konto firmowe, bo może się ono zupełnie
nie zamknąć. Podejrzewam, że w innych bankach jest podobny warunek.
Bo saldo podstawowego bank sam wyzeruje przelewając środki na wskazany inny
rachunek po potrąceniu opłat.
Oceniam kolejne podpowiadane rozwiązania
w kontekście ogólnym. Przecież jak ktoś nie płaci podatków ani ZUS
a konto firmowe zostało mu przez zapomnienie i nie ma drugiego firmowego ani nic już nie płaci i chce zakończyć działalność, to zostanie z tym niezamkniętym rachunkiem VAT na wieki wieków amen, bo bank sam nie wyzeruje tego salda.
Ja akurat nie będę miał z tym problemu, bo jak pisałem
tylko przez chwilę miałem parę złotych na rachunku VAT więc
mam tam zerowe salda i mogę spokojnie zamykać.

Teraz mam tam zerowe saldo.
Jestem w stanie przyjąć jakiś przelew PP na ten rachunek -
konkretnie firmowy w Inteligo- i potem zapłacić tyle podatku
z tego rachunku, że zostanie tam saldo symboliczne 1,00zł.
I wtedy zamknąć i sobie obserwować co się stanie-
czy będzie widać w systemie ten rachunek
(bo konto osobiste tam zostawię)  czy zniknie zupelnie
i tylko wewnętrznie dla siebie bank go będzie musiał zostawić.
Można by jeszcze testować czy przejdzie przelew na ten numer
z zewnątrz czy może naliczą mi jakąś opłatę itd itp.
Ale nie wiem czy mi się chce, bo teraz mnie to bawi,
ale jak się zacznie ciąganie i wyjaśnianie z tytułu zamieszania
w to rozliczeń VAT, to może nie tyle problem z wyjaśnianiem,
tylko mogę nie mieć czasu na to.

Data: 2021-02-28 10:47:25
Autor: Kamil Jońca
[...]

Generalnie warto wyzerować rachunki przed zamknięciem, więc to nie jest
odkrycie. W typowej sytuacji nie jest to IMO trudne - bo zwykle
uregulowanie podatków i składek ZUS wystarcza, więc cała ta dyskucja
jest akademicka.

KJ

Data: 2021-02-28 12:36:36
Autor: cef

W dniu 2021-02-28 o 10:47, Kamil Jońca pisze:
[...]

Niezupełnie. Rachunki owszem wyzerować przed zamknięciem warto,
ale pozostałe saldo nie zawsze stanowi problem.
Zamykałem już różne rachunki (w tym firmowe) z dyspozycją
przelania pozostałych środków gdzieś tam.
A niektóre się nie zamknęły, bo coś tam nastąpiło i bank
nie uważał za stosowne nikogo o tym powiadamiać.
Tutaj taka dyspozycja likwidacjii salda dodatniego urzędowo
się nie sprawdzi, bo saldo rachunku VAT
jest nie do wyzerowania ze strony banku jeśli właściciel sam nic
z tym przed zamknięciem nie zrobi.

Dyskusja akademicka czy nie, ale mnie interesuje jaki to jest dzień
rozwiązania umowy określony w tej uwadze na wniosku o zamknięcie?
Jeśli zostawię 1,00 zł na rachunku VAT, to kiedy nastąpi ten dzień,
że saldo wyniesie 0,00zł i umowa się rozwiąże jak do tego dojdzie?
Jeśli bank ma jakieś możliwości "pozbycia się" tego rachunku, to dlaczego nie napisze jawnie co się stanie?
I co oznacza, że wypowiedziana umowa nie będzie rozwiązana?
Będą opłaty za prowadzenie tego rachunku?

Data: 2021-02-28 12:56:07
Autor: Kamil Jońca
Zamykanie firmowego Inteligo
cef <cezfar@interia.pl> writes:

[..]

[...]

Nie wiem co ty rozumiesz przez wyzerowanie. Dla mnie jest to samodzielne
doprowadzenie do tego, żeby na rachunku było 0 (przelew, czy jak tu,
opłacenie podatków, itp) Właśnie z powodów które opisałeś, nie do końca
ufam mechanizmom banku.
[...]

Dla mnie jest o tyle akademicka, że przy zachowaniu jakiegoś tam
zdrowego rozsądku i praktycznego podejścia mozna takiej sytuacji
zapobiec (czy raczej sprawić,  że będzie bardzo mało prawdopodbna) i w
praktyce się nią nie przejmować. I cieszyć sie zamkniętym rachunkiem.

Ale oczywiście w imię ciekawości można coś takiego zrobić. Samemu mi się
kiedyś zdarzyło prowokować takie dziwne sytuacj.
I co oznacza, że wypowiedziana umowa nie będzie rozwiązana?
Będą opłaty za prowadzenie tego rachunku?

Sprawdź.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-28 13:40:16
Autor: cef
W dniu 2021-02-28 o 12:56, Kamil Jońca pisze:
[...]

Czasami nie możesz sam wyzerować, bo nie wiesz czy nie wpadną jeszcze jakieś opłaty
(wyliczane automatem)
Raz zamykałem firmowe oddziału przedsiębiorcy zagranicznego,
  to nie mogłem wyzerować salda,
bo opłaty się samonaliczały jeszcze za ostatni okres - nie pamiętam
dokładnie jakiego typu był problem ale nie można było resztki po opłatach przelać
zwykłym przelewem, bo dysponentem rachunku była zagraniczna spółka
i jedyne sensowne wyjście jakie wypracowaliśmy to było doprowadzenie
do salda poniżej 25zł (po opłatach) i tę kwotę bank mógł zgodnie z moją
dyspozycją przekazać na cele charytatywne.

[...]

Ale mnie interesuje właśnie kiedy nastąpi ten dzień, że saldo będzie zerowe.
A zamknąć chcę gdy saldo na rachunku VAT będzie 1,00zł.
Co tam bank ma w zanadrzu?

Pomyślę jak to zorganizować.

Data: 2021-02-28 21:35:06
Autor: WAM
On Sun, 28 Feb 2021 10:38:11 +0100, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

To może wnioskować do US o uwolnienie środków z rachunku vat na
rachunek "ogólny"
https://www.pit.pl/aktualnosci/uwolnienie-srodkow-z-rachunku-vat-990190

WAM

Data: 2021-02-28 21:54:56
Autor: Michal Jankowski
W dniu 28.02.2021 o 21:35, WAM pisze:
[...]

Ja się jako szary człowiek nieprowadzący żadnej działalności nic się na   tym nie znam, więc mi wytłumaczcie - te pieniądze na takim koncie to nie jest to, co ktoś kupujący od przedsiębiorcy zapłacił jako VAT i zatem trzeba to przekazać jako VAT do kasy państwa? W jaki sposób powstaje tam jakaś nadwyżka?

   MJ

Data: 2021-02-28 22:05:00
Autor: WAM
Zamykanie firmowego Inteligo
On Sun, 28 Feb 2021 21:54:56 +0100, Michal Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> wrote:

te pieniądze na takim koncie to nie jest to, co ktoś kupujący od przedsiębiorcy zapłacił jako VAT i zatem trzeba to przekazać jako VAT do kasy państwa? W jaki sposób powstaje tam jakaś nadwyżka?
A na przykład w taki że przedsiębiorca robi zakup płacąc kartą. I tam
ma vat odliczany ale płaci go z rachunku "głównego", na rachunku vat
kasa zostaje.

WAM

Data: 2021-02-28 22:06:06
Autor: Kamil Jońca
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

[...]

Wystawiasz fakktuę na 500 netto + 115 vat. Kontrahent wykonał split
payment na 500(zwykłe konto)+115(konto vat)

Na allegro kupujesz drukarkę za  400 netto +92 vat.
Płacisz w całości z konta zwykłego 492 pln, bo payu chyba nie umożliwia
split payment.

Do zapłaty wtedy masz 23 PLN vatu za miesiąc bo resztę odliczysz.
Po wszystkim masz 8 na zwykłym koncie + 92 na vat których nie możesz
użyć[1]

Generalnie nadpłata powstanie zawsze gdy tobie kontrahenci płacą za
pomocą split payment, a Ty (z różnych względów) nie.

KJ
[1] oczywiście trzeba wziąć poprawkę na to, że z tego możesz opłacić
zus, i dochodowy.

Data: 2021-02-28 22:14:01
Autor: Michal Jankowski
W dniu 28.02.2021 o 22:06, Kamil Jońca pisze:

Generalnie nadpłata powstanie zawsze gdy tobie kontrahenci płacą za
pomocą split payment, a Ty (z różnych względów) nie.

Aha. Czyli znowu coś wymyślili, żeby  było trudniej. :)

   MJ

Data: 2021-03-01 08:28:01
Autor: J.F.
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:603c079c$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Masz placic za pomoca split payment, zeby kontrahent nie oszukiwal US.
Co Ci zreszta na dobre wyjdzie - gdyby kontrahent naprawde oszukiwal US.

Tylko ze jest jest drugi przypadek, ale od zawsze byl - eksport/WDT, VAT zero, a zakupy trzeba odliczyc.

Eksport jest zly, bo od eksportu nie ma VAT :-)

J.

Zamykanie firmowego Inteligo