Zaokrąglanie kwot na fakturze

Data: 2010-03-18 19:58:42
Autor:
Zaokrąglanie kwot na fakturze
Towar    | ilosc | cena netto | wartosc netto | Vat  | Brutto

towar1   |  5    | 4,99       | 24,45         | 1,75 |  26,70
towar2   |  5    | 4,99       | 24,45         | 1,75 |  26,70
towar3   |  5    | 4,99       | 24,45         | 1,75 |  26,70

I teraz jak powinna wyglada suma i podatek

                                  74,85      | 5,25 | 80,10

czy tak ?

                                  74,85      | 5,24 | 80,09

Która forma jest poprawna i dlaczego.

Przy tym zapisie uznałbym pierwszą za poprawną. Trzymać się trzeba bowiem jednej wersji liczenia. Jeśli zaczełeś liczyć dla każdej pozycji oddzielnie VAT i brutto, to tak powinno być do końca.

Drugą wersję uznałbym także za poprawną, jeśli nie byłoby wyszczególnienia VAT i brutto przy każdej pozycji faktury.

Data: 2010-03-18 20:45:07
Autor: Jacek
[...]

Niech ktoś spróbuje znaleźć program który nie będzie wyszczególniał (liczył) oddzielnie vat-u. I tak na prawdę połowa tych programów liczy wg pierwszej opcji a reszta drugim sposobem (dodam że zawsze vat liczony jest dla każdej pozycji).
Nikt nie odpowiedział co jesli klient zakwestionuje taka fakture (1. opcja).
Rabat nie wchodzi w grę.

Data: 2010-03-18 18:24:05
Autor: witek
Jacek wrote:
Nikt nie odpowiedział co jesli klient zakwestionuje taka fakture (1. opcja).

a co ma być?
Faktura jest wystawiona poprawnie.
Na czym to kwestionowanie miałoby polegac?

Data: 2010-03-19 07:26:28
Autor: Jacek
Zaokrąglanie kwot na fakturze

a co ma być?
Faktura jest wystawiona poprawnie.
Na czym to kwestionowanie miałoby polegac?

Korzystając z mojego przykładu i biorąc że obowiazuje 1. opcja to sumując wygląda to tak:
                 74,85      | 5,25 | 80,10

jednak klient odsyła f-re bo dla niego (chodzi o tą sumę)

74,85 * 7% to jest 80,09 (z czego 5,24 vat)

Data: 2010-03-19 08:46:27
Autor: 'Tom N'
Jacek w <news:hnv8v4$lb6$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Czyli potrafi liczyć % (to chyba poziom szkoły podstawowej jest).

Niestety taka umiejętność jest niewystarczająca w przypadku prowadzenia
biznesu, trzeba jeszcze /kilka/ przepisów znać -- np.:
<http://mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/akty_prawne/2008/roz._mf_z_dnia_28.11.2008r._w_sprawie_zwrotu_podatku_niektorym_podatnikom,_wystawiania_faktur,_sposobu_ich_prz.pdf>

§ 5. [...]
3. Sprzedawca może określić w fakturze również kwoty podatku dotyczące
wartości sprzedaży poszczególnych towarów i usług wykazanych w tej fakturze;
w tym przypadku łączna kwota podatku może być ustalona w wyniku podsumowania
jednostkowych kwot podatku.

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-03-19 08:49:16
Autor:
Zaokrąglanie kwot na fakturze
jednak klient odsyła f-re bo dla niego (chodzi o tą sumę)
74,85 * 7% to jest 80,09 (z czego 5,24 vat)

Niech zmieni program do ksiegowania i będzie OK. Zostawiłbym ta fakturę u siebie z kopertą (żeby było widać, że odesłał) i jakby chciał ją znowu to do odbioru czekałaby w siedzibie firmy  (ew. po zapłcie 5zł kosztów na pokrycie zapakowania i wysyłki, znowu bym ją wysłał).

Jakiś czas temu przyszła od mnie księgowa i zażądała pieczątki i podpisu na fakturze. Jej zdaniem bez tego faktura jest nieważna. Miałem czas, więc pokazałem jej stosowne rozporządzenie i zapytałem, gdzie jest coś o podpisie i pieczątce. "Mnie nie interesuje rozporządzenie, pieczątka oraz podpis ma być i koniec". W końcu odesłałem ją do US na skargę i wystawiłem za drzwi.  Betonu nie ruszysz. Jak mu program nie pozwala wprowadzić do systemu (a stawiam, że to na 100% jest powodem odesłania f-ry) to będzie się upierał, że to Ty robisz źle, a nie jego program.

Data: 2010-03-19 09:50:32
Autor: witek
Jacek wrote:
[...]

No to wyslij mu jakies linki do szkolenia dla ksiegowych.

Data: 2010-03-23 14:44:10
Autor: Jacek
Zaokrąglanie kwot na fakturze
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jeszce jedna kwestia - zaokraglanie po rabacie na fakturze.

Towar - cena 5,29 netto (vat 3%) - sztuk 5
rabat 4 %

Jak liczymy rabat od ceny jendostkowej od ceny jednostkowej netto, czy od wartości netto.
Jesli od ceny jendostkowej to mamy 5,29 - 4% rabatu tj. po zaokragleniu 5,08 i wartosc netto (5 sztuk) - 25,4 zl netto
Jeśli od wartości netto to mamy (5*5,29) - 4% rabatu 25,39 zl

Data: 2010-03-23 21:39:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 23 Mar 2010, Jacek wrote:

[...]

  Tak jak "całą fakturę".
  A że "całą fakturę" można *prawidłowo* wystawić na kilka sposobów,
to sobie musisz wybrać ;) (a wątek na ten temat był niedawno, chyba
w zeszłym tygodniu).

pzdr, Gotfryd

Zaokrąglanie kwot na fakturze