Data: 2015-12-10 00:00:00 | |
Autor: solar | |
Zanim przeserwisujÄ™ amor czy warto... | |
W dniu 2015-12-08 o 22:33, Piotr aka dracorp pisze:
Witam 1. Amor źle działa pewnie też przez braki/zużyty olej smarujący. Do 2016 piszą 150 ml/5 WT, 6 ml/15 WT, więc tego smarującego masz tyle, co kot napłakał, albo i mniej, jak w fabryce pożałowali. 2. Nasączanie gąbeczek za pomocą igły to taki sobie pomysł. Jeśli już same gąbeczki, to np. tak: http://marzocchiworkshop.blogspot.com/2013/02/tuning-tip-oiling-foam-ring.html 3. Ja jestem przeciwnikiem stosowania Brunoksa. To raczej doraźna metoda, a nie długoterminowe "przeserwisowywanie". Brunoks rozpuszcza olej - jeśli przedostaje się przez uszczelki kurzowe (a raczej się przedostaje, skoro ma coś tam smarować), to dostaje się też do gąbeczek i wypłukuje z nich olej. 4. Zobacz w instrukcji, co ile taki RS poleca serwis. Ja w RS Lyriku i w Marz. 55 zmieniam olej smarujący co 3 miesiące. To żadna filozofia i z piwkiem i dokładnym czyszczeniem i suszeniem goleni to jakaś godzinka. 5. Olej powinieneś móc kupić w jakimś sklepie rowerowym na mililitry. Do gąbeczek 20-30 ml 15 WT, w którym moczysz gąbeczki i wystarczy go na parę lat, do goleni taki, jaki potrzebujesz w odpowiedniej ilości z instrukcji. -- Solar www.solar.blurp.org "Nie jest ważne, by ludziom żyło się dostatnio, lecz byśmy osiągnęli zbawienie wieczne" Przemysław Edgar Gosiewski |
|
Data: 2015-12-10 03:45:21 | |
Autor: kosmala.mateusz | |
Zanim przeserwisuję amor czy warto... | |
W dniu ¶roda, 9 grudnia 2015 23:59:54 UTC+1 użytkownik solar napisał:
5. Olej powiniene¶ móc kupić w jakim¶ sklepie rowerowym na mililitry. Do g±beczek 20-30 ml 15 WT, w którym moczysz g±beczki i wystarczy go na parę lat, do goleni taki, jaki potrzebujesz w odpowiedniej ilo¶ci z instrukcji. Olej w sklepie rowerowym kosztuje jakies 15-20zł za 100-150ml. Zamiast tego można kupic litr oleju do amortyzatorów motocyklowych za 40-50 zł w motocyklowym :) http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=s0-uni-1-4-1202&search_scope=&string=motul%20fork%20oil%2015w&order=d Miło¶nicy teori spiskowych twierdz±, ze rock-shox tylko dodaje czerwonego koloru i przelewa do ładniejszych buteleczek :P 15W jest i do g±bek i do dolnych goleni - na poczatek wystarczy, a jak bedziesz chcial serwisowac tłumik to 5W jest do MotionControl/Turnkey. |
|
Data: 2015-12-10 03:48:54 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Zanim przeserwisuję amor czy warto... | |
W dniu czwartek, 10 grudnia 2015 12:45:30 UTC+1 użytkownik kosmala...@gmail.com napisał:
Miło¶nicy teori spiskowych twierdz±, ze rock-shox tylko dodaje czerwonego koloru i przelewa do ładniejszych buteleczek :PCo¶ w tym jest. Bo cena jest niesamowita. 15W jest i do g±bek i do dolnych goleni - na poczatek wystarczy, a jak bedziesz chcial serwisowac tłumik to 5W jest do MotionControl/Turnkey. A do g±bek nie jest gę¶ciejszy brany? -- Piotr |
|
Data: 2015-12-10 18:44:15 | |
Autor: solar | |
Zanim przeserwisuję amor czy warto... | |
W dniu 2015-12-10 o 12:48, Piecia aka dracorp pisze:
15W jest i do g±bek i do dolnych goleni - na poczatek wystarczy, a jak bedziesz chcial serwisowac tłumik to 5W jest do MotionControl/Turnkey. W instrukcji serwisowej do twojego modelu na 2016 jest wymieniony wła¶nie 15 WT. :) Nie wiem, jak dokładnie jest zbudowany twój, ale może możesz wymienić tylko smaruj±cy (ten 15 WT), nie ruszaj±c tłumikowego. -- Solar www.solar.blurp.org "Kobiety s± błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna." ¶w. Tomasz z Akwinu |
|
Data: 2015-12-14 21:03:23 | |
Autor: Piotr aka dracorp | |
Zanim przeserwisuję amor czy warto... | |
Dnia Thu, 10 Dec 2015 00:00:00 +0100, solar napisał(a):
4. Zobacz w instrukcji, co ile taki RS poleca serwis. Ja w RS Lyriku i wA na ile jest bezpieczne stukanie w śrubki przy rozkręcaniu? Nie ma lepszej metody? Przy rebie albo mi się zapiekło albo przy serwisie na maksa zakręcili. 5. Olej powinieneś móc kupić w jakimś sklepie rowerowym na mililitry. DoSam dół to 12ml + ~20ml na gąbki. Starczy na długo. Najbardziej mnie zastanowiło dlaczego wylała się różna ilość oleju z dolnych części. Czyżby ciekło z Motion Control? Chociaż wątpię. Przy okazji w końcu rozebrałem koła i aż się zdziwiłem tą znikomą ilością smaru. Dawno nie miałem nowych kół :) -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |