Zanim przeserwisuję amor czy warto...

Data: 2015-12-08 21:33:49
Autor: Piotr aka dracorp
Zanim przeserwisuję amor czy warto...
Witam
W czerwcu (chyba) kupiłem rower z amorem Rock Shox Recon Silver TK SoloAir 100mm. Amor już coraz ciężej działa więc trzeba go dać do serwisu albo samemu zrobić jak tylko znajdę czas. Pytanie czy warto, zanim to zrobię, nasączyć uszczelki kurzowe odpowiednim olejem za pomocą cienkiej igły i strzykawki?

Brunox już nie pomaga. Ostatnio się zastanawiałem czy on w ogóle pomaga a czy czasem nie szkodzi.

Z poprzednim tak robiłem ale w końcu padł a przy serwisie okazało się że serwis rowerowy nie dał uszczelek. Albo dał ale się rozpuściły w co powątpiewam.

Na 100% pianki są suche i przez to amor gorzej działa.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-12-09 05:46:28
Autor: kosmala.mateusz
Zanim przeserwisuję amor czy warto...
W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 22:36:19 UTC+1 użytkownik Piotr aka dracorp napisał:
Na 100% pianki s± suche i przez to amor gorzej działa.

Jeżeli pianki s± suche, to zacz±łbym od postawienia roweru do góry nogami/kołami na dzień/dwa. Jeżeli jest jeszcze wystarczaj±co oleju w dolnych lagach, to powinien spłyn±ć do g±bek i je nas±czyć.. Jeżeli po tym nie ma poprawy, to jest go tam za mało/brudny.
Ja bym się bał o uszkodzenie uszczelek robi±c to igł±, ale jak masz pewn± rękę.

Zamiast robić pełen serwis, możesz tylko zdj±ć dolne golenie i zmienić tam olej - zajmuje to mało czasu, wymagany jest tylko jeden rodzaj oleju (15W chyba) i jest zauważalna poprawa.
Sprowadza się do odkręcenia 2 ¶rub, stuknięcia młotkiem, wylania oleju, wyci±gnięcia goleni, wyczyszczenia, nas±czenia g±bek i wlania nowego oleju.
Tylko nie kombinuj i nie próbuj wlać więcej oleju niż w instrukcji :)

Pełen serwis - razem z rozkręcaniem komory SoloAir i tłumika(jak jest) robiłbym raz na kilka takich uproszczonych serwisów, bo
- to już sporo czasu, potrzebujesz drugiego oleju (5W)
-tam w ¶rodku jest hermetycznie - u mnie w tłumiku MotionControl olej był idealnie czysty, nie s±dzę, żeby taki olej się przepracowywał w takich warunkach.

--
mk

Data: 2015-12-09 18:21:24
Autor: Piotr aka dracorp
Zanim przeserwisuję amor czy warto...
Dnia Wed, 09 Dec 2015 05:46:28 -0800, kosmala.mateusz napisał(a):

JeĹĽeli pianki sÄ… suche, to zaczÄ…Ĺ‚bym od postawienia roweru do gĂłry
nogami/kołami na dzień/dwa. Jeżeli jest jeszcze wystarczająco oleju w
dolnych lagach, to powinien spłynąć do gąbek i je nasączyć. Jeżeli po
tym nie ma poprawy, to jest go tam za mało/brudny.
Ja bym się bał o uszkodzenie uszczelek robiąc to igłą, ale jak masz
pewną rękę.
Ręka się trzęsie ale to nie delirka :) A olej zawsze wstrzykiwałem najcieńszą igłą przez którą chciał przelecieć olej i uszczelki nigdy nie uszkodziłem, tak samo teflonu.
Jednak ostatnio igła mi wystrzeliła i wszędzie był olej. Więc póki nie znajdę igły i strzykawki jakie były w zeszłym stuleciu to chyba na razie się wstrzymam.

ps. zaraz dam do góry nogami. Przy okazji może lepiej w ten sposób składować rower? --
piecia aka dracorp

Data: 2015-12-09 15:30:08
Autor: qrt
Zanim przeserwisuję amor czy warto...
Dnia Tue, 8 Dec 2015 21:33:49 -0000 (UTC), Piotr aka dracorp napisał(a):

Witam
W czerwcu (chyba) kupiłem rower z amorem Rock Shox Recon Silver TK SoloAir 100mm. Amor już coraz ciężej działa więc trzeba go dać do serwisu albo samemu zrobić jak tylko znajdę czas. Pytanie czy warto, zanim to zrobię, nas±czyć uszczelki kurzowe odpowiednim olejem za pomoc± cienkiej igły i strzykawki?

Brunox już nie pomaga. Ostatnio się zastanawiałem czy on w ogóle pomaga a czy czasem nie szkodzi.

Z poprzednim tak robiłem ale w końcu padł a przy serwisie okazało się że serwis rowerowy nie dał uszczelek. Albo dał ale się rozpu¶ciły w co pow±tpiewam.

Na 100% pianki s± suche i przez to amor gorzej działa.

w zasadzie tak jak pisał kolega powyżej. Jesli nie puszcza powietrza, nie zmniejszył sie skok, tłumik działa
poprawnie to nie ma sensu robić pełnego serwisu. Wyjmij tylko górne lagi z dolnych nalej troszeczkę ciężkiego oleju do
¶rodka, nas±cz nim g±bki i tyle. Ja wyci±gałem g±bki i moczyłem w oleju. Co do ilo¶ci. U mnie w manualu stało iż do jednej lagi 3ml do drugiej 15
ml. Tyle wlewałem do swojej reby 29 i było ok. Ale jak wlałem 15ml do reby 26 to było za dużo i w czasie ugięcia wywalało
uszczelki kurzowe :)
A w manualu nie było rozróżnienia co do ilo¶ci oleju w 29 i 26... Wiec lepiej

Data: 2015-12-12 10:17:04
Autor: Piotr aka dracorp
Zanim przeserwisuję amor czy warto...
Dnia Wed, 09 Dec 2015 15:30:08 +0100, qrt napisał(a):

Co do ilości. U mnie w manualu stało iż do jednej lagi 3ml do drugiej 15
ml. Tyle wlewałem do swojej reby 29 i było ok.
Ale jak wlałem 15ml do reby 26 to było za dużo i w czasie ugięcia
wywalało uszczelki kurzowe :)
A w manualu nie było rozróżnienia co do ilości oleju w 29 i 26...

Szukam właściwej specyfikacji. Ja mam jednak co piszę na amoru: XC32 TK 29", ten Recon Silver to wziąłem ze strony z rowerem. Raczej to nie to samo a na stronie producenta XC32 jawnie nie występuje. W dziale XC go nie ma. W tabelce z ilością oleju w pdfie też go nie ma. Dziwne.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-12-12 18:15:25
Autor: Wojtek Paszkowski
Zanim przeserwisujÄ™ amor czy warto...

"Piotr aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:n4gs70$9rc$1dont-email.me...

Szukam właściwej specyfikacji. Ja mam jednak co piszę na amoru: XC32 TK
29", ten Recon Silver to wziÄ…Ĺ‚em ze strony z rowerem. Raczej to nie to
samo

raczej to samo - instrukcje mają wspólną, ilości oleju też.

a na stronie producenta XC32 jawnie nie występuje.
W dziale XC go
nie ma. W tabelce z ilością oleju w pdfie też go nie ma.

jak nie ma, jak jest,

oleum:
http://tiny.pl/gg8qj

instrukcja:

http://tiny.pl/gg8qp

(jest też z 2014, ale nie chciało mi się porównywać, jakie są różnice).

Nie wiem, jak wygląda tłumik Turn Key, ale jeśli nie jest to zamknięty kartusz, a coś zbliżonego to MC czy starego hydracoil, to warto od razu przy okazji wymienić olej tłumiący - wystarczy odkręcić górny korek i wylać / zalać nowym, nie trzeba nawet wyjmować goleni (jak do wymiany oleju smarującego).

Tak na marginesie, 5/15wt Rockshoxa to niekoniecznie będzie 5w/15 Motorexa, Castrola, czy innych olejów dostępnych w Polsce. Na necie wiszą sobie porównania "gęstości" poszczególnych olejów dostępnych na rynku z olejami RS/Foxa. Choć sam RS chyba sam nie do końca wie, jakiej lepkości olej jest obecnie lany do środka: mam Rebę z 2012 i jest ok, a z kolei w 2015 na fabrycznym oleju (i na 5W Motorexa ) dopiero na "żółwiu" zaczyna lekko tłumić odbicie.

pozdr

Data: 2015-12-12 17:38:00
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Sat, 12 Dec 2015 18:15:25 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

[...]

Dzięki wielkie. Też pobrałem kilka pdfów z ich strony ale nie było nic o XC32. Kończyło się na XC30.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-12-09 16:57:11
Autor: chomiczon
Zanim przeserwisujÄ™ amor czy warto...
W dniu 08.12.2015 o 22:33, Piotr aka dracorp pisze:
Witam

[...]

Nigdy nie uĹĽywam do oczyszczenia czegoĹ› innego niĹĽ olej taki jaki jest w
goleni. Przed pierwszym serwisem kupiłem olej do lag motocyklowych z
wartością W taka jak jest potrzeba do mojego amora.

Za 500ml butelki dałem o wiele mniej niż dedykowany rowerowy. Oprócz
wymian oleju stosuje go do czyszczenia.
Na początku wycieram z większego brudu, następnie nakładam dookoła
strzykawkÄ… i kila razy dociskam amor, przecieram i powtarzam.

Stosując normalny olej do zawieszeń moto, nigdy nie miałem problemu z
amorem w rowerze. Jeżdżę cały rok.

Data: 2015-12-09 17:37:32
Autor: PeJot
W dniu 2015-12-08 o 22:33, Piotr aka dracorp pisze:

[...]

Najpierw poszukaj i przestudiuj manuala. Rock Shoxy które robiłem zalewało się olejem od dołu, żeby ten przy odwróconym rowerze spenetrował tam gdzie trzeba. BTW słyszałem że RS w ramach oszczędno¶ci sk±pił na zalewaniu widelców od dołu.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2015-12-09 18:18:02
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Wed, 09 Dec 2015 17:37:32 +0100, PeJot napisał(a):

[...]

spenetrował tam gdzie trzeba. BTW słyszałem że RS w ramach oszczędności
skąpił na zalewaniu widelców od dołu.
Dzięki wszystkim. Będę musiał jednak się zaopatrzyć w niezbędne materiały. Bo nic mi nie zostało z poprzednich serwisów, tylko narzędzia.
Z tym półserwisem to dobrze wiedzieć, zawsze robiłem pełny serwis i dlatego z czasem robiłem go rzadziej. A ostatnio swoją poprzednią Rebę nie mogłem rozkręcić. Ale była po serwisie rowerowym który jak dla mnie spartolili.

Będę musiał tylko zakupić coś lepszego do nasączania gąbek. Kiedyś dostałem gęstego Roxa ale to była mała ilość.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-12-10 00:00:00
Autor: solar
[...]

powÄ…tpiewam.

Na 100% pianki są suche i przez to amor gorzej działa.

1. Amor źle działa pewnie też przez braki/zużyty olej smarujący. Do 2016 piszą 150 ml/5 WT, 6 ml/15 WT, więc tego smarującego masz tyle, co kot napłakał, albo i mniej, jak w fabryce pożałowali.
2. Nasączanie gąbeczek za pomocą igły to taki sobie pomysł. Jeśli już same gąbeczki, to np. tak:
http://marzocchiworkshop.blogspot.com/2013/02/tuning-tip-oiling-foam-ring.html
3. Ja jestem przeciwnikiem stosowania Brunoksa. To raczej doraźna metoda, a nie długoterminowe "przeserwisowywanie". Brunoks rozpuszcza olej - jeśli przedostaje się przez uszczelki kurzowe (a raczej się przedostaje, skoro ma coś tam smarować), to dostaje się też do gąbeczek i wypłukuje z nich olej.
4. Zobacz w instrukcji, co ile taki RS poleca serwis. Ja w RS Lyriku i w Marz. 55 zmieniam olej smarujący co 3 miesiące. To żadna filozofia i z piwkiem i dokładnym czyszczeniem i suszeniem goleni to jakaś godzinka.
5. Olej powinieneś móc kupić w jakimś sklepie rowerowym na mililitry. Do gąbeczek 20-30 ml 15 WT, w którym moczysz gąbeczki i wystarczy go na parę lat, do goleni taki, jaki potrzebujesz w odpowiedniej ilości z instrukcji.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Nie jest ważne, by ludziom żyło się dostatnio, lecz byśmy osiągnęli zbawienie wieczne"

Data: 2015-12-10 03:45:21
Autor: kosmala.mateusz
Zanim przeserwisuję amor czy warto...
W dniu ¶roda, 9 grudnia 2015 23:59:54 UTC+1 użytkownik solar napisał:
5. Olej powiniene¶ móc kupić w jakim¶ sklepie rowerowym na mililitry. Do g±beczek 20-30 ml 15 WT, w którym moczysz g±beczki i wystarczy go na parę lat, do goleni taki, jaki potrzebujesz w odpowiedniej ilo¶ci z instrukcji.

Olej w sklepie rowerowym kosztuje jakies 15-20zł za 100-150ml.
Zamiast tego można kupic litr oleju do amortyzatorów motocyklowych za 40-50 zł w motocyklowym :)
http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=s0-uni-1-4-1202&search_scope=&string=motul%20fork%20oil%2015w&order=d
Miło¶nicy teori spiskowych twierdz±, ze rock-shox tylko dodaje czerwonego koloru i przelewa do ładniejszych buteleczek :P

15W jest i do g±bek i do dolnych goleni - na poczatek wystarczy, a jak bedziesz chcial serwisowac tłumik to 5W jest do MotionControl/Turnkey.

Data: 2015-12-10 03:48:54
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu czwartek, 10 grudnia 2015 12:45:30 UTC+1 użytkownik kosmala...@gmail.com napisał:
Miło¶nicy teori spiskowych twierdz±, ze rock-shox tylko dodaje czerwonego koloru i przelewa do ładniejszych buteleczek :P
Co¶ w tym jest. Bo cena jest niesamowita.

15W jest i do g±bek i do dolnych goleni - na poczatek wystarczy, a jak bedziesz chcial serwisowac tłumik to 5W jest do MotionControl/Turnkey.

A do g±bek nie jest gę¶ciejszy brany?

--
Piotr

Data: 2015-12-10 18:44:15
Autor: solar
W dniu 2015-12-10 o 12:48, Piecia aka dracorp pisze:

15W jest i do g±bek i do dolnych goleni - na poczatek wystarczy, a jak bedziesz chcial serwisowac tłumik to 5W jest do MotionControl/Turnkey.

A do g±bek nie jest gę¶ciejszy brany?

W instrukcji serwisowej do twojego modelu na 2016 jest wymieniony wła¶nie 15 WT. :)

Nie wiem, jak dokładnie jest zbudowany twój, ale może możesz wymienić tylko smaruj±cy (ten 15 WT), nie ruszaj±c tłumikowego.

--
Solar             www.solar.blurp.org
"Kobiety s± błędem natury (...). Pełnym urzeczywistnieniem rodzaju ludzkiego jest mężczyzna."

Data: 2015-12-14 21:03:23
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Thu, 10 Dec 2015 00:00:00 +0100, solar napisał(a):

4. Zobacz w instrukcji, co ile taki RS poleca serwis. Ja w RS Lyriku i w
Marz. 55 zmieniam olej smarujÄ…cy co 3 miesiÄ…ce. To ĹĽadna filozofia i z
piwkiem i dokładnym czyszczeniem i suszeniem goleni to jakaś godzinka.
A na ile jest bezpieczne stukanie w śrubki przy rozkręcaniu? Nie ma lepszej metody?
Przy rebie albo mi się zapiekło albo przy serwisie na maksa zakręcili.

5. Olej powinieneś móc kupić w jakimś sklepie rowerowym na mililitry. Do
gÄ…beczek 20-30 ml 15 WT, w ktĂłrym moczysz gÄ…beczki i wystarczy go na
parę lat, do goleni taki, jaki potrzebujesz w odpowiedniej ilości z
instrukcji.
Sam dół to 12ml + ~20ml na gąbki. Starczy na długo. Najbardziej mnie zastanowiło dlaczego wylała się różna ilość oleju z dolnych części. Czyżby ciekło z Motion Control? Chociaż wątpię.

Przy okazji w końcu rozebrałem koła i aż się zdziwiłem tą znikomą ilością smaru. Dawno nie miałem nowych kół :)

--
piecia aka dracorp

Zanim przeserwisuję amor czy warto...