Zaokrąglanie kwot na fakturze

Data: 2010-03-18 15:21:51
Autor: wspolna-flaszka.pl
Zaokrąglanie kwot na fakturze
sa cztery opcje, albo liczysz w kazdej linii
podatek od wartosci BRUTTO w tyl badz wartosci NETTO w przod
i na koncu sumujesz podatek

lub w kazdej linii liczysz lub nie liczysz jak wyzej a na koncu liczysz od poczatku
w przod lub w tyl od sum wartosci NETTO bądz BRUTTO z rozbiciem na poszczegolne stawki.

pozdrawiam

Data: 2010-03-18 14:30:17
Autor: Jacek
Zaokrąglanie kwot na fakturze
Zapomniałem dodac ze wszedzie jest jedna stawka vatu 7%(jakby to miało jakies znaczenie)
Niewiele zrozumiałem z tej odpowiedzi powyzej...

Data: 2010-03-18 16:02:41
Autor: wspolna-flaszka.pl
Zaokrąglanie kwot na fakturze
Zapomniałem dodac ze wszedzie jest jedna stawka vatu 7%(jakby to miało jakies
znaczenie)
Niewiele zrozumiałem z tej odpowiedzi powyzej...

metody
1. (VAT LICZYSZ OD NETTO) liczysz w kazdej linni wartosc towaru x podatek vat i dodajesz do wartosci (i wychodzi brutto)
   na koncu sumujesz wyliczony VAT (z rozbiciem na stawki)
2. (VAT LICZYSZ OD NETTO NA KONCU) na koncu robisz to co wyzej  ale od sumy wartosci (z rozbiciem na stawki) - tu nie muszisz liczyc podatku w poszczegolnych liniach
3. (VAT LICZYSZ OD BRUTTO) liczysz w kazdej linni wartosc towaru x podatek vat(wedlug wzoru dla cen urzedowych) i odejmujesz do wartosci (wychodzi netto)
   na koncu sumujesz wyliczony VAT (z rozbiciem na stawki)
4. (VAT LICZYSZ OD BRUTTO NA KONCU)

Data: 2010-03-18 15:50:10
Autor: Łukasz T
Zaokrąglanie kwot na fakturze

Ja licze od kwoty netto (czyli to bedzie 1 metoda)

1. (VAT LICZYSZ OD NETTO) liczysz w kazdej linni wartosc towaru x podatek vat i dodajesz do wartosci (i wychodzi brutto)
   na koncu sumujesz wyliczony VAT (z rozbiciem na stawki)

Tylko mi chodzi o podsumowanie, wg powyższego powinno być 74,85      | 5,25 | 80,10

tylko że 74,85 + 7% to jest 80,09 brutto i 5,24 vat . I co jeśli klient domaga się takiej kwoty na f-rze ?

Data: 2010-03-18 17:06:38
Autor: cef
Łukasz T wrote:

tylko że 74,85 + 7% to jest 80,09 brutto i 5,24 vat . I co jeśli
klient domaga się takiej kwoty na f-rze ?

Daj mu rabat 0,01

Data: 2010-03-18 19:59:22
Autor:
Zaokrąglanie kwot na fakturze
tylko że 74,85 + 7% to jest 80,09 brutto i 5,24 vat . I co jeśli klient
domaga się takiej kwoty na f-rze ?

To ty wystawiasz f-rę, nie klient. Jak bedę chciał na 100000zł też mi wystawisz?

Data: 2010-03-18 20:26:34
Autor: wspolna-flaszka.pl

Użytkownik "Łukasz T" <zigi007.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hnti3h$5ge$1inews.gazeta.pl...

[...]

to traktujesz cene 80 zl jako jednostkowa cena brutto i policz vat w tyl
czyli 80 X 7 = 560  / 107 = 5,23 to jest VAT a cena netto = 80 - 5,23 = 74,77

Data: 2010-03-20 00:46:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Zaokrąglanie kwot na fakturze
On Thu, 18 Mar 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

sa cztery opcje,

  Dla porządku: opcje brutto podlegają jeszcze kombinacji z wyznaczeniem
wartości stawki. *W ustawie* jest (odrębna od "rozporządzeniowych")
możliwość użycia zamiast "matematycznie" wyznaczonych wartości
1/(1+stawka), wartości "urzędowo" zaokrąglonych.
  Przypominam na wypadek, jakby komu mimo sprawdzenia wszystkich czterech
opcji wartości w fakturze dalej nie pasowały o grosz ;)

pzdr, Gotfryd

Zaokrąglanie kwot na fakturze