Zaokrąglanie kwot na fakturze

Data: 2009-08-01 09:34:49
Autor: zlotawy
Zaokrąglanie kwot na fakturze
Witam,
o ile wiem na fakturze vat sumujemy wszystkie kwoty netto i od tego
obliczamy vat. Tymczasem dostalem fakturke z PKP na ktorej sa dwie
pozycje. No i Pani liczaca to recznie policzyla vat dla kazdej
pozycji, po czym zsumowala cala kolumne vat. No i wyszlo jej 8.61,
zamiast 8.60.

Dopiero teraz to zobaczylem kilka tygodni po fakcie. Co powinienem
teraz zrobic?

Pozdrawiam
zlotawy

Data: 2009-08-01 19:44:40
Autor: The Only One
On 2009-08-01, zlotawy <zlotawy@gmail.com> wrote:
Witam,
[...]

Policz ile kosztuje czas ktory zmarnowales/zmarnujesz dla teog jednego
grosza.

Data: 2009-08-01 22:19:42
Autor: u
Zaokraglanie kwot na fakturze

Uzytkownik "zlotawy" <zlotawy@gmail.com> napisal w wiadomosci news:765bebb4-d315-4acd-8750-3dfdd0e7eadcv36g2000yqv.googlegroups.com...
Dopiero teraz to zobaczylem kilka tygodni po fakcie. Co powinienem
teraz zrobic?

Olac problem. Jest znany i nieistotny dla skarbu panstwa

Data: 2009-08-01 13:53:02
Autor: zlotawy
On 1 Sie, 22:19, "u" <u...@wx.yz> wrote:
Uzytkownik "zlotawy" <zlot...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:765bebb4-d315-4acd-8750-3dfdd0e7eadcv36g2000yqv.googlegroups.com...

> Dopiero teraz to zobaczylem kilka tygodni po fakcie. Co powinienem
> teraz zrobic?

Olac problem. Jest znany i nieistotny dla skarbu panstwa

a co wpisac do kpir?

zlotawy

Data: 2009-08-02 02:47:29
Autor: zlotawy
On 1 Sie, 22:53, zlotawy <zlot...@gmail.com> wrote:
On 1 Sie, 22:19, "u" <u...@wx.yz> wrote:

> [...]

> Olac problem. Jest znany i nieistotny dla skarbu panstwa

jak wpisze prawidlowa kwote netto, to do rejestru VAT wpisuje mi sie
inna kwota niz z faktury..
Jesli wpisze kwote brutto prawidlowa, to netto potrafi wyjsc dobra.
roznice groszowe, rozumiem ze US sie tego nie czepia, ale spoko by
bylo jakby wszystko sie zgadzalo.

zlotawy

Data: 2009-08-02 13:59:16
Autor: u
Zaokraglanie kwot na fakturze

Uzytkownik "zlotawy" <zlotawy@gmail.com> napisal w wiadomosci news:981c2849-0ff1-4dbc-8a82-1e0ec2db6dffj21g2000yqe.googlegroups.com...
jak wpisze prawidlowa kwote netto, to do rejestru VAT wpisuje mi sie
inna kwota niz z faktury..

Tak uroda matematyki i "wybranców narodu, specjalistów"  od niematematycznego zaokraglania podatków.
Jakby procent byl jakis równy np. 10% tych ulamko groszowych róznic byloby mniej
Jak bys nie wpisal bedzie zle, wiec wybierz co ci pasuje i sie tego trzymaj.

Data: 2009-08-02 19:30:19
Autor: cef
zlotawy wrote:

[...]

Jesli Twój program nie umozliwia recznej edycji pól podatku przy wpisywaniu,
to go zmien, bo nie jest nic wart.

Data: 2009-08-02 12:13:47
Autor: zlotawy
On 2 Sie, 19:30, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
zlotawy wrote:
> [...]
> bylo jakby wszystko sie zgadzalo.

Jesli Twój program nie umozliwia recznej edycji pól podatku przy wpisywaniu,

tzn. mam zmienic na dokladni taki stan jak jest na fakturze?

zlotawy

Data: 2009-08-03 03:41:49
Autor: Wojciech RADKO
On 2 Sie, 22:34, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
zlotawy wrote:

> tzn. mam zmienic na dokladni taki stan jak jest na fakturze?

Program zmien.

Ponawiam pytanie. mam zaksiegowac dokladnie taki stan jak jest na
fakturze mimo ze jest nieprawidlowy?

Czy mam skorygowac na poprawna wielkosc, taka jak program oblicza.

zlotawy

Data: 2009-08-03 13:57:37
Autor: cef
Wojciech RADKO wrote:

Ponawiam pytanie. mam zaksiegowac dokladnie taki stan jak jest na
fakturze mimo ze jest nieprawidlowy?

Jak jest nieprawidlowy, to popros o korekte.

Czy mam skorygowac na poprawna wielkosc, taka jak program oblicza.
zlotawy

Program moze sobie obliczac co tylko zechce, Ty
mozesz odliczyc nie wiecej niz  jest na prawidlowej fakturze.
Wiec jak jest faktura wg Ciebie zla, to zadaj korekty,
a jak uwazasz, ze jest OK, a program cos tam sobie wylicza i nie pozwala
wpisac recznie, to wpisz mniej lub wiecej o ten jeden grosz, tak zeby skarb
panstwa nie byl stratny i juz.

Data: 2009-08-04 18:44:35
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 3 Aug 2009 03:41:49 -0700 (PDT), Wojciech RADKO napisał(a):

Ponawiam pytanie. mam zaksiegowac dokladnie taki stan jak jest na
fakturze mimo ze jest nieprawidlowy?

 Jest prawidłowy.

Czy mam skorygowac na poprawna wielkosc, taka jak program oblicza.

 Znajdź w programie opcję "wylicz podatek VAT dla każdej pozycji na
fakturze" czy coś w tym stylu. Jeśli nie ma, to zmień program.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-08-05 09:28:19
Autor: Maruda
Wojciech RADKO pisze:
On 2 Sie, 22:34, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
zlotawy wrote:

Jesli TwĂłj program nie umozliwia recznej edycji pĂłl podatku przy
[...]

1. Ważne jest to co wystawione na FV, to wystawiono, to zaakceptowałeś i to odliczasz. Czyli księgujesz tak jak w FV.
Jeśli uwaĹźasz, Ĺźe jest to Ĺşle to musisz uzgodnić z wystawcą i skorygować   fakturą korygującą.
2. Częste błędy w takich programach :
powinno być : SUMA VATóW a nie VAT od SUMY !!!!!!
Może to powodować w podsumowaniu różnicę w wyliczeniu ale jest to sposób poprawny rachunkowo !!! i tego się trzymaj.

Data: 2009-08-04 14:29:06
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Sat, 1 Aug 2009 09:34:49 -0700 (PDT), zlotawy napisał(a):
[...]

I metoda użyta przez panią jest o tyle lepsza, że uwzględnia możliwość
istnienia na fakturze pozycji z różnym VAT :) Ja zawsze sumuję netto, vat
i brutto...

A co robić? Obie metody wyliczania VATu są legalne, więc raczej nie zmusisz
PKP do zmiany na fakturze - zresztą nawet technicznie nie bardzo to widzę,
program którego używają liczy w ten sposób i tyle.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-08-05 14:54:08
Autor: mkgp
Zaokraglanie kwot na fakturze
Ten 1 grosik nie ma znaczenia bo przeciez VAT zaokragla sie do pelnych
zlotych.

Data: 2009-08-05 23:36:39
Autor: u

Użytkownik "mkgp" <mkgp@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5bvdn$hdp$1inews.gazeta.pl...
Ten 1 grosik nie ma znaczenia bo przeciez VAT zaokragla sie do pelnych
zlotych.

Nie do końca
Jak będzie mnóstwo takich ułamkogroszowych pozycji na fakturze, to błąd się będzie zwiększał i suma vatow będzie bardzo rożna od vatu sumy. Przy 100 pozycjach złotówka.

Data: 2009-08-06 07:08:30
Autor: mkgp
Zaokraglanie kwot na fakturze
Przy wielkiej ilości dokumentów tak. Pod warunkiem że większość będzie z błędem w jedną stronę - tzn. tylko w górę lub tylko w dół. Myślę jednak że taka sytuacja się nie zdarzy :)