Zaokraglanie kwot na fakturze

Data: 2009-08-05 14:54:08
Autor: mkgp
Zaokraglanie kwot na fakturze
Ten 1 grosik nie ma znaczenia bo przeciez VAT zaokragla sie do pelnych
zlotych.

Uzytkownik "zlotawy" <zlotawy@gmail.com> napisal w wiadomosci news:765bebb4-d315-4acd-8750-3dfdd0e7eadcv36g2000yqv.googlegroups.com...
Witam,
o ile wiem na fakturze vat sumujemy wszystkie kwoty netto i od tego
obliczamy vat. Tymczasem dostalem fakturke z PKP na ktorej sa dwie
pozycje. No i Pani liczaca to recznie policzyla vat dla kazdej
pozycji, po czym zsumowala cala kolumne vat. No i wyszlo jej 8.61,
zamiast 8.60.

Dopiero teraz to zobaczylem kilka tygodni po fakcie. Co powinienem
teraz zrobic?

Pozdrawiam
zlotawy

Data: 2009-08-05 23:36:39
Autor: u

Użytkownik "mkgp" <mkgp@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5bvdn$hdp$1inews.gazeta.pl...
Ten 1 grosik nie ma znaczenia bo przeciez VAT zaokragla sie do pelnych
zlotych.

Nie do końca
Jak będzie mnóstwo takich ułamkogroszowych pozycji na fakturze, to błąd się będzie zwiększał i suma vatow będzie bardzo rożna od vatu sumy. Przy 100 pozycjach złotówka.

Data: 2009-08-06 07:08:30
Autor: mkgp
Zaokraglanie kwot na fakturze
Przy wielkiej ilości dokumentów tak. Pod warunkiem że większość będzie z błędem w jedną stronę - tzn. tylko w górę lub tylko w dół. Myślę jednak że taka sytuacja się nie zdarzy :)